U uvodnom dijelu sata predstavite učenicima priču o zamišljenom projektu otvaranja velikog parka prirode koji treba osigurati posao za bar stotinjak stručnjaka različitih zanimanja i unaprijediti turističku ponudu lokalne zajednice. Kako bi dobili ideju o zamišljenom parku, možete im pokazati videozapis ili fotografije jednog hrvatskog parka prirode. Potaknite učenike da kroz oluju ideja zajedno opišu karakteristike jednog takvog parka i osnovne sadržaje koji bi se u njemu odvijali.
Podijelite učenike pet u grupa i recite im da naprave popis najmanje 10 zanimanja za koja će biti otvorena radna mjesta u parku. Pomozite im da usporede popise te razgovarajte o mogućim zaduženjima različitih zaposlenika unutar parka: briga o prirodi, održavanje objekata, promocija (na domaćem i stranom tržištu), organizacija turističkih sadržaja, gastronomska ponuda, prijevoz, vođenje financija i slično. Upitajte učenike što bi oni odabrali s obzirom na interese koje imaju, odnosno za što bi se prijavili u slučaju da se objave natječaji za navedena radna mjesta. Potičući učenike na razmišljanje o mogućem radnom mjestu, zadajte im konkretne probleme za koje bi trebali smisliti inovativna rješenja te ih priložiti unutar prijave za posao u parku. Primjerice, u svojoj prijavi kandidati trebaju ponuditi inovativna rješenja za:
Potaknite učenike da, sukladno podijeljenim grupama, osmisle rješenja u obliku skica (npr. mape turističkih tura), letaka (npr. reklamni leci za strane turiste, manifestacije) i sl. te ih prezentiraju u obliku fotostripa. Strip treba sadržavati šest kadrova, a učenici mogu koristiti fotografije svojih skica, letaka i maketa te fotografije s interneta i tekst. Cilj je stripa uvjeriti naručitelja da je upravo njihovo inovativno rješenje najbolje te da su oni najbolja osoba/mini tim za taj posao. Uputite učenike na izražajne mogućnosti teksta tj. odnosa slike i teksta. Također, učenici mogu obrađivati fotografije naglašavajući poruku stripa bojom, kompozicijom, kadrom i drugim izražajnim sredstvima fotografije. Učenici fotografije mogu obrađivati i kolažirati u programu Pixlr. Kadrove stripa mogu oblikovati i organizirati u programu PowerPoint koristeći mogućnosti oblikovanja teksta te jednostavnih grafičkih ikona i oblika.
Učenicima u uvodnom dijelu možete prikazati fotografije različitih parkova u različitim prirodnim ambijentima ili razgovarajte o parkovima koje znaju, istaknite što sve može činiti jedan park, podsjetite na moguće specifičnosti i organizaciju te poslove potrebne za rad na održavanju jednog parka (korisno, primjerice, za učenike s intelektualnim teškoćama).
Po izradi popisa zanimanja unutar grupe, učenici se mogu podijeliti u parove tako da svaki par dobije podjednak broj zanimanja za koja će navesti moguće poslove (poželjna su tri zanimanja). Na taj način pripremit će se za razgovor koji slijedi (uputno za učenike s jezično-govornim ili intelektualnim teškoćama te PSA-om).
U aktivnostima traženja inovativnih rješenja, učenicima u paru konkretizirajte zadatke uzimajući u obzir njihove mogućnosti i ograničenja. Za poticanje razmišljanja o kreativnim rješenjima, učenicima možete ponuditi pitanja ili im ponuditi alternativne prijedloge od kojih biraju jedan koji im se najviše sviđa i obrazlažu svoj izbor (primjerice, učenici s intelektualnim teškoćama).
Prije izrade stripa, razgovarajte s učenicima o tome koje su ključne odrednice dobre promidžbe te što misle, na koji bi način mogli najbolje zainteresirati ciljane skupine. U pripremi za izradu stripa, neka učenici sami odaberu svoj način sudjelovanja (primjerice, izrada dijela mape, crtarije ili teksta za letak i sl.), a po potrebi demonstrirajte ili ponovite upotrebu digitalnog alata Pixir.
Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Ovisno o odabranom radnom mjestu s početka aktivnosti te sukladno njihovim interesima, potaknite učenike da istraže mogućnosti razvoja karijere usmjeravajući ih pitanjima: Koja srednja škola nudi obrazovanje za željeno zanimanje? Koji se obrazovni programi nude u navedenim zanimanjima? Koje vrste poslova možete obavljati završetkom željenog obrazovanja?
Razgovarajte s učenicima o tome gdje bi se u budućnosti htjeli zaposliti, nakon završenog školovanja. Postavite im pitanja: Što je važno naučiti da bi se mogli zaposliti? Koje su sposobnosti potrebne za željeno zanimanje? Učenici u sklopu “Programa profesionalne orijentacije kroz osmi razred” prema svom interesu s razrednikom i stručnim suradnikom upoznaju različita zanimanja i istražuju poduzetnike na tržištu rada u njihovu okruženju. Ujedno s učenicima raspravite koje bi sposobnosti bile potrebne za obavljanje tih zanimanja.
Organizirajte sastanak za odabir kandidata za tri različita posla sukladno preferencijama (kuhar, kozmetičar, recepcioner u hotelu). Sukladno odabranim zanimanjima, objasnite učenicima proces obrazovanja za ta zanimanja (odnosno navedite im srednje škole / fakultete koje bi trebali završiti te koja bi znanja trebali steći).
Podijelite učenike u grupe prema zanimanjima. Učenici u grupama suradnički komentiraju, razmatraju i raspravljaju o odabranom zanimanju te se pripremaju za za prijavu na posao. Uputite učenike da razmisle o samoprezentaciji.
Poželjne osobine koje poslodavac traži su: ambicioznost, znatiželja, inicijativa, odgovornost, timski rad, predanost, pozitivan stav, pouzdanost, raspoloživost i sl. Potaknite učenike da istraže posjeduju li osobine koje radnik treba imati da bi bio privlačan većini poslodavaca.
Objasnite učenicima da je njihovo motivacijsko pismo ostavilo pozitivan dojam na poslodavca te ih je on pozvao na razgovor za posao. Potaknite raspravu o razgovoru za posao te ih upitajte kako bi se ponašali, kako bi se obukli, bi li na razgovor došli ranije, točno ili koju minutu kasnije. Na razgovoru na posao poslodavac im je uputio tri pitanja:
Potaknite učenike da razmisle o odgovorima.
Na satu razrednog odjela učenici mogu podijeliti svoje radove online (motivacijsko pismo, odgovor posjeduju li osobine koje traže poslodavci te odgovore na pitanja koja im je poslodavac uputio na razgovoru za posao) na nekom zajedničkom mrežnom mjestu, npr. OneDriveu, te ih predstaviti. Nakon predstavljanja, učenici mogu povesti raspravu i usporediti motivacijska pisma u jednakim zanimanjima.
Uputno je da među odabranim zanimanjima budu i zanimanja pogodna za učenike s određenim teškoćama (primjerice s motoričkim ili intelektualnim teškoćama, oštećenjima vida, PSA-om). Korisno je da učenici odabranim zanimanjima pridruže poslove koji se unutar njih obavljaju jer će tako lakše prepoznati sposobnosti potrebne za njihovo obavljanje.
Za izradu motivacijskog pisma, s učenicima prođite ključne odrednice ili im ih ponudite na predlošku, bilo kao podnaslove pojedinih dijelova ili kao pitanja (primjerice, učenicima s intelektualnim teškoćama). Tekst s poveznice “Kako napisati nezaboravno motivacijsko pismo” nekim učenicima možete preraditi u sažetak i grafički ga srediti - uvećan i pojačan tisak, razmaci (primjerice, za učenike s oštećenjima vida i s teškoćama u čitanju).
Prije nego što učenici ispune upitnik na poveznici, možete po stavkama prokomentirati značenje svake osobine i za primjer odrediti poziciju u prvoj tvrdnji (poželjno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
U pripremi za razgovor za posao, učenicima je uputno dati predložak s istaknutim poželjnim pravilima ponašanja, vođenja komunikacije i odijevanja. Učenicima s intelektualnim teškoćama možete dati nastavni listić s jednoznačnim i konkretnim pitanjima na koja će odgovoriti.
Učenicima kojima je to potrebno, osigurajte podršku u radu (primjerice, onima s oštećenjima sluha i motoričkim oštećenjima).
Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama
Potaknite učenike da svoje motivacijsko pismo napišu u Europass obliku.
Odaberite tri učenika razrednog odjela koji će raditi u grupi te koje ćete unaprijed (bez da je ostatak razrednog odjela s tim upoznat) uputiti na njihov zadatak. Napravit će pregled mogućnosti školovanja djevojčica prije banovanja Ivana Mažuranića (prije 1874. godine) u hrvatskim zemljama. Materijale koje ćete za učenike unaprijed prilagoditi možete pronaći ovdje: Žena, majka, radnica: zaposlenost žena u središnjoj Hrvatskoj u međuratnom razdoblju (1918. - 1941., poglavlje: Obrazovne mogućnosti žena; Otvaranje Ženskog liceja u Zagrebu; Dobre kućanice. Obrazovanje djevojaka u Slavoniji tijekom druge polovice 19.st.). Učenici zajednički izrađuju pregled u alatu Sutori u kojem će ispričati priču o mogućnostima školovanja djevojčica u tom vremenu, kreirajući “vremensku crtu” kombinirajući dostupne elemente u alatu (u kojem mogu surađivati na istom uratku). Obratite im pažnju na to da u pregled svakako uvrste i ono malo smjerova za koje su se učenice mogle obrazovati.
Na satu, koristeći izreku “Ne učimo za školu, nego za život.” (Non scholae, sed vitae discimus.) povedite raspravu o važnosti obrazovanja te kako ono utječe na život pojedinca.
Učenicima najavite kako će pisati motivacijsko pismo za upis u srednju školu prema vlastitim interesima. Prije početka pisanja, učenici će napraviti pregled svojih interesa, navest će zašto ih određeno područje zanima, analizirati svoje slabe i jake strane, procijenit će što mogu ponuditi baveći se određenim zanimanjem, razmislit će što ih čeka na putu k ostvarenju cilja, koje bi mogle biti moguće prepreke te na koji će ih način pokušati izbjeći. Učenicima možete pripremiti predložak/listić s istoimenim (prethodno predloženim) rubrikama koji ispunjavaju radi pripreme za pisanje motivacijskog pisma te kontrolnu tablicu kako bi lakše pratili jesu li naveli sve potrebno. Na kraju procesa, sve će podatke objediniti u motivacijskom pismu.
Za to vrijeme, troje ranije odabranih učenika zajedničkim radom analiziraju materijale i pripremaju pregled o obrazovanju djevojčica prema opisu zadatka (uvodni dio Aktivnosti). Po završetku zadatka, ti će učenici lako moći procijeniti koja su zanimanja u 19. st. djevojčicama bila dostupna.
Učenicima najavite kako je godina 1874., hrvatski je ban Ivan Mažuranić, uvedena je opća obveza pohađanja škole u trajanju od četiri godine te je otvoreno prvo hrvatsko moderno sveučilište. Učenici će se uz pomoć motivacijskog pisma predstaviti Odboru za upis u srednju školu (odbor čini troje učenika s posebnim zadatkom). Broj je upisnih mjesta, u skladu s vremenom, manji nego što ima zainteresiranih učenika pa je njihov zadatak predstaviti se što bolje kako bi si osigurali upis, a time i budućnost.
Nakon što su se svi učenici predstavili, Odbor, također u skladu s vremenom, slaže listu upisanih koju će objaviti na razrednom panou. Učenici će ubrzo primijetiti kako djevojčice bez obzira na to koliko su uspješne u dosadašnjem obrazovanju i bez obzira na to koliko su se dobro predstavile ili argumentirale zašto bi bile dobre u određenom zanimanju, nisu upisane (izuzev onih koje su odabrale učiteljsko zanimanje) jer obrazovanje djevojčicama, u najvećem broju slučajeva, nije bilo dostupno.
Odbor na upite djevojčica može odgovoriti verzijom citata koji progovaraju u duhu vremena:
"Muž pripada svijetu; njemu valja djelovati u javnom životu, boriti se s vanjskim neprilikama, njegovati znanosti i umjetnosti, skrbiti se za obitelj, braniti je od nepogoda itd. Žena usuprot pripada kući; njoj valja djelovati u obiteljskom krugu, njegovati djecu, štediti i čuvati, itd. Glavna joj je dakle zadaća, da bude supruga, mati i domaćica." (Izvor: Jer kad žene budu prave žene Suzane Jagić, str. 5, citat iz: Pedagogija, I. dio: Uzgojoslovlje (Zagreb, 1880) Stjepana Basaričeka).
"Ako je koje zvanje takvo, da bi se žena vršeći ga sdušno, iznevjerila svom pravom zvanju, naime braku, takvo zvanje nije za ženu i ne valja joj ga povjeriti." (Izvor: Dobre kućanice. Obrazovanje djevojaka u Slavoniji tijekom druge polovice 19.st., str. 2, citat iz: Žena u kući i družtvu (Zagreb, 1883) Blaža Lorkovića).
Dopustite da se razvije tj. nastavi rasprava s početka u kojoj će tri odabrana učenika (članovi Odbora) prikazati rezultate svog istraživanja o školovanju djevojčica, koje su izradili u alatu Sutori, i obrazložiti odabir kandidata za upis u srednju školu u skladu sa zamišljenim vremenskim okvirom (povijesnim razdobljem) upisa. U raspravi svakako istaknite važne ženske ličnosti koje su se svojim sposobnostima nametnule unatoč vremenu i prostoru. U dijelu Aktivnosti za učenike koji žele znati više pronađite prijedloge ličnosti i upute za daljnji rad. Poveznicu na prezentaciju u alatu Sutori možete objaviti na internetskim stranicama škole kao primjer vodiča kroz povijesne okolnosti školovanja djevojčica u RH u drugoj polovici 19. st.
Kao pripremu za sat, dodijelite učenicima za rad kod kuće tekstove sa zadanih poveznica u vidu grafički prilagođenih sažetaka. Nekim učenicima možete dodijeliti po jedan sažetak s pridruženim pitanjima (posebno učenicima s intelektualnim teškoćama te onima s teškoćama u čitanju) i predvidite da se na nastavnom satu uključe u odnosu na pročitani dio (u iznošenju podataka i u raspravi). Učenicima s oštećenjima vida omogućite rad u paru tako da slušaju sadržaj teksta ako nemaju priliku čitati na njemu prikladan način.
Provjerite znaju li učenici koristiti alat Sutori i prema potrebi na jednom primjeru/podatku iz teksta demonstrirajte njegovu upotrebu, a učenicima s oštećenjima vida opišite korake u radu. Poželjno je da organizirate rad u paru (učenik s motoričkim oštećenjima može, primjerice, navoditi podatke, a vršnjak ih upisivati).
Kao pripremu za raspravu o važnosti obrazovanja, kao i za završnu raspravu, učenicima dodijelite pitanja (posebno učenicima s jezično-govornim i intelektualnim teškoćama).
U pripremi motivacijskog pisma listić za ispunjavanje učenicima pripremite u uvećanom tisku i primjerenom fontu te s dovoljno razmaka među redovima (posebno važno za učenike s oštećenjima vida i motoričkim teškoćama). Učenicima s intelektualnim teškoćama možete po pojedinim dijelovima pripremiti pitanja kako bi odgovorima na njih dobili poželjnu strukturu motivacijskog pisma.
Učenicima omogućite dovoljno vremena da se na temelju motivacijskog pisma pripreme za predstavljanje Odboru (posebno važno za učenike s jezično-govornim i intelektualnim teškoćama, PSA-om, ADHD-om).
U završnom dijelu također možete razgovarati o zastupljenosti zaposlenih žena u današnjem društvu, učenici mogu navesti zaposlene žene koje poznaju unutar obitelji, među prijateljima i sl. Povezivanje sa životom važno je svima, a posebno poticajno može djelovati na učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om.
Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama
Djevojke se i danas susreću sa zabranjenim pitanjima na intervjuima za posao te diskriminacijom na tržištu rada općenito. Uputite učenike da istraže životopise žena pionirki iz hrvatske povijesti te u alatu Sutori ukratko predstave što od tih žena možemo naučiti. Učenici mogu istraživati Mariju Jurić Zagorku, kojoj su cijeli život osporavali pravo na rad, jedno vrijeme pisala je i pod muškim pseudonimom, ali je nastavila pisati (izvor: npr. serijal Hrvatski velikani - epizoda o Mariji Jurić Zagorki, dijelovi koji tematiziraju njezin rad novinarke u Hrvatsko-ugarskom saboru). Zatim, tu su Marija Jambrišak, učiteljica koja je prva tražila jednaku plaću za jednak rad, i npr. Mara Matočec, koja se bavila politikom u vrijeme kada to za ženu nije bilo primjereno. Učenici mogu proučiti i tekstove Stjepana Radića u kojima potiče školovanje djevojčica, sudjelovanje u društvenom životu te politički angažman žena.
Odaberite četiri teksta iz knjige “Priče za laku noć za mlade buntovnice” i četiri teksta iz knjige “Priče za dječake koji se usuđuju biti drugačiji”. Priče odaberite prema interesima učenika u razredu. Podijelite učenike u grupe tako da četiri grupe učenica odaberu po jednu priču o mladim buntovnicama, a četiri grupe dječaka po jednu priču dječaka koji se usuđuju biti drugačiji.
Uputite učenike da pročitaju tekst kod kuće. Nakon čitanja teksta, grupe osmišljavaju ispunjaljku čije će rješenje biti ime i prezime osobe o kojoj su čitali tekst. Ispunjaljku neka izrade u digitalnom alatu LearningApps. Kada su izradili ispunjaljku, učenici mijenjaju mjesta i pokušavaju odgonetnuti rješenje ispunjaljke grupe ispred sebe. Po završetku rješavanja, otvorite s učenicima raspravu o tome zašto su ljudi koji su opisani u tekstovima koje su čitali uspješni. Neka navedu čim više karakteristika uspješnih ljudi. Objasnite učenicima da je, osim velikog truda, za uspjeh potrebna i mudrost proučavanja tržišta. Objasnite im pojam deficitarnog zanimanja. Uputite učenike da na internetu pojedinačno potraže koja su deficitarna zanimanja u Hrvatskoj u posljednjih pet godina. Recite im da odaberu jedno deficitarno zanimanje koje im se najviše sviđa. Možete ih uputiti na sljedeću poveznicu.
Neka ne govore ostalim učenicima što su odabrali. Na listu papira neka naprave dvije kolone. U prvu neka napišu sve što im je potrebno kako bi se u budućnosti bavili tim zanimanjem, a već su naučili (primjerice, čitati i pisati, osnovne matematičke operacije i sl.), a u drugu što im je sve potrebno za odabrano zanimanje, a još trebaju naučiti (sagraditi zid, izračunati broj cigli potrebnih za zidanje zida određene duljine i visine, rezati kosu i sl.). Kad napišu što im je sve potrebno, učenici jedni drugima predstavljaju svoje zanimanje (ne govore o kojem se zanimanju radi - čitaju samo potrebna znanja i vještine). Drugi učenici pogađaju o kojem se zanimanju radi. Potaknite raspravu je li bilo istih zanimanja, što je bilo najvažnije, što ih je iznenadilo.
Nakon toga, recite učenicima da se zamisle za petnaest godina. Neka se usude biti uspješni u odabranom deficitarnom zanimanju i neka napišu kratku priču o sebi koja će se naći u dodatku knjiga iz kojih su čitali priče na početku aktivnosti. Priče koje će napisati neka imaju trodijelnu strukturu te jednu izuzetnu stvar koju su u svom zanimanju ostvarili do 28. godine. Njihove priče pročitajte u razredu te sačuvajte do kraja osmog razreda i poklonite im u papirnatom obliku na odlasku iz osnovne škole.
Za čitanje teksta kod kuće, učenicima možete namijenjen tekst kopirati i označiti ključne dijelove te postaviti jasna, jednoznačna i kratka pitanja na koja će odgovoriti kako bi se pripremili za daljnju aktivnost (primjerice, rješavanje ispunjaljke, osobine uspješnih ljudi opisanih u tekstu) - pogodno za učenike s oštećenjima vida, teškoćama u čitanju i intelektualnim teškoćama.
Učenicima možete ponuditi popis osobina od kojih trebaju izdvojiti osobine uspješnih ljudi. Potaknite ih da nabroje ljude različitih zanimanja koje zapažaju u svom okruženju (uža i šira obitelj, obiteljski prijatelji, škola i sl.) te da prema svom iskustvu navedu što misle kojih zanimanja ima malo, a kojih mnogo. Čitanje teksta s ponuđene poveznice po potrebi organizirajte u paru tako da vršnjak čita tekst naglas ili ponudite grafički sređen sažetak (primjerice, za učenike s oštećenjima vida, teškoćama u čitanju, motoričkim ili ntelektualnim teškoćama). Istraživanje ostalih poveznica za zanimanja kojih ima premalo u Hrvatskoj u posljednjih pet godina također organizirajte u paru.
Učenicima ponudite ključne smjernice za pisanje priče o sebi, a učenicima s intelektualnim teškoćama po potrebi možete dati pitanja. Učenici s motoričkim oštećenjima, kao i oni s oštećenjima vida i teškoćama pisanja, svoju priču mogu ispričati u diktafon.
Potaknite učenike da za svaku napisanu priču napišu kratku bilješku o učeniku koji je priču pisao s objektivnim podacima (datum i mjesto rođenja, razred koji pohađa, naziv škole, mjesto stanovanja i sl.) i sve zajedno objave u digitalnoj razrednoj knjizi koju izrađuju uz pomoć digitalnog alata Calibre.
U svojoj školi zamolite razrednika ili stručnog suradnika da dogovori termin predavanja za učenike osmih razreda u CISOK-u koji se nalazi u vašoj županiji. CISOK (Centar za informiranje i savjetovanje u karijeri) služi učenicima za informiranje o upisu u željenu srednju školu te dobivanje detaljnijih informacija u slučaju da su neodlučni oko odabira budućeg zanimanja. Ako ste ujedno razrednik osmog razreda, proučite CISOK-ovu stranicu kako biste učenicima prije odlaska na predavanje dali određene informacije. Prije odlaska u CISOK, na satu francuskog jezika, recite im da zapisuju bilješke o svemu što će tamo vidjeti, čuti ili pročitati. Na sljedećem satu francuskog podijelite ih u manje skupine prema zanimanjima koja žele upisati, ovisno o broju učenika. Pitajte ih što je životopis i jesu li se nekad susreli s tim pojmom ili vidjeli kako se piše. Recite im da će svatko od njih napraviti svoj životopis, ali na francuskom jeziku. Kako bi to znali napraviti, prikažite im videozapis u kojem će vidjeti osnovne informacije jednostavnog životopisa (pogledati do minute 10:29). Svoj životopis neka napišu u alatu Office365 (Word). Prije nego učenici krenu u istraživanje zanimanja, prikažite im strukturu hrvatskog (Shema obrazovnog sustava) i videozapis o francuskom obrazovnom sustavu koji se razlikuju, kako bi učenici lakše napravili zadatak. Najprije im zadajte da, svatko zasebno, riješi upitnik Moj izbor na hrvatskom jeziku koji će im pomoći, a o kojem su čuli na predavanju u CISOK-u. Nakon što su riješili upitnik, dobit će listu od deset zanimanja koja bi mogli upisati u srednjoj školi. Neka izaberu prva tri s popisa. Zadajte im da o tim zanimanjima pronađu sljedeće stavke: 1. naziv zanimanja na hrvatskom jeziku (npr. liječnik); 2. obrazovanje (koju školu netko treba završiti da bi postao liječnik); 3. opis poslova (što liječnik može raditi); 4. mogućnosti zapošljavanja. Na stranicama HZZ-a na hrvatskom jeziku pronalaze tri zanimanja koja bi željeli raditi u budućnosti. Ta ista zanimanja pronalaze i na francuskoj internetskoj stranici te iste stavke pišu i za njih. Na taj način dobit će sliku sličnosti i razlika u zanimanjima dviju zemalja. Kada su pronašli tražena zanimanja, zadajte im da naprave plakat koji, primjerice, možete staviti u učionicu na razredni pano. Također, napravljene životopise mogu staviti na razredni pano kako bi i drugi učenici mogli vidjeti kako se piše životopis na francuskom jeziku. Osim tih poveznica, dajte im i onu na online rječnik kako bi mogli prevesti riječi koje im nisu poznate.
MojPosao.net (2014). 6 osobina koje poslodavci traže u vama (31.05.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.