Predmet
Njemački jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Meine Stadt, deine Stadt, unsere Stadt

Naziv predmeta
Njemački jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
6. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • turističke znamenitosti
  • priobalni i kontinentalni turizam
  • turistički letak
  • obilježja turističkog teksta
  • moj grad
  • turističko vođenje po gradu
  • recenzije hotela
  • online rezervacije
  • kupnja putne karte
  • rečenice s veznikom denn

Zeig mir deine Welt!

Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4, Zadatak K. Tijekom razgovora dolaze do novih kategorija turističkih atrakcija (npr. Naturpark, Oper, Konzertsaal, Schloss, Veranstaltung, Abenteuerpark, Themenpark...).

Učenici zatim proučavaju svjetske znamenitosti na karticama s fotografijama koje ste pronašli na stranici Pixabay. Potom razvrstavaju znamenitosti u različite kategorije definirane u prethodnom zadatku.

U kratkom upitniku odgovaraju na pitanje o kojoj bi svjetskoj znamenitosti željeli znati više. Znamenitost s najvećim brojem glasova pripremite u sljedećoj nastavnoj jedinici. Tako oblikujete kurikulum prema interesima i željama učenika.

Sljedeća je aktivnost usmjerena na razumijevanje čitanjem i slušanjem. Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4, Zadatak A. Čitaju tekst na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Tino und Evelin in Split i rješavaju zadatke ispod teksta te prepoznaju vrste znamenitosti u gradu Splitu.

Ako su učenici već posjetili Split, neka izdvoje znamenitosti i sadržaje koji su im bili najzanimljiviji. Učenici zatim uspoređuju svoje odabire s atrakcijama navedenim u tekstu. Neka pokušaju odrediti jednu riječ ili obilježje koje najbolje oslikava grad Split, njegove znamenitosti ili nematerijalne posebnosti.

Zatim na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Tino und Evelin in Split učenici čitaju nastavak razgovora te rješavaju zadatke F, G i H. Na hrvatskom jeziku razgovaraju o različitim oblicima državnog uređenja. Ističu prednosti i nedostatke pojedinog uređenja. Navode koji su vladari ili zemlje u povijesti vladali hrvatskom obalom, a koji kontinentom, osobito istokom Hrvatske.

Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4, Zadatak I. Prepoznaju turistički grad na istoku Hrvatske te njegove znamenitosti. U razgovoru na hrvatskom jeziku navode glavnu razliku između Splita i Vukovara s obzirom na značenje atrakcija iz drevne i novije povijesti.

Sljedeća je aktivnost usmjerena na razumijevanje teksta slušanjem o Vukovaru na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 (Evelin bei Marko in Vukovar). Nakon što su poslušali razgovor o Vukovaru, učenici neka riješe zadatke J i L.

Učenici uspoređuju znamenitosti i prednosti priobalnog i kontinentalnog grada kao turističkog odredišta. Uočavaju prednosti i nedostatke jednog i drugog navodeći ključne pojmove do kojih su došli služeći se tiskanim rječnikom ili online inačicom (CroDict, Duden). Ova je aktivnost uvod u glavni zadatak izrade promidžbenog letka.

Učenici analiziraju tiskane ili digitalne letke različitih turističkih odredišta. Uočavaju prednosti i nedostatke pojedinih letaka. Raspravom dolaze do kriterija koji su sastavni dio rubrike za vrednovanje kvalitete letka. Osobitu pozornost obraćaju na primjerenost letaka djeci i mladima.

Učenici rade u grupama. Dogovaraju se o odredištu te izrađuju promidžbeni letak za neko svjetsko odredište koje bi željeli posjetiti. Pritom mogu navoditi najvažnije znamenitosti i manifestacije te istražiti mogućnosti bavljenja sportom i sl. tijekom posjeta odabranom odredištu. Pritom vode računa o unaprijed zadanim kriterijima koji se odnose na ključne pojmove iz prethodnog zadatka, estetsko oblikovanje, jasnoću i konciznost te primjerenost odabranoj ciljnoj skupini, tj. mladima. Učenici letak izrađuju u alatu Canva. Alat je pogodan jer je besplatan i jednostavan za korištenje. Pri izradi letka vode računa o autorskim pravima te odabiru slike slobodne za uporabu koje mogu pronaći na platformi Pixabay. Ako ih ne uspiju naći na navedenoj platformi, vode računa o točnom navođenju izvora fotografija.

Kako bi privukao mlade osobe, letak treba sadržavati interaktivni zadatak po izboru, npr. kviz, izazov na Instagramu ili posebne popuste za mlade.

Učenici uspoređuju letke. Vodeći računa o unaprijed zadanim kriterijima navedenima u rubrici, učenici odabiru koji ih je od njih potaknuo na to da požele posjetiti neko od odabranih odredišta. Digitalne letke ispišite i izložite u hodniku škole zajedno s ručno izrađenim letcima. Letke izrađene rukom skenirajte i pošaljite ih zajedno s digitalnim letcima administratoru školske mrežne stranice kako bi ih objavom učinio dostupnima javnosti.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Učenicima oštećena vida elektroničkim putem pošaljite fotografije koje ćete rabiti u aktivnosti i/ili mu opišite što se nalazi na fotografijama tijekom same aktivnosti. Ako učenici imaju trodimenzionalne puzzle sa svjetskim znamenitostima ili suvenire poznatih građevina, neka ih ponesu u školu kako bi se učenici oštećena vida osjetilom opipa mogli upoznati s njima.

Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite na to da na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Evelin bei Marko in Vukovar odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja razgovora. Ukažite im na mogućnost čitanja transkripta u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Evelin bei Marko in Vukovar. Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite i prijevode uputa na radnim listićima. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi uz tekstove za čitanje i slušanje u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4.

Sve aktivnosti vezane za tekstove na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Evelin bei Marko in Vukovar organizirajte kao rad u paru kako bi učenik s teškoćama imao vršnjaka koji će mu po potrebi pružiti podršku i pojašnjenje te mu pomoći da se usmjeri na zadatak, i to osobito ako u razrednom odjelu imate učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje dodijelite poticajnog i empatičnog učenika koji će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak ako je potrebno. Učenicima s poteškoćama dodijelite zadatak u grupi koji je u skladu s njihovim sklonostima, mogućnostima i interesima.

Ako u razredu imate učenika oštećena vida, smjestite ga u grupu koja će umjesto letka izrađivati zvučne upute za snalaženje u gradu. Zadatak možete oblikovati kao promidžbenu poruku na radiju.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji se bave izradom računalnih igara u suradnji s nastavnikom Informatike izrađuju jednostavnu igru snalaženja i otkrivanja grada Splita ili Vukovara. Pritom paze na uporabu fotografija bez kršenja autorskih prava. Učenici koji se bave glazbenom produkcijom, a boravili su u Splitu ili Vukovaru, snimaju instrumental koji predočava ozračje odabranog grada. Učenici koji jako dobro vladaju njemačkim jezikom i bave se pisanjem, uz vašu pomoć, pišu tekst na snimljenu glazbu.

Ako imate učenike koji se bave svim trima navedenim aktivnostima, njihove radove povežite u računalnu igru s glazbenom podlogom te je ponudite uredima turističkih zajednica grada Splita ili grada Vukovara. Pokušajte pronaći ulagača koji bi objavio igru i prilagodio je igraćim konzolama, računalima i operativnim sustavima pametnih telefona.

Ako u razredu ne postoje učenici koji se bave navedenim aktivnostima, neka oni koji žele znati više izrade društvenu igru putem koje je moguće upoznati Split ili Vukovar. Igra može biti igra na ploči, igra s karticama ili igra s kolom sreće. U ovu aktivnost uključite učenike koji su uspješni u likovnom izražavanju, slikanju ili crtanju, izradi skulptura ili instalacija.

Nastavna aktivnost za predmet X

Zeig mir deine Welt!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik pri slušanju i čitanju razumije srednje duge i jednostavne tekstove o znamenitostima i atrakcijama nekoga grada.
  • Učenik prepoznaje i imenuje različite oblike državnog uređenja.
  • Učenik bira, tumači i kritički procjenjuje informacije prikupljene iz različitih izvora te prepoznaje namjere autora.
  • Učenik piše kratke i jednostavne tekstove u obliku letka o odabranome turističkom odredištu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Informatika
  • Građanski odgoj i obrazovanje

Meine Stadt als Reiseparadies 

Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Wer wird Millionär?. Tijekom igre ponavljaju nazive i opise institucija kakva grada. Čitaju uokvireni tekst za ponavljanje te rješavaju test na kraju jedinice.

U turističkim agencijama ili na internetu pronađite brošure i kataloge o različitim turističkim odredištima na njemačkom jeziku. Učenici uspoređuju primjere u turističkim brošurama ili katalozima te izrađuju tablicu najvažnijih elemenata dobre turističke ponude. Rezultati ove aktivnosti poslužit će im kao smjernice za glavni zadatak.

Služeći se mrežnim izvorima informacija ili izvorima u tiskanim materijalima koje pronalaze u uredima turističkih zajednica svojeg mjesta, učenici odabiru najvažnije znamenitosti koje bi svakako trebale biti dio turističke ponude njihova mjesta. Pritom se učenike potiče na to da budu inovativni i da odabiru i neotkrivene bisere svojeg mjesta, gastronomsku ponudu, zanimljivosti za djecu i mlade i sl. Poseban naglasak stavite na mjesta (ne)dostupna osobama s invaliditetom. Odabrano svrstavaju u kategorije iz jedinice na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Wiederholung: Sehenswürdigkeiten, Einrichtungen, Veranstaltungen i Sportmöglichkeiten.

U sljedećem koraku učenici u grupama pripremaju sažetke s opisima najvažnijih točaka svojeg mjesta koje bi mogle biti privlačne turistima. Svaka grupa ima dvije ili tri točke od kojih je barem jedna znamenitost ili ustanova te barem jedan događaj ili sportski sadržaj.

Učenici u već gotovim brošurama i katalozima prepoznaju obilježja kratkoga promotivnoga turističkog teksta. U ovom koraku možete surađivati s nastavnikom Hrvatskog jezika. Učenici prilagođavaju svoj stil svrsi za koju pripremaju sažetke, a to je usmeno turističko vođenje po gradu. U pripremi, a poslije i u izvedbi, vode računa i o neverbalnim elementima poput mimike, gestikulacije, kontakta očima, držanja i drugim signalima govora tijela. Svaki učenik dobiva po jedno zaduženje te uvježbava vođenje po gradu nastojeći zapamtiti tekst, ali i pripremiti rješenja kojima može popuniti praznine ako nešto zaboravi.

Učenici odlaze u svoje mjesto i glume turističke vodiče. Pritom svaki od njih predstavlja svoju znamenitost, ustanovu, događaj ili sportski sadržaj. Ovu je aktivnost moguće pripremiti u suradnji s nastavnicima Geografije i drugih stranih jezika pa organizirati višejezično vođenje po gradu, a učenike angažirati pri učeničkim razmjenama. Tako učenici uočavaju stvarnu primjenu, životnost i svrhu aktivnosti.

Vođenje po gradu snima se ili fotografira te montira za predstavljanje u alatu PowerPoint, pri čemu usmjeravajte učenike i pomozite im. Također vodite računa o tome da su umetnute fotografije i glazba slobodni za uporabu bez kršenja autorskih prava. Potaknite učenike na to da što više upotrebljavaju fotografije i videozapise koje su sami snimili. Učenici prezentaciju uređuju u mrežnoj inačici alata te ga odabirom željenog formata MP4 pretvaraju u film. Film pošaljite administratoru školske mrežne stranice i na taj ga način učinite dostupnim javnosti.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak s pomoću digitalnog alata MS Teams. Brošure i kataloge o različitim turističkim odredištima i o svojem gradu na njemačkom jeziku pronađite na mrežnim izvorima. Postavite datoteke u oblak na Google Disku. Učenici oblaku pristupaju putem poveznice koju ste im podijelili u čavrljanju alata MS Teams.

Učenici uspoređuju primjere u turističkim brošurama ili katalozima te u dokumentu u alatu Word koji ste postavili putem alata MS Teams. Potom zajedno izrađuju tablicu najvažnijih elemenata dobre turističke ponude.

Služeći se mrežnim izvorima informacija i mrežnim stranicama turističkih zajednica svojeg mjesta, učenici odabiru najvažnije znamenitosti koje bi svakako trebale biti dio turističke ponude njihova mjesta. Odabrane znamenitosti lijepe na ploču u alatu Padlet koja je pogodna za suradnju. Ploči učenici pristupaju putem poveznice koju ste im podijelili u čavrljanju alata MS Teams.

Nakon odabira znamenitosti, događaja i sadržaja otvorite bilježnicu u alatu OneNote u kojoj će učenici, vodeći računa o obilježjima turističkoga govorenog teksta za vođenje po gradu, ukratko opisati svaku odabranu stavku.

Virtualno vođenje po gradu organizirajte s pomoću platforme Vidikovac.com.hr ako je vaš grad dostupan u tom alatu. Ako vaš grad nije dostupan u alatu, vođenje organizirajte s pomoću alata Instant Street View. Učenici mogu izraditi i interaktivnu sliku u alatu ThingLink. Alatu pristupaju putem poveznice koju ste im podijelili putem koda ili poveznice te im omogućili suradnju, a pogodan je za ovakvu vrstu aktivnosti jer omogućuje umetanje fotografija, videozapisa i poveznica.

Virtualno vođenje snimajte koristeći se mogućnostima snimanja na platformi MS Teams kako bi učenici naknadno mogli urediti videozapis i kako biste ga mogli poslati administratoru školske mrežne stranice za objavu.

Aktivnost za učenike koji žele znati više organizirajte u virtualnom obliku služeći se alatom Goose Chase. Alat je besplatan, ali je potrebna registracija. Učenici mu pristupaju putem jedinstvenog koda koji alat automatski generira.

Virtualnu potragu za blagom moguće je pripremiti i provesti i u alatu Geocaching. Alat je besplatan u svojoj osnovnoj verziji, a za njegovu uporabu potrebna je registracija. Upute za izradu virtualne potrage za blagom nalaze se u tekstu Geocaching für Anfänger.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i/ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.

Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Wiederholung, Test i Wer wird Millionär? odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Ako slabovidnom učeniku kontrast u kvizu nije dovoljno dobar, isprintajte mu kviz u primjerenom kontrastu. Učenicima s intelektualnim teškoćama uz pojednostavljene turističke tekstove navedite i njihove prijevode ili popis nepoznatih riječi. U raspravama im omogućite da se služe hrvatskim jezikom. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi u zadacima u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.4 Wiederholung, Test i Wer wird Millionär?.

Tablicu s dobrim i lošim primjerima turističke ponude osmislite kao rad u paru kako bi učenik s teškoćama dobio potrebnu podršku od svojeg vršnjaka i uspješnije riješio zadatak, osobito ako u razrednom odjelu imate učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje koji će se, radeći u paru, lakše usmjeriti na zadatak.

Učenicima oštećena vida i učenicima oštećena sluha omogućite mjesto blizu vodiča kroz grad kako bi lakše pratili vođenje.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak. Potaknite učenike s teškoćama na to da izdvoje mjesta u gradu koja su pristupačna ili nepristupačna osobama s invaliditetom te im tako pokažite da su važni, a ostalim učenicima ukažite na to koliko je važno grad učiniti pristupačnim i pružiti svima jednake mogućnosti.

Kod učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem nemojte inzistirati na vođenju po gradu, već pratite njihov rad u grupi te im zadajte zadatak da osmisle i zapišu kamo bi vodili učenike da su vodiči i što bi im ispričali o određenoj znamenitosti.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici odabiru turistički neprivlačne ili zanemarene točke svojega grada, istražuju povijest zgrade, jela, glazbe ili događaja te pripremaju alternativno istraživanje grada u obliku igre Scavenger hunt (Schnitzeljagt/Schatzsuche/Stadtrallye) prethodno proučivši upute za organiziranje potrage za blagom u tekstovima Schnitzeljagd selbst machen i Stadtrallye: Ideen für den Kindergeburtstag. Tekst možete pojednostavniti ili uz njega pripremite popis nepoznatih riječi. Igru potrage za blagom možete isprobati i s učenicima svoje škole kako bi bolje upoznali svoj grad i blaga koja skriva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Meine Stadt als Reiseparadies 

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik pri čitanju i slušanju razumije srednje duge i jednostavne tekstove o turističkim odredištima i o znamenitostima svojega grada.
  • Učenik proizvodi kratke i jednostavne govorne tekstove o znamenitostima svojega grada.
  • Učenik bira, tumači i kritički procjenjuje informacije o znamenitostima svojega grada prikupljene iz različitih izvora te prepoznaje namjere autora.
  • Učenik iznosi stav o postojanju jednakih prava osoba s posebnim potrebama u služenju turističkim uslugama.
  • Učenik oponaša primjerene obrasce ponašanja pri turističkom vođenju po gradu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik
  • Geografija
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Eine Reise im Handumdrehen

Pitajte učenike sudjeluju li u raspravama na forumima i o kojim temama raspravljaju. Neka navedu u kojim im situacijama mišljenje i iskustva drugih na forumima ili čavrljanjima pomažu pri donošenju neke odluke. Ako ne navedu da se pri odabiru smještaja ili odredišta putovanja služe iskustvima drugih, pitajte ih o tome kako provjeravaju odabrani smještaj na putovanjima. Učenici raspravljaju na hrvatskom jeziku.

Pripremite isječke s foruma na njemačkom jeziku u kojima turisti pišu o svojem iskustvu vezanom za online rezervacije (npr. Forum A ili Forum B). Prije dijeljenja isječaka provjerite ima li neprimjerenih sadržaja i izraza te, prema potrebi, prilagodite izjave kako bi bile primjerene za uporabu u nastavi. Učenici čitaju pozitivna i negativna iskustva turista pri internetskoj rezervaciji smještaja. Prepoznaju i izdvajaju prednosti i nedostatke takva načina rezerviranja. Prednosti i nedostatke zapisuju na ploču u alatu Padlet kojoj pristupaju putem poveznice koju ste im podijelili.

Služeći se mrežnim izvorima, npr. tekstom Tekstom A, Tekstom B ili Tekstom C), pripremite radni listić s prednostima i nedostatcima rezerviranja odmora u putničkoj agenciji i online. Učenici ih uspoređuju s onima koje su prepoznali na forumima. Na hrvatskom jeziku komentiraju rizike online rezervacija.

Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5 Online buchen i rješavaju zadatak A. Potom čitaju tekst i rješavaju zadatke B, C i D.

Odaberite mrežne stranice renomiranih hotela koje imaju opciju komentiranja zadovoljstva uslugom. Učenicima podijelite poveznice putem e-pošte. Učenici proučavaju stranice hotela te na forumu ili u chatu pišu kratak osvrt na kvalitetu stranice s mogućim prijedlozima za unaprjeđenje. Recenziju ne šalju, ali snimaju zaslon i sliku vam šalju e-poštom kako biste formativno vrednovali napisano s obzirom na relevantnost, jezičnu točnost i način pisane komunikacije. Kriterije unaprijed objasnite učenicima.

Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5, Zadatak E. Navode razlike u načinu rezerviranja hotelskog i privatnog smještaja. Na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5 Wolfgang und Brigitte slušaju razgovor i rješavaju zadatke slušanja s razumijevanjem. Navode borave li radije u hotelu ili privatnom smještaju i uspoređuju načine rezerviranja, plaćanja i storniranja u navedenim vrstama smještaja.

Zatim pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5, Zadatci I-M. Povezuju sliku s tekstom koji opisuje kupnju karte za pojedino prijevozno sredstvo. Prepoznaju glavne korake tijekom internetske rezervacije različitih prijevoznih sredstava. Proučavaju uvjete putovanja različitim prometnim sredstvima koji se spominju u primjerima te navode najmanje jednu prednost i najmanje jedan nedostatak pojedinih prijevoznih sredstava.

Pripremite vježbu u alatu Wordwall s izmiješanim redoslijedom rečenica s veznikom denn. Učenici vježbi pristupaju putem poveznice koju ste skratili alatom Thinfi. Alat nudi obrazac Razmjesti koji je prikladan za vježbanje pravilnog redoslijeda riječi u rečenici. Učenici uočavaju redoslijed riječi u nezavisnosloženoj rečenici.

Na radnom listiću pripremite prednosti i nedostatke pojedinih prijevoznih sredstava izražene zavisnosloženim uzročnim rečenicama s veznikom weil. Učenici preoblikuju rečenice s veznikom weil u rečenice s veznikom denn vodeći računa o pravilnom redoslijedu riječi u rečenici.

Slijedi rad u grupama. Grupe formirajte prema željenim odredištima. Svaka grupa dobiva jedno odredište i jedno zadano prijevozno sredstvo. Zadatak je svake od njih rezervirati odgovarajući smještaj i putnu kartu za zadano prijevozno sredstvo, i to tako da tijekom rezervacije prođu sve korake do posljednjeg, onog koji se odnosi na plaćanje. Svaki je korak potrebno fotografirati ili napraviti snimku zaslona.

Učenici neka koriste slike i sastave kratke upute o tome kako putem interneta rezervirati odabrani smještaj i kupiti kartu za zadano prijevozno sredstvo. Upute predstavljaju u obliku podcasta koji ćete objaviti na mrežnoj stranici ili na YouTube kanalu škole. Podcast snimaju i uređuju s pomoću alata Audacity koji ste preuzeli na računalo.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

U razgovoru tijekom aktivnosti potaknite na raspravu učenike s teškoćama, neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije). Tijekom rasprave učenici oštećena sluha trebaju imati mjesto u učionici koje im osigurava pristup svim vizualnim informacijama.

Radne listiće i isječke s foruma unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im objasnite što se nalazi na fotografijama tijekom aktivnosti.

Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5 Wolfgang und Brigitte odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja razgovora. Ukažite im na mogućnost čitanja transkripta u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5 Wolfgang und Brigitte.

Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite i prijevode uputa na radnim listićima. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi uz tekstove za čitanje i slušanje u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.5. Radni listić na kojem je potrebno preoblikovati rečenice, pripremite tako da učenici u njih samo moraju umetnuti veznik weil ili veznik denn kad prepoznaju prema redoslijedu riječi u rečenici o kojoj je vrsti rečenica riječ.

Važno je da primjereno grafički oblikujete radne listiće (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, uz lijevo poravnanje te povećane razmake između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i učenike s oštećenjem mišićno-koštanog sustava jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje dodijelite poticajnog i empatičnog učenika koji će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak ako je potrebno. Učenicima s poteškoćama dodijelite zadatak u grupi koji je u skladu s njihovim sklonostima, mogućnostima i interesima.

Učenicima s teškoćama, a osobito učenicima oštećena vida i učenicima s intelektualnim teškoćama, dodijelite učenika koji će im pomoći pri pisanju recenzije, snimanju slike zaslona i slanju recenzije e-poštom.

Sve pojmove i gramatičke strukture koje su se u ovoj aktivnosti rabile pripremite u obliku kratkog podsjetnika učenicima s teškoćama kojim se mogu koristiti i u budućim aktivnostima.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji su već putovali zrakoplovom izrađuju letak ili brošuru s kratkim uputama o tome kako odabrati let, rezervirati i platiti kartu, koliko vremena prije leta treba doći u zračnu luku te o svemu ostalome što je važno za putovanje zrakoplovom.

Učenici uz popis nepoznatih riječi koji ste im pripremili, iz različitih izvora (Tekst A, Tekst B, Tekst C) izvlače praktične savjete za sigurno online rezerviranje odmora. Tekstovima pristupaju putem poveznica skraćenih s pomoću alata Thinfi. Izrađuju semafor s preporukama o tome što obavezno činiti, čemu pristupiti s oprezom te što nikako ne činiti pri online rezervaciji smještaja. Semafor u obliku papirnatog plakata, instalacije ili digitalnog letka izložite u učionici i na mrežnim stranicama škole.

Nastavna aktivnost za predmet X

Eine Reise im Handumdrehen

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik bira, tumači i kritički procjenjuje informacije prikupljene iz različitih izvora te prepoznaje namjere autora.
  • Učenik piše kratke i jednostavne tekstove o rezervaciji smještaja i kupnji putne karte.
  • Učenik oponaša primjerene obrasce ponašanja pri rezervaciji smještaja i kupnji putne karte.
  • Učenik prepoznaje prednosti i nedostatke različitih načina rezervacije i iznosi ih u rečenicama s veznikom denn.
  • Učenik pri slušanju i čitanju razumije srednje duge i jednostavne tekstove o rezervaciji smještaja i kupnji putne karte.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba IKT-a

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.

Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.

Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.