Potaknite učenike na raspravu postavljajući pitanja (npr. Koje vam je godišnje doba najdraže i zašto? Kojim se aktivnostima najradije bavite ljeti, a kojima tijekom ostalih godišnjih doba? U kojem ste mjesecu rođeni? Kojem godišnjem dobu pripada mjesec vašega rođenja? Po kojim obilježjima najviše pamtite mjesec i godišnje doba u kojem ste rođeni? itd.).
Nakon rasprave uputite učenike na slušanje zvučnog zapisa Comincia la scuola koji govori o godišnjim dobima i mjesecima u godini, ali i o školi, a nalazi se na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Za provjeru razumijevanja odslušanog teksta, učenici neka riješe kolekciju zadataka pod B, a zatim ih potaknite na to da svoje znanje o godišnjim dobima i mjesecima u godini provjere rješavajući zadatke C, D i E. Nakon toga neka poslušaju zvučni zapis Attività tipiche promatrajući različite aktivnosti prikazane na priloženim fotografijama te neka riješe kolekciju zadataka pod F koji su vezani za aktivnosti koje se provode tijekom određenih godišnjih doba. Učenicima u Wooclapu pripremite zadatke za ponavljanje pojmova vezanih za godišnja doba (pitanja s višestrukim izborom i uparivanje odgovora), a zatim ih podijelite u grupe. Neka u grupama izrade knjigu u Bookcreatoru kojom će predstaviti nasumičnim odabirom dobiveno godišnje doba, mjesece koji pripadaju tom godišnjem dobu, tipične aktivnosti i obilježja te neke zanimljivosti. Za potrebe svoje knjige neka osmisle i likove koji predstavljaju mjesece i zadano godišnje doba. Fotografije neka preuzmu s Pixabayja poštujući autorska prava, a pri pisanju tekstualnog dijela neka se koriste poznatim, jednostavnim strukturama primjenjujući pravopisna i gramatička pravila. Prije početka rada u grupama upoznajte učenike sa sastavnicama vrednovanja koje će biti provedeno nakon izlaganja, a to su preglednost, zastupljenost traženih sastavnica, pravopisna i gramatička točnost te jasnoća izlaganja. Potaknite učenike na ravnopravnu podjelu zadataka. Kad dovrše svoje radove i uvježbaju izlaganje, neka ih predstave u razredu. Na kraju provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje stavljajući naglasak na pozitivne strane izrađenog i predstavljenog rada te na važnost suradnje tijekom rada u grupi.
Prije nastavnog sata pripremite kratak motivacijski upitnik u alatu Wooclap s nekoliko pitanja otvorenog tipa odgovora (npr. Koje vam je godišnje doba najdraže i zašto? Kojim se aktivnostima najradije bavite ljeti, a kojim tijekom ostalih godišnjih doba? U kojem ste mjesecu rođeni? Kojem godišnjem dobu pripada mjesec vašega rođenja? Po kojim obilježjima najviše pamtite mjesec i godišnje doba u kojem ste rođeni? itd.). U videosastanku koji ste pokrenuli s pomoću digitalnog alata MS Teams, podijelite učenicima poveznicu za upitnik i potaknite ih na to da odgovaraju na pitanja. Pritom podijelite svoj ekran i prikazujte pitanja uz učeničke odgovore te ih zajedno komentirajte.
Nakon uvodnog razgovora uputite učenike na slušanje zvučnog zapisa Comincia la scuola koji govori o godišnjim dobima i mjesecima u godini, ali i o školi, a nalazi se na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Za provjeru razumijevanja odslušanog teksta učenici neka riješe kolekciju zadataka pod B, a zatim ih potaknite na to da svoje znanje o godišnjim dobima i mjesecima u godini provjere rješavajući zadatke C, D i E. Nakon toga neka poslušaju zvučni zapis Attività tipiche promatrajući različite aktivnosti prikazane na priloženim fotografijama te neka riješe kolekciju zadataka pod F koji su vezani za aktivnosti koje se provode tijekom određenih godišnjih doba.
Učenicima u Wooclapu pripremite zadatke za ponavljanje pojmova vezanih za godišnjih doba. Možete se koristiti pitanjima višestrukog izbora i uparivanjem odgovora.
S pomoću alata Bookcreator otvorite e-knjigu i pripremite po nekoliko stranica za pojedinu grupu učenika. Podijelite učenicima kod za pristup e-knjizi kako bi u grupama mogli uređivati svoj dio. Zatim otvorite breakout sobe i podijelite učenike u grupe. Radeći u grupama, neka na stranicama svoje grupe predstave odabrano godišnje doba, mjesece koji pripadaju tom godišnjem dobu, tipične aktivnosti i obilježja te neke zanimljivosti. Za potrebe svoje knjige neka osmisle i likove koji predstavljaju mjesece i zadano godišnje doba. Fotografije neka preuzmu s Pixabayja poštujući autorska prava, a mogu rabiti i ikone, oblike i grafičke elemente koje mogu pronaći u alatu, te olovku za crtanje. Pri pisanju tekstualnog dijela neka se koriste poznatim, jednostavnim strukturama primjenjujući pravopisna i gramatička pravila. Prije početka rada u grupama upoznajte učenike sa sastavnicama vrednovanja koje će biti provedeno nakon izlaganja, a to su preglednost, zastupljenost traženih sastavnica, pravopisna i gramatička točnost te jasnoća izlaganja. Potaknite učenike na ravnopravnu podjelu zadataka. Kad dovrše svoje radove i uvježbaju izlaganje, zatvorite breakout sobe, podijelite ekran, prikažite e-knjigu i zatražite predstavnika da predstavi rad svoje grupe. Na kraju provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje stavljajući naglasak na pozitivne strane izrađenog i predstavljenog rada te na važnost suradnje tijekom rada u grupi.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Prije početka uvodnog dijela i razgovora o godišnjim dobima svakom je učeniku s teškoćama, bez obzira na stupanj i vrstu oštećenja ili poremećaja, potrebno osigurati mjesto u razredu koje će mu omogućiti primjereno uključivanje u rad, a nastavniku praćenje njegove aktivnosti. Rasporedite klupe polukružno kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s učenicima koji rade u paru kako napreduju u izvršavanju zadatka. Ako u razredu imate učenika s oštećenjem sluha (ili učenika sa specifičnim teškoćama učenja), uvijek trebate voditi računa o tome razumije li pojmove koji se spominju u zvučnom zapisu. Za zvučni videozapis bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. Prije aktivnosti izrade knjige provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Bookcreator, dajte im pisane ili slikovne upute za uporabu. Ovisno o učenikovim teškoćama, pokušajte predvidjeti u kojoj bi ulozi tijekom izrade knjige on mogao biti uspješan kako bi pri vršnjačkom vrednovanju bila uvažena ravnopravnost u izradi. Primjerice, učenik s oštećenjem vida može usmeno predlagati sadržaj, a učenik sa specifičnim teškoćama čitanja i pisanja može tražiti slike na stranici Pixabay. Tijekom predstavljanja radova učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje.
Učenici koji žele znati više, neka u grupama u alatu Stop Motion Studio izrade vizualni i zvučni interaktivni pregled mjeseci i godišnjih doba.
Potaknite učenike na raspravu o omiljenom danu u tjednu te o najdražem predmetu u školi. Uputite ih na slušanje zvučnog zapisa Nuovo orario, a razumijevanje odslušanog provjerite s pomoću kolekcije zadataka pod I na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Zatim, čitajući tekst uz kolekciju zadataka pod J, učenici uočavaju nazive za dane u tjednu i školske predmete. Pripremite im igru memorije u LearningAppsu u kojoj će sliku predmeta povezivati s njegovim nazivom. Usto, zadajte im da uparuju i nazive za dane u tjednu na hrvatskom s onima na talijanskom jeziku. Upoznajte učenike i s rednim brojevima s pomoću kolekcije zadataka pod K, a zatim ih podijelite u grupe. Učenici se unutar svojih grupa dijele u parove. Služeći se alatom Word online, prvi par učenika piše svoj trenutačni raspored sati, a drugi par osmišljava i zapisuje imaginarni/idealni raspored. Parovi ponajprije svoje rasporede međusobno predstavljaju jedni drugima u grupi, a zatim o njima izlažu i drugim učenicima u razredu. Ti učenici postavljaju od 3 do 5 pitanja koja su unaprijed pripremili za nasumično odabranu grupu, a koja se odnose na dane u tjednu i školske predmete, ali i redne brojeve (npr. Koji dan u tjednu imate Talijanski jezik? Koji predmet imate ponedjeljkom prvi sat? Koje predmete imate petkom? itd.). Učenici će odgovoriti na pitanja članova druge grupe čiji je zadatak, također, utvrditi točnost odgovora. S učenicima provedite refleksiju metodom minuta za kraj u kojoj će ukratko na talijanskom jeziku objasniti je li im se svidjela provedena aktivnost, je li im bila zanimljiva i korisna, jesu li mogli primijeniti novostečena znanja o nazivima za dane u tjednu, školske predmete i redne brojeve.
Omogućite vizualnu podršku i prijevod ključnih pojmova kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu o omiljenim školskim predmetima i danima u tjednu. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, ako je potrebno, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće kako bi učenik urednog razvoja učeniku s teškoćama mogao pročitati tekst. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, potrebno mu je omogućiti da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati tijekom izrade rasporeda ovisno o području njegova interesa. Omogućite učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije da tijekom izrade rasporeda usmeno predlažu sadržaje, a učenika urednog razvoja zadužite za gramatičku i pravopisnu provjeru napisanoga. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr. nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred ostalim učenicima u razredu ako to ne žele.
Učenici neka detaljnije istraže redne brojeve i svoje zaključke predstave u obliku kratke PowerPoint prezentacije.
Potaknite učenike na raspravu o tome koje sve prostorije postoje u školi pokazujući im fotografije njihove škole ili fotografije školskih prostorija preuzete s Pixabayja. Fotografije prikažite služeći se alatom PowerPoint, a učenici neka bilježe nazive prostorija u školi koje već znaju. Usto, čitajući tekst Vuoi questo o quello na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2., istražuju i one nazive koji im nisu poznati. Zajednički dopunite PowerPoint, odnosno dodajte nazive školskih prostorija ispod fotografija. Učenici neka ponovno čitaju tekst Vuoi questo o quello, ovaj put u paru kako bi zaključili i dopunili pravilo vezano za uporabu pokaznih pridjeva questo i quello u zadatku M. Nakon što zajedno provjerite rješenja, uputite ih na to da u paru rješavaju kolekciju zadataka pod N kako bi provjerili razumijevanje uporabe pokaznih pridjeva questo i quello, a zatim im, prema potrebi, dajte dodatna objašnjenja. Podijelite učenike u grupe i zadajte im da osmisle 5 - 8 zadataka u Wordwallu vezanih za uporabu questo i quello (tipovi zadataka neka budu nasumično dodijeljeni: kviz s pitanjima višestrukog izbora, točno ili netočno, riječi koje nedostaju i labirint). Važno je da ravnopravno podijele uloge u grupi te da obrate pozornost na pravopisnu i gramatičku točnost zadataka. Grupe međusobno rješavaju zadatke, a na kraju s pomoću ankete koju ste unaprijed pripremili u Mentimetru, biraju onu koja je izradila najbolje zadatke.
Učeniku s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu, kontrast, učionički prostor te mjesto sjedenja kako bi mogao pratiti fotografije. Učenicima s poremećajem glasovno-govorno-jezične komunikacije u nastavi dopustite uporabu podsjetnika s vokabularom kako bi lakše sudjelovali u raspravi. Tijekom svih aktivnosti treba voditi računa o jezičnoj prilagodbi zadataka i uputa. S obzirom na to da se u ovoj cjelini traži primjena gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama uporabu unaprijed pripremljenih podsjetnika o imenskim i glagolskim oblicima tijekom rješavanja zadataka u Edutoriju. Prije aktivnosti izrade zadatka u paru provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Wordwall, dajte im pisane ili slikovne upute za uporabu ili osmislite neki drugi način rada. Vodite računa o tome da učenik s teškoćom bude u paru i grupi s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom pripreme za grupni rad važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke kao i učenici urednog razvoja koji se nalaze u grupi. Provjeravajte s učenicima u grupi kako napreduju u izvršavanju zadatka i na koji je način učenik s teškoćama uključen u grupni rad. Učenicima sa specifičnim poremećajem učenja problem stvaraju zadatci u kojima je potrebna brzina, stoga pri rješavanju kviza najprije pročitajte pitanja i ponuđene odgovore.
Učenici neka osmisle interaktivni Wizer listić za uvježbavanje uporabe pokaznih pridjeva questo i quello.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.