WEBVTT
00:00:08.160 --> 00:00:16.520
Videozapisi, simulacije, rotirajući 3D modeli, problemski zadaci, digitalni kvizovi i svašta nešto interaktivno
00:00:16.520 --> 00:00:20.840
olakšat će ti rad i učenje, a time i usvajanje gradiva.
00:00:20.840 --> 00:00:28.240
Sve što vidiš prilagođeno je tvom predznanju i dobi, pazili smo da ti ništa ne bude nerazumljivo niti preteško.
00:00:28.240 --> 00:00:32.960
Svi sadržaji koje vidiš tu su da ti pomognu lakše usvojiti sadržaj,
00:00:32.960 --> 00:00:36.680
zorno prikazujući neki pojam, događaj, sadržaj.
00:00:36.680 --> 00:00:43.280
DOS možeš koristiti na nastavi, ali i sam ako želiš učiti ili možda provjeriti svoje znanje.
00:00:43.280 --> 00:00:48.800
Nudi ti razne mogućnosti, modularan je pa ga možeš prilagoditi svojim potrebama.
00:00:50.120 --> 00:00:54.240
Kad kreneš otvoriti DOS, dolaziš na naslovnicu samog DOS-a
00:00:54.240 --> 00:00:58.760
- slično kao kad promatraš koricu neke knjige koju planiraš čitati.
00:00:58.760 --> 00:01:05.680
Tu se nalazi naziv (da znaš o čemu čitaš) kao i popis autora koji su taj sadržaj osmislili za tebe.
00:01:05.680 --> 00:01:12.840
Kada klikneš „prikaži ishode“ otvara se popis koje ishode ovaj materijal ostvaruje.
00:01:12.840 --> 00:01:19.800
Svaki modul sadrži ishode pa ih možeš pročitati - fora je znati što ćeš u svakom modulu savladati.
00:01:19.800 --> 00:01:25.240
Ako skrolaš mišem prema dolje, tj. povučeš ovaj klizač s desne strane
00:01:25.240 --> 00:01:31.360
- možeš vidjeti popis svih modula koji se nalaze u DOS-u, te pored svakog naziva kratki opis
00:01:31.360 --> 00:01:33.480
- slično kao poglavlja u knjizi.
00:01:33.480 --> 00:01:38.600
Ako te neka tema zanima do najsitnijh detalja klikni na opciju „pročitaj“
00:01:38.600 --> 00:01:46.440
- i ući ćeš u sadržaj svakog zasebnog modula (poglavlja) u kojem ćeš vidjeti dalje popis jedinica koje modul sadrži,
00:01:46.440 --> 00:01:49.800
te također kratak opis svake.
00:01:49.800 --> 00:01:56.240
Tek kad klikneš opciju „pročitaj“ ispod naziva svake jedinice konačno će ti se otvariti konkretan DOS
00:01:56.240 --> 00:02:00.760
i određena tema koju si odabrao za detaljno proučavanje i učenje.
00:02:00.760 --> 00:02:04.760
Ako želiš na brzinu promijeniti modul, jedinicu ili odlomak,
00:02:04.760 --> 00:02:11.800
to ćeš najlakše postići ako potražiš nešto što zovemo alatna traka, i nalazi se na vrhu ekrana.
00:02:11.800 --> 00:02:13.360
Ona nam služi kao sadržaj:
00:02:13.360 --> 00:02:19.720
pokazuje nam gdje se unutar cijelog digitalnog sadržaja trenutačno nalaziš, a nudi i ostale module
00:02:19.720 --> 00:02:26.960
pa klikom na modul, jedinicu ili odlomak možemo jednostavno prijeći iz jednog poglavlja - sadržaja u neki drugi.
00:02:26.960 --> 00:02:31.000
Alatna traka nudi i neke druge mogućnosti:
00:02:31.000 --> 00:02:39.560
1. IZBORNIK - koji u ovom slučaju sadrži pojmovnik (tu možeš pronaći značenja riječi u tekstu koje možda nisi razumio),
00:02:41.720 --> 00:02:46.640
2. PRIKAZ - pomoću kojeg možeš povećati ili smanjiti veličinu slova.
00:02:52.160 --> 00:02:57.400
Ako slučajno imaš disleksiju - tu je opcija „pomoć s disleksijom“
00:02:57.400 --> 00:03:02.160
koja automatski pretvara slova u font koji će ti sigurno olakšati čitanje.
00:03:02.160 --> 00:03:10.400
Tu je još način prikaza slova i odabir teme samog sučelja - probaj fora su i odaberi one koji su ti najbolji.
00:03:14.560 --> 00:03:21.920
Ako primjetiš ovaj znak - to je je oznaka za dio sadržaja kojemu je posvećena posebna pažnja
00:03:21.920 --> 00:03:29.280
kako bi se neki dijelovi sadržaja na poseban i detaljan način objasnili - ako su ti inače teški i nerazumljivi.
00:03:29.280 --> 00:03:34.320
Potraži svugdje ovaj znak i bit će ti lakše naučiti gradivo.
00:03:34.320 --> 00:03:41.480
Nakon kratkog uvoda svake jedinice slijedi razrada i na kraju mora se provjeriti naučeno.
00:03:41.480 --> 00:03:48.120
Već smo rekli kako uz tekst ima puuuno raznih multimedijalnih sadržaja i interaktivnih objekata.
00:03:48.120 --> 00:03:54.720
Oni su tu kako bi vam olakšali učenje i zabavni su pa je i učenje uz njih interesantnije, vidjet ćete.
00:03:54.720 --> 00:04:00.160
Odabrani su pažljivo kako bi na najbolji mogući način približili gradivo svake jedinice
00:04:00.160 --> 00:04:03.400
i kako bi uz njih učenje bilo šala.
00:04:03.400 --> 00:04:11.200
Svi multimedijalni sadržaji i interaktivni elementi tu su za tebe, jednostavni su i lako ćeš ih savladati.
00:04:11.200 --> 00:04:19.280
Svaki element ima svoj okvir koji možeš pretvoriti u prikaz na cijelom ekranu pritiskom na ikonu u gornjem desnom uglu
00:04:19.280 --> 00:04:22.800
- tako ćeš bolje i lakše vidjeti sve što se prikazuje.
00:04:22.800 --> 00:04:26.160
Ajmo se upoznati s tim zanimljivim elementima:
00:04:26.160 --> 00:04:28.400
1. VIDEO ELEMENT
00:04:28.400 --> 00:04:31.960
Za video si sigurno već čuo, a i pogledao si ih tko zna koliko.
00:04:31.960 --> 00:04:37.800
Možeš ga pokrenuti ako pritisneš jednu od dvije ponuđene ikone za pokretanje.
00:04:37.800 --> 00:04:43.760
Također, možeš ga prikazati preko cijelog ekrana, podesiti glasnoću da ti ne bude ni pretiho ni preglasno,
00:04:43.760 --> 00:04:49.920
i možeš uključiti ili isključiti podnatpise, ovisno o tome trebaš li ih ili ne.
00:04:49.920 --> 00:04:51.440
2. 3D ELEMENTI
00:04:51.440 --> 00:04:55.480
Nakon što pokreneš element pritiskom na gumb „pokreni“
00:04:55.480 --> 00:05:01.400
možeš ga proučavati iz različitih kutova, ali i približiti ga ili udaljiti.
00:05:01.400 --> 00:05:06.000
Sigurno ćeš na taj način uočiti još mnoge detalje koji bi ti inače promakli.
00:05:06.000 --> 00:05:12.400
Dragi učenici, najbitnije je da naučite i savladate sadržaj koji se nalazi u DOS-evima.
00:05:12.400 --> 00:05:15.840
Zato smo posebno pazili na testove za provjeru vašeg znanja.
00:05:15.840 --> 00:05:21.000
Nalaze se na kraju svake jedinice i tu nisu kako bi vam dijelili dobre i loše ocjene,
00:05:21.000 --> 00:05:26.760
nego kako bi pomoću njih provjerili gdje ste bili odlični, a gdje još malo trebate ponoviti...
00:05:26.760 --> 00:05:31.960
Pazite, neka pitanja mogu imati i više točnih odgovora koji su vam ponuđeni.
00:05:31.960 --> 00:05:37.320
Koliko je odgovora točno možete provjeriti odmah ili automatski na kraju testa,
00:05:37.320 --> 00:05:44.160
kada vam se pokaže koliko je dano točnih odgovora tj. koliko je u postocima uspješnost unutar testa.
00:05:44.160 --> 00:05:47.320
Eto, malo ćete vježbati i matematiku za kraj.
00:05:47.480 --> 00:05:51.880
Uz e-Škole DOS učenje će biti lakše, jednostavnije.
00:05:51.880 --> 00:05:54.880
Hajdemo učiti zajedno!
WEBVTT
00:00:00.000 --> 00:00:05.720
E- Škole DOS je digitalni obrazovni sadržaj za učenje i poučavanje nastavnih predmeta
00:00:05.720 --> 00:00:10.360
u osnovnoj i srednjoj školi izrađen u sklopu projekta e-Škole.
00:00:10.360 --> 00:00:16.000
Cjeloviti digitalni obrazovni sadržaji, izrađeni po novom predmetnom kurikulumu
00:00:16.000 --> 00:00:19.440
primjenjivi su u svim etapama nastavnoga procesa.
00:00:19.440 --> 00:00:23.680
Omogućuju lakše osmišljavanje i provedbu same nastave.
00:00:23.680 --> 00:00:27.160
Ima tu puno oblika koji stimuliraju učenike na rad:
00:00:27.160 --> 00:00:36.000
videozapisi, razne simulacije, rotirajući 3D modeli, problemski zadaci, digitalni kvizovi, interaktivni objekti...
00:00:36.000 --> 00:00:40.960
Vizualan doživljaj dovodi do lakšeg usvajanja gradiva koje se obrađuje.
00:00:40.960 --> 00:00:46.520
Namijenjen je korištenju u nastavi, ali isto tako pogodan za samostalan rad učenika,
00:00:46.520 --> 00:00:49.000
kao i provjeru njihovog znanja.
00:00:49.000 --> 00:00:55.960
Digitalni obrazovni sadržaj osmišljen je tako da odgovara različitim mogućnostima i potrebama učenika.
00:00:55.960 --> 00:01:02.480
Posebna pažnja autora DOS-eva bila je usmjerena na inkluzivnost samog sadržaja.
00:01:02.480 --> 00:01:11.440
Otvaranjem digitalnog obrazovnog sadržaja ulazite u sučelje koje pokazuje naslovnicu samog digitalnog obrazovnog sadržaja
00:01:11.440 --> 00:01:17.400
tj. naziv izdanja koji gledate s popisom autora koji su taj sadržaj osmislili.
00:01:17.400 --> 00:01:23.320
Klikom na „prikaži ishode“ otvara vam se popis: koje ishode ovaj materijal ostvaruje.
00:01:23.320 --> 00:01:27.600
Ta opcija postoji specifično i za svaki pojedini modul.
00:01:27.600 --> 00:01:32.000
Skrolajući mišem, tj povlačenjem klizača s desne strane,
00:01:32.000 --> 00:01:37.320
u pregledu se nudi popis svih modula dostupnih unutar ovog digitalnog sadržaja.
00:01:40.640 --> 00:01:44.800
Pored svakog naziva nalazi se i kratki opis modula.
00:01:44.800 --> 00:01:50.120
Ako kliknete gumb „pročitaj“ ući ćete u sadržaj svakog zasebnog modula,
00:01:50.120 --> 00:01:56.160
u kojem je vidljiv popis jedinica koje modul sadrži, kao i kratak opis svake jedinice.
00:01:59.280 --> 00:02:03.760
Ako ispod naziva svake od jedinica kliknete opciju „pročitaj“
00:02:03.760 --> 00:02:10.800
otvorit će vam se konkretan digitalni obrazovni sadržaj koji obrađuje određenu temu.
00:02:10.800 --> 00:02:17.480
Alatna traka, koja se nalazi na vrhu ekrana pokazuje nam gdje se unutar cijelog digitalnog sadržaja nalazimo.
00:02:17.480 --> 00:02:25.200
Klikom na modul, jedinicu ili odlomak možemo jednostavno prelaziti iz jednog željenog sadržaja u drugi.
00:02:25.200 --> 00:02:30.560
Na spomenutoj alatnoj traci nalaze se i dodatne opcije koje uključuju:
00:02:30.560 --> 00:02:34.640
1. IZBORNIK - gdje možemo pronaći pojmovnik
00:02:37.000 --> 00:02:45.400
2. PRIKAZ - koji vam kao korisniku omogućuje razne opcije, poput povećavanja/smanjivanja veličine slova,
00:02:46.920 --> 00:02:52.360
uključivanje i isključivanje opcije pod nazivom „pomoć s disleksijom“
00:02:52.360 --> 00:02:57.880
koja će automatski pretvoriti slova u font koji olakšava čitanje osobama s disleksijom;
00:02:57.880 --> 00:03:02.440
Način prikaza slova i na kraju odabir teme samog sučelja.
00:03:08.160 --> 00:03:14.320
Unutar same jedinice, na određenim mjestima primijetit ćete ovu oznaku.
00:03:14.320 --> 00:03:19.800
Ta oznaka znači da je dio sadržaja posebno inkluzivno prilagođen
00:03:19.800 --> 00:03:23.600
kako bi olakšao svladavanje gradiva učenicima kojima je to potrebno.
00:03:23.600 --> 00:03:30.840
Sadržajno, jedna jedinica sastoji se od kratkog uvoda, razrade i provjere naučenog.
00:03:30.840 --> 00:03:38.240
Sadržaj je obrađen kombinacijom teksta i raznih multimedijalnih sadržaja, a i interaktivnih objekata.
00:03:38.240 --> 00:03:40.960
Birani su pažljivo i promišljeno,
00:03:40.960 --> 00:03:48.520
kako bi na najbolji mogući način obogatili specifično gradivo svake jedinice i omogućili što lakše usvajanje ishoda.
00:03:48.520 --> 00:03:55.520
Svi multimedijalni sadržaji i interaktivni elementi intuitivni su i jednostavni za korištenje.
00:03:55.520 --> 00:03:59.280
Unutar svog zasebnog okvira u koji su smješteni,
00:03:59.280 --> 00:04:04.800
moguć je prikaz na cijelom ekranu pritiskom na ikonu u gornjem desnom uglu.
00:04:04.800 --> 00:04:10.160
Neki od najučestalijih multimedijalnih tj. interaktivnih elemenata su:
00:04:10.160 --> 00:04:11.920
1. VIDEO ELEMENT
00:04:11.920 --> 00:04:17.520
Video se pokreće pritiskom na jednu od dvije ikone za pokretanje,
00:04:17.520 --> 00:04:22.240
te unutar sučelja nudi mogućnost prikaza preko cijelog ekrana,
00:04:22.240 --> 00:04:28.600
upravljanje glasnoćom videozapisa, te uključivanje i isključivanje podnatpisa.
00:04:28.600 --> 00:04:31.120
2. 3D ELEMENT
00:04:31.120 --> 00:04:36.440
3D element pokrećemo klikom na gumb „pokreni“ unutar samog objekta.
00:04:36.440 --> 00:04:44.240
Nakon pokretanja moguće je manipulirati objektom, gledajući ga iz različitih kutova i blizine tj. udaljenosti.
00:04:44.240 --> 00:04:49.360
S posebnom pozornošću osmišljavali su se testovi za provjeru znanja.
00:04:49.360 --> 00:04:51.840
Nalaze se na kraju svake jedinice,
00:04:51.840 --> 00:04:57.920
a ovisno o samom sadržaju provjeravaju naučeno gradivo kroz niz raznovrsnih zadataka:
00:04:57.920 --> 00:05:05.600
odabir jednog ili više točnih odgovora, upis odgovora, drag&drop, uparivanje pojmova, križaljke…
00:05:05.600 --> 00:05:11.160
Točnost svakog odgovora može se provjeriti odmah ili automatski na kraju testa
00:05:11.160 --> 00:05:18.760
kada postaje vidljivo koliko je odgovoreno točnih odgovora tj. kolika je uspješnost unutar testa u postocima.