Uvod
U prethodnim jedinicama istraživali smo potrese zajedno.
Budući da si se upoznao/upoznala s postupcima ponašanja tijekom i nakon potresa, došlo je vrijeme za samostalno istraživanje.
Ali prvo provjeri što znaš!
Ponovi o potresu!
Postani seizmolog!
- Pronađi najbližu seizmološku postaju u svom zavičaju.
- Istraži najjače zabilježene potrese koji su se u tvom zavičaju dogodili.
- U obliku sastavka iznesi postupke stanovništva u toj situaciji.
Seizmograf je mjerni instrument kojim se mjere i bilježe pomaci tla tijekom potresa.
Glavni dio seizmografa je njihalo.
Njihalo se tijekom potresa pomiče i ispisuje linije koje označavaju jačinu potresa.
Ukoliko nema seizmološke postaje u tvom zavičaju, potraži informacije u Uredu za upravljanje kriznim situacijama.
Istraži seizmološku aktivnost u Hrvatskoj.
Možeš se poslužiti podatcima Seizmološke službe.
Izradi vlastiti plan evakuacije!
Zajedno s ukućanima izradi plan evakuacije za svoju kuću/stan, pokušaj skicirati glavne izlaze u slučaju nužde te napiši kratki izvještaj o tome.
Izradi plan evakuacije za svoju kuću.
- Skiciraj glavne izlaze u slučaju nužde.
- Napiši izvještaj o planu evakuacije iz svoje kuće.
Pronađi informacije o potencijalnim opasnostima od potresa u svom zavičaju. Izradi letak o postupcima ponašanja tijekom potresa (gdje se informirati, skloniti, koje službe će pomoći, kako pomoći drugima, koje mjere opreza poduzeti...).
Pronađi informacije o opasnostima od potresa u svom zavičaju.
Izradi letak o ponašanju tijekom potresa:
- gdje se možeš informirati i skloniti
- koje službe ti mogu pomoći
- kako ti možeš pomoći drugima
- Koje mjere opreza treba poduzeti.
Zanimljivost!
Veliki potres u Zagrebu!
- Istraži kada je bio Veliki potres u Zagrebu!
- Koju je materijalnu štetu počinio?
- Zašto se taj potres dogodio?
- Kojeg hrvatskog znanstvenika je ovaj potres potaknuo na proučavanje seizmologije?
Vrednuj svoj rad!
Postani nakratko učitelj i provedi vrednovanje svojeg samostalnog rada.
Razmisli o svakom odgovoru i napiši ga .
Budi iskren/iskrena jer ovo vrednovanje činiš sam/sama za sebe.
Listić za samovrednovanje samostalnog rada učenika