Predmet
Hrvatski jezik 3
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Nepokretni svijet

Naziv predmeta
Hrvatski jezik 3

Razred
3. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • poezija
  • hrvatska književnost 20. stoljeća
  • sonet
  • slobodni stih
  • Tin Ujević

Sveta, božanska, duboka samoća

Prikažite učenicima dokumentarni film snimljen u povodu 60. godišnjice smrti Tina Ujevića s platforme YouTube. Učenici usustavljuju biografske podatke o Tinu Ujeviću s pomoću digitalnoga alata Canva. Multimedijskim izrazom prikazuju Ujevićevo djetinjstvo i ranu mladost, doticaj s hrvatskom kulturnom baštinom, prvo javno djelovanje, prosvjedovanje, političko djelovanje, zatvaranje, književni rad, političko sukobljavanje, događaje koji će stvoriti ozračje osamljenosti, beznađa, izgubljenosti.

Razgovarajte s učenicima o suvremenom sukobu pojedinca i društva, vlastitim sukobljavanjima i borbama te mijenjanju društvene svijesti. Učenici pristupaju mrežnoj stranici e-Lektire i posvećuju se čitanju Ujevićeve poezije. Razdijeljeni u grupama od četiri do pet učenika odabiru, prema vlastitom viđenju i htijenju, najranije Ujevićeve poetske zapise koji nastaju pod utjecajem hrvatske književne tradicije i Antuna Gustava Matoša. Usmjerite jednu grupu učenika prema analizi i interpretaciji domoljubnoga, intimnoga i pejzažnoga pjesničkog zapisa na temelju ponuđenih smjernica. Učenici svoja mišljenja argumentiraju stihovima iz pojedinih lirskih zapisa, navode značajke impresionističko-simbolističkoga stila, analiziraju klasičan oblik – sonet, pravilan stih, bogatu rimu i naglašene zvučne figure. Rezultate svojega rada učenici usustavljuju s pomoću digitalnog alata Adobe Spark. Usmjerite učenike na odabir vrste sadržaja, stvaranju radne okoline unutar koje se izrađuje projekt, odabiru predloška, dodavanju slika, videa, teksta, ikona. Učenici surađuju na svojem projektu i uređuju ga. Prikažite učenicima prve dvije Ujevićeve pjesničke zbirke, Lelek sebra i Kolajna, nastale tijekom njegova boravka u Parizu.

Rad druge grupe učenika usmjerite na analizu i interpretaciju, na tematsko-motivskoj i izraznoj razini, Ujevićevih lirskih zapisa iz pjesničke zbirke Lelek sebra, koji donose intimne preokupacije lirskoga subjekta i njegov pesimizam. Vođeni ponuđenim smjernicama za rad, učenici prikazuju tragičan osjećaj usamljenosti lirskoga subjekta, njegov sudbinski susret s morem, njegovu tajnu i mističnu ljepotu, nostalgičan ton dok opisuje zavičaj, njegov odlazak iz zavičaja. Učenici izdvajaju pjesničke slike u kojima je prikazan lirski subjekt, sam i ranjen, ostavljen bez Boga i ljubavi, koji plače, ali ne zaziva osvetu i kletvu. Usmjerite učenike prema izradi jednostavne i moderne prezentacije u obliku mrežne stranice, u kojoj su objedinjeni tekst, videosadržaj i slike. S pomoću digitalnoga alata Adobe Spark učenici odabiru naslov i pozadinsku sliku svoje prezentacije, a potom dodaju i uređuju ostale elemente stranice: slike, tekst, poveznice, videosadržaje, galeriju slika.

Usmjerite rad treće skupine učenika prema analizi i interpretaciji, na tematsko-motivskoj i izraznoj razini, Ujevićeve lirske zapise iz pjesničke zbirke Kolajna, prikazuju ljepotu duhovne ljubavi koju lirski subjekt osjeća prema imaginarnoj ženi. Navode stihove koji oprimjeruju pesimizam lirskoga subjekta, njegov osjećaj boli, usamljenosti i trpljenja. Učenici izdvajaju središnje motive: ljubav i žena. Učenici prikazuju nemoć lirskoga subjekta, koji u ženi traži duhovnost, ali pronalazi bol i san. Također navode stihove koji prikazuju bijeg lirskoga subjekta od žene prema Bogu ili rodnom kraju, poeziji, smrti. Zatim analiziraju odnos lirskoga subjekta prema ženi – mističnom i uzvišenom biću koji destruira ironijom. Usmjerite učenike prema izradi videosadržaja s pomoću digitalnoga alata Adobe Spark. Učenici kreiraju videosadržaj od niza slajdova koji sadrže slike, tekst, kratke videoisječke.

Razgovarajte s učenicima o temeljnim motivima u Ujevićevim lirskim zapisima: samoći, ljubavi, pjesništvu. Učenici neka aktualiziraju svoje spoznaje primjerima iz vlastita života. Usmjerite učenike na navođenje stihova koji svjedoče o umjetnosti koja ima ulogu spasitelja i božanstva. Učenici mogu iznijeti svoja mišljenja o vlastitu djelovanju i umjetnosti kao izbaviteljici i spasiteljici usred vlastite samoće i otuđenosti. Učenici analiziraju sonetni oblik, vezani stih, izdvajaju stihove koji su nastali pod utjecajem Baudelairea te stihove koji su nastali pod utjecajem trubadursko-petrarkističke tradicije. Učenici predstavljaju rezultate svojega rada i posvećuju se vrednovanju pojedinih sadržaja.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodb, razinu i intenzitet podrške, valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učenici s teškoćama kod gledanja filma trebaju biti blizu izvora zvuka i slike, ovisno o vrsti teškoće. Učenicima s teškoćama vida omogućite podršku suučenika koji će mu opsivati vizualne informacije. Učeniku s teškoćama možete pripremiti pisani kratki sadržaj filma. Učenika s teškoćama stavite u grupu učenika s kojima dobro surađuje. Jasno odredite zadatak učenika s teškoćama, vodeći se njegovim jakim stranama. Unutar grupe odredite učenika koji će učeniku s oštećenjem vida opisivati vizualne sadržaje.

Provjerite razumije li učenik s teškoćama zadatak. Ako ga ne razumije, pripremite mu pisane i/ili slikovne smjernice. Koristite se jasnim i jednostavnim jezikom, prilagođenim učenikovim sposobnostima. Provjerite s učenikom s teškoćama zna li upotrebljavati digitalne alate: Adobe Spark, Canva. Pripremite pisane/slikovne upute za upotrebu tih digitalnih alata. Ako je potrebno, učeniku s teškoćama pokažite kako se radi u zadanom digitalnom alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu pročitati najljepši ljubavni kanconijer hrvatske poezije, Kolajnu, objavljenu 1926. godine, svjedočanstvo poezije grča, požara, smrti, očaja, propalih iluzija. Učenici mogu obrazložiti raznovrsne utjecaje ljubavne poezije: od Dantea, trubadura i Petrarce, preko pjesnika romantizma, do Matoša i Baudelairea. Rezultate svojega rada mogu predstaviti s pomoću digitalnoga alata Padlet.

Nastavna aktivnost za predmet X

Sveta, božanska, duboka samoća

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje svoj doživljaj Ujevićeve poezije.
  • Učenik analizira i interpretira na tematsko-motivskoj i izraznoj razini Ujevićevo domoljubno, intimno i pejzažno stihotvorenje.
  • Učenik opisuje obilježja Ujevićeve poetike.
  • Učenik se stvaralački izražava potaknut Ujevićevim lirskim zapisom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Povijest
  • Etika
  • Informatika
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Uzleti u svemirske visine

Prikažite učenicima različita svjedočanstva o pjesniku Tinu Ujeviću i njegovu stvaralaštvu koja možete pronaći na mrežnim stranicama. Učenici mogu istražiti poznate anegdote iz Ujevićeva života pa zatim raščlaniti njegovo poimanje života, ljudskoga društva, svakodnevlja.

Uputite učenike u promišljanje o obilježjima tradicionalne i moderne poezije. Učenici prikazuju tematsko-motivska i izrazna određenja književnih tekstova koji pripadaju tradiciji i onih koji su određeni kao moderni lirski izraz. Prikazuju rezultate svojega promišljanja s pomoću digitalnoga alata MindMeister. Pristupaju mrežnoj stranici e-Lektire i posvećuju se čitanju Ujevićeve poezije.

Učenici u grupama od četiri do pet učenika odabiru, prema vlastitom viđenju i htijenju, Ujevićeve misaone poetske zapise iz pjesničkih zbirki Auto na korzu i Ojađeno zvono. Analiziraju i interpretiraju, prema zadanim smjernicama, intimna proživljavanja lirskoga subjekta koji se okreće prema vanjskom svijetu, svoja mišljenja argumentiraju stihovima iz pojedinih lirskih tvorevina, prikazuju refleksivnost i filozofska razmatranja lirskoga subjekta. Rezultate svojega rada učenici usustavljuju s pomoću digitalnoga alata Genially. Usmjerite učenike prema izradi multimedijalnoga plakata u koji učenici pridodaju tekst, fotografije, crteže, videosadržaje, audiosadržaje. Upisuju tematsku zaokupljenost lirskoga subjekta koji slavi ljudski rad i stvaranje, svoju zanesenost prirodom, uzlet u svemirske visine. Argumentiraju svoja mišljenja stihovima koji donose osjećaj prkosa, snage, životnosti, povratak vjere u čovjeka. Analiziraju lirskoga subjekta koji se okreće prirodi tražeći u njoj izlaz iz usamljenosti, mogućnost prodora u visinu, u simboličke svemirske prostore. Navode stihove u kojima lirski subjekt svoju usamljenost pretvara u prkos životu, bijedi, boli uopće, u heroizam onoga koji osjeća, a time se diže iznad samoga života i iznad ljudske slabosti, pobjeđuje život.

Razgovarajte s učenicima o unutrašnjoj nemoći i beznađu lirskoga subjekta koji vraća vjeru u sama sebe i time označava povratak životu i čovjeku. Upitajte učenike o vlastitim stanjima beznađa i nemoći i unutarnjem porivu i snazi da bi se izborili za povratak, osnaženi i nadahnuti, svojim svakodnevnim aktivnostima i obvezama. Usmjerite ih prema izdvajanju stihova koji svjedoče o utjecaju Kranjčevića, Rimbauda i Whitmana, i nadrealističkih prodora u podsvjesno, umjesto vezanoga stiha sve je zastupljeniji stih oslobođen rime. Učenici promišljaju o učestalim motivima, idejnom svjetonazoru, antitezama i simbolici u Ujevićevoj poeziji te s pomoću digitalnoga alata Piktochart izrađuju prijedlog naslovnice njegove zbirke poezije. Prikazuju rezultate svojega rada i posvećuju se vrednovanju.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi, razinu i intenzitet podrške, valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učeniku s teškoćama prilagodite upute za istraživanje na mreži, kako biste ih učinili jasnima i razumljivima. Ograničite količinu informacija koje trebaju proučiti. U komunikaciji s učenicima s teškoćama upotrebljavajte jednostavan i sažet jezik. Za učenika s teškoćama možete se koristiti primjerima konkretnih situacija te slikovnim prikazima. Učenika s teškoćama stavite u grupu učenika s kojima dobro surađuje. Jasno mu odredite zadatak i osigurajte mu dodatno vrijeme za rad. Učeniku s oštećenjem vida omogućite podršku vršnjaka koji će mu opisivati vizualne informacije tijekom rada.

Kod učenika s teškoćama provjerite razumije li zadatak. Ako zadatak ne razumije, pripremite mu pisane i/ili slikovne smjernice. Koristite se jasnim i jednostavnim jezikom prilagođenim učenikovim sposobnostima. Provjerite s učenikom s teškoćama koristi li se navedenim digitalnim alatima: MindMeister, Genially, Piktochart. Pripremite pisane/slikovne upute za njihovo korištenje. Ako je potrebno, učeniku s teškoćama pokažite kako se radi u zadanom digitalnom alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka sastave rječnik poezije Tina Ujevića služeći se tekstovima pročitanih pjesama. Tijekom sastavljanja rječnika učenici mogu izdvojiti arhaizme, posuđenice, neologizme. Rezultate svojega rada neka usustave s pomoću digitalne bilježnice OneNote.

Učenici mogu pročitati roman Itala Sveva Mlada starost, koji ima podnaslov Roman o čovjeku koji je htio biti mlad. Učenici mogu usporediti, na sadržajnoj i na izraznoj razini, prema smjernicama za rad, prozni tekst i Ujevićev lirski zapis Svakidašnju jadikovku. Rezultate svojega rada neka predstave s pomoću digitalnoga alata Prezi.

Nastavna aktivnost za predmet X

Uzleti u svemirske visine

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje svoj doživljaj Ujevićeve poezije.
  • Učenik analizira i interpretira na tematsko-motivskoj i izraznoj razini Ujevićevo misaono stihotvorenje.
  • Učenik opisuje obilježja Ujevićeve poetike.
  • Učenik se stvaralački izražava potaknut Ujevićevim lirskim zapisom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Etika
  • Informatika
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Umirenje, rezignacija, prihvaćanje

Prikažite učenicima pojedine Ujevićeve pjesme koje su uglazbljene te njihove suvremene interpretacije. Usmjerite učenike prema promišljanju o pojedinim glazbenim izvedbama i tematsko-idejnim nazorima Ujevićeva pjesništva. Razgovarajte s učenicima o njihovim unutarnjim borbama koje proživljavaju, postupnome smirivanju emocija, mirenjem sa svijetom i prihvaćanjem zbilje. Učenici opisuju svoje svakodnevne borbe, ustrajnost tijekom njihova razrješenja, moguća sukobljavanja s društvom te konačnu rezignaciju. Pristupaju mrežnoj stranici e-Lektire i posvećuju se čitanju Ujevićeve poezije.

Razdijeljeni u grupama od četiri do pet učenika odabiru, prema vlastitom viđenju i htijenju, Ujevićeve misaone poetske zapise iz pjesničke zbirke Žedan kamen na studencu. Uputite učenike na promišljanje o tematsko-idejnome svijetu prikazanom u Ujevićevim lirskim pjesmama, poetskome izrazu. Svoju e-knjigu učenici usustavljuju s pomoću digitalnoga alata Book Creator. Usmjeravajte učenike tijekom upisivanja bilježaka, mišljenja, dojmova, dodavanja slika i multimedijskih sadržaja. Razgovarajte s učenicima o problemima suvremene egzistencije koji zaokupljaju lirskoga subjekta, o njegovu doživljaju čovjekova položaja u svijetu i svemiru, o njegovoj životnoj filozofiji koju zastupa u zrelim godinama, o porukama lirskoga subjekta koje sadrže mudrost stečenog iskustva, razumijevanje, dobrotu. Učenici analiziraju i interpretiraju, prema zadanim smjernicama, Ujevićev lirski izraz koji prikazuje postupno smirivanje lirskoga subjekta. Svoja mišljenja učenici argumentiraju stihovima iz pojedinih lirskih zapisa, opisuju lirskoga subjekta koji se miri sa svijetom i, pomalo rezigniran, prihvaća život onakvim kakav jest. Navode stihove koji prikazuju smirivanje lirskoga subjekta, njegovo pomirenje sa svemirom i ljudima.

Razgovarajte s učenicima o stilskim postupcima kojima je ostvarena sugestivnost u izražavanju poetskih poruka. Učenici analiziraju pjesme duljega oblika i otvorene strukture, stihove različite duljine, ponekad nepravilno rimovane, ponekad slobodne. Uputite učenike u odabir Ujevićevih stihova i njihovo kreativno i vizualno postavljanje u virtualnoj galeriji s pomoću digitalnoga alata Artsteps. Usmjerite učenike tijekom izrade virtualne izložbe koja je prikazana virtualnom šetnjom galerijom tijekom koje se razgledaju izlošci poput slika, videosadržaja, 3D objekata, teksta. Učenici sami kreiraju i organiziraju prostor svoje virtualne galerije, poziciju izložaka i redoslijed razgledavanja. Tijekom odabira naziva svoje virtualne izložbe usmjerite ih na to da ona odražava domete Ujevićeva stihotvorenja, povezuje ih s hrvatskom književnom tradicijom i modernim lirskim zapisima. Učenici predstavljaju Ujevićevu poeziju, pjesničku imaginaciju koja predstavlja mitsku, tajanstvenu viziju o sebi, svojoj sudbini, intimne preokupacije, pesimizam, osamljenost, otuđenost, osjećaje snage, prkosa i životnosti te mirenje sa sobom i svijetom tijekom virtualne šetnje galerijom. Tijekom razgledavanja komentirajte, vrednujte i podijelite izložbu.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi, razinu i intenzitet podrške, valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učeniku s teškoćama, za lakše praćanje, možete pripremiti pisane pjesme koje su uglazbljene. Učenika s teškoćama stavite u grupu učenika s kojima dobro surađuje. Jasno odredite zadatak učenika s teškoćama prema njegovim interesima i jakim stranama. Provjerite razumije li učenik s teškoćama zadatak. Ako ga ne razumije, pripremite mu pisane i/ili slikovne smjernice. Učeniku s oštećenjem vida omogućite podršku suučenika koji će mu opisati vizualne informacije.

Učenicima s teškoćama pripremite grafički prilagođene smjernice za analizu lirske pjesme. Koristite se jasnim i jednostavnim jezikom koji je prilagođen učenikovim sposobnostima. Provjerite s učenikom s teškoćama koristi li se navedenim digitalnim alatima: Book Creator, Artsteps. Pripremite pisane/slikovne upute za njihovo korištenje. Ako je potrebno, učeniku s teškoćama pokažite kako se radi u zadanom digitalnom alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu pročitati Ujevićeve eseje Ispit savjesti i Mrsko ja te na temelju ponuđenih smjernica usporediti Ujevićevu poeziju i esejistiku. Učenici mogu, nakon pročitanih eseja, zaključiti o boljem razumijevanju i drukčijem čitanju Ujevićeve poezije. Rezultate svojega rada neka usustave s pomoću digitalnoga alata Padlet.

Učenici mogu istražiti skulpture koje su postavljene u pojedinim hrvatskim gradovima i koje svjedoče o Ujeviću kao najvećem pjesničkom imenu u hrvatskoj književnosti 20. stoljeća. Učenici mogu potražiti informacije o pojedinim umjetničkim ostvarenjima i pridodati ih u svoje dnevnike čitanja s pomoću digitalnoga alata OneNote.

Učenici mogu istražiti utjecaj Tina Ujevića na popularnu kulturu, pojedine glazbene izraze i suvremenost. Rezultate svojega rada mogu usustaviti s pomoću digitalnoga alata Canva.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Putem digitalnog alata za suradnju u kojem provodite nastavu na daljinu (npr. MS Teams) prikažite učenicima pojedine Ujevićeve pjesme koje su uglazbljene te njihove suvremene interpretacije. Usmjerite ih prema promišljanju o pojedinim glazbenim izvedbama i tematsko-idejnim nazorima Ujevićeva pjesništva. Razgovarajte s njima o njihovim unutarnjim borbama koje proživljavaju, postupnome smirivanju emocija, mirenjem sa svijetom i prihvaćanjem zbilje. Učenici opisuju svoje svakodnevne borbe, ustrajnost tijekom njihova razrješenja, moguća sukobljavanja s društvom te konačnu rezignaciju. Pristupaju mrežnoj stranici e-Lektire i posvećuju se čitanju Ujevićeve poezije.

Razdijeljeni u grupama od četiri do pet učenika u sobama za sastanke odabiru, prema vlastitom viđenju i htijenju, Ujevićeve misaone poetske zapise iz pjesničke zbirke Žedan kamen na studencu. Uputite učenike u promišljanje o tematsko-idejnome svijetu prikazanom u Ujevićevim lirskim pjesmama, poetskome izrazu, stoga usustavljuju svoju e-knjigu s pomoću digitalnoga alata Book Creator. Usmjerite učenike tijekom upisivanja bilježaka, mišljenja, dojmova, dodavanja slika i multimedijskih sadržaja. Potaknite ih na razgovor o problemima suvremene egzistencije koji zaokupljaju lirskoga subjekta, o njegovu doživljaju položaja čovjeka u svijetu i svemiru, o njegovoj životnoj filozofiji koju zastupa u zrelim godinama, o porukama lirskoga subjekta koje sadrže mudrost stečenog iskustva, razumijevanje, dobrotu. Učenici analiziraju i interpretiraju, prema zadanim smjernicama, Ujevićev lirski izraz koji prikazuje postupno smirivanje lirskoga subjekta, svoja mišljenja argumentiraju stihovima iz pojedinih lirskih zapisa, opisuju lirskoga subjekta koji se miri sa svijetom i, pomalo rezigniran, prihvaća život onakvim kakav jest. Navode stihove koji prikazuju smirivanje lirskoga subjekta, njegovo pomirenje sa svemirom i ljudima.

Nakon povratka u zajedničku sobu za sastanke razgovarajte s učenicima o stilskim postupcima kojima je ostvarena sugestivnost u izražavanju poetskih poruka. Učenici izvještavaju o analizi pjesama duljega oblika i otvorene strukture. Uputite učenike u odabir Ujevićevih stihova i njihovo kreativno i vizualno postavljanje u virtualnoj galeriji s pomoću digitalnoga alata Artsteps. Usmjerite učenike tijekom izrade virtualne izložbe koja je prikazana virtualnom šetnjom galerijom (zlošci poput slika, videosadržaja, 3D objekata, teksta). Učenici u novim grupama u sobama za sastanke kreiraju i organiziraju prostor svoje virtualne galerije, poziciju izložaka i redoslijed razgledavanja. Usmjerite ih tijekom odabira naziva svoje virtualne izložbe koja odražava domete Ujevićeva stihotvorenja, povezuje ih s hrvatskom književnom tradicijom i modernim lirskim zapisima.

Nakon aktivnosti učenici u zajedničkoj sobi predstavljaju Ujevićevu poeziju, pjesničku imaginaciju koja predstavlja mitsku, tajanstvenu viziju o sebi, svojoj sudbini, intimne preokupacije, pesimizam, osamljenost, otuđenost, osjećaje snage, prkosa i životnosti te mirenje sa sobom i svijetom tijekom virtualne šetnje galerijom. Tijekom razgledavanja komentirajte, vrednujte i podijelite izložbu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Umirenje, rezignacija, prihvaćanje

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje svoj doživljaj Ujevićeve poezije.
  • Učenik analizira i interpretira na tematsko-motivskoj i izraznoj razini Ujevićevo misaono stihotvorenje.
  • Učenik se stvaralački izražava potaknut Ujevićevim lirskim zapisom.
  • Učenik opisuje obilježja Ujevićeve poetike.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Likovna umjetnost
  • Glazbena umjetnost
  • Etika
  • Informatika
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Antologija novije hrvatske lirike (1934). Ur. Kombol. Mihovil. Zagreb: Minerva.

e-Lektire. Zagreb: CARNET.

Flaker, Aleksandar (1976). Stilske formacije. Zagreb: Sveučilišna naklada Liber.

Flaker, Aleksandar (1968). Književne poredbe. Zagreb: Naprijed.

Flaker, Aleksandar; Škreb, Zdenko (1964). Stilovi i razdoblja. Zagreb: Matica hrvatska.

Frangeš, Ivo (1987). Povijest hrvatske književnosti. Zagreb. Ljubljana. Nakladni zavod Matice hrvatske. Cankarjeva založba.

Hrvatska moderna lirika (1933). Ur. Tadijanović, Dragutin; Delorko, Olinko. Zagreb: Zagrebačka privredna štamparija.

Jelčić, Dubravko (2004). Povijest hrvatske književnosti. Tisućljeće od Baščanske ploče do postmoderne. Zagreb: Naklada Pavičić.

Milanja, Cvjetko (2000). Pjesništvo hrvatskog ekspresionizma. Zagreb: Matica hrvatska.

Pandžić, Vlado (2001). Govorno i pismeno izražavanje u srednjoj školi. Zagreb: Profil International.

Ujević, Tin (1996). Izabrane pjesme. Zagreb: Matica hrvatska.

Visinko, Karol (2014). Čitanje - poučavanje i učenje. Zagreb: Školska knjiga.

Visinko, Karol (2010). Pisanje - jezično izražavanje u nastavi hrvatskoga jezika. Zagreb. Školska knjiga.

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.