Potaknite svoje učenike da promisle o temi Medien te zabilježe asocijacije uz taj pojam. Uputite ih da pristupe alatu Mentimeter na školskim uređajima, laptopu ili mobitelu pomoću šifre koju ste zapisali na ploči ili prikazali na razrednom projektoru. Neka učenici zapišu svoje asocijacije uz pojam Medien te pogledaju generički prikaz svih asocijacija u obliku oblaka ideja. Dopunite napisano smatrate li da nešto nisu spomenuli ili su zaboravili navesti. Potaknite učenike na razgovor o medijima pitajući ih kojim se medijima često služe, kojima rijetko, a kojima se uopće ne koriste. Podsjetite učenike na uporabu vremenskih priloga jeden Tag, oft, manchmal i nie. Učenici će govoriti o sebi kratkim i jednostavnim rečenicama npr. Ich benutze… jeden Tag. Osvijestite im koje su štetne strane pretjerane uporabe medija te se dotaknite očekivanja međupredmetne teme Zdravlje odnosno Osobni i socijalni razvoj.
Uputite učenike na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 (Internetsucht). Učenici će pogledati sličicu u Zadatku A te riješiti zadatak višestrukog odabira. Pomoću sličice u zadatku donijet će zaključak o problemima koji se javljaju uslijed pretjerane uporabe mobilnih uređaja.
Unaprijed izdvojite, primjerice, pet novih te pet već poznatih riječi koje se nalaze u tekstu, a koje smatrate ključnima za temu koja će se obrađivati. Prikažite ih učenicima služeći se razrednim projektorom. Surađujući u paru, neka učenici pokušaju prepoznati značenje tih riječi pomoću mrežnog rječnika npr. crodict.hr te neka, na temelju tih pojmova, pretpostave o čemu će biti riječ u tekstu koji će pročitati. Učenici će potom zabilježiti svoje pretpostavke.
Zatim im podijelite poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 te ih uputite na tekst pod naslovom In der Klassenstunde putem zajedničkoga komunikacijskog kanala. Neka samostalno pročitaju tekst te, surađujući u paru, riješe Zadatak B za provjeru razumijevanja pročitanog. U razrednom razgovoru upitajte učenike koliko se sadržaj teksta razlikuje odnosno koliko je blizak njihovim pretpostavkama. Izdvojite pojam internetsüchtig te razgovarajte s učenicima o opasnostima i nedostatcima pretjerane uporabe interneta. Neka u paru zapišu svoje stavove na papir u obliku malog plakata koji će zatim izložiti ostatku razreda kratkim i jednostavnim rečenicama. U zajedničkom razgovoru u razredu potaknite učenike, na temelju njihovih stavova i primjera, na razumnu uporabu novih medija. Neka plakati ostanu u razredu na vidljivom mjestu kako bi bili dostupni svim učenicima.
Na kraju aktivnosti podijelite putem zajedničkog komunikacijskog kanala poveznicu na alat Crossword Labs u kojemu ste unaprijed pripremili križaljku s pojmovima vezanim uz medije, društvene mreže i opasnosti uslijed pretjerane uporabe interneta. Učenici će u paru te tijekom igre dodatno uvježbati usvojeni leksik i neke izraze.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz autističnog spektra pripremite vizualnu podršku vezanu uz pojam mediji kako bi mogli napisati svoje asocijacije u uvodnoj aktivnosti.
U uvodnom razgovoru potaknite na raspravu učenike s teškoćama. Neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora), osim ako ne izraze želju za time. Učenicima s teškoćama, posebno učenicima sa specifičnim teškoćama učenja te učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite predložak s rečenicama u kojima su vremenski prilozi s prijevodom na hrvatski jezik između kojih mogu odabrati one koji vrijede za njih osobno te ih izgovoriti u uvodnom razgovoru.
Tijekom podjele učenika u parove raspodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na stranici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 (Internetsucht) odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta. Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite tekst s Edutorija preveden na hrvatski jezik kako bi lakše pratili nastavni sat i radili aktivnost u paru.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da osmisle plakat pomoću alata Canva na kojem će likovno prikazati negativan utjecaj koji pretjerana uporaba mobitela i interneta može imati na njihove vršnjake. Svoje radove neka učenici podijele u zajedničkom komunikacijskom kanalu kako bi bili vidljivi i ostalim učenicima. Plakate možete ispisati i postaviti na vidljivo mjesto u učionici te ih na jednom od idućih susreta analizirati u zajedničkom razgovoru te podsjetiti učenike na ono što plakat predstavlja.
Pomoću alata Wordwall pripremite svojim učenicima izraz Alleine zu Hause u predlošku Anagram te im ga projicirajte pomoću razrednog projektora. Potaknite ih da surađuju u paru dok ne odgonetnu traženi izraz premetanjem slova. Potaknite učenike da ispričaju što rade kada su sami kod kuće, primjerice čitaju li ili se služe novim medijima. Učenici će govoriti o sebi kratkim i jednostavnim rečenicama, npr. Ich spiele am Handy. Ich lese ein Buch. Ich sehe fern...
Podijelite svojim učenicima putem zajedničkoga komunikacijskog kanala, npr. MS Teams, poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 (Internetsucht) te ih potaknite da u paru riješe digitalni Zadatak C u kojemu će opisati predložene fotografije. Upitajte učenike koji su primjeri u zadatku, prema njihovu mišljenju, prihvatljivi, a koji nisu. Pomoću primjera kratkih rečenica u zadatku te vlastitih primjera učenici će navoditi kratkim i jednostavnim rečenicama što rade dok su sami kod kuće.
Podijelite svojim učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 (Internetsucht) kako bi pročitali tekst Pavels Umfrage putem zajedničkoga komunikacijskog kanala. Potaknite ih da pročitaju kratak tekst te u paru analiziraju prikazani grafikon s rezultatima istraživanja. Ponudite učenicima radni list s izrazima za opis grafikona koji ste unaprijed izradili pomoću alata MS Word te ga podijelili u zajedničkom komunikacijskom kanalu ili ga ispisali i podijelili učenicima. Nakon suradnje u paru potaknite učenike da predstave svoje ideje razgovarajući u razredu.
Potaknite učenike da, i dalje surađujući u paru, istraže u razredu i zapišu koje računalne igrice na internetu igraju njihovi vršnjaci. Rezultat ispitivanja učenika u razredu neka prikažu grafikonom s pomoću stupčastog ili kružnog dijagrama koji će u paru izraditi s pomoću alata Online Excel. U njega će unijeti svoje podatke te odabrati vrstu grafikona. U razrednom razgovoru parovi će ukratko predstaviti svoje grafikone prema već usvojenim izrazima koje će prikazati ostalim učenicima koristeći se razrednim projektorom. Potaknite svoje učenike da u razrednom razgovoru navedu prednosti, ali i nedostatke računalnih igrica na internetu.
Potaknite ih da na kraju aktivnosti vrednuju suradnju u paru pomoću alata Google Forms u kojemu ste unaprijed pripremili natuknice za vrednovanje. Njih ćete svojim učenicima podijeliti putem zajedničkoga komunikacijskog kanala.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra pripremite sličice s aktivnostima koje rade u slobodno vrijeme od kojih će odabrati one koje se na njih odnose.
U uvodnom razgovoru potaknite na razgovor o sebi učenike s teškoćama, ali nemojte ustrajati na tome da usmeno izlažu učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima govora), osim ako izraze želju za time.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na stranici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3 (Internetsucht) odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta. Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite prijevod teksta Pavels Umfrage na hrvatskom jeziku kako bi aktivnije sudjelovali tijekom rada u paru.
Tijekom podjele učenika u parove raspodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Ako u razrednom odjelu imate učenika oštećena vida, potaknite ga na korištenje asistivne tehnologije prilikom izrade grafikona (povećala, vlastitoga prijenosnog računala na kojem je uvećan font i slično) i upisivanje odgovora.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da samostalno ili suradnjom u paru osmisle pitanja za upitnik povezan uz temu uporabe medija koji će provesti u svojem razredu. Potaknite ih da izrade anketu pomoću alata Google Forms koju će podijeliti u zajedničkom komunikacijskom kanalu. Nakon što svi učenici ispune anketu, analizirajte rezultate istraživanja razgovorom u razredu.
Na početku aktivnosti podijelite učenike u parove pomoću tekstualnih i slikovnih kartica koje ste unaprijed pripremili, a povezane su s temom društvenih mreža. Potaknite učenike da u paru promisle o pitanju: Što je zajedničko broju tri i svim društvenim mrežama? (3 – Soziale Netzwerke). Učenici će, surađujući u paru, osmisliti moguća rješenja te u razrednom razgovoru iznijeti svoje ideje. Za svaku ideju učenici dobivaju bod, a za točno konačno rješenje pobjedu odnosi par koji je do rješenja prvi došao (rješenje: sve društvene mreže imaju tri zajedničke mogućnosti: gefällt mir, kommentieren, teilen). Ako učenici ne dođu samostalno do rješenja, pobjeđuje par s najviše bodova.
Potaknite svoje učenike na razgovor o društvenim mrežama. Zapišite učeničke primjere na ploču u obliku asociograma. Neka govore o mrežama koje poznaju, kojima se koriste oni ili njihovi prijatelji ili ukućani. Potom podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.4 (Bist du online?) putem zajedničkoga komunikacijskog kanala, npr. MS Teams. Učenici će poslušati tekst o dječaku Pavelu i njegovom odnosu prema društvenim mrežama. Potaknite ih da riješe Zadatke B i C za provjeru razumijevanja slušanoga teksta. Učenici će kratkim i jednostavnim rečenicama govoriti koliko često i kojim se društvenim mrežama koriste. Potaknite učenike da se služe vremenskim prilozima, npr. oft, nicht so oft, manchmal i nie. Ovdje možete uključiti očekivanja međupredmetne teme Uporaba IKT-a.
Potaknite učenike da suradnjom u paru odaberu jednu društvenu mrežu koju će istražiti te pripremiti prezentaciju pomoću alata PowerPoint. Objasnite im koje elemente prezentacija treba sadržavati kako bi učenici uspješno odradili zadatak. Svoje prezentacije postavit će u zajednički komunikacijski kanal kako bi bile dostupne i ostalim učenicima u razredu. Potaknite učenike da pogledaju sve radove te vrednuju jedan koji smatraju najboljim prema odrednicama koje ste unaprijed pripremili pomoću alata, npr. MS Word, ispisali ih te podijelili učenicima prije samog vrednovanja. Učenici će odabrati jedan rad koji će ocijeniti znakom sviđanja (lajkom). Rad koji se učenicima najviše sviđa možete prikazati na razrednom projektoru, a njegove autore nagraditi ocjenom.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom podjele učenika u parove učenike s teškoćama nemojte nasumičnim odabirom smjestiti u par, već raspodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak ako je to potrebno.
U razgovoru o društvenim mrežama na raspravu potaknite učenike s teškoćama, neka iznose slobodno svoje mišljenje i stavove. Nemojte ustrajati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora), osim ako izraze želju za time.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na stranici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.4 (Bist du online?) odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Učenike s oštećenjem sluha uputite na opciju čitanja transkripta tijekom slušanja priče o Pavelu.
Ako u razrednom odjelu imate učenika oštećena vida, pobrinite se da učenici pažljivo biraju pozadinu i boju slova koje će činiti dobar kontrast (primjerice, bijela pozadina i crna slova koja slabovidni učenik najlakše čita) te da se font slova uveća dovoljno da slabovidni učenik može čitati.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da provedu istraživanje s većim brojem ispitanika u školi ili lokalnoj zajednici o uporabi i stavu prema društvenim mrežama. Neka pripreme kratku anketu. Nakon provedbe ankete svoje rezultate učenici mogu prikazati pomoću grafikona koji će izraditi u alatu Online Excel. Grafikone mogu podijeliti u zajedničkom komunikacijskom kanalu kako bi bili dostupni ostalim učenicima u razredu.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch – priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
https://edutorij.e-skole.hr/share/proxy/alfresco-noauth/edutorij/api/proxy-guest/d6e2b811-78fa-4fc8-bb2c-31a7032f508e/html/m7-j3.html
https://edutorij.e-skole.hr/share/proxy/alfresco-noauth/edutorij/api/proxy-guest/d6e2b811-78fa-4fc8-bb2c-31a7032f508e/html/m7-j4.html
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.