Organizirajte učenike u grupe/parove i usmjerite ih da razmijene ideje određujući sljedeće pojmove: vitezovi, križarski ratovi, srednjovjekovna poezija, putujući glazbenici u srednjem vijeku.
Uputite učenike da istraže navedene pojmove služeći se literaturom dostupnom na mrežnim stranicama i pritom vode računa o akademskom poštenju i ispravnom navođenju izvora kojima su se koristili.
Nakon provedenog istraživanja učenike uputite na izradu informativnih sadržaja u digitalnom alatu Padlet te prezentaciju rada grupe/para ostalim učenicima.
Putem vođene rasprave razgovarajte o zajedničkoj poveznici odabranih pojmova.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Vodite računa o tome da učenici s teškoćama, ako im je to potrebno, budu u parovima ili skupinama s učenicima koji nemaju poteškoća u svladavanju gradiva, koji su strpljivi i pozitivno utječu na učenike s teškoćama. Neka učenici u paru/skupini u tom slučaju podijele poslove u skladu jakim stranama učenika s teškoćama. Provjeravajte s učenicima kako napreduju u obavljanju zadatka.
Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama u području čitanja pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim njezinim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Padlet. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, a neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatu, neka u parovima/skupinama podijele poslove u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da ga predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Tijekom završne rasprave nemojte isticati eventualne pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave omogućite tim učenicima odgovore na pitanja koja su se postavljala.
Predložite učenicima da samostalno obrade neko djelo iz prijašnjih razdoblja u stilskom smjeru glazbe 20. ili 21. stoljeća koje su sami odabrali. Učenici se mogu koristiti raznim vrstama i kombinacijama instrumenata koje mogu i samostalno izraditi i primijeniti u vlastitoj izvedbi ili upotrijebiti neke od digitalnih alata za dodavanje efekata suvremene glazbe na postojeće odabrano glazbeno djelo. Predviđene aktivnosti, poput snimanja vlastite obrade odabranoga glazbenog djela iz prijašnjih razdoblja mobitelima ili digitalno obrađivanje postojećih videoprimjera, učenici mogu samostalno obraditi u digitalnome alatu PowToon koji pruža široke mogućnosti obrade video i audiomaterijala. Potaknite učenike da svoje radove postave na već izrađenu Padlet stranicu.
Organizirajte učenike u radne skupine i usmjerite ih na istraživanje putujućih svirača u srednjem vijeku u Europi:
• Trubaduri u Provansi – Guillaume de Poitiers
• Truveri u Francuskoj i Engleskoj – Adam de la Halle i engleski kralj Rikard I. Lavljeg Srca
• Minnesängeri u Njemačkoj – Heinrich von Meissen
• Meistersingeri u Njemačkoj – Hans Sachs.
Usmjerite učenike da se koriste digitalnim alatom za oblikovanje geografske karte ThingLink i pozicioniranja pojedinih putujućih svirača s glazbenim značajkama te drugim istaknutim skladateljima i njihovim skladbama.
Potaknite učenike da predstave istražene sadržaje uz analizu glazbenih primjera prema odabranim glazbeno-izražajnim sastavnicama.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama u području čitanja pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Ako je potrebno, vodite računa o tome da su učenici s teškoćama u skupinama s učenicima koji nemaju poteškoća u svladavanju gradiva, koji su strpljivi i pozitivno utječu na učenike s teškoćama.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu ThingLink. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, a neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatu, neka u parovima/skupinama podijele poslove u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. Provjeravajte s učenicima kako napreduju u obavljanju zadatka.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da ga predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Uputite učenike na nekoliko videoprimjera spajanja različitih vrsta glazbe (crossovera) i prožimanja žanrova (fuzije) u glazbi, poput Palästinalied metal benda In Extremo, Greensleeves jazz-saksofonista Colemana Hawkinsa ili O Euchari in leta via skladateljice Hildegard von Bingen u obradi elektroničkog sastava Vision.Zatim ih organizirajte u radne skupine i usmjerite da istraže primjere crossovera i fuzije stilskog razdoblja srednjega vijeka sa stilskim smjerovima 20. i 21. stoljeća.
Navedite ih na kritički odabir glazbenih primjera, analiziranje glazbenih sastavnica djela i ponovnu interpretaciju putem povezivanja s vlastitim glazbenim ukusom. Potaknite ih da predstave istražene sadržaje i glazbene primjere izradom infografike u digitalnom alatu Canva.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama pri čitanju pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Pri podjeli učenika u skupine pobrinite se da učenici s teškoćama, kojima je to potrebno, budu u skupinama s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pozornosti smjestite u skupinu koja je uzorna ponašanja i koja će mu pomoći da usmjeri pozornost na zadatak). U skupinama u kojima su učenici s teškoćama mogu biti vršnjaci mentori koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Canva. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, a neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatu, neka u parovima/skupinama podijele poslove u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. Provjeravajte s učenicima kako napreduju u obavljanju zadatka.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.