Pustite učenicima dijelove Vivaldijeve skladbe Četiri godišnja doba i potaknite ih na iznošenje dojmova i asocijacija na godišnja doba. Zatim neka u kvizu koji ste pripremili u LearningAppsu spoje obilježja godišnjih doba s njihovim nazivima.
Pitajte učenike o tome u koje bi doba godine najradije posjetili Bolognu, a za motivaciju im pustite kratak videozapis o tom gradu na YouTubeu. Uputite ih i na čitanje teksta koji ćete unaprijed pripremiti, a kojem je tema Bologna u različita godišnja doba.
Nakon čitanja neka osmisle kviz za razumijevanje pročitanoga u digitalnom alatu Testmoz (točno/netočno, višestruki odabir, popunjavanje praznina) pazeći pritom na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Svaka grupa treba osmisliti između 6 i 8 pitanja te ravnopravno podijeliti uloge. Slijedi rješavanje kvizova, a zatim i usmena refleksija o važnosti čitanja s razumijevanjem, primjene gramatike i pravopisa te o korisnosti i zanimljivosti takvih tipova zadataka.
Nakon što su svi prezentirali svoje kvizove, ponovno pitajte učenike da, služeći se obrađenim pojmovima, navedu koje im je najdraže godišnje doba te objasne svoj izbor. Neka se pritom koriste usvojenim konstrukcijama, npr. Io preferisco l’estate perché vado al mare e fa bel tempo.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom rasprave o asocijacijama na godišnja doba omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. U slučaju izraženijih komunikacijskih i jezičnih teškoća učenicima najavite temu rasprave i prije početka sata kako bi se i oni pripremili za raspravu o apstraktnim pojmovima. Učenicima s izraženijim teškoćama omogućite vršnjačku podršku pri rješavanju kviza u LearningAppsu. Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapis o Bologni, uključite podnaslove. Neka unaprijed pripremljeni tekstovi za učenike s oštećenjima vida i učenike sa specifičnim teškoćama u učenju budu grafički prilagođeni. Drugim riječima, potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), rabiti sanserifni font (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljati ključne riječi, povećati razmak, rabiti jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), ali i jasna i kratka pitanja te upute. Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja preporučuje se upotrebljavati i dvostruki prored između riječi i rečenica, uz lijevo poravnanje teksta. Pri podjeli učenika u grupe za izradu zadataka u digitalnom alatu Testmoz vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju pri izradi zadataka omogućite uporabu gramatičkih i pravopisnih podsjetnika.
Učenici kreiraju umnu mapu s asocijacijama na 4 godišnja doba u digitalnom alatu Coggle.
Motivirajte učenike na razgovor o tome kakva se odjeća i obuća nosi u koje godišnje doba s pomoću flash kartica izrađenih u Quizletu. U digitalnom alatu odaberite izradu flash kartica te upišite pojmove koji će rezultirati najiscrpnijim odgovorima. Međutim, ako bude nužno, postavite i dodatna pitanja. Pojmovi navedeni na flash karticama poslužit će kao nit vodilja tijekom razgovora o navedenoj temi. Razgovarajte s učenicima o održivoj modi o kojoj se sve više govori te o tome kako možemo odgovorno kupovati, a ujedno biti u trendu i razvijati svoj stil odjevanja. Potaknite ih i na razgovor o tome kupuju li odjeću u second hand trgovinama, na buvljacima ili online. Neka razmisle i o važnosti prava na slobodu vlastita izbora kad je riječ o odabiru odjevnih predmeta i stila odijevanja, a raspravite i o predrasudama i stereotipima (npr. ružičasta je boja za djevojčice, a plava za dječake) te o tome kako ih možemo izbjeći.
Zatim zajedno pogledajte videozapise Abbigliamento invernale i Abbigliamento estivo na YouTubeu. Neka učenici tijekom gledanja videa zapišu što više poznatih pojmova vezanih za odjevne predmete. Prokomentirajte i one odjevne predmete koje su uočili i u jednom i u drugom videozapisu, a za koje nisu znali naziv na talijanskom jeziku. Dopunite njihove spoznaje s najviše 5 pojmova iz svakog videozapisa.
Nakon što su učenici usvojili novi vokabular i zapisali ga u bilježnice, u paru trebaju izabrati neku odjevnu kombinaciju koju mogu pronaći među besplatnim fotografijama na Pixabayju. Neka ju što detaljnije opišu te navedu u kojoj bi se prigodi ona mogla nositi. Tekst neka zapišu u PowerPointu u obliku natuknica uz primjenu vokabulara te pravopisnih i gramatičkih pravila. Zadatak trebaju predstaviti ostalim učenicima u razredu.
Ako u razredu imate učenika s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio grupnu raspravu o odjeći tijekom godišnjih doba na početku aktivnosti. Omogućite na flash karticama dodatnu vizualnu podršku u obliku fotografija različitih odjevnih komada kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu. Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapise Abbigliamento invernale i Abbigliamento estivo, uključite podnaslove. U zadatku opisivanja odjevnih kombinacija i izrade prezentacija vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prije aktivnosti provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalne alate Pixabay i PowerPoint te im dajte pisane ili slikovne upute za njihovu uporabu.
Učenici će izraditi kviz u digitalnom alatu Testmoz služeći se vokabularom usvojenim na satu.
Pitajte učenike o tome je li im lako ili teško spremati se za putovanja te nose li puno odjeće i obuće. Dok učenici gledaju videozapis Vacanze a Bologna na YouTubeu, neka rješavaju listiće s pitanjima s više ponuđenih odgovara koje ste im unaprijed pripremili u alatu Google Forms. Na taj će način pozornije i aktivnije pratiti sadržaj videozapisa. Ako je potrebno, ponovite gledanje videozapisa. Provjerite njihove odgovore te prozovite neke učenike da ukratko prepričaju sadržaj videa ili pročitaju odgovore na Vaša pitanja.
U sljedećem slušanju neka zapišu svu odjeću koja se spominje, i to u dva stupca (jedan za jedninu, a drugi za množinu). Nakon što su sve zapisali, trebat će napisati i drugu kategoriju (npr. la maglietta - le magliette). Također, primijetit će da neke imenice imaju samo jednu kategoriju, npr. i pantaloni.
Podijelite ih u 2 grupe od kojih je jedna "zimska", a druga "ljetna". Učenici se u grupama trebaju podijeliti u parove te odabrati jedan grad u Italiji u koji idu na višednevni izlet te trebaju spremiti putnu torbu. U digitalnom alatu Piktochart izrađuju plakat svega što će staviti u torbu pazeći pritom na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Na kraju svoj rad trebaju prezentirati ostatku razreda.
Pripremite im izlaznu karticu za samovrednovanje o usvojenosti vokabulara.
Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapis Vacanze a Bologna, uključite podnaslove. Ako je potrebno, omogućite vršnjačku podršku pri ispunjavanju listića u alatu Google Forms za učenike s izraženijim teškoćama. S obzirom na to da učenici s teškoćama često pokazuju teškoće slušne pažnje, modificirajte zadatak zapisivanja odjeće u dva stupca tako da oni riječi koje označuju odjeću trebaju sortirati iz grafički prilagođenog, prethodno pripremljenog teksta. Pri podjeli učenika u grupe za izradu plakata u digitalnom alatu Piktochart vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Također, neka učenici s teškoćama imaju zadatak u grupi koji je u skladu s njihovim jakim stranama. Primjerice, učenik s oštećenjem sluha može predlagati informacije, a učenik uredna razvoja izraditi prezentaciju i biti zadužen za provjeru pravopisne i gramatičke točnosti sadržaja. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije). Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi Piktocharta.
Učenici će napisati dijalog u kojem se dogovaraju za putovanje, ali i o onome što trebaju ponijeti. Nakon što osmisle dijalog, provjerite njegovu točnost, a učenici neka ga zatim snime s pomoću Audacityja i prezentiraju ostatku razreda.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.