Pripremite edukativnu igru za učenike u digitalnom alatu Puzzel.org na temu Quer durch Europa (npr. osmosmjerku, igru memorije, slagalicu, premetaljku ili igru asocijacija). Pritom ponudite pojmove koji se odnose na najpoznatije europske znamenitosti i europske države. Učenike podijelite u 4 ili 5 grupa tako da u alatu Word pripremite igru kvartet na temu Europe. Cilj je da učenici u razredu pronađu ostale pripadajuće kartice koje im nedostaju, npr. Big Ben - Uhrturm, London Bridge - Brücke, Londons Eye - Auge - England). Svakoj grupi putem aplikacije Teams podijelite poveznicu za igru koja je za nju pripremljena. Učenici odigraju igru, a konačno rješenje otkriva temu sata. Pokažite im prezentaciju koju ste pripremili u alatu Canva, jednostavnom alatu za izradu postera i prezentacija, na temu putovanja Europom, poslužite se besplatnim fotografijama na servisu Pixabay koji, usto, štiti i autorska prava. Učenicima pokažite prvu fotografiju motivirajući ih na to da imenuju grad, državu, znamenitost s čijim su se nazivom već susreli u prethodnoj igri. Potaknite ih na to da u grupama na temelju fotografija osmisle pitanja (npr. Wo befindet sich Big Ben? Welche Sprache spricht man in Frankreich?) te da, služeći se tim pitanjima, organiziraju razredni kviz za koji će samostalno dogovoriti pravila. Nakon kviza provedite s učenicima samovrednovanje ili vršnjačko vrednovanje kao učenje s pomoću unaprijed pripremljene rubrike za vrednovanje.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). U svim aktivnostima, osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Fotografije koje ćete rabiti u uvodu aktivnosti, unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im objasnite što se nalazi na njima tijekom aktivnosti. Također, prezentaciju koju ćete prezentirati, učenicima s teškoćama pošaljite unaprijed elektroničkim putem kako bi je mogli više puta pregledati i kako bi ju učenici oštećena vida s pomoću asistivne tehnologije mogli prilagoditi svojim potrebama.
Učenike s teškoćama smjestite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u grupu koja je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak.
Učenicima s teškoćama, osobito učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima sa specifičnim teškoćama učenja pripremite pitanja u pisanom obliku koja mogu postavljati drugim učenicima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da o nekom europskom gradu naprave kviz za ostale učenike u digitalnom alatu Wordwall. Kviz će učenicima poslužiti i u svrhu samovrednovanja naučenoga.
Učenicima putem aplikacije Teams podijelite poveznicu za e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.6. Weltweit, Zadatci A, B. Neka riješe zadatke A i B, pogledaju galeriju slika te u zadatku B ponove najpoznatije znamenitosti Londona. Zatim na njemačkom jeziku objašnjavaju što su te građevine (Big Ben ist der berühmteste Uhrturm in London.). Slijedi slušanje teksta Die Ferien sind zu Ende (tekst o Londonu) i rješavanje zadataka C i D. Učenici čitaju rješenja i provode samovrednovanje prema unaprijed pripremljenoj rubrici. Nakon toga u parovima postavljaju pitanja jedan drugome o tekstu koji su pročitali te odgovaraju na njih (npr. Wer hat eine Reise nach England gemacht? / Wer war in London? / Wie hoch ist Big Ben? / Wie heißt das größte Riesenrad Europas? / Wie findet Uli London? i sl.). Neka pogledaju kratku animaciju Salut aus Frankreich na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.6. Weltweit, Zadatak E te riješe zadatak E i pročitaju rješenja. Slijedi nastavak slušanja dijaloga između Ulija i Zeppa, tj. teksta o Francuskoj i Parizu. Provjerite jesu li učenici razumjeli sve nepoznate riječi (Treppe, Aufzug i dr.) tako da u alatu Word napravite nastavne listiće s fotografijama koje prikazuju nepoznate riječi, a učenici neka spoje riječ i fotografiju. Zatim u parovima rješavaju zadatke F i G. Neka izrade umnu mapu kao pomoćno sredstvo za predstavljanje gradova Londona i Pariza. Učenike podijelite u grupe, i to tako da u Wordu pripremite nastavne listiće s izrazima na engleskom, francuskom, njemačkom i hrvatskom jeziku (jednostavni pozdravi koje učenici prepoznaju). Učenici trebaju izvući karticu i pronaći s kim će, s obzirom na jezik koji su izvukli, raditi u grupi. U digitalnom alatu Mindomo, radeći u grupama, predstavljaju različite gradove. Na kraju u zajedničkom kanalu MS Teams dijele svoj sadržaj s ostalim korisnicima. Učenici će ukratko, jednostavnim rečenicama u razredu prezentirati gradove služeći se vlastitim umnim mapama. Nakon svih izlaganja u digitalnom alatu Mentimeter odabiru najkreativniju umnu mapu, a sve radove mogu isprintati i izložiti u učionici. S učenicima prethodno odredite rubrike za kriterije vrednovanja (izgled, sadržaj, preglednost umne mape) prema kojima će vrednovati radove vršnjaka.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). U svim aktivnostima, osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta.
Neka učenici s teškoćama rade u paru s vršnjakom koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak.
Tijekom zvučnih zapisa koje učenici u paru trebaju slušati, učenike oštećena sluha uputite na transkript dostupan ispod zvučnog zapisa, a učeniku oštećena vida omogućite da sjedi što bliže izvoru zvuka.
Učenicima s teškoćama, a osobito učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima sa specifičnim teškoćama učenja pripremite u pisanom obliku pitanja koja mogu postavljati vršnjaku s kojim su u paru.
Zadatak E koji učenici trebaju samostalno riješiti, prevedite učenicima s teškoćama i pomozite im u traženju rješenja ako im je pomoć potrebna.
Nove pojmove koje ćete rabiti u ovoj aktivnosti, unaprijed pripremite u pisanom obliku tako da pojmove napišete i na njemačkom jeziku i na hrvatskom jeziku uz vizualnu podršku kako bi učenici s teškoćama (osobito učenici sa specifičnim teškoćama učenja i učenici s poremećajem iz autističnog spektra) lakše i brže zapamtili nove pojmove. Također, predložak s pojmovima neka bude na njihovu stolu kako bi ga mogli rabiti kad god im zatreba. Za učenike s intelektualnim teškoćama odredite one ključne izraze i pojmove koje bi trebali svladati u ovoj aktivnosti te njih pripremite u pisanom obliku.
Učenike s teškoćama smjestite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u grupu koja je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak. Učeniku oštećena vida osigurajte vršnjaka koji će mu opisivati važne vizualne informacije tijekom rada u grupi (što se nalazi na umnoj mapi, važne neverbalne znakove i sl.).
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više na to da naprave zadatke na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.6., Zadatci H − J, Roms Sehenswürdigkeiten i izrade umnu mapu u digitalnom alatu Mindomo koju će prezentirati ostalim učenicima u razredu.
Na početku ove aktivnosti podijelite učenike u grupe (po četvero ili petero ovisno o broju učenika u razrednom odjeljenju) tako da u digitalnom programu Puzzel.org izradite slagalicu na temu nekog od europskih gradova. Slagalice isprintajte, izrežite i podijelite učenicima koji će, tražeći po razredu njezine ostale dijelove, otkriti s kim su u grupi. Učenici će zajedno odabrati odredište putovanja (npr. München) te isplanirati razredni izlet (Klassenreise). Mogu samostalno odrediti plan putovanja, a Vi im možete predložiti rutu kroz sljedeće gradove: Zagreb, Graz, Salzburg, München (na povratku mogu proputovati i kroz Beč). Učenici će na internetu potražiti najzanimljivije i najpoznatije znamenitosti tih gradova. Objasnite im da se u pripremi razrednog putovanja trebaju zadržati samo na znamenitostima i ne ići u detalje poput smještaja, cijena i dr. Podijelite učenicima poveznicu za stranicu klassenreisen.de, portal za razredna putovanja, na kojem mogu potražiti informacije te, služeći se pronađenim podatcima, oblikovati svoj video. Za izradu videozapisa neka se posluže fotografijama s Pixabayja. U videozapisu koji će izraditi u digitalnom alatu Kizoa namijenjenom za izradu i uređivanje videomaterijala uporabom slika, videa i audiosadržaja, učenici trebaju navesti barem 5 znamenitosti i svaku fotografiju popratiti zvučnim zapisom. Ukratko će, služeći se jednostavnim, kratkim rečenicama, navesti zašto je ta znamenitost zanimljiva te sve popratiti prikladnom glazbom (možda vezanom za taj grad ili na jeziku kojim govore stanovnici toga europskog grada). Dovršene videozapise podijelit će putem besplatne usluge Google disk kako bi ih i ostali učenici mogli pogledati. Zatim će svi prezentirati svoje videozapise na satu. Na kraju svakog učeničkog izlaganja potaknite ostale učenike da vrednuju uradak koristeći se alatom MS Forms prema unaprijed pripremljenoj rubrici koju ste prije toga objasnili i o čijem ste se sadržaju dogovorili s učenicima. Učenici koji izlažu, objasnit će usmeno jesu li zadovoljni svojim izlaganjem, gdje su pogriješili te što bi sljedeći put drukčije napravili.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). U svim aktivnostima, osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenike s teškoćama podijelite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s hiperaktivnim poremećajem ili deficitom pažnje smjestite u grupu koja je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak. Učeniku oštećena vida osigurajte vršnjaka koji će mu opisivati važne vizualne informacije tijekom rada u grupi (što se nalazi na videozapisu, važne neverbalne znakove i sl.). Ako u razredu imate učenika oštećena sluha, neka učenici uza zvučne zapise u svim grupama pripreme i transkript za tog učenika.
Učenicima s teškoćama pripremite kratke, jasne i precizne upute za zadatak koji trebaju napraviti u grupi te što se od njih očekuje. To je osobito važno učenicima s poremećajem iz autističnog spektra i učenicima s poremećajem aktivnosti i pažnje.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više na to da u digitalnom alatu Kahoot osmisle i naprave kviz o razrednom putovanju, tj. o gradovima u koje će putovati.
Kljajić, Jasenka (1998). Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Zagreb: Školska knjiga.
Miličević, Marijana (2017). Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Zagreb: Alfa.
Buscha, J. i Helbig, G. (2013). Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Njemačka: Langenscheidt.
Jozić, Ž., Bartolec, G. B., Hudeček, L., Lewis, K., Mihaljević, M., Ramadanović, E. (2013). Hrvatski pravopis. Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje.
Lonka, Kirsti (2020). Fenomenalno učenje iz Finske. Zagreb: Ljevak.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.