Predmet
Njemački jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Feste feiern, wie sie fallen

Naziv predmeta
Njemački jezik 1

Razred
1. razred srednje škole

Razina učenja jezika
1. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • proslave
  • redni brojevi
  • datumi
  • godišnja doba
  • promjenjivi i fiksni praznici
  • neodređena zamjenica man
  • kalendar

Geburtstag & Co.

Pripremite jednu instrumentalnu skladbu karakterističnu za vjenčanja i jednu skladbu karakterističnu za rođendane, npr. Hochzeitsmarsch i Zum Geburtstag viel Glück. Učenici prepoznaju u kojim se prigodama izvode te skladbe i navode temu sata.

Pripremite tekst o osobnim proslavama služeći se izvorima na internetu. Neka učenici pročitaju tekst o osobnim proslavama poput rođendana, vjenčanja, krštenja te na unaprijed pripremljenom radnom listiću povežu vrste proslava s odgovarajućom sličicom ili opisom. Pri pripremi radnih listića vodite računa o tome da su fotografije i ostale ilustracije slobodne za korištenje bez kršenja autorskih prava. Fotografije s Creative Commons licencom možete pronaći, primjerice, na stranici Pixabay.

Primjer 1

Tekst o osobnim proslavama prilagodite razini učenja, a informacije za pripremu teksta pronađite na sljedećim izvorima na internetu:

Pripremite papiriće s nazivima za mjesece na njemačkom jeziku. Neka učenici rade u paru i kronološki poredaju navedene mjesece. Učenici navode u kojem su mjesecu rođeni koristeći se prijedlogom im.

Pokažite učenicima 4 fotografije karakteristične za pojedina godišnja doba i nazive godišnjih doba na njemačkom jeziku. Učenici rade u paru i svrstavaju mjesece u godišnja doba.

Recite im tijekom kojega godišnjeg doba imate rođendan (npr. Ich habe meinen Geburtstag im Winter.), a zatim neka i učenici navedu tijekom kojega godišnjeg doba oni imaju rođendan.

Pripremite popis rođendana svih učenika u razredu, i to tako da ga napišete na tri načina: služeći se znamenkama, riječima na njemačkom jeziku te rednim brojem za dan, a riječju za mjesec.

Primjer 2

Anas Geburtstag ist am 21.12.

Anas Geburtstag ist am einundzwanzigsten zwölften.

Anas Geburtstag ist am 21. Dezember.

Učenici u paru proučavaju popis svih rođendana i pokušavaju uočiti pravila o tvorbi rednih brojeva. Pronalaze redne brojeve koji svojim oblikom odstupaju od pravila. Pripremite radni listić, prezentaciju ili video s uputama za tvorbu rednih brojeva. Kao model Vam može poslužiti videolekcija Stundenplan (4,05' − 6,18') koja je snimljena u sklopu i-nastave.

Neka učenici, ne gledajući popis, navedu kad slave rođendan koristeći se sljedećim trima obrascima:

  • Mein Geburtstag ist am...
  • Ich feiere meinen Geburtstag am…
  • Ich habe Geburtstag am...

Pripremite tekst s prazninama u digitalnom alatu LearningApps koji ima obrazac namijenjen za Lückentext. Tekst oblikujte tako da u zagradama iza praznine navedete datum izražen znamenkama. Učenici igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Učenici rješavaju zadatak upisujući slovima zadane datume.

Podijelite učenike u grupe kako bi mogli organizirati fiktivnu rođendansku zabavu. Svaka grupa ima zadatak pripremiti jedan segment proslave, npr. pozivnice, hranu, glazbu itd.

Napomena

Učenici se u pripremi rođendanske zabave mogu poslužiti digitalnim alatima:

  • Canva za izradu pozivnica
  • Audacity za izradu playliste
  • Excel za pripremu popisa za kupnju u zadanom budžetu.

Neka učenici predstave rezultate grupnog rada, objedine ih na ploči u alatu Lino koju možete objaviti na školskim mrežnim stranicama i pozvati učenike ostalih razreda, ali i sve ostale posjetitelje stranice da slavljeniku čestitaju rođendan. Učenici ploči pristupaju putem korisničkog imena ili adrese e-pošte.

Napomena

Učenici mogu sami odabrati način čestitanja:

  • GIF izrađen u alatu GIFMaker
  • slika
  • pjesma
  • e-čestitka izrađena u alatu Canva.

Ovaj je korak moguće podići na višu razinu i pripremiti stvarnu proslavu rođendana škole. Tako možete povezati ishode njemačkog jezika s ishodima ostalih predmeta i iz prve ruke provjeriti svoje organizacijske vještine kad je riječ o planiranju rođendanske proslave.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karatkeristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Učenicima s oštećenjem sluha pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik, a možete im i pripremiti slikovni prikaz rođendana i vjenčanja. Učenicima s oštećenjem vida omogućite sjedenje blizu izvora zvuka.

Pri pripremi teksta o proslavi i izradi radnih listića vodite računa o primjerenom grafičkom oblikovanju (rabite povećan font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, ali i povećan razmak između riječi i redaka). Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite jednostavan tekst, s podebljanim ključnim riječima, a učenicima s poremećajem iz autističnog spektra omogućite i vizualnu podršku uz tekst kako biste im olakšali razumijevanje pročitanog.

Zadatak s prazninama učenicima s teškoćama možete prilagoditi tako da ga oblikujete kao zadatak višestrukog izbora u kojem trebaju odabrati pravilno napisan datum riječima.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s teškoćama u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad prema njegovim mogućnostima.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici koji pohađaju glazbenu školu ili se u slobodno vrijeme bave glazbom, pripreme popis pjesama za tri koraka vjenčanja i svadbe: Einzug, Ringtausch i Hochzeitstanz. Pri odabiru pjesama u crkvi ili matičnom uredu i na svadbenoj svečanosti trebaju voditi računa o osobama koje se vjenčaju, njihovoj dobi, hobijima, zanimanju, podrijetlu i slično. Učenici smiju odabrati hrvatske pjesme. Na taj način prikazuju elemente svoje kulture.

Aktivnost je moguće organizirati i kao grupni rad. Učenici koji sviraju neki instrument i/ili se bave pjevanjem pripremaju i snimaju mix s presjekom, tj. pripjevima triju najvažnijih pjesama: pjesme za ulazak u crkvu ili matični ured, pjesme za razmjenu prstenja i pjesme za prvi ples. Učenici koji se bave modom ili se likovno izražavaju, odabiru odjeću za vjenčanje i odgovarajuću scenografiju, a učenici koji se bave filmom, pišu scenarij, snimaju i uređuju spot uz mix. Neka svaku od triju faza vjenčanja u spotu označe nazivom na njemačkom jeziku: Einzug, Ringtausch i Hochzeitstanz. Spot možete objaviti na mrežnim stranicama škole.

Napomena

Za snimanje spota učenici se mogu poslužiti nekim od sljedećih alata:

Nastavna aktivnost za predmet X

Geburtstag & Co.

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje pravila oblikovanja rednih brojeva i nazive mjeseci na njemačkome jeziku.
  • Učenik proizvodi kratak i vrlo jednostavan govorni tekst navodeći svoj rođendan na tri načina.
  • Učenik prepoznaje nazive godišnjih doba na njemačkome jeziku i povezuje ih s nazivima mjeseci.
  • Učenik piše vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove o rođendanu poput teksta pozivnice, jelovnika i sl.
  • Učenik upotrebljava jednostavne informacije iz različitih izvora koje kritički odabere, kao i digitalnu tehnologiju kojom ih predstavlja.
  • Učenik suradnički uči i radi u timu.
  • Učenik pri čitanju razumije kratke i jednostavne tekstove o osobnim proslavama i povezuje slikovni prikaz proslave s opisom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Uporaba IKT-a

Fest und beweglich, Hauptsache, es wird gefeiert

U alatu LearningApps pripremite igru pamćenja s nazivima mjeseci na hrvatskom i njemačkom jeziku kako biste s učenicima ponovili nazive za mjesece. Učenici igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica.

Pripremite ili pronađite gotov videozapis s proslavama i blagdanima/praznicima na njemačkom govornom području, npr. Feste und Feiertage − Folge 1. Uz video pripremite radni listić s nazivima proslava i blagdana/praznika koji se u njemu pojavljuju. Pri prvom gledanju učenici u paru upisuju datum svake pojedine proslave i blagdana/praznika koristeći se oblikom s određenim članom, primjerice:

  • der erste erste

ili:

  • der erste Januar.

Učenici će vjerojatno imati problema s navođenjem datuma za blagdane/praznike koji imaju promjenjiv datum. Potaknite raspravu o tome pitanjem postoje li takvi blagdani/praznici i u Hrvatskoj. Na ploču napišite sljedeće izraze:

  • feste Feiertage
  • bewegliche Feiertage.

Navedite po jedan primjer za blagdane/praznike sa stalnim ili fiksnim datumom i za blagdane/praznike s promjenjivim datumom, a učenici neka odgonetnu značenje izraza na ploči. Podijelite učenike u grupe u kojima sastavljaju popis blagdana/praznika sa stalnim i promjenjivim datumom u Hrvatskoj. Uspoređujući popise blagdana/praznika u Hrvatskoj i Njemačkoj, učenici pronalaze one blagdane/praznike koji se slave u objema zemljama.

Pripremite opširniji videozapis o proslavama i blagdanima/praznicima u Njemačkoj, prilagođen dobi učenika i godini učenja, npr. Kennst du DIESE Feiertage?. Učenici rješavaju zadatak višestrukog izbora o glavnim obilježjima proslava i blagdana/praznika u Njemačkoj koji možete pripremiti u digitalnom alatu Wordwall u obrascu Kviz. Igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica.

Napišite nekoliko rečenica iz prethodnog videozapisa koje počinju neodređenom zamjenicom man. Učenici pokušavaju odgonetnuti značenje zamjenice man i predlažu kako je prevesti. Pripremite nekoliko rečenica koje počinju zamjenicom alle. Neka učenici ponuđene rečenice preoblikuju koristeći se neodređenom zamjenicim man te međusobno usporede rješenja koja ste im pripremili za samoprovjeru.

U sljedećem koraku pripremite radne listiće sa slikom pojedinih blagdana/praznika koji se slave i u Njemačkoj i u Hrvatskoj. Ispod svake slike pripremite prostor za upisivanje naziva blagdana/praznika i odgovora na 7 temeljnih novinarskih pitanja. Neka svaka grupa izvuče i usporedi po jedan blagdan/praznik vodeći računa o temeljnim novinarskim pitanjima:

  • Wer?
  • Was?
  • Wo?
  • Wann?
  • Wie?
  • Warum?
  • Woher? (navesti izvore informacija).

Pri odgovaranju na pitanja učenici se koriste rečenicama s neodređenom zamjenicom man. Predstavnici svake grupe ostatku razreda objašnjavaju posebnosti određenog blagdana/praznika u Njemačkoj i u Hrvatskoj te prema potrebi odgovaraju na dodatna pitanja.

Učenici u grupama, pišući na papir ili u alatu Canva, kojem pristupaju putem korisničkog računa otvorenog s pomoću adrese e-pošte, izrađuju plakat za proslavu blagdana/praznika koji su izvukli u prethodnom koraku ili prvog nadolazećeg blagdana/praznika. Ako se odlučite za mogućnost da sve grupe izrađuju plakat za isti blagdan/praznik, odnosno za prvi sljedeći, ovaj korak možete organizirati i kao natjecanje među grupama, a kriteriji trebaju biti unaprijed zadani u rubrici. Plakat treba biti privlačan, ali i informativan. Neka se učenici koriste natuknicama ili kratkim rečenicama kako plakat ne bi zagušili s previše teksta. Plakate možete izložiti u hodniku škole ili u digitalnom obliku na školskim mrežnim stranicama.

Za kraj aktivnosti pripremite video ZDF televizije o blagdanima/praznicima u Njemačkoj i načinima proglašavanja blagdana/praznika. Uz videozapis pripremite i najvažnije pojmove s prijevodom na hrvatski jezik. Neka učenici pogledaju videozapis i pritom zapišu sljedeće informacije:

  • Wie viele Feiertage haben alle Bundesländer gemeinsam?
  • Wie viele Feiertage hat Bayern?
  • Welchen Feiertag gibt es nur in Berlin und in Thüringen?

Neka učenici navedu tko i zbog čega odlučuje o pojedinim blagdanima/praznicima u Njemačkoj. Potaknite raspravu o blagdanima/praznicima u Hrvatskoj i o tome treba li slobodne dane pomaknuti na sljedeći radni dan ako „padaju“ u subotu ili nedjelju. Neka učenici u raspravi sudjeluju na hrvatskom jeziku.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć. Omogućite produljeno vrijeme rada za učenike s teškoćama.

Sve videozapise koje ćete rabiti u ovoj aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učeniku s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učeniku s oštećenjem sluha pripremite pisani transkript na školskoj klupi. Učenicima s oštećenjem vida ukratko opišite važne vizualne informacije u videozapisima. Učenicima s teškoćama omogućite pisani predložak s ključnim događajima i pojmovima u videozapisu kako bi ga lakše pratili tijekom reprodukcije..

Važno je da primjereno grafički oblikujete radni listić za učenike s teškoćama (rabite sanserifni font, Calibri ili Arial, veličine 14 pt, lijevo poravnanje te povećan razmak između riječi i redaka; jasno naznačite mjesta za odgovore na pitanja te ostavite dovoljno prostora za upisivanje odgovora).

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako je potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s teškoćama u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad prema njegovim mogućnostima.

Ako u razrednom odjelu imate učenika s oštećenjem vida, tijekom izrade plakata vodite računa o tome da je plakat mat ili žućkaste boje koja se ne reflektira.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

U ovoj aktivnosti ukažite učenicima na važnost tolerancije, međusobnog uvažavanja i ekumenizma (Građanski odgoj i obrazovanje). Neka učenici u sklopu projektnog zadatka pogledaju video o Ramazanu, video o Pashi i video o Uskrsu. Neka prouče koje vjerske zajednice postoje u njihovu gradu i pripreme prezentaciju na njemačkom jeziku u alatu PowerPoint o najvažnijem blagdanu/prazniku pojedine zajednice. Alatu učenici pristupaju koristeći se aplikacijom na računalu. Potaknite ih na to da naprave intervju s vjerskim predstavnicima ili pripadnicima pojedine vjerske zajednice. Ako postoje učenici u razredu koji pripadaju nekoj manjinskoj vjerskoj zajednici, potaknite ih na to da pripreme i donesu jelo tipično za obilježavanje nekog od blagdana. Neka navedu naziv jela i glavne sastojke na njemačkom jeziku, a ostale učenike potaknite i podsjetite na to da im čestitaju njihov blagdan/praznik. Služeći se ovim dvjema aktivnostima, pokazat ćete učenicima kako je važno, osobito u višekulturalnoj državi poput Njemačke, upoznati običaje svojih susjeda, kolega, prijatelja i koliko je važno prihvaćati i cijeniti različitosti.

Za učenike koji žele znati više, pripremite film DaF-Dossier o božićnim običajima u zemljama njemačkoga govornog područja. Neka učenici prema uzoru na videozapis snime kraći film s detaljnim opisom hrvatskih božićnih običaja i tradicija uz upotrebu neodređene zamjenice man. Film mogu urediti u alatu Kizoa. Kako bi se mogle rabiti određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr. Videozapis objavite na mrežnim stranicama škole. Možete odabrati i neki drugi blagdan/praznik prikazan u filmu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Fest und beweglich, Hauptsache, es wird gefeiert

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije kratke i jednostavne tekstove o proslavama i praznicima pri slušanju i gledanju.
  • Učenik razlikuje fiksne/stalne i promjenjive praznike te međusobno uspoređuje praznike u Njemačkoj i Hrvatskoj.
  • Učenik formulira datume koristeći se rednim brojevima i nazivima mjeseci na njemačkome jeziku.
  • Učenik proizvodi kratke i vrlo jednostavne govorne tekstove o praznicima.
  • Učenik pravilno i primjereno rabi neodređenu zamjenicu man.
  • Učenik piše vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove o praznicima.
  • Učenik odabire primjerene izvore informacija i odgovarajuću tehnologiju te suradnički radi u timu.
  • Učenik prepoznaje svoj kulturni identitet, uspoređuje ga s kulturnim identitetom pripadnika drugih zajednica te razvija pozitivan stav i poštovanje prema različitostima.
  • Učenik opisuje osnovne elemente kultura povezanih s njemačkim jezikom u aspektima svakodnevnoga života te na jednostavnim i konkretnim primjerima opisuje sličnosti i razlike između vlastite kulture i drugih kultura s aspekta proslava i praznika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Održivi razvoj

Rund ums Jahr − alle Jahre wieder

Pogledajte na satu videozapis Feste und Feiertage − Rätsel − Folge 2, a učenici neka pokušaju pogoditi o kojem je blagdanu/prazniku riječ. Na taj način ponavljaju nazive pojedinih blagdana/praznika u Njemačkoj. Taj korak možete pripremiti i u obliku teksta, tj. kao vježbu čitanja s razumijevanjem u kojoj se u kratkim odlomcima opisuju blagdani/praznici, a učenici trebaju povezati ponuđene nazive blagdana/praznika s odgovarajućim opisom.

Pripremite „osobne karte“ pojedinih blagdana/praznika sa slikom, njihovim nazivom i praznim mjestom za upisivanje datuma. Fotografije slobodne za uporabu bez kršenja autorskih prava možete pronaći na stranicama Pixabay. Podijelite učenike u grupe. Neka svaka grupa kronološki poreda pojedine proslave i blagdane/praznike upisujući pritom i datume koji nedostaju. Neka datume u tom dijelu upišu brojčano, tj. znamenkama. Ako je riječ o blagdanima/praznicima s promjenjivim datumom, neka upišu datum kad je taj blagdan/praznik u tekućoj ili sljedećoj godini.

Pripremite učenicima film Feste und Feiertage − Folge 3 o mjesecima na njemačkom jeziku. Učenici ponavljaju datume i mjesece prema uputama zadanim u prikazu mjeseci u videozapisu.

Kako bi uvježbali konstrukcije rabeći im (im Januar, im Februar), neka si učenici međusobno postavljaju pitanja i navedu kad su rođeni, primjerice:

  • Wann bist du geboren?
  • Ich bin im Januar geboren. Und wann bist du geboren?

Igru možete organizirati i kao lančanu igru (Kettenspiel) u kojoj svaki učenik koji odgovori na pitanje, isto pitanje postavlja sljedećem učeniku u nizu.

Neka učenici, prema uputi u videu (1'27''), navedu datum kad se obilježava koji blagdan/praznik. Nakon toga neka navedu datum svojeg rođenja, tj. datum proslave svojeg rođendana. Primjerice:

  • Wann feierst du deinen Geburtstag?
  • Ich feiere meinen Geburtstag am 8. (achten) Januar. Und wann feierst du deinen Geburtstag?

I ovaj je korak moguće organizirati kao lančanu igru.

U središtu je aktivnosti izrada kalendara za tekuću godinu (ako je tek počela) ili za sljedeću s kratkim opisima najvažnijih proslava i blagdana/praznika. Dogovorite se s učenicima hoće li izrađivati kalendar s hrvatskim ili s njemačkim blagdanima/praznicima. Podijelite učenike u grupe. Neka svaka grupa u alatu Canva, koji ima obrazac za kalendare, uredi 2, 3 ili 4 mjeseca, tj. lista kalendara, ovisno o broju učenika u razredu. Alatu pristupaju putem računa otvorenog s pomoću adrese e-pošte. Učenici na njemačkom jeziku ukratko opisuju najvažnije proslave i blagdane/praznike u svakom mjesecu koji im je zadan te ih ilustriraju samostalno u alatima za digitalno crtanje ili služeći se izvorima na internetu, odnosno fotografijama koje imaju CC0 licencu.

Neka svaka grupa odabere jedan blagdan/praznik i o njemu u projektnom zadatku snimi kraći film koji će objasniti najmanje jedan simbol ili običaj vezan za odabrani blagdan/praznik. Učenici mogu urediti film u alatu Kizoa. Kako bi se mogli koristiti određenim pogodnostima alata, trebaju se registrirati adresom e-pošte skole.hr. Film postavite u neki mrežni oblak, npr. OneDrive, te ga naknadno putem QR koda umetnite u kalendar (pogledajte napomenu). Učenici predstavljaju svoje kalendare u učionicama.

Napomena

QR kod možete izraditi u nekom od besplatnih alata za pretvaranje poveznica u QR kodove, npr. u alatu ONLINE QR CODE GENERATOR.

Organizirajte izložbu u hodniku škole ili uredite virtualnu izložbu u alatu Emaze te je postavite na školske mrežne stranice. Neka učenici i djelatnici škole tajnim glasanjem, npr. u alatu Google Forms, odaberu razred koji je izradio najljepši i najpotpuniji kalendar. Tu je aktivnost preporučljivo organizirati u suradnji s nastavnicima ostalih jezika koji se uče u školi te vjeroučiteljima, nastavnicima etike i povijesti, a škola na kraju može tiskati pobjednički jednojezični ili višejezični kalendar koji zatim može dijeliti svojim partnerima.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć. Omogućite produljeno vrijeme rada za učenike s teškoćama, osobito u aktivnostima samostalnog rada.

Videozapise koje ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učeniku s oštećenjem sluha pripremite transkript na školskoj klupi. Kako biste im olakšali praćenje sadržaja u uvodnom videozapisu ili rješavanje zadatka čitanja s razumijevanjem, učenicima s teškoćama pripremite popis s prijevodom nepoznatih riječi na hrvatski jezik. Pri navođenju datuma rođenja pomozite učenicima rečenicama napisanim na papirićima kojima se zatim mogu služiti u zadatku.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako je potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s teškoćama u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad prema njegovim mogućnostima.

Kod učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju i aktivnom pojavljivanju u videozapisu koji će učenici izraditi, nego pratite proces njegova rada u grupi. Usto, treba mu dodijeliti zadatak koji odgovara njegovim jakim stranama (primjerice, može biti snimatelj videozapisa, montažer, može tražiti informacije o blagdanu/prazniku i slično).

Tijekom lančane igre pružite verbalnu podršku u oblikovanju odgovora i pitanja učenicima s teškoćama te im na kartice napišite pitanja koja trebaju postavljati.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici istraže koji se sve dani obilježavaju u svijetu, a nisu neradni dani u većini zemalja. Neka odaberu za svaki mjesec barem jedan međunarodni dan i dodatno osmisle svoje dane vezane za određene datume te u alatu Tiki-Toki izrade svoj vremenski raspored (timeline) s izmišljenim blagdanima/praznicima. Učenici alatu pristupaju putem korisničkog računa koji otvaraju svojom adresom e-pošte. Postavite vremenske rasporede učenika na platformu Wakelet koja omogućuje objavljivanje sadržaja različitih formata, ali i međusobnu suradnju učenika i kolega.

Nastavna aktivnost za predmet X

Rund ums Jahr − alle Jahre wieder

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik proizvodi kratke i vrlo jednostavne govorne tekstove navodeći mjesece i datume.
  • Učenik sudjeluje u vrlo kratkoj i vrlo jednostavnoj govornoj interakciji odgovarajući na pitanja u kojem je mjesecu rođen i kad slavi rođendan.
  • Učenik prepoznaje sličnosti i razlike svoje i drugih kultura te opisuje načine obilježavanja pojedinih praznika i/ili proslava.
  • Učenik pronalazi informacije u različitim izvorima, suradnički radi i učiti u timu te pronalazi i primjenjuje različite strategije učenja i primjerenu digitalnu tehnologiju.
  • Učenik pri slušanju i čitanju razumijeva kratke i jednostavne tekstove o praznicima i proslavama.
  • Učenik prepoznaje svoj kulturni identitet, uspoređuje ga s kulturnim identitetom pripadnika drugih zajednica i razvija pozitivan stav i poštovanje prema različitostima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Učiti kako učiti
  • Uporaba IKT-a

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.

Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.

Kljajić, J. (1998). Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.

Kubitz, E. Die 7 journalistischen „W-Fragen“. 2021. https://www.contentman.de/redaktionelles-arbeiten/die-7-journalistischen-ws/ (pristupljeno 10.3.2022.). - blog Contentman

Persönliche Feste. https://oskole.detiamy.sk/clanok/personliche-feste (pristupljeno 6.3.2022.). - tekst na stranicama O škole

Top 15 Lieder für die Hochzeitsmusik in der Kirche (Einzug, Ringwechsel, Auszug). https://www.hochzeitsportal24.de/ratgeber/kirchenlieder-hochzeit/ (pristupljeno 6.3.2022.) - tekst na stranicama Hochzeitsportal24

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.