U dogovoru s predmetnim profesorima istražite zvučno onečišćenje u vašoj školi tijekom nastavnog sata, odmora ili nakon nastave.
U dogovoru s predmetnim profesorima istražite zvučno onečišćenje u vašoj školi tijekom nastavnog sata, odmora ili nakon nastave.
Cilj: pomoću aplikacije za mjerenje jakosti zvuka odrediti razinu zvučnog onečišćenja u vašoj školi.
Pribor:
- mobilni telefon
- aplikacija Sound Meter (jedna od mnoštva aplikacija koje možete besplatno preuzeti na vaš mobilni uređaj)
- unaprijed pripremljene tablice.
Cilj: pomoću aplikacije za mjerenje jakosti zvuka odrediti razinu zvučnog onečišćenja u vašoj školi.
Pribor:
- mobilni telefon
- aplikacija Sound Meter (jedna od mnoštva aplikacija koje možete besplatno preuzeti na vaš mobilni uređaj)
- unaprijed pripremljene tablice.
Postupak:
Pomoću aplikacije za mjerenje jakosti zvuka izmjeri jakost zvuka:
- u učionici kada učenici i profesor šute
- kada samo profesor priča, a svi učenici u učionici su tiho
- kada profesor i učenici pričaju na kraju učionice
- kada svi učenici u učionici pričaju
- tijekom velikog odmora na hodniku
- nakon nastave kada učenici izlaze iz škole
- ukoliko škola ima glasno zvono za početak i kraj sata stanite ispod njega prije zvona te izmjerite jakost zvuka kada zazvoni.
Mjere opreza:
Budući da se radi o ispravnom mobilnom uređaju, budite oprezni pri rukovanju s njim. Izbjegavajte udarce ili pad mobitela na pod kako ne bi došlo do mehaničkih oštećenja uređaja.
Postupak:
Pomoću aplikacije za mjerenje jakosti zvuka izmjeri jakost zvuka:
- u učionici kada učenici i profesor šute
- kada samo profesor priča, a svi učenici u učionici su tiho
- kada profesor priča i skupina učenika na kraju učionice
- kada svi učenici u učionici pričaju
- tijekom velikog odmora na hodniku
- nakon nastave kada učenici izlaze iz škole
- ukoliko škola ima glasno zvono za početak i kraj sata stanite ispod njega prije zvona. Izmjerite jakost zvuka kada zazvoni.
Mjere opreza:
Budući da se radi o ispravnom mobilnom uređaju, budite oprezni pri rukovanju njime. Izbjegavajte udarce ili pad mobitela na pod kako ne bi došlo do mehaničkih oštećenja uređaja.
Obrada mjerenja:
Važno je mjerenja uraditi nekoliko puta (minimalan broj mjerenja je tri).
Mjerenja upišite u unaprijed pripremljene tablice.
Mjerenja obradite znanstvenom metodom tako da izračunate srednju vrijednost mjerenja, apsolutnu i relativnu pogrešku mjerenja.
Rezultati i zaključak:
Rezultate prikažite tablično i grafički te ih prezentirajte razredu u jednom od prezentacijskih IKT alata (za prezentaciju Genial.ly, za poster Canva).
Ukoliko se pokaže mjerenjima da je zvono vaše škole preglasno i učenici tijekom sata ili odmora prelaze jačinu zvuka iznad 80 dB, bilo bi dobro napraviti kratku kampanju osviještenosti o važnosti smanjenja buke u našoj okolici i njenom utjecaju na zdravlje ljudi. (Pogledati projekt 1. u ovoj jedinici)
Obrada mjerenja:
Važno je mjerenja uraditi nekoliko puta (minimalan broj mjerenja je 3).
Mjerenja upišite u unaprijed pripremljene tablice.
Mjerenja obradite znanstvenom metodom tako da izračunate:
- srednju vrijednost mjerenja
- apsolutnu i relativnu pogrešku mjerenja.
Rezultati i zaključak:
Rezultate prikažite tablično i grafički.
Prezentirajte razredu u jednom od prezentacijskih IKT alata (za prezentaciju Genial.ly, za poster Canva).
Ukoliko se pokaže mjerenjima da je:
- zvono vaše škole preglasno
- učenici tijekom sata ili odmora prelaze jačinu zvuka iznad 80 dB
bilo bi dobro napraviti kratku kampanju osviještenosti o važnosti smanjenja buke u našoj okolici i njenom utjecaju na zdravlje ljudi. (Pogledati projekt 1. u ovoj jedinici)