Predmet
Geografija 4
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Otkrivamo Hrvatsku

Naziv predmeta
Geografija 4

Razred
4. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • turizam
  • Hrvatska
  • destinacije
  • tipovi turizma

Što nudi Hrvatska?

Učenici na početku aktivnosti u alatu za komunikaciju i kolaboraciju Padlet, na pripremljenu ploču, ispisuju čimbenike turističkog razvoja. Nakon što su završili, nabrajaju ih, a nakon toga nastavnik učenike svrstava u skupine.

Učenici su podijeljeni u skupine u kojima je približno jednak broj članova, ovisno o ukupnom broju učenika u razredu. Svaka skupina posjeduje računalo ili tablet. Učenici ponajprije istražuju pojavu turizma u Hrvatskoj. Zatim uz poticaj nastavnika te pregledavanjem važnih digitalnih izvora, poput službenih stranica turističkih zajednica, ali i subjektivnih dojmova ljudi – pregledavanje recenzija putovanja, vlogova i sl., učenici pridružuju saznanja i zapažanja o Hrvatskoj s obzirom na čimbenike turističkog razvoja. Neka jedna skupina istražuje čimbenike prema službenim stranicama turističkih zajednica, jedna prema turističkim vodičima, a jedna prema komentarima i recenzijama turista.


Na kraju rezultate istraživanja prikazuju u alatu za izradu digitalnih sadržaja Canva. Predstavnici skupina predstavljaju rezultate ostalim učenicima u razredu, a svaki se sadržaj postavlja na zajedničku platformu Teams.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Padlet. Ako se učenik s teškoćama ne može samostalno služiti digitalnim alatom, aktivnost može raditi u paru. Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite na to da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama u učenju ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Provjerite mogu li se postavke mrežne stranice prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. Učeniku oštećena vida omogućite učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka istraže najposjećenija turistička odredišta u Hrvatskoj s obzirom na turističke regije. Zatim neka ta odredišta pridruže određenoj vrsti turizma ili prepoznaju da je u određenom odredištu zastupljeno više vrsta turizma.

Nastavna aktivnost za predmet X

Što nudi Hrvatska?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje utjecaj čimbenika turističkog razvoja na odredišta u Hrvatskoj.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

(Ne)otkrivena Hrvatska

Učenici metodom vruće olovke zapisuju turistička odredišta u Hrvatskoj svojstvena određenoj vrsti turizma. Pritom se koriste alatom za komunikaciju i kolaboraciju Mentimeter.

Nakon dovršetka prvog koraka, u parovima raspravljaju o kvaliteti i raznovrsnosti potencijalne turističke ponude u Republici Hrvatskoj, a svoja zapažanja potkrepljuju izvorima, poput mrežnih stranica javnih ustanova (npr. Parkovi Hrvatske), turističkih zajednica itd. Svaki par odabere jedno turističko odredište za prezentaciju, određuje kojoj vrsti turizma pripada, a zatim zapažanja predstavlja u obliku stripa izrađenog u digitalnom alatu Pixton.

Na kraju svi učenici sudjeluju u grupiranju predstavljenih odredišta te zajednički komentiraju odabrane turističke ponude na teritoriju Republike Hrvatske s obzirom na to kakve su im svakodnevne životne navike, odnosno što ih zanima.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Mentimeter. Ako se učenik ne može samostalno služiti digitalnim alatom, aktivnost može provoditi u paru. Aktivnost vruće olovke može biti veliko opterećenje za učenika s poremećajem iz autističnog spektra, zato mu osigurajte više vremena da bi je mogao obaviti. Pri raspodjeli učenika pripazite na to da učenik s teškoćama bude u paru s učenikom koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Pixton. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama učenja ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Učeniku oštećena vida njegov par neka opisuje ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Učeniku s teškoćama potrebno je osigurati mogućnosti da izrazi svoje mišljenje, ali ako je zbog govorno-jezičnih teškoća ili osjećaja tjeskobe učeniku takav nastup izazovan, nemojte na tome inzistirati.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više nakon istraživanja analiziraju zastupljenost pojedinih vrsta turizma na osnovi regionalne pripadnosti turističkih odredišta. Učenici pojedina turistička odredišta dodjeljuju turističkim regijama u Hrvatskoj, a zatim traže povezanost vrsta turizma s tim regijama.

Nastavna aktivnost za predmet X

(Ne)otkrivena Hrvatska

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik određuje kvalitetu, raznovrsnost te dostupnost turističke ponude u Hrvatskoj.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Otkuda nam dolaze i što posjećuju?

Učenici se podsjećaju rezultata prve i druge aktivnosti vezane za turističke mogućnosti Republike Hrvatske raspravljajući o mogućim privlačnim, ali trenutačno ne toliko prepoznatim prirodnim i društvenim odredištima (destinacijama).

Učenici podijeljeni u skupine istražuju vjerodostojne digitalne izvore, poput Državnog zavoda za statistiku, javnih ustanova, turističkih zajednica, ali i medijske napise u obliku intervjua da bi dobili podatke o posjećenosti pojedinoj destinaciji. Na osnovi podataka o broju domaćih i stranih posjetitelja zamijetit će moguće razlike o privlačnosti turističke ponude (sadržaja) s obzirom na podrijetlo turista.

Svoje zaključke učenici predstavljaju na plakatima izrađenima u alatu za izradu digitalnih sadržaja Canva.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite na to da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti tabletom ili računalom. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama u učenju ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Provjerite mogu li se postavke mrežne stranice prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. U suprotnom, neke važne izvore možete priložiti u prilagođenom obliku ili dokumentu usklađenom s čitačem teksta. Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Canva. Učeniku oštećena vida omogućite učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više analiziraju utjecaj društvenih obilježja (jezika, kulture i religije) na posjećenost društvenim turističkim odredištima.

Nastavna aktivnost za predmet X

Otkuda nam dolaze i što posjećuju?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik povezuje interesne lokacije s državom iz koje dolaze turisti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Niska
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.