Organizirajte učenike u radne skupine i usmjerite ih da istraže velike svjetske koncertne institucije kao što su:
• Metropolitan Opera – New York
• Royal Opera House – London
• Wiener Staatsoper – Beč
• Palais Garnier – Paris
• La Scala – Milano
• Sydney Opera – Sydney
• HNK – Zagreb, Rijeka, Split, Osijek
• Musikverein – Beč
• Carnegie Hall – New York
• KD Vatroslav Lisinski – Zagreb.
Usmjerite učenike da se koriste digitalnim alatom za oblikovanje geografske karte ThingLink i pozicioniranja pojedinih opernih kuća na karti svijeta s navedenim jednim glazbenim festivalom koji se ondje održava.
Potaknite ih da predstave istražene sadržaje navodeći jednu do dvije zanimljivosti (fun facts) o odabranim opernim kućama ili održanim festivalima.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama u čitanju pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja.
Tijekom rada u skupinama vodite računa o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nikako ne budu dio skupine samo kao pasivni promatrači. Nastojte da učenici s teškoćama budu u poticajnoj skupini koja će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Ako u razredu postoji učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj skupini želi sudjelovati, ovisno o području njegova zanimanja.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu ThingLink. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, no neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Nakon istraženih zanimljivosti vezanih za koncertne kuće prikažite učenicima na zajedničkoj stranici izrađenoj digitalnim alatom Padlet videonajavu nekoga klasičnoga glazbenog djela:
• opere Carmen
• baleta Orašar
• baleta Labuđe jezero
• romantičke suite Šeherezada.
Zatim organizirane radne skupine usmjerite da osmisle vlastiti promotivni, digitalni i interaktivni materijal u obliku oglašavanja kritički odabranoga glazbenog djela prilagođenoga kulturno-institucionalnoj ponudi i mogućnostima vašega grada ili mjesta.
Potaknite ih da predstave istražene sadržaje i glazbene primjere izradom infografike ili plakata u digitalnom alatu Canva.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Tijekom rada u skupinama vodite računa o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nikako ne budu dio skupine samo kao pasivni promatrači. Nastojte da učenici s teškoćama budu u poticajnoj skupini koja će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pozornosti smjestite u skupinu koja je uzorna ponašanja i koja će mu pomoći da usmjeri pozornost na zadatak).
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Canva. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, vodeći pritom računa da su pisane upute jezično i gramatički prilagođene.
Usmjerite učenike na istraživanje tema:
• dolazak na koncert klasične glazbe
• zadani dress code (kodeks odijevanja)
• pravila ponašanja u dvorani
• pljeskanje
koristeći se dokumentarnim filmovima i alatima za obradu filma. Uputite ih da izrade kratki interaktivni videozapis o bontonu na koncertu klasične glazbe. Potaknite učenike da rezultate istraživanja predstave u obliku interaktivnog videozapisa izrađenog u alatu H5P na platformi Loomen.
Potaknite učenike da predstave obrađene sadržaje i postave izrađene interaktivne videozapise na zajedničku stranicu izrađenu u digitalnom alatu Padlet.
Putem komunikacijskog kanala Teams učenicima u Zadatcima proslijedite navedene poveznice i uputite ih da obave zadatke. Određivanjem roka nastavnici mogu pratiti tijek provedbe aktivnosti.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se učenike s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnim alatima H5P i Padlet. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja pazeći pritom da su pisane upute jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatima, neka rade s učenikom mentorom koji će ih ohrabriti i objasniti im kako će se njima koristiti.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Uputite učenike da posjete najbližu kulturno-umjetničku instituciju te pogledaju i poslušaju određeni program klasične ili tradicijske glazbe poštujući istraženi bonton tijekom odlaska na glazbeno-umjetnički događaj.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.