Motivirajte učenike na rad projicirajući fotografiju povijesnog zemljovida koji prikazuje prostor plodnog polumjeseca. Učenici će promatrati fotografiju nekoliko trenutaka, a zatim prozovite nasumično jednog učenika da na projekcijskom platnu pokaže prostor plodnog polumjeseca. Za daljnju analizu sadržaja zemljovida potaknite učenike na uočavanje rijeka koje omeđuju prostor plodnog polumjeseca te na povezivanje boje kojom je prikazan prostor oko tih rijeka i naziva plodni polumjesec. Postavite učenicima pitanje: Koja država plodnog polumjeseca pod istim imenom postoji i danas? U dokumentu u Wordu zapišite poznate stihove koje su o Egiptu pjevali drevni Egipćani i projicirajte ih: Tri je mjeseca Egipat/bijeli biser,/tri mjeseca crna koža,/tri mjeseca zeleni smaragd/i još tri crveno zlato/. Potaknite učenike na razmišljanje o važnosti Nila postavljanjem pitanja kojima će se analizirati promjene u prirodi tijekom godine koje opisuju stihovi. Potaknite učenike na razmišljanje zašto su Egipćani posvećivali pjesme i himne Nilu. Podijelite učenike u parove. Unaprijed pripremite interaktivni sadržaj u digitalnom alatu Thinglink. Učitajte fotografiju boga Hapija – boga Nila. Na fotografiju dodajte tekstualni sadržaj, primjerice: Ne postoji hram posvećen ovom bogu, ali svaki hram ima barem jedan prikaz simbola ovog boga ili hijeroglif njegova imena; Prikazivan je kao muško-žensko božanstvo; Na glavi nosi simbol Gornjeg i Donjeg Egipta – papirus i lotus… Potaknite učenike na razmišljanje koliko je Nil bio važan da se uz njega vežu božanska obilježja te što se iz obilježja može zaključiti. Učenici će proučiti izgled i obilježja boga Hapija, zatim će pristupiti digitalnom alatu Canva. Učenici će u paru izraditi plakat koji prikazuje boga Hapija kako ga oni zamišljaju. Uputite ih da se iz prikaza boga mora vidjeti važnost Nila. Učeničke digitalne plakate ujedinite i postavite u digitalni alat Artsteps kao virtualnu izložbu ili ispišite te njima urediti učioničke panoe kako bi bili vidljivi i dostupni za ponavljanje nastavnog sadržaja. Motivirajte učenike na raspravu o prirodnom bogatstvu koje ima Hrvatska, a koje pridonosi ili bi moglo pridonijeti njezinu razvoju. Postavite učenicima pitanje: Koja su hrvatska prirodna bogatstva svjetski poznata? Potaknite ih na razmišljanje na koji način ona pridonose hrvatskom razvoju, koliko gradu znači rijeka ako se nalazi na njoj ili u njezinoj blizini ili more gradovima na obali. Potaknite učenike na uočavanje zanemarenih prirodnih bogatstva, npr. slavonske ravnice te na propitivanje odnosa prema njima. Jesmo li dovoljno zahvalni na raznolikim prirodnim bogatstvima koje posjedujemo? Za daljnji grupni rad učenici će istaknuti prirodna bogatstva svojega grada/kraja i načine njihova iskorištavanju za razvoj grada/kraja te izdvojiti prijedloge za unaprjeđenje njihove uporabe, ali i za njihovu zaštitu i očuvanje? Podijelite učenike u grupe. Svaka će grupa dobiti jedno hrvatsko prirodno bogatstvo o kojem će učenici u digitalnom alatu Canva napisati haiku pjesmu. Učenici petog razreda upoznati su s pojmom haiku. Za uspješniji učenički rad ponovite im pravila pisanja haiku pjesama. Grupa će biti onoliko koliko prirodnih bogatstava izaberete: more, ravnice, šume te rijeke. Učeničke radove postavite na školsku mrežnu stranicu, na primjer za obilježavanje Svjetskog dana voda ili Dana planeta Zemlje i sl.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu te da ovisno o individualnim potrebama i značajkama učenika treba temeljiti odabir metoda i postupaka prilagodbe. Izazov u radu su učenici sa združenim teškoćama (npr. ADHD i specifične teškoće učenja). Preporučuje se učenika s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio primjerenu potporu i pomoć tijekom zadavanja i obavljanja aktivnosti.
Objasnite učenicima pojam plodnog mjeseca. Učenicima s intelektualnim teškoćama pojam plodnog mjeseca povežite sa stvarnim životom. Za učenike s oštećenjem vida omogućite prilagodbu svjetlosti i detaljan verbalni opis što se prikazuje na slici kako bi dobili potpuni uvid. Pri postavljanju pitanja imajte na umu da budu jasno postavljena i učenicima s teškoćama. Pazite na jezičnu prilagodbu pitanja (poredak riječi u rečenici, izbjegavajte dvosmislenost i preneseno značenje, postavljajte pitanje po pitanje, objasnite nepoznate ili manje poznate pojmove).
Tijekom rada u paru preporučuje se učenike s teškoćama svrstati u skupinu u kojoj postoji učenik koji je spreman prezentirati (što je posebno važno ako je kod učenika s teškoćama prisutna anksioznost). Ako u razredu postoje učenici s poremećajem iz autističnog spektra, potrebno im najaviti strukturu sata na početku te svaku promjenu aktivnosti. Uvijek je važno pohvaliti svako aktivno sudjelovanje i rad učenika s teškoćama. Tijekom rada u paru važno je osigurati jasne upute za učenike s teškoćama u sklopu skupine u kojoj se nalaze kako bi se izbjeglo da učenik ne sudjeluje ili iščekuje zadatak. Učenicima s oštećenjem sluha omogućite uporabu mikforfona i diktafona kako bi mogao ravnopravno sudjelovati u svim aktivnostima.
Učenike s poremećajem pažnje i hiepraktivnosti potrebno je uvrstiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke potpore).
Učenici s teškoćama će bolje funkcionirati u paru s učenikom koji ima će usmjeravati učenika koji je možda sporiji u rješavanju zadataka ili teško održava pozornost na zadatku. Tijekom podjele u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para.
Potrebno je češće provjeravati funkcioniranje para u kojem je učenik s teškoćama.
Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnim alatima koji se koriste u ovoj aktivnosti (Thinglink, Canva). Osigurajte pisane i slikovne upute za rad u tim digitalnim alatima. Učenicima s teškoćama omogućite alternativno rješavanje zadataka (izrada plakata na papiru). Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite količinu novih pojmova i pojednostavnite izvedbu zadatka u skladu s individualnim ciljevima i ishodima. Učenicima s oštećenjem vida osigurajte auditivne upute za rad u digitalnim alatima.
Tijekom pisanja haiku pjesme učenicima s teškoćama sastavite uputu o tome što je haiku pjesma te kako bi trebali izraditi svoju. Pritom se vodite jezičnom i grafičkom prilagodbom teksta. Za učenike s oštećenjima vida i učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), uporabu sanserifnog fonta (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak, povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja te upute. Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja usto se preporučuje upotrebljavati dvostruki prored između riječi i rečenica, s poravnanjem teksta s lijeve strane.
Tijekom jezične prilagodbe potrebno je paziti da se koriste kraće rečenice, rečenice s jasno izrečenim subjektom i predikatom te uobičajen poredak riječi u rečenicama.
Za učenike s intelektualnim teškoćama unaprijed pripremite ulogu tijekom pisanja haiku pjesme (npr. likovni izričaj koji će dati posebnu notu pjesmi). Učenik s oštećenjem vida pisanje haiku pjesme može odraditi uz pomoć vršnjačke podrške ili zapisati haiku pjesmu na brajici ako se njome služi.
Vrednujte trud i osobni napredak učenika.
Prilagodba scenarija treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i učenikovim teškoćama.
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju – savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnome jezičnom poremećaju
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će istražiti zanimljivosti o rijeci Nil. Uputite ih na članak Veličanstveni Nil u kojem mogu naći sljedeće zanimljivosti: Nil je jedina rijeka koja teče „obrnuto“ – od juga prema sjeveru; Vodostaj Nila je najviši u vrijeme kad druge rijeke presušuju; Herodot je zapisao da je Egipat „dar Nila“; Kada bi se netko utopio u Nilu, njegovo tijelo bilo bi balzamirano i pokopano uza sve počasti… Učenici će izraditi prezentaciju u alatu PowerPoint MS Office pod naslovom Jeste li znali? te iznijeti zanimljive činjenice. Uz tekstualni sadržaj učenici mogu učitati i sadržajno povezane fotografije.
Motivirajte učenike za rad potičući raspravu pitanjem: Na koji način su danas hrana, odjeća i nakit povezani sa statusom u društvu? Navedite nekoliko primjera. Podijelite učenike u paran broj grupa. Dio grupa istraživat će hranu i piće Egipćana, a drugi dio njihovu odjeću. Uputite učenike s obzirom na zadani sadržaj na e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.6., Hrana i piće ili Odjeća i Nakit. Za svaku grupu unaprijed pripremite kartice sa smjernicama kojima će se učenici koristiti tijekom grupnog analiziranja sadržaja. Za grupe koje proučavaju podnaslov Hrana i piće pripremite papirnate kartice sa smjernicama koje će učenicima pomoći da uoče glavne namirnice egipatske prehrane te životinje i biljke koje se uzgajaju. Učenici će zatim usporediti drevnu egipatsku prehranu sa suvremenom i izdvojiti uzroke razlikama. Potaknite učenike na razmišljanje o utjecaju geografskih i klimatskih uvjeta na vrstu prehrane. Učenici će svoje odgovore zapisati na karticu. Zatim će pristupiti digitalnom alatu Wizer u kojem će svaka grupa osmisliti jelovnik kojim bi nas „ponudili“ da se vremeplovom vratimo u drevni Egipat. Kako bi učenici uspješnije obavili zadatak, unaprijed pripremite materijal na osnovi članka u časopisu National Geographic koji se odnosi na prehranu drevnih Egipćana. Svaka će grupa izabrati kreativan naslov svojih jela te predstavnika koji će grupni rad predstaviti u razredu.
Za grupe koje proučavaju podnaslove Odjeća i Nakit pripremite karticu sa smjernicama s pomoću kojih će učenici opisati izgled glavnoga ženskog odjevnog predmeta, uočiti materijale od kojih se izrađuje odjeća te zaključiti o povezanosti odjeće i klime. Potaknite učenike na daljnje razmišljanje pitanjima: Koji su uzroci promjene odijevanja? Koje su sličnosti i razlike između odjeće i nakita drevnog Egipta i danas? Učenici će svoje odgovore zapisati na karticu. Svaka će grupa na papiru A4 nacrtati svakodnevni izgled jedne Egipćanke s obzirom na njezinu odjeću i nakit. Za grupni rad učenika pripremite dodatni materijal na osnovi rada Moda starih Egipćana i Egipćanki. Svaka će grupa izabrati predstavnika koji će ostalim učenicima u razredu predstaviti crtež objašnjavajući prikazanu vrstu odjeće i nakit. Potaknite učenike na razmišljanje jesu li odjeća, nakit pa i hrana statusni simboli. Raspravu počnite postavljajući pitanja: Može li se prema odjeći i prehrani odrediti pripadnost društvenom sloju? Koje statusne simbole prepoznajete u svakodnevnom životu? Čime je određena vrijednost predmeta ili prehrambenog proizvoda da se on pretvara u statusni simbol?
Tijekom rasprave potičite sve učenike da se uključuju, ali ne inzistirajte na javni govor ako se učenici s teškoćama ne osjećaju ugodno pri izlaganju. Vodite računa o tome da su pitanja jezično prilagođena i svima jasna i razumljiva.
Pri svrstavanju učenika u skupine pripazite gdje ćete smjestiti učenika s teškoćama. Učeniku s poremećajem iz autističnog spektra obavezno prije najavite rad u skupinama s pomoću natuknica ili vizualne potpore. Učenik može i prije nastavne jedinice dobiti zadatak da pripremi što više informacija i primjera vezanih za nastavnu jedinicu. Učenici s teškoćama će bolje funkcionirati u paru s učenikom koji ima će usmjeravati učenika koji je možda sporiji u rješavanju zadataka ili teško održava pozornost na zadatku. Tijekom podjele u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para. Potrebno je češće provjeravati funkcioniranje skupine u kojem je učenik s teškoćama. Pri zadavanju zadataka koji će se ostvariti tijekom nastave učeniku sa specifičnim teškoćama učenja zadajte točno koji će dio, primjerice prezentacije, obaviti, npr. uvod ili zaključak, te o tome obavijestite ostale učenike koji rade na istoj prezentaciji. Na taj će se način olakšati komunikacija i razumijevanje zadatka. Učenicima s oštećenjem sluha omogućite upotrebu diktafona. Tijekom zadavanja zadatka koristite se mikrofonom kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao razumjeti zadatak. Uz mikrofon, osigurajte mu i pisane upute radi lakšeg snalaženja.
Tijekom rada u e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.6., podnaslovi Hrana i piće ili Odjeća i Nakit učenike uputite na mogućnost prilagodbe fonta, veličine slova, prikaza za disleksiju i kontrasta pozadine za učenike s oštećnjem vida.
Pri izradi kartica sa smjernicama imajte na umu da budu jezično i grafički prilagođene. Za učenike s oštećenjima vida i učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), uporabu sanserifnog fonta (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak, povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja te upute. Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja usto se preporučuje upotrebljavati dvostruki prored između riječi i rečenica, s poravnanjem teksta s lijeve strane. Tijekom jezične prilagodbe treba paziti da se koriste kraće rečenice, rečenice s jasno izrečenim subjektom i predikatom te uobičajen poredak riječi u rečenicama.
Provjerite znaju li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom (Wizer ). Osigurajte pisane i slikovne te auditivne upute za učenike s teškoćama u razvoju.
Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite količinu novih pojmova i pojednostavnite izvedbu zadatka u skladu s pojedinačnim ciljevima i ishodima. Izradu zadataka unutar grupe prilagodite učenikovim sposobnostima.
U zadatku crtanja Egipćanke učeniku s intelektualnim teškoćama omogućite gotovi model prema kojem će uređivati detalje. Učeniku s oštećenjem vida omogućite prethodno izrezan reljefni predložak nakita i odjeće koje može taktilno doživjeti. Ako nije moguće osigurati reljefni predložak, omogućite mu auditivni zapis koji sadržava opis Egipćanke.
Tijekom razredne rasprave učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr. nikada ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore u razredu ako to sami ne žele u nekoj za njih motivirajućoj situaciji.
Postavljajte kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponudite odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan. Prije postavljanja pitanja budite sigurni da ste zaokupili učenikovu pozornost.
Nakon razredne rasprave učenik s teškoćama treba dobiti pitanja i odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Prilagodbu aktivnosti potrebno je uskladiti s učenikovim teškoćama i preporukama stručnog tima škole.
Učenici će istražiti razlike u prehrani i odjeći te nakitu između pripadnika viših i nižih društvenih slojeva te u odjeći i nakitu između muškaraca i žena. Uputite učenike na rad Moda starih Egipćana i Egipćanki te na mrežni članak o prehrani Egipćana objavljen u National Geographicu. Učenici će uočene razlike prikazati izrađujući digitalni plakat u alatu Canva.
Uputite učenike na e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 6., podnaslov Uvod u kojem se nalazi crtež Egipćanke. Učenici će na poleđini crteža pročitati koja su bila prava Egipćanki i kojim su se zanimanjima mogle baviti. Podijelite učenike u tri grupe. Svaka grupa analizirat će sadržaj o jednoj poznatoj Egipćanki – liječnici Peseshet, vladaricama Hatšepsut i Nefertiti. Unaprijed pripremite videozapis koji opisuje rad egipatske liječnice Peseshet i podijelite ga grupi koja nju proučava. Za videozapis omogućeni su i titlovi na hrvatskom jeziku. Unaprijed pripremite papirnate kartice s pitanjima koje će učenici pratiti tijekom gledanja videosadržaja, uz pitanja napomenite učenicima na koji se dio videosadržaja odnose. Učenici gledaju videosadržaj do 2:03 minute i prate pitanja s pomoću kojih će uočiti kojim se zanimanjima bavi Peseshet te koji su se preduvjeti morali ostvariti da bi postala liječnica. S pomoću smjernica uočit će metode liječenja kojima se Peseshet koristi te izdvojiti sličnosti i razlike u suvremenoj medicini i medicini drevnog Egipta? Učenici nastavljaju gledati videozapis od 2:38 do 3:20 minute i prate smjernice kojima uočavaju nejednakosti u obrazovanju između djevojčica i dječaka te iznose mišljenje o uzroku zašto je tako. Smjernicama potaknite učenike na razmišljanje jesu li muškarci i žene jednako tretirani u bavljenju istim poslom. Postoje li slične neravnopravnosti i danas?
Za grupu koja proučava faraona Hatšepsut unaprijed pripremite materijal prema članku Hatšepsut – kraljica koja je postala kralj i papirnate kartice sa smjernicama. S pomoću smjernica učenici će uočiti kako je Hatšepsut postala faraon te jesu li žene imale iste mogućnosti postati vladarima kao muškarci. Učenici će izdvojiti nekoliko primjera njezine uspješne vladavine te prepoznati važnost nošenja lažne brade? Potaknite učenike na razmišljanje o ulozi i važnosti arheoloških istraživanja za otkrića dijelova povijesti koji su „trebali” ostati zaboravljeni.
Za grupu koja proučava vladaricu Nefertiti pripremite materijal prema članku Nefertiti – ljepotica je došla. Na unaprijed pripremljenim karticama nalaze se smjernice kojima će učenici uočiti kako je Nefertiti postala vladaricom te kako se objašnjava gubljenje njezina traga u povijesti. Smjernicama potaknite učenike na uočavanje nejednakih mogućnosti muškaraca i žena da postanu vladarima. Potaknite učenike na aktualizaciju sadržaja pitanjima: Jesu li danas vodeće osobe u državi muškarci ili žene? Zašto?
Sve grupe pristupaju digitalnom alatu Animatron u kojem izrađuju videozapis u kojem je glavni lik Egipćanka koju su proučavali u grupnom radu. Napomenite učenicima da izbor pozadine i lika mora odgovarati sadržaju, a tekst koji upisuju činjenicama koje su usvojili tijekom grupnog rada. Jednostavniji videozapis prikazivao bi lik zadane Egipćanke koja iznosi svoju biografiju, no moguće je izraditi videozapis u kojem se nizom scena prikazuje cijelo razdoblje vladavine ili određene scene iz života objašnjene unosom tekstualnog sadržaja. Nakon što učenici svake grupe predstave grupni rad u razredu, potaknite ih na razmišljanje o današnjim državnicama. Raspravu počnite postavljajući pitanja: Koliko žena na čelu jedne države poznajete? Koliki je taj broj u odnosu prema muškarcima? Što je tome uzrok? Prepoznaje li društvo dovoljno i podupire li prava žena i njihovu ravnopravnost?
Učenicima s oštećenjem vida iscrpno objasnite crtež Egipćanke kako bi dobili potpunu sliku i sve važne informacije.
Pri svrstavanju učenika u skupine pripazite u koju ćete skupinu smjestiti učenika s teškoćama. Učeniku s poremećajem iz spektra autizma obavezno prije najavite rad u skupinama s pomoću natuknica ili vizualne podrške. Učenik može i prije nastavne jedinice dobiti zadatak da pripremi što više informacija i primjera vezanih za nastavnu jedinicu. Učenici s teškoćama će bolje funkcionirati u paru s učenikom koji ima će usmjeravati učenika koji je možda sporiji u rješavanju zadataka ili teško održava pozornost na zadatku. Pri podjeli u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para. Potrebno je češće provjeravati funkcioniranje skupine u kojoj je učenik s teškoćama. Pri zadavanju zadataka koji će se ostvariti tijekom nastave učeniku sa specifičnim teškoćama učenja zadajte točno koji će dio, primjerice prezentacije, obaviti, npr. uvod ili zaključak, te o tome obavijestite ostale učenike koji rade na istoj prezentaciji. Na taj će se način olakšati komunikacija i razumijevanje zadatka.
Skupini koja gleda videosadržaj omogućite pisani tekst s ključnim riječima i važnim odrednicama. Ako u razredu postoji učenik s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i objasniti sadržaj videozapisa. Učenicima s teškoćama potrebno je unaprijed najaviti sadržaj početnog videozapisa, pokušati ih motivirati da komentiraju osobna iskustava u sličnim situacijama. Učenicima s oštećenjima sluha preporučuje se dati predložak s napisanim sadržajem teksta (ako ne može pratiti titlove) koji će ostali učenici slušati tijekom gledanja videozapisa. Učeniku s oštećenjem vida potrebno je verbalno objasniti sve što se događa u videozapisu.
Tijekom obrade tekstualnog materijala vodite računa o tome da je tekst grafički i jezično prilagođen. Za učenike s oštećenjima vida i učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), uporabu sanserifnog fonta (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak, povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja te upute. Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja usto se preporučuje upotrebljavati dvostruki prored između riječi i rečenica, s poravnanjem teksta s lijeve strane.
Tijekom jezične prilagodbe treba paziti na to da se koriste kraće rečenice, rečenice s jasno izrečenim subjektom i predikatom te uobičajen poredak riječi u rečenicama.
Objasnite uporabu digitalnog alata Animatron. Pripremite učenike za pisane i slikovne upute. Za učenike s intelektualnim teškoćama osigurajte vršnjačku potporu pri izradi videozapisa te mu dodijelite zadatak koji je prilagođen njegovim mogućnostima.
Na kraju obrade aktivnosti učenicima s teškoćama pripremite kratak sažetak ili plan ploče u kojem ćete navesti sve važne odrednice aktivnosti koje su učenici usvojili.
Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s učenikovim teškoćama i preporukama stručnog tima škole.
Učenici će istražiti najpoznatiju egipatsku vladaricu – Kleopatru. Unaprijed pripremite elemente koje će analizirati u samostalnom radu: biografski elementi, vladavina, povezanost s Rimljanima, inspiracija za filmsku umjetnost, utjecaj na modu suvremenog svijeta. Uputite učenike na radijsku emisiju o Kleopatri, članak o Kleopatri ili na Hrvatsku enciklopediju. U digitalnom alatu Canva učenici će izraditi plakat u kojem će pokazati što su saznali o Kleopatri prikazujući sve zadane elemente.
Veličanstveni Nil, mrežni časopis Nova akropola, https://nova-akropola.com/kulture-i-civilizacije/tragom-proslosti/velicanstveni-nil/
Što su jeli stari Egipćani?, mrežni časopis national Geographic Srbija, https://nationalgeographic.rs/istorija-i-kultura/arheologija/a27663/Sta-su-jeli-stari-egipcani.html
članak Moda starih Egipćana i Egipćanki, https://hrcak.srce.hr/file/311179
video A day in the life of an ancient Egyptian doctor, https://youtu.be/2rvLEJrQm7g
Kraljica koja je postala kralj, mrežni časopis Povijest.hr,
https://povijest.hr/vazneosobe/hatsepsut-kraljica-koja-je-postala-kralj/
Nefertiti - ljepotica je došla, mrežni časopis Povijest.hr, https://povijest.hr/zabava/slavneljepotice/nefertiti-ljepotica-je-dosla/
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.