Pozdravite učenike i za motivaciju im postavite pitanje što im je prva asocijacija na pojam Njemačka. Povedite razgovor o usponu Hitlera i nacizma. Kako je do toga došlo? Što se moralo dogoditi da zemlja Goethea, Hegela i Hessea postane zemlja Hitlera i nacista? Kakve stavove o ravnopravnosti, jednakosti i individualizmu imaju nacisti? Kako planiraju ostvariti svoje „savršeno“ društvo? Podijelite razred u grupe. Zadajte učenicima da u grupama, koristeći se aplikacijom Bubble.us, izrade umnu mapu uzroka i povoda Drugoga svjetskog rata. Svaka grupa izrađuje svoju mapu i dijeli je s ostalima. U uzrocima moraju biti sintetizirani elementi koji se odnose na Njemačku u versajskom poretku, uspon i agresivnu politiku nacizma te teške gospodarske i političke prilike. Zajedno ih analizirajte i komentirajte. Uočite uzroke koji im se preklapaju. Pitajte učenike jesu li neki od uzroka još uvijek aktualni. Postoji li i danas netrpeljivost i prijezir u društvu spram nekih zajednica? Kako to spriječiti? Jesu li se osobno susreli s diskriminacijom i netolerancijom? Potaknite učenike na raspravu u paru s temom Jedini nam je neprijatelj neprijateljstvo. Nakon što se usuglase u raspravi, neka sastave komentar. Neka podijele svoje zaključke i komentare na suradničkom digitalnom alatu Padlet. Pročitajte i zajedno prokomentirajte zaključke.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili odgovarajuću podršku i pomoć prilikom zadavanja i izvršavanja aktivnosti.
Tijekom početne rasprave nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s jezičnim teškoćama) ako sami ne izraze želju.
Prilikom podjele učenika u grupe nastojte da učenici s teškoćama budu u grupama koje će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači.
Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi u rečenici, s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana), koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnim alatima Bubbl.us i Padlet. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisane i slikovne upute za korištenje alatom, koje će biti jezično i grafički prilagođene učenicima s teškoćama. Učenici koji se ne snalaze u digitalnom alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi dio grupnog zadatka, neka podijele posao s učenicima unutar grupe u skladu sa svojim jakim stranama, tj. neka zadatak, umjesto samostalno, izrade u paru.
Prilikom prezentiranja neka učenici s teškoćama izlažu samo ako izraze želju.
Tijekom završne rasprave nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave osigurajte im odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Učenici mogu istražiti načine vladanja i kontrole nacista nad društvom. Koristeći se alatom Prezi, učenici prikazuju kako nacisti vladaju nad Nijemcima, a kako nad drugim narodima.
Motivirajte učenike postavljajući pitanje što misle kako bi svijet izgledao da su Hitler i nacizam pobijedili. Što misle ili znaju o tome kako izgleda rat? Je li bilo lagano odnijeti pobjedu nad tako moćnom silom kao što je Treći Reich? Jesu li se oni našli pred nekakvim gotovo nerješivim problemom? Kako su postupili? Kako se treba postaviti prema problemima?
Tijekom kratkoga razgovora usmjerite im pozornost na ključne trenutke koji su odredili ishod Drugoga svjetskog rata. Podijelite razred u grupe. Neka svaka grupa istraži i pomoću aplikacija MS Sway prikaže jednu od ključnih bitaka Drugoga svjetskog rata na zajedničkoj lenti vremena (predložene teme: osvajanje Poljske, osvajanje Francuske, bitka za Britaniju, operacija Barbarossa, napad na Pearl Harbour, bitka kod El Alameina, bitka kod Midwaya, Staljingradska bitka, pad Berlina). Tijekom izrade pratite proces rada učenika. Nakon što završe, učenici predstavljaju svoje uratke uz zajedničko komentiranje. U kratkom razgovoru prikažite put, trud i žrtve za postizanje tako velikog cilja kao što je pobjeda nad nacizmom, militarizmom i fašizmom. Upitajte ih: Što bi se dogodilo da se svijet nije ujedinio protiv nacizma? Jesu li saveznici mogli na kakav drukčiji način doći do pobjede? Zašto nisu zaustavili Hitlera dok je bio u usponu? Jeste li ikada doživjeli konflikt za koji niste mogli iznaći mirno rješenje? Kako ste postupili? Kako ste mogli postupiti? Kako zaustaviti eskalaciju konflikta?
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili odgovarajuću podršku i pomoć prilikom zadavanja i izvršavanja aktivnosti.
Tijekom početne rasprave nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati ako sami ne izraze želju.
Prilikom podjele učenika u grupe nastojte da učenici s teškoćama budu u grupama koje će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u strpljivu grupu koja će mu pomoći da usmjeri pozornost na zadatak). Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnom alatu MS Sway. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisane i slikovne upute za korištenje alatom, koje će biti jezično i grafički prilagođene učenicima s teškoćama. Učenici koji se ne snalaze u digitalnom alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi dio grupnog zadatka, neka podijele posao s drugim učenicima unutar grupe u skladu sa svojim jakim stranama.
Prilikom prezentiranja neka učenici s teškoćama izlažu samo ako izraze želju.
Učenici mogu istražiti ratnu industriju njemačkoga Reicha i vodećih članica Antante te napraviti usporedbu koristeći se aplikacijom Canva.
Pozdravite učenike i za uvod i motivaciju postavite im pitanja o posljedicama koje je ostavio Drugi svjetski rat: Jesmo li, pobijedivši nacizam, pobijedili nejednakost i netrpeljivost? Kako očuvati toleranciju u društvu? Što svatko od nas treba i može učiniti kako bi naše društvo bilo tolerantnije? Uputite učenike u važnost poznavanja povijesnih zbivanja. Ako zaboravimo povijest, postoji li mogućnost da se takva zla ponove? U alatu Genially izradite igru za ponavljanje. Neka to bude igra na ploči na kojoj se figure pomiču bacanjem kockica (za izradu iskoristite u alatu Genially predložak board game). Dodajte različite komplikacije na polja za brže ili sporije kretanje, povratak nekoliko polja unazad, dodatno bacanje itd… Podijelite učenike u grupe od četiri učenika. Učenici će, unutar grupa, igrati u paru i to tako da smisle pitanja za suprotni par. Pitanja neka budu jednostavna i konkretna, npr.: Kako se zove glavni zapovjednik savezničkih snaga? Koja je bitka preokrenula rat na Pacifiku? Pitanja možete i grupirati u kategorije kako bi se potaknuo natjecateljski duh, npr.: oružja, rat u Europi, pacifičko bojište, rat na prostoru današnje Hrvatske.
Svaki put kad dođu na red i daju točan odgovor na protivničko pitanje, učenici mogu bacati kocku. Ako ne znaju odgovor, preskaču red za bacanje i igra protivnički par. Par koji da točan odgovor, baca kocku i pomiče se za onoliko polja koliko dobije na kocki. Par koji prvi dođe do cilja i završi igru, pobijedio je. Na taj način učenici će tmurnu i tešku temu apsolvirati pomoću igre, ponoviti najvažnije ličnosti, događaje i činjenice Drugoga svjetskog rata te doživjeti učenje kao igru.
Za zaključak, pokrenite raspravu o temi dobra i zla. Pitajte učenike što je na njih ostavilo najsnažniji dojam. Jesu li ljudi koji su činili zločine znali što rade? Jesu li mislili da čine nešto loše? Kako je moguće stvari koje su loše prikazivati dobrima? Pitajte učenike jesu li bili obmanuti. Kako se tome suprotstaviti? Što misle, ima li smisla daljnje proučavanje i poučavanje tih događaja?
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili odgovarajuću podršku i pomoć prilikom zadavanja i izvršavanja aktivnosti.
Prilikom podjele učenika u grupe pobrinite se da učenici s teškoćama budu u grupi koja će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, neka učenici s poremećajima ponašanja i osjećanja rade s motiviranim učenicima koji će ih poticati na uspješno obavljanje zadatka). Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Genially. Pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja.
U završnom razgovoru učenike s teškoćama potaknite na raspravu, ali nemojte inzistirati na tome da učenici kojima je izazovno usmeno izlagati – primjerice, učenici s poremećajima ponašanja i osjećanja (učenici s izraženom anksioznošću), usmeno izražavaju svoje mišljenje ako sami ne izraze želju.
Potaknite učenike da istraže učinke atomskog oružja na Hirošimu i Nagasaki. Svoje zaključke neka predstave koristeći se aplikacijom Prezi.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.