Međupredmetna tema
Zdravlje
Veličina slova
scenarij poučavanja

Nema lake love!

Međupredmetna tema
Zdravlje

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • kockanje
  • klađenje
  • rizična ponašanja
Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Kocka je out!

Na početku aktivnosti pitajte učenike posjećuju li kladionice ili znaju nekoga tko je njihov redovit gost. Što misle, koliko često ljudi koji se klade završe u plusu? Kolika je uopće vjerojatnost da će dobiti na kladionici? Zbog čega neki ljudi imaju potrebu kladiti se svaki dan? Postoje li neki socijalni čimbenici koji potiču na česte posjete kladionicama?
Nakon uvodne rasprave, podijelite učenike u 5 skupina (ili prilagodite broj skupina broju učenika). Recite učenicima da će skupina koja pobijedi u igri zahvaljujući svom znanju dobiti nagradu (sami osmislite nagradu, to može biti ukidanje usmenog odgovaranja sljedeći sat, plus u aktivnost, odlična ocjena, čokolada ili bilo što drugo). Svakoj skupini dajte jednu kockicu (iz neke društvene igre, npr. Čovječe, ne ljuti se). Pripremite, koristeći alat za obadu teksta Microsoft Word, za svakog učenika jednu tablicu s 20 redova i 3 stupca. U prvom stupcu napišite redne brojeve bacanja kocke, u drugom stupcu učenici trebaju pogoditi koji će broj biti prikazan na kocki pri bacanju, a u trećem stupcu učenici trebaju označiti nakon bacanja jesu li pogodili broj ili ne. Nakon što su učenici ispunili drugi stupac, neka počnu bacati kockicu. Ako je 5 učenika u skupini, svaki neka baci kockicu 4 puta. Nakon svakog bacanja, svi učenici iz skupine trebaju u 3. stupac upisati + (ako su pogodili ) ili - (ako su pogriješili). Nakon svih 20 bacanja, učenici računaju koliko su puta pogodili broj koji će se pokazati na kockici. Nakon igre, raspravite s učenicima kakav su rezultat dobili. Pitajte ih jesu li bili pod pritiskom vršnjaka prilikom upisivanja brojeva na početku igre. Je li došlo do grupne polarizacije? Je li netko preuzeo ulogu vođe? Jesu li se dogovarali međusobno? Kakvu su taktiku odabrali? Postoji li uopće neka taktika kojom bismo uspješnije pogodili broj koji će se pokazati na kockici? Jesu li slušali savjete ostalih iz skupine? Je li se kod nekog učenika pojavila kognitivna disonanca? Tijekom rasprave ponovite s učenicima pojmove iz socijalne psihologije te njihovo značenje. Upitajte učenike što misle, tko bi trebao dobiti nagradu. Neka svaka skupina svoj odgovor napiše na papir. Prikupite papire s odgovorima te prije nego ih pogledate, recite da je točan dogovor da nitko ne bi trebao dobiti nagradu jer ova igra nije povezana sa znanjem, nego sa srećom. Nagradite onu skupinu (ili one skupine) koje su napisale točan odgovor.
Za domaću zadaću možete zadati učenicima da istraže kolika je vjerojatnost da će se dogoditi: pojedinac će doživjeti alergijsku reakciju na lijek; pojedinac će osvojiti jackpot na automatima; pojedinca će udariti munja/grom; muškarac će umrijeti nasilnom smrću; pojedinac će umrijeti od bolesti srca; pojedinac će se ozlijediti u lunaparku; pojedinac će doživjeti automobilsku nesreću; pojedinac će doživjeti avionsku nesreću.
Izradite listu navedenih događaja koristeći Microsoft Word pa ispisani listić podijelite učenicima. Učenike potaknite da usporede vjerojatnosti za svaki navedeni događaj i da na listić napišu svoj komentar u kojem će obuhvatiti vjerojatnost dobitka na kladionici i nabrojanih događaja. Time će osvijestiti da je dobitak na kladionici (ovisno o broju parova) manje vjerojatan od nekih navedenih događaja.
Osvrnite se na neke mitove o kockanju i činjenice vezane uz njih koristeći poveznicu Mitovi i činjenice o kockanju.
Važno je napomenuti učenicima da je ovisnost o kocki ozbiljan poremećaj koji ostavlja posljedice ne samo na pojedinca, koji je razvio ovisničko ponašanje, nego i na njegovu obitelj, prijatelje, suradnike i cijelu zajednicu.

Postupci potpore

U aktivnosti mogu bez postupaka prilagodbe sudjelovati svi učenici s teškoćama jer je osigurana vršnjačka podrška (vršnjaci za učenike s oštećenjem vida mogu iščitavati brojeve dobivene bacanjem kocke, ili baciti kocku za učenike s motoričkim teškoćama). Učenike s PSA upoznajte s tijekom aktivnosti prije nego je započnete. Kod njih bi se mogle javiti teškoće pri odgovoru na postavljena pitanja. Pitanja formulirajte tako da mogu odgovoriti jednom riječi, a nove ili nepoznate pojmove prethodno objasnite (grupna polarizacija, kognitivna disonanca). Tekst na poveznici unaprijed pripremite za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju-učinite ga lakim za čitanje (povećajte font i prorede, svaku rečenicu napišite u novi red, mit napišite jednom bojom, činjenice drugom). 
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima koji žele znati više ponudite da istraže gdje se u Hrvatskoj mogu liječiti ovisnici o kockanju i klađenju te kolika je uspješnost izlječenja. Neka naprave prezentaciju u digitalnom alatu Emaze te je prezentiraju ostalim učenicima na sljedećem satu.

Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Kocka je out!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Treći razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ PS C.2. Učenik raspravlja o različitim vrstama socijalnih utjecaja na ponašanje pojedinca.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Učiti kako učiti
Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Kockanje u komunizmu, kockanje u demokraciji…

Učenici će istraživati razlike u odnosu države prema kockanju i igrama na sreću u vrijeme socijalističke Jugoslavije i u vrijeme demokratske Republike Hrvatske. Učenike podijelite u parove. Učenici obavljaju mrežno pretraživanje, no za početak istraživanja predložite im jedan tekst za razdoblje Jugoslavije i jedan za razdoblje samostalne Hrvatske. Svaki učenik iz para izučava jedno razdoblje. Pitanja na koja treba odgovoriti su: Kakav je bio odnos vlasti prema kockanju? Kome je bilo dopušteno kockanje? Koji oblici kockanja i igara na sreću su prisutni u promatranom razdoblju? Koliki broj ljudi je sudjelovao u nekoj od igara? I koje su igre bile najpopularnije? Učenici rezultate istraživanja zapisuju u Microsoft Word dokumentu. Nakon toga izlažu svoje rezultate jedan drugom i zapisuju uočene razlike u odnosu na razdoblje koje su istraživali.
Porazgovarajte s učenicima o rezultatima njihova istraživanja. Zatim učenike podijelite u četveročlane grupe u kojima izrađuju plakat s temom Kockanje u Jugoslaviji i Hrvatskoj koristeći digitalni alat Piktochart. Glasnogovornik grupe predstavlja plakat. Povedite diskusiju o izrađenim plakatima. Neka učenici objasne koje su motive koristili i zašto. Porazgovarajte s njima o pitanjima: Koliko društveno-politički sustav države doprinosi raširenosti kockanja? Koji ga potiče, a koji otežava? Koji su društveni i ekonomski čimbenici u svakom razdoblju koji su pogodovali razvoju ovisnosti o kocki? Vidi li se negativan učinak/posljedice ovisnosti o kockanju u širem društvu? Učenici mogu isprintati plakate i napraviti izložbu u hodnicima škole koja će tematizirati opasnosti od kockanja.

Postupci potpore

Za korištenje digitalnih alata izradite kratke pisane ili slikovne upute ako ih učenici nisu ranije koristili. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju tekstove za proučavanje obradite/unaprijed pripremite učinivši ih lakim za čitanje (povećajte font, prorede, svaku rečenicu napišite u novi red, podebljajte bitno).
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici izrađuju umnu mapu o povijesti igara na sreću koristeći digitalni alat MindMeister. Učenici istražuju koristeći internet. Za početak istraživanja predložite tekst koji se bavi poviješću kockanja (str. 24-29). Mentalna mapa treba obuhvaćati različita povijesna razdoblja, načine kockanja u svakom od njih i percipirane negativne posljedice prisutnosti kocke u svakom od razdoblja. Mape učenici mogu izložiti na satu ponavljanja.

Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Kockanje u komunizmu, kockanje u demokraciji…

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ POV B.4.1. Učenik preispituje različite oblike i etape gospodarskog razvoja 20. i 21. stoljeća u Hrvatskoj, Europi i svijetu.
  • SŠ POV D.4.1. Učenik preispituje proces razvoja država i njihovo političko uređenje u svijetu i Europi nakon dvaju svjetskih ratova.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Kockom do uspjeha?

Prije aktivnosti učenici samostalno čitaju roman “Otac Goriot” Honoréa de Balzaca. Na početku aktivnosti na osnovi prvoga dojma i doživljaja učenici zauzimaju stav o Eugeneu de Rastignacu kao pozitivnom ili negativnom liku. Svoj stav izrazit će tako što će zauzeti mjesto na vrijednosnoj osi, koju zamišljeno protegnite dijagonalno u prostoru učionice, od gornjeg lijevog kuta prostorije do donjega desnog kuta. Krajnji kutovi predstavljaju oprečne stavove: 1. Eugene de Rastignac u potpunosti je pozitivan lik. do 2. Eugene de Rastignac u potpunosti je negativan lik. Učenici će nakon što zauzmu svoje mjesto u prostoru usporediti svoj doživljaj lika i ukratko ga međusobno prokomentirati s najbližim kolegama.
Nakon toga učenike podijelite u grupe koje će analizirati ulomke iz romana. Učenike možete rasporediti u grupe uporabom alata Group Maker sa sjedišta Super Teacher Tools. Odaberite ulomke koji omogućuju analizu uzroka i posljedica odabranih rizičnih ponašanja koja mogu dovesti do razvoja ovisnosti. Pogodni su ulomci u kojima se Eugene de Rastignac odaje kockanju na poticaj Goriotove kćeri Delphine de Nucingen te prvo zahvaljujući sreći dobiva na kocki, a zatim sve više gubi, što koristi za svoje manipulacije odbjegli robijaš Vautrin. Isto tako pogodni su i ulomci u kojima se govori o ovisnosti Goriotovih kćeri o sjaju i bogatstvu zbog kojih osjećajno manipuliraju svojim starim ocem. Učenici uočavaju kako je i kulturni, povijesni i društveni kontekst utjecao na odabir ponašanja likova i njihovu sklonost preuzimanju rizičnoga ponašanja.
Svaka grupa, koristeći alat Piktochart, izrađuju svoj poster o uočenom rizičnom ponašanju i izdvaja motive, postupke, osobine likova koji dovode do razvoja određenog ponašanja i ovisnosti o tom ponašanju (npr. želja za ugledom u društvu koji se ne može postići lako i brzo na osnovi svojih sposobnosti i truda; potreba za prihvaćanjem u višim društvenim krugovima, potreba za dokazivanjem i sl.) i daje svoje prijedloge kako se oduprijeti tom rizičnom ponašanju i zadržati pozitivnu sliku o sebi. Pri predstavljanju postera svi učenici iz grupe preuzimaju odgovornost za izlaganje dijela zaključaka, a ostali učenici postavljaju im pitanja i daju na osnovi vršnjačke procjene prijedloge za poboljšanje vizualnog izgleda i preporuka. Posteri se na kraju objavljuju na mrežnoj stranici škole.

Postupci potpore

Učenike s oštećenjem vida provedite po zamišljenoj liniji u učionici (uvodna aktivnost) kako bi dobili osjećaj prostora i pozicije koju trebaju zauzeti.
Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju, ulomke za analizu učinite lakim za čitanje. Povećajte font i prorede, a svaku rečenicu napišite u novi red. Za upotrebu digitalnih alata izradite kratke pisane ili slikovne upute.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele više mogu usporediti društveni, povijesni i kulturni kontekst francuskoga realizma u kojemu stvara i koji u svojim djelima prikazuje H. de Balzac sa suvremenim društvenim i kulturnim kontekstom te procijeniti koliko se odnos prema novcu, društvenom uspjehu i obiteljskim odnosima promijenio od početka 19. stoljeća do danas. Svoje zaključke mogu predstaviti u kraćem animiranom filmu u kojem se pojavljuje suvremeni Eugene de Rastignac kojeg mogu izraditi koristeći alat Animatron.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Kockom do uspjeha?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Treći razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ HJ B.3.2. Učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
  • SŠ HJ B.3.3. Učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Kad brojevi lažu

Istraživanja pokazuju da su Hrvati sve ovisniji o sportskom klađenju, a godišnji financijski prihodi vodećih kladionica mjere se u stotinama milijuna kuna. To ne čudi s obzirom da su 2019. godine Hrvati potrošili 1.3 milijarde kuna na igre na sreću i klađenje. 

Povedite raspravu s učenicima o koeficijentima u kladionicama i o tome kako se oni određuju. Sigurno će biti učenika koji će znati objasniti kako je to iznos koji dobiješ ako uložiš 1 kunu i pogodiš. Međutim, pravo je pitanje kako kladionice dolaze do tog koeficijenta. Ono što bi bilo smisleno je da podatak dobivaju iz vjerojatnosti uspjeha pojedine oklade, ali postoje i mnogi drugi parametri jer kladionicama je cilj zaraditi, a ne da klijenti pobjeđuju.

Vjerojatnost se računa uz pomoć dostupnih statistika o određenim igračima ili timovima, a koeficijent se onda dobije kao recipročna vrijednost vjerojatnosti ishoda.

U slučajevima klađenja na nogomet postoje tri ishoda: pobjeda jednog tima, pobjeda drugog tima i neriješen rezultat. S obzirom da utakmica mora završiti s jednim od ta tri ishoda, ukupna vjerojatnost treba biti 100%. Međutim, u praksi to nije tako jer kladionica vrlo često nudi manje koeficijente, odnosno povećava vjerojatnosti pojedinih ishoda, kako bi osigurala sebi zaradu.

Podijelite učenike u grupe i dodijelite svakoj grupi jedan sport koji će detaljnije istražiti. Vodite računa da obuhvatite sportove s dva i one s tri moguća ishoda. Neka odaberu 5 utakmica i pronađu koeficijente u 5 različitih kladionica i izračunaju vjerojatnosti pojedinih ishoda. Uočit će da zbroj vjerojatnosti za neke utakmice prelazi 100% iako to nema smisla u stvarnom životu. Neka promisle zašto je to tako i na kakvim se utakmicama to događa. Kakvi su koeficijenti na utakmicama gdje se puno veća šansa daje jednom igraču ili timu? Potom neka izračunaju koliki postotak od uplata na određenu utakmicu ostaje kao prihod kladionicama u slučaju da je ukupna vjerojatnost preko 100%. Podatke o visini uplata na određenu utakmicu mogu pronaći na internetu. Neka svaka grupa izradi plakat u alatu Piktochart, a potom usporede zarade kladionica na različitim sportovima i utakmicama te formiraju zajednički zaključak.

Povedite završnu raspravu o nekim poznatim kladioničkim praksama, primjerice, kad kladionice primijete povećan broj uplata na jednog igrača počinju dizati koeficijent za drugog ne bi li izjednačili uplate. Pitajte ih što misle zašto kladionice žele podjednake uplate na oba rezultata. Isto tako, u situacijama kad je jedan od igrača/timova favorit, kladionice nude niske koeficijente na kojima se ne može vrlo malo zaraditi. Zato igrači često igraju listiće s desetak i više događaja kako bi se ukupni dobitak povećao. Ali, od tih desetak utakmica gotovo uvijek na barem jednoj dođe do nepredviđenih događaja.

Upozorite učenike da su ljudi koji postavljaju koeficijente za kladionice uvijek korak ispred njih jer ih mogu mijenjati kako dobivaju više informacija. Koriste se složenim algoritmima i prate uplate igrača te tako imaju sve pod kontrolom. Dobitaka naravno uvijek ima, ali oni su zanemarivi u mnoštvu gubitničkih listića i svrha im je da igračima stvore privid kako se klađenje isplati, a posljedica redovitog igranja jest stvaranje ovisnosti o klađenju. Kad igrači izgube novac, često ulažu sve veće iznose ne bi li vratili uloženo. Uputite ih da pronađu članke na internetu koji govore o znakovima ovisnosti o klađenju, posljedicama na zdravlje ovisnika, ali i utjecaju na obitelj i društvo. Bitne zaključke mogu uvrstiti na svoje plakate.

Postupci potpore

Način izračuna koeficijenta u kladionicama po mogućnosti vizualno prikažite kako bi učenici sa specifičnim teškoćama u učenju ili onima s PSA lakše pratili i razumjeli postupak. Isto učinite i s primjerom izračuna za nogomet.To će učenicima olakšati istraživanje i njihov kasniji izračun. Za upotrebu digitalnih alata izradite pisane ili slikovne upute ako ih učenici nisu ranije koristili.

Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu detaljnije istražiti kakve su posljedice osvisnosti o klađenju i kocki na zdravlje pojedinca. Koja je terapija za takvu vrstu ovisnika, gdje mogu potražiti pomoć i što kao društvo možemo poduzeti da bi se smanjio broj mladih ovisnika. Korisne informacije mogu pronaći u dokumentu Ministarstva unutarnjih poslova Kocka i mladi.

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Kad brojevi lažu

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ MAT E.4.1. Argumentirano računa vjerojatnost.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Umjerenošću protiv ovisnosti

Za početak prikažite videospot Laka lova. Nakon što ga pogledate komentirajte s učenicima poruku pjesme? Upitajte ih što misle: je li moguće na lagan način doći do novca? Jesu li oni imali takvo iskustvo? Ako jesu, kako su se osjećali u toj situaciji i jesu li ju poželjeli ponoviti? Jesu li ikada sudjelovali u igrama na sreću ili nekom obliku klađenja? Što misle, koliko stjecanje novca putem kockanja ili klađenja može doprinijeti našoj egzistencijalnoj sigurnosti? Što misle, koliko je faktor sreće zastupljen u kockanju, a u kolikoj mjeri je rezultat kockanja produkt naše svjesne odluke? Zamolite ih da obrazlože svoje odgovore. 
Nakon toga im ukratko recite kako je kockanje sve zastupljenije među mladim ljudima. Masovni mediji reklamiranjem potiču interes mladih za kockanjem, ali i pridonose općem raspoloženju da je kockanje prihvatljiv oblik zabave. Kockanje u našem društvu, unatoč mogućim negativnim posljedicama, nema negativnih konotacija i legalan je i rasprostranjen te svima dostupan i društveno prihvatljiv oblik zabave. Gotovo da nema naselja u hrvatskim gradovima u kojima nema barem jedna kladionica, a kladiti se može na doslovno sve sportove u bilo kojem kutku svijeta. No, kockanje može imati negativne utjecaje na sve aspekte života, od učenja do mentalnog i fizičkog zdravlja.
Pripremite interaktivnu prezentaciju koristeći Mentimeter s pitanjima za učenike: Što misle jesu li oni ovisni o igrama na sreću? Poznaju li nekoga tko jest? Koje kriterije koriste pri procjeni je li netko ovisnik o igrama na sreću/klađenju? 
Pripremite i slajd s QR kodom koji vodi na stranicu Patološko kockanje Zavoda za javno zdravstvo koji prikažite nakon što porazgovarate s učenicima o prethodnim pitanjima. Na stranici je pojašnjeno što je patološko kockanje, a QR kod možete izraditi koristeći neki od online generatora, primjerice QR Code Generator. Zamolite ih da svatko od njih za sebe ispuni upitnik pod nazivom Samoprocjenski upitnik za patološko kockanje, a koji se nalazi na dnu stranice. Recite im kako upitnik služi za detekciju potencijalnih problema s kockanjem koje mogu, ali i ne moraju imati, no svakako im pitanja iz upitnika mogu biti smjernice o čemu voditi brigu u situacijama budu li nekad skloni klađenjima. 
Naglasite im kako ne možemo automatski svaku igru na sreću, svaki oblik klađenja, proglasiti štetnim te da njihove negativne posljedice uvelike ovise o tome kakve smo mi osobe. Ovdje je jako važno poznavati samoga sebe, svoje vrline i mane te težiti vrlini umjerenosti. Još su antički filozofi isticali ovu vrlinu kao jednu od temeljnih vrlina koja značajno može pridonijeti kvaliteti našega života. Zatim ih upoznajte s Platonovim učenjem o duši i njegovom naglašavanjem principa umjerenosti kao uvjeta za duševno, odnosno mentalno zdravlje. Upoznajte ih i s Aristotelovim poimanjem umjerenosti kao vrline u kojoj se trebamo vježbati, a koja se postiže zlatnom sredinom, odnosno izbjegavanjem krajnosti. Aristotel bi rekao da je ona stvar prakse ili vježbe, jer nitko se ne rađa umjeren, ali svi se rađamo sa sposobnošću promišljanja koja nam može pomoći u njenom postizanju (“Umjerenost je sredina u odnosu prema užitcima.”). Dakle, ključ je u kontroli naših nagona, odnosno strasti i afekata, jer nećemo činiti ono što nam škodi. 
Pitajte ih, što oni misle o tome? Je li lako postići umjerenost u bilo kojem segmentu života, a ponajviše u kockanju i igrama na sreću? Što misle jesu li kockari svjesni da im kockanje škodi? Ako da, zašto ne prestanu kockati kako filozofi savjetuju? 
Zatim im u cilju posvještavanja ovisnosti o kockanju prikažite sljedeći videozapis Mozak jednog kockara, a podijelite im i sljedeću brošuru Kockanje i klađenje
Nakon toga zadajte im, da na temelju svega što su čuli i vidjeli vezano uz ovu temu, u digitalnom alatu Canva izrade vlastiti plakat koji će sadržavati definiciju kockara/kockanja te ovisnosti, probleme koji prozlaze iz ovisnosti o kocki, a nakon toga neka u obliku smjerica ponude i potencijalna rješenja. Neka u plakat prilože i QR kod na Samoprocjenski upitnik za patološko kockanje te upute kome se javiti ako kod sebe prepoznaju ovaj problem.

Izvannastavna aktivnost

Umjerenošću protiv ovisnosti

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Svrha
  • Upoznati učenike s opasnostima kockanja, klađenja i igara na sreću te načinima detektiranja ovisnosti o klađenju.
  • Upoznati ih s mogućim štetnim posljedicama ovih aktivnosti te Platonovim i Aristotelovim učenjem o umjerenosti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.