U digitalnom alatu Mentimeter izradite zadatak za stvaranje oblaka riječi te učenicima podijelite poveznicu putem koje upisuju deset riječi koje su do sada naučili o temi stanovanja. Riječi trebaju imenovati namještaj i prostorije u kući. Podijelite oblak riječi s učenicima te komentirajte točnost napisanih riječi tako da se učenici javljaju ako uoče pogrešku. Prema veličini određenih riječi u oblaku osvrnite se i na najčešće i najrjeđe napisane riječi. Riječi koje su najpoznatije učenicima u oblaku bit će najveće, a najmanje poznate, one koje su učenici najrjeđe napisali, bit će napisane malim fontom.
Nakon što ste komentirali pravopisnu točnost navedenih naziva za prostorije i namještaj u kući u oblaku riječi, uputite učenike neka riješe 5. zadatak, u kojem ponavljaju i proširuju nazive za namještaj, u e-Škole DOS, Engleski jezik 1.
U razgovoru pitajte učenike koje su nove riječi naučili u prethodnom zadatku, a zatim u kojoj se prostoriji u kući nalazi namještaj čiji su naziv naučili u prethodnom zadatku ili neka kažu čemu određeni dio namještaja služi. Ovaj zadatak služi za provjeru razumijevanja novih riječi.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina i da je odabir prilagodbi potrebno temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…) te na značajkama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednju klupu u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri obavljanju zadatka.
Za učenike s teškoćama predvidite dulje vrijeme za obavljanje zadataka. Ponovite upute za učenike s teškoćama, te provjerite je li vas čuo i razumio.
Učenici sa specifičnim teškoćama u učenju te učenici s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije nerijetko imaju teškoća sa sricanjem riječi, posebno na stranom jeziku. Ako uočite da je neka riječ pogrešno napisana, pristupite tome na pozitivan način i kažite učenicima kako se ona točno piše.
S učenicima s teškoćama provjerite koje riječi nisu razumjeli, prema potrebi, pripremite ispisan popis riječi s prijevodom te, prema mogućnostima, i slikovnom podrškom. Pri izradi podsjetnika obratite pozornost na grafičku prilagodbu – koristite se uvećanim fontom i proredom te fontom koji nema ukrasnih crtica (npr. Aria, Verdana, OmoType).
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama
Zadajte učenicima da dizajniraju komad namještaja služeći se crtežom te da razmisle o ciljanoj skupini ‒ tko bi bili kupci? Učenici također trebaju opisati njegovu funkcionalnost, praktičnost te koliko bi stajala proizvodnja, a kolika bi bila njegova tržišna vrijednost. Učenici zatim osmišljavaju reklamu za prodaju svojega dizajna koju izrađuju u digitalnom alatu Canva.
Canva je brz i jednostavan mrežni alat za grafički dizajn kojim se učenici mogu koristiti jer svojim prezentacijama, posterima i infografikama žele dati profesionalni izgled. Alat omogućuje unaprijed određene predloške.
Zadajte učenicima da, u digitalnom alatu Tinkercard, u parovima dizajniraju i osmisle svoj stambeni prostor u kojem se nalaze barem tri različite prostorije s namještajem. Taj je alat besplatan i omogućuje učenicima stvaranje i dizajniranje 3D prostora. Svoj uradak kao fotografiju dijele u digitalnom alatu Padlet (učenici mogu snimiti zaslon kada završe s dizajnom prostora u alatu Tinkercard ili preuzeti fotografiju svog dizajna). Potom govorno snimaju opis svojeg dizajna u istom alatu Padlet. Sve objave trebaju biti anonimne ili objavljene pod šiframa kako učenici ne bi mogli povezati plan stambenog prostora s opisom u govoru na osnovi imena onoga tko je objavio fotografiju ili snimku.
Pri stvaranju dizajna učenici koji rade u parovima imaju jednaka prava utjecati na to kako će dizajn izgledati te svi trebaju dati svoj doprinos.
Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnim alatima koji se koriste u ovoj aktivnosti (npr. Tinkercad i Padlet).
Usmjerite učenika s teškoćom, koji radi u paru s drugim učenikom iz razreda, da podijele posao ovisno o jakim stranama učenika (odabir fotografija, usmena prezentacija napisanog i sl.). Pazite na to da učenik s teškoćom bude u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u obavljanju zadatka.
Za učenike s oštećenjem vida potrebno je prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu te kontrast na zaslonu, a prema potrebi im ponudite alternativni zadatak.
Zadajte učenicima da svoj dizajn interijera dorade tako da bude inkluzivan za osobe s teškoćama.
Učenici u parovima, u kojima su osmišljavali dizajn, slušaju snimke opisa prostora ostalih parova te ih povezuju s vizualnim prikazima ili fotografijama koje su izradili u alatu Tinkercad. Učenici bilježe svoja rješenja povezujući parove – opis i fotografiju dizajna interijera.
Nakon što istekne vrijeme za rad na ovom zadatku, provjerite točnost riješenosti zadatka te moguće pogreške koje su se mogle nastati tijekom opisivanja u govoru. Pogreške u govoru su mogle proizvesti i pogrešna rješenja. Moguće pogreške iskoristite za učenje te dopustite učenicima koji su pogriješili da pokušaju svoje pogreške sami ispraviti i dopustite pomoć drugih učenika. Na taj način stvarate pozitivno ozračje i poticajnu radnu atmosferu te opuštenost koja je potrebna kako bi se razvijale komunikacijske vještine. Učenike potičete na prihvaćanje onih koji slabije razumiju te potičete uzajamnu potporu i pomoć pri čemu se stvara pozitivna dinamika razreda.
Učenici se na kraju osvrću na svoj stambeni prostor te će navesti koji je od osmišljenih prostora najsličniji onome u kojem oni žive.
Za učenike s teškoćom osigurajte dulje vrijeme za obavljanje aktivnosti. Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte mirno i tiho okružje (koliko je to moguće) kako bi mogao čuti snimke. Nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio, nego budite pozitivni i iskoristite to kao prigodu za učenje. Nemojte inzistirati na tome da stambeni prostor komentiraju učenici kojima bi javni govor stvorio nelagodu.
Učenici stvaraju stambeni prostor te određuju tržišnu vrijednost. Osmišljavaju oglas za prodaju stana ili kuće (ovisno o tome što su odlučili kreirati) u kojem trebaju opisati stambeni prostor, navesti veličinu stambenog prostora, istaknuti prednosti služeći se detaljima koji su važni, primjerice sauna, rashladni uređaj, bazen i slično, te navesti zašto je stambeni prostor koji prodaju prilika za dobru kupnju osobe na koju se cilja poput prilike za mlade ljude, bračni par s djecom ili bez djece, kućni ljubimci, slobodno vrijeme, blizina nekih drugih sadržaja, priroda, parkovi itd.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.