Predmet
Likovna umjetnost 3
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Suha rebarca

Naziv predmeta
Likovna umjetnost 3

Razred
3. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • šiljasti luk
  • svežnjasti stub
  • križno-rebrasti svod
  • travej
  • kontrafor
  • kontraforni luk
  • armirani beton
  • željezna konstrukcija
  • skeletna konstrukcija
  • staklo
  • betonski piloni
  • jedinstvo i otvorenost prostora
  • džamija

Bob graditelj

Svrha aktivnosti jest upoznavanje s konstrukcijskim elementima gotičke katedrale i njihovo uspoređivanje sa suvremenim oblicima skeletne gradnje. Aktivnost je, zbog njezine složenosti, moguće provesti tijekom dva školska sata.

U uvodnom dijelu aktivnosti uputite učenike na analizu materijala i elemenata konstrukcije vlastitog stambenog prostora. Kako biste povećali dinamiku nastave, predlažemo da učenicima analizu materijala i konstrukcije vlastitog doma zadate za domaću zadaću. Analiza doma mora sadržavati osnovne pojmove kao što su cigla, armirani beton, željezna konstrukcija, skeletna konstrukcija, staklo, betonski piloni i sl.

Nakon analize vlastitog doma koju su odabrani učenici prezentirali u razredu, prijeđite na središnju aktivnost koja će učenike staviti u poziciju graditelja građevine koju istražuju.

Unaprijed pripremite popis pojmova koje će učenici, radeći u grupama, istraživati, prepoznavati, opisivati i tumačiti (funkciju). Pojmovi su sljedeći:

  • šiljasti luk, svežnjasti stub, klerestorij, križno-rebrasti svod, travej, kontrafor, kontraforni luk
  • armirani beton, željezna konstrukcija, skeletna konstrukcija, staklo, betonski piloni.

Pojmove projicirajte na platno kako bi tijekom aktivnosti bili neprestano vidljivi, a zatim učenike organizirajte u šest grupa i postavite im zadatak. Učenici će, koristeći se navedenim pojmovima, rekonstruirati postupak gradnje jedne gotičke crkve i jedne građevine iz 19. ili 20. stoljeća. Tijekom izvedbe zadatka pripremit će projekt koji će organizirati s pomoću digitalnog alata Trello. Stavivši se u ulogu graditelja, učenici definiraju zadatke po fazama: osmisliti projekt, odrediti faze gradnje, popisati potreban materijal, alate i sprave.

Učenici će se koristiti pametnim telefonima ili tabletima kako bi pristupili internetu, a nakon podjele poslova u grupi istražuju značenje pojmova i ulogu pojedinih elemenata konstrukcije u oblikovanju prostora. Trebaju odabrati odgovarajuće vizualne priloge kojima će ilustrirati faze projekta, a u predloženom digitalnom alatu organizirati sadržaj prezentacije koju će zatim u razredu izložiti objašnjavajući pritom elemente arhitekture, dijelove i funkciju prostora i konstrukcije.

Olakšajte učenicima istraživanje i predložite im sljedeće primjere:

Nakon što su sve grupe završile s izlaganjem, crtanjem na ploči ili u digitalnom alatu Meta Chart, izradite Vennov dijagram za usustavljivanje gradiva. Pitanjima navedite učenike na uočavanje specifičnosti i sličnosti analiziranih građevina, a zatim ih navedite na zaključak o tome da je jedinstvo slobodnog prostora postignuto inovativnim konstruktivnim rješenjima i/ili materijalima.

U zaključnom dijelu sata uputite učenike na analizu materijala i elemenata konstrukcije vlastitog stambenog prostora, a u nedostatku vremena zadajte im tu temu za domaću zadaću.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Svrha aktivnosti jest upoznavanje s konstrukcijskim elementima gotičke katedrale i njihovo uspoređivanje sa suvremenim oblicima skeletne gradnje.

Unaprijed pripremite popis pojmova koje će učenici, radeći u grupama, istraživati, prepoznavati, opisivati i tumačiti (funkciju). Pojmovi su sljedeći:

  • šiljasti luk, svežnjasti stub, klerestorij, križno-rebrasti svod, travej, kontrafor, kontraforni luk
  • armirani beton, željezna konstrukcija, skeletna konstrukcija, staklo, betonski piloni.

Pojmove postavite na dijeljeni zaslon kako bi tijekom aktivnosti bili neprestano vidljivi, a zatim učenike organizirajte u šest grupa i postavite im zadatak. Učenici će, koristeći se navedenim pojmovima, rekonstruirati postupak gradnje jedne gotičke crkve i jedne građevine iz 19. ili 20. stoljeća. Tijekom izvedbe zadatka trebaju pripremiti projekt, prikupiti potreban materijal (alate i sprave), a faze gradnje prikazati s pomoću crteža, fotografije i videoisječka koji će izraditi u digitalnom alatu Lino. U grupi će istražiti značenje pojmova i ulogu pojedinih elemenata konstrukcije u oblikovanju prostora. Neka odaberu odgovarajuće vizualne priloge za ilustraciju faze projekta, a zatim u predloženom digitalnom alatu trebaju organizirati sadržaj prezentacije. Gotovu prezentaciju trebaju izložiti u razredu objašnjavajući pritom elemente arhitekture, dijelove i funkciju prostora i konstrukcije.

Kako bismo učenicima olakšali istraživanje, predlažemo sljedeće primjere:

Zaključite sat razgovorom o sličnostima i razlikama gotičke i moderne konstrukcije.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
Osigurajte dodatne materijale i resurse, primjerice knjige, članke ili mrežne izvore, koji će učenicima pomoći u istraživanju pojmova i razumijevanju konstrukcijskih elemenata.
Omogućite im vizualne primjere konstrukcijskih elemenata gotičke katedrale i suvremenih građevina kako bi lakše prepoznali i opisali te elemente.
Prilagodite vremenski okvir aktivnosti potrebama učenika. Ako je potrebno više vremena za istraživanje i rekonstrukciju, produljite trajanje aktivnosti.
Osigurajte prilagođene materijale za učenike s teškoćama u razvoju (npr. ilustrirane verzije ili audiozapise koji opisuju konstrukcijske elemente).
Organizirajte grupe učenika tako da su u svakoj od njih učenici različitih sposobnosti i interesa. To će ih potaknuti na suradnju i međusobno podučavanje.
Dajte jasne upute za uporabu digitalnog alata Lino ili nekog drugog alata ( Canva, Padlet ili PowerPoint) ako učenici nemaju pristup alatu Lino. Pripremite detaljan vodič za korištenje alatom Lino koji sadržava upute po koracima u radu i vizualne primjere. Poželjeno je učeniku unaprijed poslati upute za rad u alatu kako bi se pripremio za nastavni sat onim tempom koji mu najbolje odgovara. Povećajte veličinu fonta i ikona na sučelju alata Lino te prilagodite kontrast boja kako bi se tekst i elementi na zaslonu jasnije razlikovali. Osigurajte dodatno vrijeme učenicima koji trebaju više vremena za procesuiranje informacija, organizaciju materijala ili izradu svojih bilježaka na Lino zaslonu.
Potaknite učenike na uporabu različitih načina izražavanja tijekom prezentacije (crteža, fotografija, videozapisa ili audiozapisa). Na taj se način svi učenici mogu osjećati ugodno tijekom iznošenja svojeg mišljenja.
Prilagodite zadatke za domaću zadaću tako da učenici mogu analizirati materijale i elemente konstrukcije vlastitog stambenog prostora onako kako im najviše odgovara. To će omogućiti osobno povezivanje i primjenu naučenih koncepata na njihovu svakodnevnu okolinu.
Pružite dodatnu podršku i vodstvo učenicima tijekom izrade Vennova dijagrama i analize specifičnosti i sličnosti analiziranih građevina. Možete postavljati usmjerena pitanja i pružiti smjernice kako biste ih potaknuli na razmišljanje i zaključivanje.
Dopustite učenicima fleksibilnost u načinu izlaganja. Neki se možda osjećaju udobnije u usmenom izražavanju, a drugi preferiraju pisanje ili uporabu digitalnih alata. Pružite im mogućnost izbora i podršku u uporabi njihova preferiranog načina izražavanja.
Za učenike s oštećenjem vida umjesto samo vizualnih primjera konstrukcijskih elemenata, možete pripremiti modele ili reljefne dijagrame koji će im omogućiti fizičko istraživanje i razumijevanje konstrukcijskih elemenata. Na primjer, možete izraditi taktilne modele luka, stubova, svoda i drugih elemenata kako bi ih učenici mogli dodirivati istražujući pritom njihov oblik i teksturu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Znatiželjnim učenicima predložite istraživanje kompozicijskih načela koja su definirala izgled gotičkih katedrala, a zatim ih uputite da na primjeru katedrale Notre Dame u Parizu istraže primjenu zlatnog reza, galerije kraljeva i gotičke triangulacije u oblikovanju fasade. Predložite učenicima oblikovanje vlastite gotičke katedrale na kojoj će primijeniti navedena načela s pomoću alata Blender.

Nastavna aktivnost za predmet X

Bob graditelj

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik analizira i rekonstruira proces gradnje gotičke katedrale i moderne skeletne konstrukcije te uspoređuje elemente arhitekture, prostora, konstrukcije i materijale.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Suha rebarca

Cilj je ove aktivnosti uputiti na široko rasprostranjenu primjenu rebrastog svođenja, pronaći početke tog oblika svodne konstrukcije, pratiti njezinu transformaciju tijekom stilova i razdoblja. Radi lakšeg razumijevanja statike gotičke konstrukcije, učenicima unaprijed za domaću zadaću možete zadati izradu gotičkog traveja s pomoću drvenih štapića, žice i papira, a onima sklonijim digitalnim alatima, zadajte da isti zadatak riješe u digitalnom alatu Tinkercad.

Važno je cjelovito razumijevanje upotrebe rebrastog svođenja u različitim kulturama i vjerama pa neka i zadatak bude tako postavljen. Podijeljeni u tročlane grupe učenici trebaju pronaći po jedan primjer maurske, bizantske, gotičke, renesansne i barokne arhitekture koja upotrebljava rebra kao konstruktivni element svoda i/ili kupole. Cilj je aktivnosti pronaći što više različitih primjera, a možete ih uputiti na istraživanje onih manje poznatih kao što su:

Svaka grupa rezultate istraživanja treba integrirati u obliku povijesne karte s pomoću digitalnog alata Thinglink. Neka prilože tlocrte, presjeke, fotografije i videoisječke o odabranim primjerima. Rezultate istraživanja grupe prezentiraju u razredu.

U zaključnom dijelu sata izradite na ploči ili u digitalnom alatu Tiki-Toki lentu vremena u koju trebate uvrstiti primjere koje su učenici analizirali. Povedite zatim razgovor o međusobnom utjecaju pojedinih kultura i vjera, protoku ideja i otkrića. Sat završite raspravom i pitanjem: Kako bi bilo da se međusobni utjecaji nisu često provodili ratovanjem?

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
Osigurajte prilagođene materijale za izradu gotičkog traveja za učenike s motoričkim poteškoćama (npr. ​​veće drvene štapiće ili papir) kako bi ih lakše držali i njima manipulirali. Za učenike s teškoćama u finoj motorici možete razmotriti alternativne materijale poput plastelina ili gline. Omogućite učenicima s motoričkim poteškoćama pomagala za držanje, poput gumica za učvršćivanje štapova ili držača za papir, kako biste im olakšali izradu gotičkog traveja.

Ako su učenici skloniji digitalnim alatima, pružite im mogućnost uporabe alternativnih alata za izradu gotičkog traveja, npr. alata Tinkercad. Osigurajte prilagođena sučelja u alatu koja omogućuju veću vidljivost i jednostavniju navigaciju za učenike s motoričkim poteškoćama. To može uključivati ​​povećane ikone ili tekst, jasno označene gumbe ili prilagodljive opcije rasporeda. Učenici s motoričkim poteškoćama mogu upotrebljavati alternativne metode unosa umjesto tradicionalne tipkovnice ili miša. Neka se, primjerice, koriste alternativnim uređajima kao što su prilagođeni miševi, trackball, ploča osjetljiva na dodir ili pomoćne tehnologije (npr. skeniranje pokreta ili prepoznavanje glasa). Učenici s teškoćama često imaju i vlastite alternativne uređaje kojima se koriste u privatno vrijeme, stoga ih se ne ustručavajte pitati što je za njih najbolja opcija.

Koristite se vizualnom podrškom (sličicama, simbolima ili ikonama) kako bi se učenici lako usmjerili na ključne pojmove ili na korake u istraživanju. Možete rabiti vizualne kartice ili piktograme kao podsjetnike. Osigurajte strukturirane upute učenicima kako bi znali što se od njih očekuje tijekom izrade povijesne karte. Zadajte jasne korake i primjere kako bi im pomogli u procesu integracije informacija i stvaranju relevantnih sadržaja. Prilagodite zadatak individualnim potrebama učenika. Smanjite broj primjera onoga što trebaju istražiti, pojednostavnite zadatke ili pružite dodatnu podršku u obliku uputa ili vodiča za istraživanje. Potičite učenike na suradnju s drugim članovima grupe kako bi se međusobno podržavali i dijelili odgovornost. Osigurajte strukturirane uloge u grupi kako bi se svaki učenik osjećao uključenim i važanim u postizanju zajedničkog cilja.
Uzimajući u obzir individualne potrebe učenika, omogućite fleksibilnost u rasporedu i vremenskom okviru za provedbu aktivnosti. Ako je potrebno, produljite vrijeme za istraživanje ili prilagodite tempo rada kako bi učenici mogli uspješno pratiti aktivnost. Prilagodite način komunikacije potrebama učenika. To može podrazumijevati dodatna vizualna ili auditivna pomagala, ponavljanje instrukcija te poticanje na alternativne načine izražavanja.
Osigurajte dodatnu podršku učenicima koji je trebaju, primjerice pomoćnika u nastavi. Ti stručnjaci mogu pružiti dodatno objašnjenje, usmjeravanje ili pomoć u istraživanju.
Pripremite detaljan vodič za uporabu alata Thinglink koji će sadržavati korak-po-korak upute i vizualne primjere kako bi učenici s teškoćama jasno razumjeli postupak rada u alatu. Osigurajte prilagođeno sučelje u alatu Thinglink koje učenicima s teškoćama olakšava navigaciju i upotrebu. To može uključivati ​​povećane gumbe, jasno označene ikone ili opcije za prilagodbu kontrasta i boja kako bi se poboljšala vidljivost. Organizirajte informacije na lenti vremena koristeći se alatom Tiki-Toki na jasan i strukturiran način kako bi učenici lako uočili redoslijed događaja i povezanost među različitim primjerima. Koristite se bojama, strelicama ili numeriranjem kako biste vizualno prikazali vremenski slijed ili međusoban utjecaj.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Predložite zainteresiranim učenicima istraživanje neogotičkih djela arhitekture kao što su Sagrada Familia u Barceloni i jedna od katedrala na području sjeverne Hrvatske (u Zagrebu, Đakovu ili Osijeku). Učenici rezultate istraživanja mogu prezentirati u razredu koristeći se digitalnim alatom H5P Course Presentation.

Nastavna aktivnost za predmet X

Suha rebarca

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik izrađuje mapu u kojoj će usporediti načine uporabe konstrukcijskih elemenata na primjerima arhitekture različitih stilova i razdoblja te raspravlja o međusobnom utjecaju kultura.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Prostor mira i suradnje

Komparativan pristup primijenjen u prethodnoj aktivnosti olakšat će učenicima razumijevanje principa oblikovanja sakralnog prostora kao sinteze tehnički inovativnih rješenja, primjene graditeljskih inovacija i duhovnih potreba čovjeka koje se često simbolički realiziraju uporabom svjetlosti. Fuziju navedenih komponenti moguće je prepoznati u hodočasničkoj crkvi Notre Dame du Haut u Ronchampu, projektu Le Corbusiera. Kratkim predavanjem i prezentacijom uvedite učenike u povijest i značenje same građevine, a zatim ih uputite na rad u parovima. Parovi preuzimaju sa zajedničke platforme interaktivni radni listić koji ste prethodno izradili s pomoću digitalnog alata Wizer. Radni listić sadržava tlocrt, presjek i dvije fotografije crkve iz različitih vizura, a na njemu je potrebno:

  • označiti elemente arhitekture (vrata, prozore, zid…)
  • navesti namjenu prostora
  • prepoznati liniju zlatnog reza
  • označiti pojmove: spolio, ondulirana zidna masa, organičnost, žbuka vidljive teksture, privid lebdeće kupole, hram kao skulptura, jedinstvo prostora, vitraj, vitoperna ljuska
  • navesti moderne materijale, elemente prostora i konstrukcije, načela oblikovanja
  • navesti tradicionalne materijale, elemente prostora i konstrukcije, načela oblikovanja i ime građevine na čijem se primjeru o tome već učilo.

Rješavajući radni listić, učenici će usustaviti gradivo o tradicionalnoj sakralnoj arhitekturi, ali će i primijeniti poznate elemente u analizi njima nepoznatog primjera. Usporedbom tradicionalne i moderne sakralne arhitekture učenici će uspostaviti povezanost duhovnih komponenti tijekom pojedinih povijesnih razdoblja. Radni će listić postaviti na zajedničku platformu, a njihove je rezultate moguće vrednovati.

U drugoj fazi aktivnosti organizirajte učenike u četiri grupe. Neka osmisle zajednički prostor u kojem će se uvažavati duhovne i vjerske potrebe ili potrebe za opuštanjem svakog člana grupe. U radu neka se koriste digitalnim alatom Tinkercad. Predložite učenicima neka osmisle faze projekta: razgovor o duhovnim potrebama članova grupe, definiranje funkcije prostora, osmišljavanje njegova oblika i potrebne konstrukcije te načina osvjetljenja. Učenici će gotove radove postaviti na zajedničku platformu i prezentirati svoj projekt.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
Osigurajte dodatnu vizualnu podršku na interaktivnom radnom listiću (jasnije slike, povećane ikone ili dodatne vizualne upute) kako bi učenici s teškoćama lakše identificirali elemente arhitekture i pojmove.
Prilagodite radni listić tako da jasno strukturirate korake koje učenici trebaju slijediti. To će im pomoći u orijentaciji i pravilnom označavanju elemenata, namjene prostora i ostale informacije na listiću.
Dopustite učenicima s disgrafijom upotrebu alternativnih načina označavanja elemenata arhitekture. Neka se koriste, primjerice, strelicama, brojevima, simbolima ili bojama kako bi jasno identificirali tražene elemente. Osigurajte pomoćne alate poput referentnih slika, popisa pojmova ili grafikona koji mogu pomoći učenicima s disgrafijom u orijentaciji i organizaciji svojih odgovora na radnom listiću. Povećajte margine radnog listića kako bi ti učenici imali više prostora za pisanje i crtanje. Proširene margine olakšavaju njihovu motoričku kontrolu i smanjuju mogućnost preklapanja riječi i crteža. Dodajte linije ili crteže kako bi učenici s disgrafijom imali referentne točke za održavanje ravnoteže i usmjerenosti tijekom pisanja. Osim toga, te linije pomažu učenicima u održavanju pravilnog razmaka između slova i riječi.
Ako je rukopisno označavanje izazovno za učenike s disgrafijom, omogućite im da se koriste digitalnim alatima za označavanje (digitalno crtanje, označavanje slika) ili za crtanje na računalu.

Pružite dodatne jasne upute za rad u digitalnom alatu Tinkercad. Osmislite korak-po-korak vodič ili videotutorial kako bi učenici imali smjernice pri stvaranju zajedničkog prostora i izražavanju svojih ideja.
Prilagodite boje i kontrast sučelja u alatu kako bi učenici lakše uočili i razlikovali elemente na zaslonu. Smanjite količinu informacija i alata koji su prikazani na zaslonu. Uklonite nepotrebne ili komplicirane opcije kako biste olakšali navigaciju i fokusirali se na bitne funkcije alata. Osigurajte individualnu podršku učenicima s teškoćama tijekom rada u digitalnom alatu Tinkercad . To može podrazumijevati dodatne demonstracije, prilagođene primjere ili podršku pomoćnika u nastavi.
Potaknite članove grupa na suradnju kako bi se međusobno podržavali i dijelili odgovornost u rješavanju zadataka. To će pružiti dodatnu podršku učenicima koji se bore sa samostalnim radom i omogućiti im da sudjeluju u stvaranju zajedničkog prostora.
Pri vrednovanju učeničkih radova osigurajte jasne kriterije i rubrike kako bi ocjenjivanje bilo transparentno. Također, dopustite učenicima uporabu različitih načina izražavanja (npr. verbalno izvješće, prezentacija s fotografijama) koje su prilagođene njihovim potrebama.
Ako je potrebno, omogućite dodatno vrijeme za rad učenicima s teškoćama kako bi mogli istražiti i dovršiti svoje radove. Na taj će način moći raditi svojim tempom i kvalitetno obaviti zadatke.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zainteresiranim učenicima predložite istraživanje tzv. pet načela arhitekture koja su obilježila djela Le Corbusiera. Učenici mogu rezultate istraživanja prezentirati u razredu s pomoću alata H5P Course Presentation.

Nastavna aktivnost za predmet X

Prostor mira i suradnje

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik analizira Notre Dame du Haut te razvrstava tradicionalne i moderne oblike gradnje.
  • Učenik kreira idejno rješenje prostora prema zadanim elementima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Katedrala Notre Dame u Parizu

Notre Dame Cathedral, Paris

Sainte-Chapelle Paris

WHC Unesco, Chartres Cathedral

Chartres Cathedral

Labrouste, Bibliotheke Saint-Genevieve Pariz

Antun Ulrich, Vjesnikov neboder (1960.)

Ulrich, Antun. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2021.

Empire State Building (1931.)

Iran, rebraste konstrukcije

Ribat u Soussi (8. st.)

Oblici svoda u islamu

Mosque of Córdoba, oblici svođenja

Mosque of Córdoba

Sagrada Familia Barcelona

Le Corbusier, Notre Dame du Haut (1955.)

Le Corbusier. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2021.

Le Corbusier, Pet načela arhitekture

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.