Predmet
Glazbena umjetnost 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Koncertni bonton

Naziv predmeta
Glazbena umjetnost 1

Razred
1. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • koncertne institucije
  • festivali
  • glazbeni marketing

Upoznaj velike svjetske koncertne institucije

Organizirajte učenike u radne skupine i usmjerite ih da istraže velike svjetske koncertne institucije kao što su:

• Metropolitan Opera – New York
• Royal Opera House – London
• Wiener Staatsoper – Beč
• Palais Garnier – Paris
• La Scala – Milano
• Sydney Opera – Sydney
• HNK – Zagreb, Rijeka, Split, Osijek

• Musikverein – Beč
• Carnegie Hall – New York
• KD Vatroslav Lisinski – Zagreb.

Usmjerite učenike da se koriste digitalnim alatom za oblikovanje geografske karte ThingLink i pozicioniranja pojedinih opernih kuća na karti svijeta s navedenim jednim glazbenim festivalom koji se ondje održava.

Potaknite ih da predstave istražene sadržaje navodeći jednu do dvije zanimljivosti (fun facts) o odabranim opernim kućama ili održanim festivalima.

Postupci potpore

U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.

Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.

Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama u čitanju pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja.

Tijekom rada u skupinama vodite računa o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nikako ne budu dio skupine samo kao pasivni promatrači. Nastojte da učenici s teškoćama budu u poticajnoj skupini koja će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Ako u razredu postoji učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj skupini želi sudjelovati, ovisno o području njegova zanimanja.

Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu ThingLink. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, no neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene.

Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.

Nastavna aktivnost za predmet X

Upoznaj velike svjetske koncertne institucije

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ GU C.1–4.1. Učenik upoznaje glazbu u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okružju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Niska
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija

Izradi vlastiti koncertni plakat

Nakon istraženih zanimljivosti vezanih za koncertne kuće prikažite učenicima na zajedničkoj stranici izrađenoj digitalnim alatom Padlet videonajavu nekoga klasičnoga glazbenog djela:

opere Carmen
baleta Orašar
baleta Labuđe jezero
romantičke suite Šeherezada.

Zatim organizirane radne skupine usmjerite da osmisle vlastiti promotivni, digitalni i interaktivni materijal u obliku oglašavanja kritički odabranoga glazbenog djela prilagođenoga kulturno-institucionalnoj ponudi i mogućnostima vašega grada ili mjesta.

Potaknite ih da predstave istražene sadržaje i glazbene primjere izradom infografike ili plakata u digitalnom alatu Canva.

Postupci potpore

U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.

Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.

Tijekom rada u skupinama vodite računa o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nikako ne budu dio skupine samo kao pasivni promatrači. Nastojte da učenici s teškoćama budu u poticajnoj skupini koja će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pozornosti smjestite u skupinu koja je uzorna ponašanja i koja će mu pomoći da usmjeri pozornost na zadatak).

Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Canva. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, vodeći pritom računa da su pisane upute jezično i gramatički prilagođene.

Nastavna aktivnost za predmet X

Izradi vlastiti koncertni plakat

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ GU C.1–4.5. Učenik povezuje glazbenu umjetnost s ostalim umjetnostima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Likovna umjetnost

Izradi videozapis o bontonu na koncertu

Usmjerite učenike na istraživanje tema:

• dolazak na koncert klasične glazbe
• zadani dress code (kodeks odijevanja)
• pravila ponašanja u dvorani
• pljeskanje

koristeći se dokumentarnim filmovima i alatima za obradu filma. Uputite ih da izrade kratki interaktivni videozapis o bontonu na koncertu klasične glazbe. Potaknite učenike da rezultate istraživanja predstave u obliku interaktivnog videozapisa izrađenog u alatu H5P na platformi Loomen.

Potaknite učenike da predstave obrađene sadržaje i postave izrađene interaktivne videozapise na zajedničku stranicu izrađenu u digitalnom alatu Padlet.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Putem komunikacijskog kanala Teams učenicima u Zadatcima proslijedite navedene poveznice i uputite ih da obave zadatke. Određivanjem roka nastavnici mogu pratiti tijek provedbe aktivnosti.

Postupci potpore

U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.

Preporučuje se učenike s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.

Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnim alatima H5P i Padlet. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja pazeći pritom da su pisane upute jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatima, neka rade s učenikom mentorom koji će ih ohrabriti i objasniti im kako će se njima koristiti.

Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da posjete najbližu kulturno-umjetničku instituciju te pogledaju i poslušaju određeni program klasične ili tradicijske glazbe poštujući istraženi bonton tijekom odlaska na glazbeno-umjetnički događaj.

Nastavna aktivnost za predmet X

Izradi videozapis o bontonu na koncertu

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ GU A.1–4.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi.
  • SŠ GU A.1–4.2. Učenik slušno prepoznaje i analizira glazbeno-izražajne sastavnice i oblikovne strukture u istaknutim skladbama klasične, tradicijske i popularne glazbe.
  • SŠ GU A.1–4.3. Učenik slušno prepoznaje i analizira obilježja glazbeno-stilskih razdoblja te glazbenih smjerova i žanrova.
  • SŠ GU C.1–4.1. Učenik upoznaje glazbu u autentičnome, prilagođenom i virtualnom okružju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.