WEBVTT
00:00:01.120 --> 00:00:08.160
Dragi učeniče, e-Škole DOS olakšat će ti praćenje nastave i gradiva koje moraš savladati u školi.
00:00:08.480 --> 00:00:16.520
Videozapisi, simulacije, rotirajući 3D modeli, problemski zadaci, digitalni kvizovi i svašta nešto interaktivno
00:00:16.760 --> 00:00:20.800
olakšat će ti rad i učenje, a time i usvajanje gradiva.
00:00:21.240 --> 00:00:28.320
Sve što vidiš prilagođeno je tvom predznanju i dobi, pazili smo da ti ništa ne bude nerazumljivo niti preteško.
00:00:28.320 --> 00:00:33.400
Svi sadržaji koje vidiš tu su da ti pomognu lakše usvojiti sadržaj,
00:00:33.400 --> 00:00:36.800
zorno prikazujući neki pojam, događaj, sadržaj.
00:00:36.800 --> 00:00:43.400
DOS možeš koristiti na nastavi, ali i sam ako želiš učiti ili možda provjeriti svoje znanje.
00:00:43.400 --> 00:00:48.920
Nudi ti razne mogućnosti, modularan je pa ga možeš prilagoditi svojim potrebama.
00:00:50.320 --> 00:00:54.320
Kad kreneš otvoriti DOS, dolaziš na naslovnicu samog DOS-a
00:00:54.320 --> 00:00:58.760
- slično kao kad promatraš koricu neke knjige koju planiraš čitati.
00:00:58.760 --> 00:01:05.960
Tu se nalazi naziv (da znaš o čemu čitaš) kao i popis autora koji su taj sadržaj osmislili za tebe.
00:01:06.880 --> 00:01:12.880
Kada klikneš „prikaži ishode“ otvara se popis koje ishode ovaj materijal ostvaruje.
00:01:12.880 --> 00:01:20.000
Svaki modul sadrži ishode pa ih možeš pročitati - fora je znati što ćeš u svakom modulu savladati.
00:01:20.000 --> 00:01:25.280
Ako skrolaš mišem prema dolje, tj. povučeš ovaj klizač s desne strane
00:01:25.280 --> 00:01:31.360
- možeš vidjeti popis svih modula koji se nalaze u DOS-u, te pored svakog naziva kratki opis
00:01:31.360 --> 00:01:33.480
- slično kao poglavlja u knjizi.
00:01:33.480 --> 00:01:38.600
Ako te neka tema zanima do najsitnijh detalja klikni na opciju „pročitaj“
00:01:38.600 --> 00:01:46.440
- i ući ćeš u sadržaj svakog zasebnog modula (poglavlja) u kojem ćeš vidjeti dalje popis jedinica koje modul sadrži,
00:01:46.440 --> 00:01:49.240
te također kratak opis svake.
00:01:49.240 --> 00:01:56.240
Tek kad klikneš opciju „pročitaj“ ispod naziva svake jedinice konačno će ti se otvariti konkretan DOS
00:01:56.240 --> 00:02:00.840
i određena tema koju si odabrao za detaljno proučavanje i učenje.
00:02:00.840 --> 00:02:04.720
Ako želiš na brzinu promijeniti modul, jedinicu ili odlomak,
00:02:04.720 --> 00:02:11.160
to ćeš najlakše postići ako potražiš nešto što zovemo alatna traka, i nalazi se na vrhu ekrana.
00:02:11.160 --> 00:02:13.440
Ona nam služi kao sadržaj:
00:02:13.440 --> 00:02:19.760
pokazuje nam gdje se unutar cijelog digitalnog sadržaja trenutačno nalaziš, a nudi i ostale module
00:02:19.760 --> 00:02:27.000
pa klikom na modul, jedinicu ili odlomak možemo jednostavno prijeći iz jednog poglavlja - sadržaja u neki drugi.
00:02:27.000 --> 00:02:30.840
Alatna traka nudi i neke druge mogućnosti:
00:02:31.400 --> 00:02:39.600
1. IZBORNIK - koji u ovom slučaju sadrži pojmovnik (tu možeš pronaći značenja riječi u tekstu koje možda nisi razumio),
00:02:39.600 --> 00:02:47.560
i popis literature - možda ćeš poželjeti neku od knjiga posuditi u knjižnici i tako još više saznati o nekoj temi.
00:02:47.560 --> 00:02:52.600
2. PRIKAZ - pomoću kojeg možeš povećati ili smanjiti veličinu slova.
00:02:57.960 --> 00:03:03.120
Ako slučajno imaš disleksiju - tu je opcija „pomoć s disleksijom“
00:03:03.120 --> 00:03:08.200
koja automatski pretvara slova u font koji će ti sigurno olakšati čitanje.
00:03:08.200 --> 00:03:16.920
Tu je još način prikaza slova i odabir teme samog sučelja - probaj fora su i odaberi one koji su ti najbolji.
00:03:17.400 --> 00:03:24.440
Ako primjetiš ovaj znak - to je je oznaka za dio sadržaja kojemu je posvećena posebna pažnja
00:03:24.440 --> 00:03:31.880
kako bi se neki dijelovi sadržaja na poseban i detaljan način objasnili - ako su ti inače teški i nerazumljivi.
00:03:31.880 --> 00:03:36.640
Potraži svugdje ovaj znak i bit će ti lakše naučiti gradivo.
00:03:36.640 --> 00:03:44.400
Nakon kratkog uvoda svake jedinice slijedi razrada i na kraju mora se provjeriti naučeno.
00:03:44.400 --> 00:03:50.600
Već smo rekli kako uz tekst ima puuuno raznih multimedijalnih sadržaja i interaktivnih objekata.
00:03:50.600 --> 00:03:57.240
Oni su tu kako bi vam olakšali učenje i zabavni su pa je i učenje uz njih interesantnije, vidjet ćete.
00:03:57.240 --> 00:04:02.680
Odabrani su pažljivo kako bi na najbolji mogući način približili gradivo svake jedinice
00:04:02.680 --> 00:04:05.600
i kako bi uz njih učenje bilo šala.
00:04:05.600 --> 00:04:13.680
Svi multimedijalni sadržaji i interaktivni elementi tu su za tebe, jednostavni su i lako ćeš ih savladati.
00:04:13.680 --> 00:04:21.680
Svaki element ima svoj okvir koji možeš pretvoriti u prikaz na cijelom ekranu pritiskom na ikonu u gornjem desnom uglu
00:04:21.680 --> 00:04:25.440
- tako ćeš bolje i lakše vidjeti sve što se prikazuje.
00:04:25.440 --> 00:04:28.840
Ajmo se upoznati s tim zanimljivim elementima:
00:04:28.840 --> 00:04:30.600
1. VIDEO ELEMENT
00:04:30.600 --> 00:04:34.720
Za video si sigurno već čuo, a i pogledao si ih tko zna koliko.
00:04:34.720 --> 00:04:39.760
Možeš ga pokrenuti ako pritisneš jednu od dvije ponuđene ikone za pokretanje.
00:04:39.760 --> 00:04:46.320
Također, možeš ga prikazati preko cijelog ekrana, podesiti glasnoću da ti ne bude ni pretiho ni preglasno,
00:04:46.320 --> 00:04:52.480
i možeš uključiti ili isključiti podnatpise, ovisno o tome trebaš li ih ili ne.
00:04:52.520 --> 00:04:59.720
Ako si na internetu, možeš i pokrenuti youtube videa koji su sadržajno vezani za temu koju proučavaš,
00:04:59.720 --> 00:05:03.800
i koji strpljivo čekaju tvoj klik.
00:05:03.800 --> 00:05:05.360
2. DRAG&DROP ELEMENT
00:05:05.360 --> 00:05:09.320
Drag&drop je igra koja će te također naučiti nečemu.
00:05:09.320 --> 00:05:12.480
Svaka igra ima neka svoja pravila pa tako i ova
00:05:12.480 --> 00:05:16.200
- pročitaj kako je zadatak zamišljen i pokušaj ga riješiti
00:05:16.200 --> 00:05:21.240
- zabavit ćeš se sigurno i naučiti neovisno riješiš li ga točno ili ne.
00:05:21.240 --> 00:05:27.120
Najčešće trebaš razvrstati tekst ili neke ponuđene slike u određene skupine.
00:05:27.120 --> 00:05:35.360
Trebaš pritisnuti određeni element i držeći ga - povući ga na željeno mjesto - odnosno ondje gdje ti se čini da pripada.
00:05:35.360 --> 00:05:40.800
I ovaj zadatak možeš povećati preko cijelog ekrana - tako će ti vjerojatno biti lakše.
00:05:40.800 --> 00:05:44.520
Ako se želiš vratiti na početak možeš to lako ostvariti,
00:05:44.520 --> 00:05:51.320
a također ako dođeš do kraja zadatka, provjeri jesi li sve točno svrstao i koliko si točno riješio zadatak
00:05:51.320 --> 00:05:54.400
- pritiskom na gumb „provjeri“.
00:05:54.400 --> 00:05:55.360
3. 3D ELEMENTI
00:05:55.360 --> 00:05:59.320
Nakon što pokreneš element pritiskom na gumb „pokreni“
00:05:59.320 --> 00:06:04.880
možeš ga proučavati iz različitih kutova, ali i približiti ga ili udaljiti.
00:06:04.880 --> 00:06:09.840
Sigurno ćeš na taj način uočiti još mnoge detalje koji bi ti inače promakli.
00:06:09.840 --> 00:06:16.520
Neki 3D objekti imaju unutar sebe još informacija o samom modelu tj. njegove sastavne dijelove.
00:06:16.520 --> 00:06:24.200
Ako želiš vidjeti taj dodatan opis potraži znak upitnika i klikni na njega na vrhu samog sučelja 3D elementa.
00:06:24.200 --> 00:06:30.600
Dragi učenici, najbitnije je da naučite i savladate sadržaj koji se nalazi u DOS-evima.
00:06:30.600 --> 00:06:34.360
Zato smo posebno pazili na testove za provjeru vašeg znanja.
00:06:34.360 --> 00:06:39.360
Nalaze se na kraju svake jedinice i tu nisu kako bi vam dijelili dobre i loše ocjene,
00:06:39.360 --> 00:06:45.200
nego kako bi pomoću njih provjerili gdje ste bili odlični, a gdje još malo trebate ponoviti...
00:06:45.200 --> 00:06:50.400
Pazite, neka pitanja mogu imati i više točnih odgovora koji su vam ponuđeni.
00:06:50.400 --> 00:06:53.120
Negdje odgovor morate sami upisati,
00:06:53.120 --> 00:06:58.160
neke ćemo zadatke svrstavati po zajedničkim pojmovima u drag&drop varijanti,
00:06:58.160 --> 00:07:05.520
a neke ćemo riješiti pomoću zabavne križaljke ili uparivanja pojmova dva po dva ili nekoliko njih skupa.
00:07:05.520 --> 00:07:10.760
Koliko je odgovora točno možete provjeriti odmah ili automatski na kraju testa,
00:07:10.760 --> 00:07:17.920
kada vam se pokaže koliko je dano točnih odgovora tj. koliko je u postocima uspješnost unutar testa.
00:07:17.920 --> 00:07:21.800
Eto, malo ćete vježbati i matematiku za kraj.
00:07:21.800 --> 00:07:25.600
Uz e-Škole DOS učenje će biti lakše, jednostavnije,
00:07:25.600 --> 00:07:32.400
vidjet ćete puno primjera koji će vam pokazati i približiti puno sadržaja koji bi inače mogli samo zamišljati,
00:07:32.400 --> 00:07:39.160
a i moći ćete ih lakše smjestiti u svoju okolinu i mjesto u kojem živite, ili dovoljno blizu.
00:07:39.160 --> 00:07:40.720
Hajdemo učiti zajedno!
WEBVTT
00:00:00.000 --> 00:00:05.680
E- Škole DOS je digitalni obrazovni sadržaj za učenje i poučavanje nastavnih predmeta
00:00:05.680 --> 00:00:10.100
u osnovnoj i srednjoj školi izrađen u sklopu projekta e-Škole.
00:00:11.100 --> 00:00:16.160
Cjeloviti digitalni obrazovni sadržaji, izrađeni po novom predmetnom kurikulumu
00:00:16.160 --> 00:00:19.480
primjenjivi su u svim etapama nastavnoga procesa.
00:00:19.480 --> 00:00:23.760
Omogućuju lakše osmišljavanje i provedbu same nastave.
00:00:23.760 --> 00:00:27.160
Ima tu puno oblika koji stimuliraju učenike na rad:
00:00:27.160 --> 00:00:36.160
videozapisi, razne simulacije, rotirajući 3D modeli, problemski zadaci, digitalni kvizovi, interaktivni objekti...
00:00:36.160 --> 00:00:41.400
Vizualan doživljaj dovodi do lakšeg usvajanja gradiva koje se obrađuje.
00:00:41.400 --> 00:00:46.520
Namijenjen je korištenju u nastavi, ali isto tako pogodan za samostalan rad učenika,
00:00:46.520 --> 00:00:49.000
kao i provjeru njihovog znanja.
00:00:49.000 --> 00:00:56.160
Digitalni obrazovni sadržaj osmišljen je tako da odgovara različitim mogućnostima i potrebama učenika.
00:00:56.160 --> 00:01:02.560
Posebna pažnja autora DOS-eva bila je usmjerena na inkluzivnost samog sadržaja.
00:01:02.600 --> 00:01:11.360
Otvaranjem digitalnog obrazovnog sadržaja ulazite u sučelje koje pokazuje naslovnicu samog digitalnog obrazovnog sadržaja
00:01:11.360 --> 00:01:17.120
tj. naziv izdanja koji gledate s popisom autora koji su taj sadržaj osmislili.
00:01:17.120 --> 00:01:23.360
Klikom na „prikaži ishode“ otvara vam se popis: koje ishode ovaj materijal ostvaruje.
00:01:23.360 --> 00:01:27.600
Ta opcija postoji specifično i za svaki pojedini modul.
00:01:27.600 --> 00:01:32.400
Skrolajući mišem, tj povlačenjem klizača s desne strane,
00:01:32.400 --> 00:01:38.000
u pregledu se nudi popis svih modula dostupnih unutar ovog digitalnog sadržaja.
00:01:38.000 --> 00:01:42.280
Pored svakog naziva nalazi se i kratki opis modula.
00:01:42.280 --> 00:01:47.360
Ako kliknete gumb „pročitaj“ ući ćete u sadržaj svakog zasebnog modula,
00:01:47.360 --> 00:01:53.480
u kojem je vidljiv popis jedinica koje modul sadrži, kao i kratak opis svake jedinice.
00:01:53.480 --> 00:01:58.120
Ako ispod ispod naziva svake od jedinica kliknete opciju „pročitaj“
00:01:58.120 --> 00:02:04.360
otvorit će vam se konkretan digitalni obrazovni sadržaj koji obrađuje određenu temu.
00:02:05.000 --> 00:02:11.960
Alatna traka, koja se nalazi na vrhu ekrana pokazuje nam gdje se unutar cijelog digitalnog sadržaja nalazimo.
00:02:11.960 --> 00:02:19.720
Klikom na modul, jedinicu ili odlomak možemo jednostavno prelaziti iz jednog željenog sadržaja u drugi.
00:02:19.720 --> 00:02:25.400
Na spomenutoj alatnoj traci nalaze se i dodatne opcije koje uključuju:
00:02:25.400 --> 00:02:30.800
1. IZBORNIK - gdje možemo pronaći pojmovnik, te popis literature
00:02:32.920 --> 00:02:41.320
2. PRIKAZ - koji vam kao korisniku omogućuje razne opcije, poput povećavanja/smanjivanja veličine slova,
00:02:41.320 --> 00:02:46.800
uključivanje i isključivanje opcije pod nazivom „pomoć s disleksijom“
00:02:46.800 --> 00:02:51.640
koja će automatski pretvoriti slova u font koji olakšava čitanje osobama s disleksijom;
00:02:51.640 --> 00:02:56.240
Način prikaza slova i na kraju odabir teme samog sučelja.
00:02:59.520 --> 00:03:05.760
Unutar same jedinice, na određenim mjestima primijetit ćete ovu oznaku.
00:03:05.760 --> 00:03:10.440
Ta oznaka znači da je dio sadržaja posebno inkluzivno prilagođen
00:03:10.440 --> 00:03:15.160
kako bi olakšao svladavanje gradiva učenicima kojima je to potrebno.
00:03:15.160 --> 00:03:22.200
Sadržajno, jedna jedinica sastoji se od kratkog uvoda, razrade i provjere naučenog.
00:03:22.200 --> 00:03:29.880
Sadržaj je obrađen kombinacijom teksta i raznih multimedijalnih sadržaja, a i interaktivnih objekata.
00:03:29.880 --> 00:03:32.400
Birani su pažljivo i promišljeno,
00:03:32.400 --> 00:03:40.800
kako bi na najbolji mogući način obogatili specifično gradivo svake jedinice i omogućili što lakše usvajanje ishoda.
00:03:40.800 --> 00:03:46.840
Svi multimedijalni sadržaji i interaktivni elementi intuitivni su i jednostavni za korištenje.
00:03:46.840 --> 00:03:50.640
Unutar svog zasebnog okvira u koji su smješteni,
00:03:50.640 --> 00:03:56.160
moguć je prikaz na cijelom ekranu pritiskom na ikonu u gornjem desnom uglu.
00:03:56.160 --> 00:04:01.520
Neki od najučestalijih multimedijalnih tj. interaktivnih elemenata su:
00:04:01.520 --> 00:04:03.280
1. VIDEO ELEMENT
00:04:03.280 --> 00:04:08.320
Video se pokreće pritiskom na jednu od dvije ikone za pokretanje,
00:04:08.320 --> 00:04:12.120
te unutar sučelja nudi mogućnost prikaza preko cijelog ekrana,
00:04:12.120 --> 00:04:18.560
upravljanje glasnoćom videozapisa, te uključivanje i isključivanje podnatpisa.
00:04:18.560 --> 00:04:23.120
Za razliku od videa koji je napravljen konkretno za izdanje,
00:04:23.120 --> 00:04:27.920
unutar platforme postoje i sučelja s poveznicama na youtube videa,
00:04:27.920 --> 00:04:32.520
koji su zato dostupni isključivo uz aktivnu internetsku vezu.
00:04:32.520 --> 00:04:35.640
2. DRAG&DROP ELEMENT
00:04:35.640 --> 00:04:39.680
Kao i svaki interaktivni element unutar digitalnog sadržaja,
00:04:39.680 --> 00:04:44.320
drag&drop sadrži kratku uputu samog zadatka, te njegovo sučelje.
00:04:44.320 --> 00:04:49.840
Kod ove vrste zadatka potrebno je razvrstati tekst ili slike u određene skupine.
00:04:49.840 --> 00:04:55.360
To ćemo ostvariti pritiskom na element i držeći isti te povlačenjem na željeno mjesto.
00:04:55.360 --> 00:05:03.240
Moguće je rješavati zadatak unutar same jedinice ili ga proširiti preko cijelog zaslona radi lakšeg rješavanja.
00:05:04.760 --> 00:05:13.440
Interaktivni zadatak ima mogućnost povratka na početno stanje, ali i provjere točnosti riješenog zadatka pritiskom na gumb „provjeri“.
00:05:13.440 --> 00:05:16.160
3. 3D ELEMENT
00:05:16.160 --> 00:05:21.360
3D element pokrećemo klikom na gumb „pokreni“ unutar samog objekta.
00:05:21.360 --> 00:05:29.200
Nakon pokretanja moguće je manipulirati objektom, gledajući ga iz različitih kutova i blizine tj. udaljenosti.
00:05:29.200 --> 00:05:37.000
Određeni 3D objekti imaju unutar svog sučelja i dodatne informacije koje dodatno objašnjavaju sam model
00:05:37.000 --> 00:05:44.160
tj. njegove sastavnice, a tom se opisu može pristupiti klikom na znak upitnika na vrhu samog sučelja.
00:05:45.680 --> 00:05:50.680
S posebnom pozornošću osmišljavali su se testovi za provjeru znanja.
00:05:50.680 --> 00:05:53.200
Nalaze se na kraju svake jedinice,
00:05:53.200 --> 00:05:59.280
a ovisno o samom sadržaju provjeravaju naučeno gradivo kroz niz raznovrsnih zadataka:
00:05:59.280 --> 00:06:07.800
odabir jednog ili više točnih odgovora, upis odgovora, drag&drop, uparivanje pojmova, križaljke…
00:06:07.800 --> 00:06:12.440
Točnost svakog odgovora može se provjeriti odmah ili automatski na kraju testa
00:06:12.440 --> 00:06:20.360
kada postaje vidljivo koliko je odgovoreno točnih odgovora tj. kolika je uspješnost unutar testa u postocima.