Aktivnost provedite nakon što ste obradili domenu Tehnika i kvaliteta života.
Povedite razgovor s učenicima o predstavljanju ideja uz pomoć tehničke tvorevine, značenju i utjecaju znakova i simbola koji nas okružuju te ih upitajte mogu li se sve ideje prikazati. Usmjerite razgovor na temu društvenih vrijednosti te ih potaknite da opišu kako bi oni vrijednost, poput solidarnosti ili jednakosti prikazali tehničkom tvorevinom poput znaka ili plakata. Smatraju li da bi i društvene vrijednosti trebale imati svoju simboliku i kako bi ona izgledala? Hoće li simboli, i znakovi koji nas okružuju, učiniti društvo solidarnijim i pravednijim? Uz pomoć oblika i boja prometnih znakova, znaka hitne medicinske službe, vatrogasaca, Crvenog križa, UNICEF-a i drugih javnih službi ili udruga/organizacija, potaknite ih da nabroje sve simbole iz svoje okoline koje primjećuju, jesu li oni dobro prikazani te prenose li jasnu poruku. Imaju li znakovi/simboli veći utjecaj na društvo prilikom prijenosa poruke društvu? Dobar znak je jednostavan te svojim oblikom i bojom jasno i nedvosmisleno prenosi poruku kome je namijenjen.
Pokažite učenicima Priručnik o ljudskim pravima pisan slikovnim komunikacijskim simbolima. Potaknite ih da opišu simbole i rasprave. Jesu li jasni? Što označavaju? Kome su namijenjeni? Treba li znakovlje i simboli društvenih vrijednosti biti univerzalni, svima prepoznatljivi?
S obzirom da većina škola sudjeluje ili organizira neku vrstu solidarne aktivnosti poput humanitarne akcije ili pomaže zajednici sakupljanjem pomoći za djecu s posebnim potrebama, žrtvama nasilja ili elementarnih nepogoda, domovima za nezbrinutu djecu, staračkim domovima i slično, najavite im da će izrađivati plakat sa svojim simbolima i znakovima koji će koristiti u nekoj od tih školskih aktivnosti ili u svakodnevnom životu.
Podijelite učenike u nekoliko grupa s istim zadatkom. Zadatak im je osmisliti i izraditi plakat sa simbolima/znakovima od papira, kartona ili stiropora.Plakat treba sadržavati neku solidarnu poruku (nenasilje, humanitarni rad, prijateljstvo i sl.), a može se upotrijebiti za odabranu solidarnu aktivnost u školi ili u svakodnevnom životu.
Prva faza je osmišljavanje poruke i simbola ili znakova kojima bi prenijeli poruku ili potaknuli druge učenike da se uključe u neku aktivnost. Pri tome trebaju voditi računa o obliku znaka, boji i simbolima. Nakon toga pomoću digitalnog alata Stoodle učenici izrađuju skicu znaka. Slijedi izrada ili crtanje slika i simbola, priprema teksta i konačni raspored elemenata na plakatu. Nakon toga izrađuju plakat od papira, kartona, kolaža, stiropora.
Na kraju aktivnosti učenici predstavljaju svoje radove i ispunjavaju anketu koju ste izradili u digitalnom alatu Google Forms. Anketa može sadržavati pitanja poput: Prikazuje li plakat jasno i nedvosmisleno odabranu poruku, ideju ili aktivnost?, Privlači li svojim dizajnom, oblikom i bojom pažnju?, Jesu li znakovi/simboli primjereni poruci koju predstavljaju?. Učenici odgovaraju na pitanja brojčanim ocjenama od 1 do 5 (1-nejasno do 5-potpuno jasno i nedvosmisleno). Radove, koji su dobili najviše ocjene, možete postaviti na raznim mjestima u školi, poput ulaza u školu, hodnika, iznad vrata ili u samoj učionici, kako bi potaknuli ostale učenike u školi da se priključe odabranoj aktivnosti ili na solidarno ponašanje u svakodnevnom životu.
Pri postavljanju uvodnih pitanja na početku aktivnosti uputno je potaknuti i ohrabriti učenike s teškoćama da iznesu svoje pretpostavke i navedu primjere iz vlastitog života. Pri raspravi i postavljanju pitanja, posebno za učenike s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, učenike s oštećenjem sluha ili poremećajem iz spektra autizma, potrebno je postavljati kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponuditi odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan. Također je potrebno provjeriti razumije li učenik sve pojmove, znakovlje i simbole o kojima se raspravlja. Prilikom rada u grupama važno je voditi se onim prilagodbama koje odgovaraju konkretnom učeniku s teškoćom i strukturiranjem zadatka na manje logičke cjeline, primjerice vizualizacija (slikama, slikovnim aplikacijama i druga vizualna pomagala). Za učenike s teškoćama koji imaju teškoća na području vizualizacije, kao i razumijevanja pojmova, posebno apstraktnih potrebno je razložiti i objasniti složene pojmove, znakovlje ili simbole. Zadatci sa/na jednostavnim slikovnim prikazima olakšavaju rješavanje gotovo svim učenicima, a posebno učenicima s intelektualnim teškoćama, učenicima sa specifičnim teškoćama učenja te učenicima s teškoćama iz spektra autizma. Za učenike s teškoćama prilikom oblikovanja i izrade sadržaja poželjno je napraviti predložak s ključnim pojmovima jer im se na taj način olakšava rad. Za rad u digitalnom alatu, dobro je da učenici s teškoćama rade u paru s najbližim suučenikom i da imaju plan rada u koracima koji će im poslužiti u izradi znaka. Za slabovidne učenike poželjna je prilagodba ekrana uz pomoć programa ZoomText. Također, prilikom izrade znaka od papira, kartona, kolaža, stiropora, dobro je usmjeravati učenika s određenim oštećenjem ili poremećajem ili mu pomagati, u skladu s onim što učitelj procijeni da učenik može (npr. učenik s motoričkim poremećajem, oštećenjem vida).
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici dodatno istražuju primjere solidarnog ponašanja u zaštiti ljudskih prava i pomoću digitalnog alata Canva, izrađuju prezentaciju koja bi potaknula i druge učenike na takvo ponašaju. Prezentacije i infografike se mogu postaviti i na mrežnu stranicu škole.
Aktivnost izvedite u suradnji s učiteljem Hrvatskoga jezika na čijem satu će učenici obraditi lektirno djelo “Trojica u Trnju” P. Pavličića.
Potaknite učenike neka se prisjete solidarnih poruka koje su obradili čitajući lektirno djelo “Trojica u Trnju” P. Pavličića. Neki primjeri poruka koje će izdvojiti su Pomozi prijatelju u nevolji; Poštenje pobjeđuje, zločin se ne isplati; Udruženim snagama postižemo više itd.
U kratkom razgovoru neka iznesu svoja mišljenja o porukama iz djela, jesu li to pozitivne poruke, kome su namijenjene, tko ih se treba pridržavati, mogu li ih primijeniti u svom životu ili ih prepoznati u svojoj svakodnevici. Potaknite ih da opišu svoje primjere. Najavite im da će, radeći u parovima, na što jednostavniji način vizualno prikazati te poruke pomoću serije slika.
Neka učenici u parovima i uz pomoć digitalnog alata Pixton naprave jednu scenu iz knjige u obliku stripa. Slika treba sadržavati neku od prethodno spomenutih poruka.
Aktivnost se dalje nastavlja na način da obrađuju drvo, tj. šperploču te svoje uratke, napravljene u prvom zadatku, moraju prilagoditi kako bi ih izradili od drva. Slika može sadržavati scenografiju ili samo glave likova uz koje bi bio oblak teksta kao u stripovima. Predložite im da svoju ideju najprije skiciraju na papir kako bi raspravili i doradili skicu, ukoliko je potrebno.
Nakon skiciranja slijedi ocrtavanje na šperploču. Dodijelite im alat za obradu drva tek nakon što vam pokažu ocrtanu šperploču. Neka učenici modelarskom pilicom ili nekom od strojnih pila izrežu drvene dijelove. Bojanje likova, scenografije ili ispisivanje teksta može se obaviti na više načina. Učenici neka odaberu način i boje, a za tekst im preporučite marker ili flomaster.
Učenici radove umeću u okvir za slike i lijepe ih na podlogu koja dolazi s okvirom. U izradu ovog završnog dijela uključite se i vi, ukoliko je potrebno. Izložbu radova možete izložiti na školskom hodniku obilježavajući Međunarodni dan solidarnosti, 12. prosinca, a kasnije i u učionicama Tehničke kulture i Hrvatskoga jezika.
Za učenike s teškoćama uputno je da poruke budu pripremljene na predlošcima na kojem mogu pratiti tekst poruke te da tekst bude prilagođen (primjerice, veličinom slova, podebljanim tiskom, povećanim razmakom, dvostrukim proredom između riječi i rečenica, s poravnanjem teksta s lijeve strane kao i uputama), a neki pojmovi poruka mogu biti istaknuti podebljanim tiskom te pojašnjenjem ključnih pojmova. Tijekom razgovora ti se pojmovi mogu povezati s određenim događajem/detaljem kojega će moći interpretirati i povezati sa svakodnevnim životom, a mogu biti prikazani i vizualno. Zadatci u aktivnosti mogu biti pripremljeni uz ponuđene riječi koje će učenici razvrstavati ili nadopunjavati određeni slikovni prikaz u stripu. Primjerice, za učenike s intelektualnim teškoćama količinu pojmova potrebno je smanjiti u skladu sa za njih postavljenim ishodima. U radu na stripu učenike s teškoćama uputno je usmjeravati i dogovoriti vrijeme izrade rada, a mogu se uključiti gotovo svi učenici s teškoćama, osim učenika s ometajućim motoričkim poremećajima i slijepi učenici. Potrebno je predvidjeti ulogu koju će pojedini učenik s teškoćom imati u paru tijekom izrade, u skladu s njegovim sposobnostima i ograničenjima (npr. priprema, pronalaženje alata, crtanje, dopunjavanje itd.).
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici mogu istražiti kako je u likovnoj umjetnosti obrađena tema solidarnosti i prijateljstva i o tome pripremiti tekst za školske novine ili objaviti priču na školskoj mrežnoj stranici.
Upitajte učenike kako bi oni opisali što je siromaštvo. Upitajte ih smatraju li da siromaštvo utječe i na obrazovanje djece i na koji način. Podsjetite ih da je jedno od glavnih dječjih prava, pravo na obrazovanje. Kako bi osvijestili činjenicu koliko obrazovanje djece u Hrvatskoj doista košta, podijelite ih u 4 jednakobrojne grupe.
1. grupa istražit će koliko u Hrvatskoj košta korištenje interneta i neki uređaj s pristupom internetu poput tableta ili laptopa. Tražene cijene učenici dobivaju pretražujući mrežne stranice te računaju koliko bi ove dvije stavke godišnje koštale jednu obitelj.
2. grupa istražuje koliko godišnje koštaju izleti, ekskurzije, posjeti kazalištu, kinu ili muzeju u sklopu godišnjeg plana škole. Cijene također saznaju pretražujući mrežne stranice turističkih agencija, kazališnih kuća ili muzeja.
3. grupa istražuje koliko košta školski pribor za cijelu školsku godinu. Cijene saznaju pretražujući mrežne stranice.
4. grupa popisuje sve klubove (sportske, umjetničke i sl.), glazbene škole u svome mjestu i sl. Za sve klubove izvan škole istražuju kolika je mjesečna članarina, procjenjuju što je od opreme potrebno za svaku od tih aktivnosti te kolika bi bila cijena. Navedene cijene mogu saznati pretražujući internet ili upitati one koji su članovi tih klubova.
Nakon izračuna cijena potaknite učenike neka promisle kako oni mogu pomoći onima koji si predložene stavke ne mogu omogućiti. Neka promisle na koji način može pomoći cijela škola, može li se škola, npr. dodatno zauzeti oko ponude raznih izvannastavnih aktivnosti koje bi zamijenile spomenute klubove i samim time bile besplatne.
Svoje izračune i prijedloge priređuju u obliku PowerPoint prezentacije te ih predstavljaju u razredu.
Nakon izlaganja potaknite raspravu među učenicima o tome kako svatko od nas može doprinijeti jednakom obrazovanju za svako dijete, kako oni mogu utjecati i stvoriti jednake mogućnosti za sve. Zajedno s učenicima osmislite razredna pravila o međusobnom solidarnom ponašanju, npr. ako imaš dvije olovke, pokloni jednu prijatelju koji nema niti jednu; nemoj slikati zadaću i slati porukom, nego prošetaj do prijatelja i pokaži mu; subotom pozovi ekipu iz razreda na školsko igralište na igranje nogometa i sl.
Razredna pravila solidarnog ponašanja mogu objediniti na plakatu kojeg su izradili u alatu Canva. Kako biste ih dodatno potaknuli na pridržavanje dogovorenih pravila, svako ispunjeno pravilo unutar tjedan dana, označite nekim simbolom, npr. srcem. Tako će i učenici pratiti napredak i promjenu pozitivnog solidarnog ponašanja u razredu.
Za učenike s teškoćama potrebno je zadatke u grupama individualizirati kako bi učenik razumio sadržaj, pojmove, definicije, računske radnje te ponuditi dodatna objašnjenja. Za učenike s teškoćama (s diskalkulijom, intelektualnim teškoćama, kao i drugi učenici s teškoćama kojima je to potrebno) u matematici trebaju rješavati zadatke s manjim brojevima te im je potrebno omogućiti uporabu kalkulatora i konkretnih materijala. Također je važno dati jednostavne, kratke i jasne upute povezane sa zadatkom te provjeriti njihovo razumijevanje. Ako se radi o složenom zadatku (izvedba nekoliko aktivnosti), potrebno ga je razdijeliti po koracima. Prije gledanja videozapisa uputno je učenicima s teškoćama unaprijed najaviti videozapis kako bi ga mogli pogledati i biti spremniji na aktivnosti tijekom nastave te je potrebno pripremiti pisani predložak s kojega učenik može pročitati sadržaj uz provjeru razumije li sve pojmove. Stoga je učenicima potrebno omogućiti gledanje videozapisa više puta da bi bolje usvojili sadržaj, a za učenike s oštećenjima vida poželjno je da imaju svoje računalo ili tablet, a ako im to nije dostupno, važno je da imaju čitač ekrana. Za slabovidne učenike poželjna je prilagodba ekrana uz pomoć programa ZoomText. Za rad u digitalnom alatu, kao i kod izrade PowerPoint prezentacije dobro je da učenici s teškoćama rade u paru s najbližim suučenikom, da imaju plan rada u koracima te im je uputno dati kratka i jasna pitanja na koja mogu odgovoriti i koja će im poslužiti u objedinjavanju i predstavljanju podataka.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Rezultate izračuna svih grupa učenici mogu prikazati na plakatu, koji su izradili u Canvi, na temu Koliko košta obrazovanje u Hrvatskoj? Mogu istražiti i uvrstiti podatke o prosječnoj hrvatskoj plaći i usporediti ga s troškom obrazovanja za jedno, dvoje, troje, četvero djece iz iste obitelji. Plakat mogu objaviti na stranici škole i koristiti ga u promidžbene svrhe svojih razrednih pravila solidarnog ponašanja te potaknuti ostale na isto ponašanje.
S polaznicima aktivnosti pogledajte video Solidarnost - što je to?. Razgovarajte s učenicima što je solidarno ponašanje i zašto je važno. Ako je potrebno, pojasnite im primjere iz videa te ih potaknite da navedu svoje. Koliko je obrazovanje važno? Mogu li i oni utjecati na to da svi imaju bolje uvjete za napredak i stjecanje novih vještina? Kako mi možemo solidarno djelovati i tako sudjelovati u postizanju boljih mogućnosti u obrazovanju? Hoće li stjecanje tih novih vještina utjecati na njihovo cjelokupno obrazovanje? Najavite im da će oni pripremiti Učionicu otvorenih vrata i tako ponuditi drugim učenicima svoja znanja i vještine novim aktivnosti za sve.
Dogovorite sastanak s članom školskog Tima za kvalitetu koji čine odrasli koji će im predstaviti svoja zaduženja, kako ih tijekom godine provode te koje akcije poduzimaju kako bi osigurali kvalitetu rada u školi. Jednom od učenika dodijelite ulogu zapisničara pa neka vodi bilješke sa sastanka. Potom ih upoznajte sa školskim Godišnjim planom i programom škole. Neka analiziraju koje sve izvannastavne aktivnosti već postoje u školi te neka predlože nove za koje misle da učenicima trebaju. Razgovarajte s učenicima na koji bi način oni mogli pridonijeti kvaliteti škole. Potaknite učenike da odgovore na pitanja: Koliko je dobra naša škola? Kako to znamo? Što učiniti da budemo još bolji? Koji bi bio njihov cilj za jednu godinu? Zaključke, ciljeve, vremenske rokove, materijale i općenito cjelokupni rad tima možete organizirati koristeći alat Trello.
Učenike podijelite u tri grupe. Prva grupa razradit će ideju o Učionici otvorenih vrata u njihovoj školi. Prema smjernicama koje će unaprijed dobiti od učitelja neka razrade: Gdje bi smjestili učionicu? Na koji način bi opremili učionicu? Kako bi uredili učionicu? Potaknite ih da razmišljaju u smjeru da, sve što im treba, priskrbe sami u suradnji s drugim učenicima škole, npr. moguće je da svaki učenik škole donira dio školskog pribora za učionicu (olovku, trokute, vodene boje), svaki učenik donira jedan list papira za fotokopiranje i jedan list iz školske mape, donese jedan jastučić za sjedenje na podu tijekom čitanja i sl. Nakon toga učenici mogu izraditi plakat u alatu Canva kojim će pozvati ostale učenike u školi da doniraju školski pribor za navedenu učionicu. Za daljnju opskrbu materijalom učenici se mogu dogovoriti s vodstvom škole i članovima Tima za kvalitetu.
Drugoj grupi učenika ponudite zadatak da osmisle organizaciju rada učionice. Neka u digitalnom alatu Google Forms izrade (uz pomoć učitelja) anonimnu anketu kojom će ispitati učenike škole koje od predloženih dodatnih aktivnosti bi rado pohađali. Uvrstite one aktivnosti koje su ranije predložili: pomoć u učenju u predloženim predmetima, igrati šah, svirati neki instrument, naučiti šivati, plesti, izraditi sredstvo za čišćenje od prirodnih materijala, crtati i sl.
Treća grupa učenika ima zadatak ispitati/intervjuirati učenike viših razreda škole u kojim aktivnostima su jako dobri te žele li i druge tome naučiti. S njima trebaju dogovoriti, na koji bi način oni vodili aktivnost na određenoj radionici. Potom učenici slažu liste u skladu s rezultatima prve grupe.
Potaknite učenike, osnivače, da sa svakim voditeljem aktivnosti razgovaraju i dogovore što im je potrebno za rad. Važno je da sve navedene dijelove aktivnosti nadgledate i koordinirate.
Kada se sve složi, kreće se u izvođenje.
Nakon mjesec dana provođenja dogovorene aktivnosti, učenici mogu mobilnim uređajem snimiti videointervju kojim će ispitati sudionike kako su zadovoljni aktivnostima, jesu li stekli nove prijatelje, nešto novo naučili i sl. Pripremljeni video objavite na mrežnoj stranici škole kao primjer dobre prakse te pozovite druge škole da pripreme svoju Učionicu otvorenih vrata. Za objavljivanje videa prikupite potrebne suglasnosti.
Za potrebe rada Učionice otvorenih vrata, otvorite razrednu bilježnicu u alatu OneNote/Class Notebook i formirajte ju po sekcijama te u nju pohranjujte sadržaje poput videa, intervjua, fotografija, dokumenata i svih ostalih materijala koji su nastali ili su se koristili tijekom izvođenja aktivnosti. Na taj način stvarat će se arhiva materijala koja se solidarno može podijeliti s budućim generacijama koje mogu nastaviti s radom u Učionici otvorenih vrata.
Aktivnost se provodi djelovanjem volonterskog kluba. Ukoliko on ne postoji u školi, povežite se sa zainteresiranim kolegama u školi i stručnom službom te osnujte klub. Provođenje aktivnosti preporuča se nakon što su učenici upoznati s pojmom solidarnosti na djelu. Prikažite im predavanje o povijesnom razvoju Crvenog križa. Ukoliko ste u mogućnosti, pokrenite suradnju s lokalnim Crvenim križem i zamolite ih da održe isto predavanje učenicima. Susret se može organizirati na satu razrednika na početku školske godine. U sklopu istog predavanja učenike možete motivirati priključivanjem volonterskom klubu tako da ih podjelite u skupine i zadate im da pročitaju razne medijske članke o mladim volonterima, npr. Volonterka za rođendan tražila vreću hrane za pse ili Anđelice zagrebačkih krovova.
Svaka skupina analizira svoj članak te ga predstavnik skupine ukratko prepričava ostalim skupinama: tko su volonteri u ovim pričama, što su učinili i zašto su se odlučili na takav čin. Nakon toga učenici govore što oni sami mogu ponuditi drugima i što misle kome i gdje mogu pomoći.
Učenicima, koji odluče postati članovi volonterskog kluba, objasnite da će imati priliku pomagati svojim vršnjacima u školi, ali i nekim drugim ugroženim društvenim skupinama u lokalnoj zajednici kao što su starije osobe ili osobe s teškoćama i sl.
Naglasite učenicima da volonterski klub u školi djeluje djelomično online, a djelomično se organiziraju konkretna volonterska djelovanja. Prijedloge za konkretne volonterske inicijative možete od učenika prikupiti koristeći alat za razmjenu ideja Tricider pomoću kojeg učenici mogu glasati i izabrati najbolji prijedlog te tako stalno obogaćivati rad volonterskog kluba.
Za provedbu aktivnosti i rad volonterskog kluba kreirajte mrežnu stranicu koristeći alat Wix. Unutar mrežne stranice kreirajte i podstranice koje će biti vezane uz konkretnu aktivnost, primjerice Vršnjačka potpora, Vršnjačka pomoć u učenju, Pomoć starijima i nemoćnima i sl. Isto tako, unutar mrežne stranice ugradite obrazac pomoću kojeg će se učenici moći obratiti volonterskom klubu neovisno o tome traže li pomoć, savjet ili će pak, na taj način, predložiti neke buduće volonterske akcije. Omogućite anonimno javljanje putem obrasca.
Zajedno proučite kreiranu mrežnu stranicu vašeg školskog volonterskog kluba na kojoj učenici mogu izabrati kojom se aktivnošću žele baviti sukladno svojim sklonostima i interesima. Ovlasti administratora mrežne stranice možete dodijeliti i nekim učenicima volonterima, a vi podupirite i nadzirite njihov rad. Na mrežnoj stranici volonterskog kluba objavljivat će se slikovni i videomaterijali, kao i pisana izvješća o provedenim volonterskim akcijama. Mogu se objavljivati i poveznice na članke iz medija o inicijativama mladih volontera. Potaknite članove volonterskog kluba da organiziraju tjedna ili mjesečna druženja. To mogu biti radionice, debate i sl. čije ćete teme s njima prethodno dogovarati. Temu, termin i mjesto održavanja aktivnosti redovito objavljujte na mrežnim stranicama kluba.
Osim obrasca na mrežnoj stranici, aktivnost vršnjačke potpore može se provesti tako da se u školskom hodniku postavi lijepo ukrašena kutija (npr. u obliku srca) u koju učenici anonimno mogu ostavljati pisma u kojima obrazlažu što ih muči, npr. na emotivnom planu. Učenici volonteri svojim vršnjacima pomažu tako da ta pisma upisuju u objave na mrežnoj stranici te na ista odgovaraju dajući im savjet i potporu uz nadzor nastavnika i stručne službe.
Pisana izvješća o provedenim volonterskim akcijama preporuča se objavljivati na kraju svakog mjeseca kako bi se dobio uvid u sve što je obavljeno te kako bi se na vrijeme organizirale nove aktivnosti i stalno obogaćivalo djelovanje kluba.
Kuća ljudskih prava(2020). Ljudska prava - priručnik pisan slikovnim komunikacijskim simbolima (31.10.2020.).
E-građani (31.10.2020.).
Pavlović, V. (2020). Mladi pokreću promjene! Stavovi učenika_ca srednjih škola o aktivnom sudjelovanju i prihvaćanju različitosti. Zagreb: Forum za slobodu odgoja (17.11.2020.).
Pavlović, V., Karlović, A., Morić, D. (2015) Knjiga dobrih ideja. Zagreb: Forum za slobodu odgoja (18.11.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.