Pitajte učenike imaju li prijatelje ili članove obitelji koji pohađaju ili su pohađali škole u drugim zemljama te jesu li im oni ikada govorili o školama u inozemstvu. Ako jesu, kakvi su njihovi dojmovi?
U e-Škole DOS Engleski 5, Modul 2, Jedinica 2.6, Zadatak 2, učenici neka pročitaju kratak tekst o školama u različitim dijelovima svijeta te zatim riješe Zadatke 3 i 4 u kojima pokazuju razumijevanje pročitanog.
Učenike podijelite u skupine te svakoj skupini dodijelite jednu školu u Engleskoj. Popis škola dostupan je ovdje.
Učenici trebaju provesti kratko istraživanje na internetu o školama koje ste im dodijelili te navesti koje su njihove posebnosti. U alatu Padlet otvorite novo platno te podijelite učenicima poveznicu.
Svaka skupina piše kratak tekst u mrežnoj verziji Worda kako bi svaki učenik iz skupine izravno mogao ubaciti dio teksta. Potom svoje radove objavljuju u alatu Padlet. Svrha navedenog alata je da su radovi sabrani na istom mjestu te dostupni svim učenicima.
U razredu se čitaju radovi. Učenici izabiru najzanimljiviju englesku školu i objašnjavaju svoj izbor. Zatim ćete provesti kratku raspravu u kojoj će učenici usporediti odabranu englesku školu s vlastitom te odrediti koja im je zanimljivija i zašto.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima, …), kao i značajkama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednje klupe u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.
Što se tiče usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda za učenike s intelektualnim teškoćama, razinu i način rada dogovarajte timski sa stručnim timom škole.
U samostalnom radu predvidite više vremena za rješavanje zadataka za učenike s teškoćama, što se posebno odnosi na učenike kojima je potrebno više vremena za čitanje ili ponovno čitanje kako bi bolje razumjeli sadržaj.
Prilikom rada u skupini preporučuje se učenike s teškoćama smjestiti u skupinu u kojoj postoji učenik koji je spreman održati prezentaciju. Ako u razredu postoje učenici s poremećajem iz autističnoga spektra, valja im najaviti strukturu sata na početku kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti. Uvijek je važno pohvaliti svako aktivno sudjelovanje i rad učenika s teškoćama.
Važno je osigurati jasne upute za učenike s teškoćama u okviru skupine u kojoj rade kako bi se izbjegla situacija da učenik ne sudjeluje ili iščekuje zadatak. Učenike s teškoćama valja uklopiti u skupinu u kojoj su učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).
U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik skupine ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće.
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama
Ohrabrite učenike da kreiraju svoju idealnu školu, napišu pravila za učenike i učitelje i da je grafički prikažu u digitalnom alatu Canva.
Pitajte učenike jesu li se ikada vozili brodom te koliko često. Kako su se tada osjećali, jesu li imali mučnine? Zatim ih upitajte bi li mogli zamisliti da svakodnevno odlaze u školu smještenu na vodi. Neka obrazlože svoje odgovore.
S učenicima pogledajte videozapis Boat schools koji je dostupan u e-Škole DOS Engleski 5, Modul 2, Jedinica 2.6, Zadatak 5 u kojem učenici odgovaraju na pitanja o videozapisu.
Podijelite učenike u skupine. Učenici trebaju pronaći sličnosti i razlike između škole u Bangladešu i njihove škole. Ideje objavite u alatu Padlet kako bi bile dostupne na jednom mjestu svim učenicima. Zatim, u razredu usporedite radove skupina i dopustite učenicima da unutar alata komentiraju radove drugih učenika. U alatu Mentimeter odaberite Ranking i izradite upitnik. Navedite odabranu školu u Engleskoj iz prethodne aktivnosti, školu u Bangladešu te školu koju učenici pohađaju. Neka učenici glasaju za najzanimljiviju, najčudniju, najmoderniju, najoriginalniju i slično. Raspravite dobivene rezultate.
Učenicima s teškoćama omogućite da ponovno pogledaju videozapis. Vodite računa o tome da su uključeni titlovi ako se u razredu nalazi učenik s oštećenjem sluha. Za odgovaranje na pitanja omogućite im više vremena.
Tijekom rada u paru ili skupini vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivni promatrač. Prilikom rada u skupini vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije u zadatku ne treba govoriti. Tijekom rada u paru ili skupini vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivni promatrač. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnoga spektra, omogućite da samostalno odabere u kojoj skupini želi sudjelovati, ovisno o području njegova interesa.
Za rad u alatu Mentimeter omogućite učenicima s teškoćama dovoljno vremena za rješavanje ankete. Provjerite razumiju li sve navedene pridjeve i, po potrebi, objasnite.
Koliko su školski uvjeti važni učenicima za učenje i stjecanje znanja? Pitajte ih pa o tome povedite i raspravu.
Zatim ih podijelite u skupine. Učenici trebaju izraditi PowerPoint prezentaciju škole koja bi, prema njihovu mišljenju, bila idealna za stjecanje znanja. Svakoj skupini dodijelite jednu temu koju trebaju obraditi. Primjerice, pitanje idealne učionice, učitelja, nastavnih predmeta, broja učenika u razredu i slično.
Učeničke prezentacije objedinite u jedan ppt te postavite na ploču Padlet kako bi svim učenicima bio dostupan. Neka učenici pogledaju zajednički rad idealne škole cijelog razreda te napišu svoje mišljenje o osmišljenoj školi.
Kod rada u skupini važno je osigurati jasne upute za učenike s teškoćama u okviru skupine u kojoj se nalaze kako bi se izbjegla situacija da učenik ne sudjeluje ili iščekuje zadatak. Učenike s teškoćama valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške). Postoje li u razredu učenici s poremećajem iz autističnoga spektra, strukturu sata im treba najaviti na početku kao i svaku moguću promjenu aktivnosti. Uvijek je važno pohvaliti svako aktivno sudjelovanje i rad učenika s teškoćama.
Za učenike s teškoćama omogućite dovoljno vremena za pisanje svojeg mišljenja. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju, po potterebi, pripremite smjernice u obliku pitanja kako bi lakše oblikovali tekst.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.