Međupredmetna tema
Učiti kako učiti
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Re-kreiranje prostora za učenje

Međupredmetna tema
Učiti kako učiti

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • HRV: opis prostora
  • NJEM: prezent, prijedlozi s dativom i akuzativom, padežna pitanja Wo? i Wohin?
  • FRA: sadašnje vrijeme, prijedlozi mjesta
  • INF: izrada videozapisa, objava videozapisa
  • IZVAN: simbolička vrijednost boja, simetrija i asimetrija plošnih oblika
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Učim iz svijeta što me okružuje

Aktivnost provedite u tri koraka, prije realizacije svakog koraka, pripremite učenike.

KORAK 1. Podjela u grupe i pretraživanje informacija

Učenike podijelite u tri grupe. Uputite ih da na internetu pronađu fotografije ili videozapise o uređenju dječjih soba. Jedna grupa neka istražuje estetski lijepo uređene dječje sobe u kojima je prostor funkcionalno i praktično uređen tako da je ugodan i koristan za učenje. Druga grupa neka istraži sobe koje nisu prikladne za učenje (neuredne su ili neadekvatno uređene - slabo osvijetljene/premale površine i sl.). Treća grupa neka istraži vanjske prostore koji se mogu koristiti za učenje - npr. parkovi, dječja igrališta, šetališta i sl. Nakon istraživanja povedite razgovor o sadržaju fotografija i videzapisa. Neka ih učenici usporede sa svojim radnim prostorima te izraze svoje mišljenje o važnosti prostora za učenje i okolinskih uvjeta na sam proces učenja. Pitajte učenike o načinu na koji uče pojedine predmete, koji im je nastavni predmet lako naučiti i zašto, a koji teže i zašto te mogu li radni prostori utjecati na poboljšanje kvalitete procesa učenja.

Učenicima pokažite fotografiju na kojoj je prikazan vanjski prostor u blizini vaše škole. Povedite razgovor što bi i kako mogli naučiti/ponoviti o sadržajima pojedinih nastavnih predmeta da se nalaze na prostoru koji je prikazan na fotografiji.

KORAK 2. Izvanučionička nastava

S učenicima izađite van, u okružje škole (na školsko dvorište, školski vrt ili obližnji park). Neka učenici ponesu svoje pametne telefone ili tablete. Recite im neka fotografiraju mjesta koja bi uz re-kreiranje mogla postati dobro mjesto za učenje (npr. uz dodatak stolova i klupa). Uputite učenike neka fotografiraju motive koji su poticajni za učenje.

KORAK 3.

Po povratku u učionicu učenici će u alatu Padlet (predložak Shelf s onoliko stupaca koliko je grupa) podijeliti svoje fotografije. Ponovno učenike podijelite u tri grupe. Svaka grupa neka odabere nekoliko fotografija koje su snimili. Neka se u grupi dogovore što bi sve trebao imati idealan vanjski prostor kako bi se ondje kvalitetno učilo. Neka nadodaju i objave na Padlet zidu ono što misle da bi im bilo potrebno (npr. nadstrešnica da mogu učiti i kada nisu idealni uvjeti, vanjska knjižnica koja se recimo nalazi na drvetu u ormariću, klupe s punjačima za mobitele/tablete i sl.). Nakon toga, imaju zadatak opisati navedeni prostor pazeći na trodijelnu strukturu teksta. Opis prostora neka sadrži već postojeće dobre stvari i uvjete te inovacije koje bi oni unijeli u taj prostor. Prije pisanja samog sastavka učenicima objasnite da svaki član grupe treba sudjelovati u pisanju tako da iznese svoju ideju. Kada su napisali sastavke, učenici ih čitaju u razrednom odjelu i uspoređuju ideje. Neka učenici svoje sastavke objave na zidu Padleta, a poveznicu na njega možete objaviti na mrežnim stranicama škole kao primjer vodiča za re-kreiranje vanjskih prostora u mjesto za učenje.

Postupci potpore

Obratite pozornost na rezoluciju i veličinu fotografije, osobito za učenike s oštećenjem vida i teškoćama vidne percepcije. Za učenike s teškoćama pažnje, pripazite na broj detalja na fotografijama kako ne bi došlo do distraktibilnosti pažnje te pripremite pitanja koja će ih usmjeravati u promatranju. Potaknite učenike na promišljanje o vlastitoj sobi, okruženju za učenje. Primjer vlastite sobe bit će smjernica u vidu povezivanja s konkretnim iskustvom, što je od velike važnosti za učenike s intelektualnim teškoćama. Učenicima s poremećajem iz spektra autizma potrebno je pravodobno najaviti izlazak na otvoreno te istu aktivnost uvrstiti u dnevni raspored učenika. Učenicima s oštećenjem vida ili motoričkim teškoćama omogućite rad u paru s vršnjakom koji će pružiti podršku u opisivanju ili kretanju učenika. Kako bi učenici zapazili detalje u dvorištu, pripremite tablice u kojima će moći napisati ili nacrtati što vide. Pri formiranju skupina, obratite pozornost na aktivno i ravnopravno sudjelovanje učenika s teškoćama te sposobnosti učenika i njihove preferencije (npr. matematičke vještine, sklonost prema društvenim predmetima).

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele više mogu na temelju napisanih sastavaka napisati prijedlog u kojemu traže izmjenu vanjskog prostora tako da je pogodan za učenje te ga mogu prezentirati Vijeću učenika i ostalim tijelima škole (Vijeću roditelja, Učiteljskom vijeću i Školskom odboru) s molbom da se pokrene realizacija re-kreiranja prostora prema njihovim idejama.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Učim iz svijeta što me okružuje

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ HJ A.6.4. Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Lijevo ili desno - moje super mjesto

Ponovite s učenicima riječi potrebne za opisivanje radnog mjesta za učenje: školski pribor, namještaj i prijedloge koji se slažu s dativom i akuzativom. Predložite učenicima da kod kuće fotografiraju svoje radno mjesto za učenje i fotografije objave na online zidu u alatu Padlet. Te fotografije iskoristite za uvježbavanje opisivanja prostora koristeći pitanje Wo? + Dativ (npr. Wo ist der Stuhl?). Opisivati mogu usmeno ili pisano zapisujući komentare ispod fotografija u Padletu. Uočite i prokomentirajte s učenicima postoje li možda na fotografijama radnih mjesta distraktori učenja koje bi bilo potrebno maknuti. Razgovarajte dalje o tome što bi se u ovim radnim prostorima moglo postaviti drugačije da bi bilo bolje organizirano i pregledno. Za tu aktivnost upotrijebite pitanje Wohin? + Akkusativ (npr. Wohin stellen wir die Stifte?).

Provedite u učionici vježbu sa školskim priborom i ostalim stvarima koje se uobičajeno nalaze u radnom prostoru učenika. Ovu aktivnost možete provesti frontalno ili u grupama i to u dva kruga. U prvom krugu učenici opisuju gdje je što koristeći rečenice s dativom (Wo?), a drugom krugu stavljaju stvari na određena mjesta na klupi i opisuju kamo (Wohin?) što stavljaju upotrebljavajući rečenice s akuzativom.

Inačica ovog zadatka može biti i da jedna grupa učenika postavi stol kako to odgovara dešnjaku, a druga grupa kako to odgovara ljevaku. Ako imate jednog ili više ljevaka u razredu, možete njih staviti u posebnu grupu da oni sebi prilagode svoj radni prostor i nakon toga usporedite radni prostor ljevaka s radnim prostorom dešnjaka.

Pogledajte s učenicima videozapis na njemačkom jeziku o tome kako bolje organizirati radno mjesto za učenja: Lernen mit Spaß - Hausaufgaben ohne Stress. Prokomentirajte videozapis - neka učenici iznesu iskustva s organizacijom svog prostora za učenje kod kuće. Zadajte im zadatak da opišu svoj širi radni prostor. Npr. Ich lerne und schreibe Hausaufgaben im Kinderzimmer/ in der Küche. Ich habe genug Licht. Mein Stuhl ist bequem. Mein Tisch ist zu klein. Usw. Zadatak možete započeti na satu ili ga dati učenicima za zadaću.

Postupci potpore

Pri ponavljanju pojmova, odnosno riječi za opisivanje radnog mjesta, osigurajte učenicima kartice sa slikovnim prikazom predmeta (fotografija) koju prati riječ na njemačkom jeziku, a na poleđini kartice napišite prijevod riječi na hrvatski jezik. Slikovni prikazi odgovarat će učenicima s poremećajem iz spektra autizma te intelektualnim teškoćama.

Pripremite podsjetnike s akuzativom i dativom, njihovim pitanjem i primjerom. Označite različitim bojama navedena dva padeža. Pri opisivanju radnog mjesta koristite smjernice u obliku pitanja koja će usmjeravati učenike pri opisivanju. U razgovoru o distraktibilnim predmetima u okruženju radnog mjesta, pripremite slikovne prikaze mogućih predmeta u okruženju radnog mjesta te će učenik sam izabrati predmet koji njega ometa. Učenici mogu i nacrtati predmete koji su im distraktibilni. Za učenike s teškoćama pažnje potrebno je uvećati dijelove fotografije ili izdvojiti predmete s fotografije kako bi ih lakše uočili i zaključili ometaju li ih u radu. Kod prikaza videozapisa za učenike s oštećenjem sluha osigurajte titlove, a za učenike s oštećenjem vida sjedenje u blizini izvora zvuka. Učenike s teškoćama pažnje usmjeravajte pitanjima u razgovoru o videozapisima.

Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pogledati videozapis na njemačkom jeziku o planiranju i organizaciji vremena i prostora za učenje: Konzentrierter lernen. Zajedno prokomentirajte pogledani videozapis te predložite učenicima da izrade plakat ili videozapis na njemačkom jeziku o tome što sve oni rade prije nego što krenu pisati zadaću ili učiti. Neka naročito obrate pažnju na to što im pomaže da se uspješnije koncentriraju na zadatke koje moraju obaviti. Mogu napraviti listu preporuka za uspješniju organizaciju radnog prostora i uspješno učenje te savjete prezentirati u razredu. Predlažemo da za ove aktivnosti koriste alat za izradu i organizaciju multimedijskog sadržaja Sway.

Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Lijevo ili desno - moje super mjesto

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ (1) NJ A.6.4. Učenik sudjeluje u kratkoj i vrlo jednostavnoj govornoj interakciji.
  • OŠ (1) NJ A.6.5. Učenik piše kratke i vrlo jednostavne tekstove.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Francuski jezik

Baš je dobro učiti ovdje!

Prije nego krenete u razradu same aktivnosti, pripremite pribor za pisanje, nekoliko udžbenika, bilježnicu, školsku torbu. Pokažite učenicima jedan predmet koji imate na svojoj klupi, primjerice školsku torbu i postavite im pitanje Qu’est-ce que c’est?. Uputite učenike da međusobno postavljaju i odgovaraju na pitanja po primjeru kako ste im pokazali, koristeći vlastiti školski pribor.

Zatim s učenicima ponovite vokabular vezan uz predmete u učionici (radni stol, stolica, prozor, ormar i druge stvari koje se nalaze u učionici). Unaprijed pripremite pet različitih fotografija radnog mjesta za učenje koje možete pronaći na stranicama poput Freepik (uz navođenje izvora) ili Pixabay. Kao uvod u aktivnost učenicima prikažite fotografiju osobe koja uči u sobi/ dnevnom boravku, kauču, za radnim stolom i slično. Postavite im pitanja (Qui est sur la photo? Où il/elle est? Qu’est-ce qu’il/elle fait? Qu’est-ce qu’il y a sur son bureau?...)

Nakon razgovora o slici koju su vidjeli, postavite im nekoliko pitanja o njihovu radnom mjestu. Zatim ih podijelite u četiri grupe. Recite im da će opisivati radno okružje na fotografiji koju im dodijelite. Svaka grupa dobit će različitu fotografiju. Sastav trebaju napisati u sadašnjem vremenu koristeći prijedloge mjesta (ispod, iznad, nadesno, nalijevo...). Podijelite im poveznicu rječnika gdje mogu pronaći riječi koje ne znaju prevesti. Nakon što su napravili sastave, podijelite im tablicu s fotografijama (Photo 1, Photo 2, Photo 3, Photo 4). Za jednu fotografiju neka unaprijed stave kvačicu jer je riječ o fotografiji njihove grupe. Predstavnici grupa čitaju svoje sastave, a ostale grupe pogađaju kojoj slici pripada taj sastav. Nakon opisa radnog mjesta, zadajte im zadatak da naprave anketu na temu – Mon lieu de travail idéal. Neka svaka grupa napiše šest pitanja koja mogu biti otvorenoga i/ili zatvorenoga tipa. Anketu mogu napraviti u alatu Google Obrasci. Nakon što riješe anketu, prikažite učenicima automatski generirane rezultate i grafičke prikaze odgovora da vide kakvi su odgovori. Podijelite rezultate ankete s ostalim učenicima objavom na oglasnoj ploči u školi, na mrežnim stranicama škole ili u školskom listu.

Postupci potpore

Pripremite kartice s fotografijama ili crtežima predmeta koju prati riječ na francuskom jeziku, a na poleđini kartice napišite prijevod riječi na hrvatski jezik. Slikovni prikazi odgovarat će učenicima s poremećajem iz spektra autizma te intelektualnim teškoćama te će služiti za ponavljanje pojmova. Veličina i rezolucija fotografija mora biti primjerena za učenike s oštećenjem vida (slabovidni), učenike s teškoćama vidne percepcije. Pazite na broj predmeta na fotografiji zbog moguće distraktibilnosti pažnje kod učenika s teškoćama pažnje. U razgovoru o fotografijama te njihovu radnom mjestu, pripremite pitanja u pisanom obliku kao smjernice. Provjerite razumijevanje riječi i rečenica, osobito kod učenika s intelektualnim teškoćama te poremećajem iz spektra autizma. Ako je potrebno, dodatno pojasnite pojmove te ilustrirajte primjerima bliskim učenicima. Učenicima s oštećenjem vida, omogućite rad u paru s vršnjakom koji će detaljno opisati promatranu fotografiju. Za pisanje sastava, također, pripremite pitanja koja će voditi učenika u opisivanju. U pitanjim istaknite (bojom, podebljavanjem) prijedloge koje učenik mora koristiti u opisu. Iznad ili pokraj prijedloga možete nacrtati strelicu ovisno o značenju prijedloga. Prijedloge sa simbolima (strelicama) možete pripremiti na podsjetniku koji će učenik i dalje koristiti u nastavi. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Predložite učenicima da među sobom provedu intervju o svom radnom mjestu te iz uloge novinara ili ispitivača postave pitanja, a drugi će odgovarati na njih. Po potrebi neka prošire intervju dodatnim pitanjima i snime video na spomenutu temu. Neka učenici snime taj intervju svojim pametnim uređajima te videozapis napravljen u Adobe Spark podijele na zajedničkoj virtualnoj oglasnoj ploči, primjerice Lino.

Nastavna aktivnost za predmet Francuski jezik

Baš je dobro učiti ovdje!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ FJ (1) A.7.3. Učenik piše kratki i jednostavni tekst.
  • OŠ FJ (1) A.7.4. Učenik govori kratki i jednostavni tekst.
  • OŠ FJ(1) A.7.5. Učenik sudjeluje u kratkome i jednostavnome razgovoru.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Informatika

Moja oaza za učenje!

Postavite pitanja učenicima: Kamo najčešće učite? Kako izgleda vaš radni kutak? Što vam je bitno dok učite? Smeta li vam buka ili neki predmeti oko vas?

Vođenim potpitanjima usmjerite učenike do željenog zaključka. Nakon toga zajedno istražite na internetu ideje i preporuke o organizaciji radnog prostora za učenje, primjerice Pravilno sjedenje za računalom.

Podijelite učenike u grupe po 3-4 učenika ili parove.

Učenici izrađuju videozapis u alatu PowerPoint s preporukama za organizaciju radnog prostora za učenje. Svoj uradak objavljuju na sustavu Stream (također iz Office 365 paketa). Videozapis treba sadržavati tekst (preporuke) i fotografije koje će sami fotografirati. Učenici zadatak odrađuju prema fazama:

  1. Osmišljavanje pravila kako organizirati svoj prostor za učenje.
  2. Osmišljavanje scena/fotografija.
  3. Fotografiranje ii prebacivanje fotografija na računalo.
  4. Izrada videozapisa (uvrštavanje pravila i fotografija).
  5. Objava videozapisa na sustav MS Stream.

Učenici daju preporuke o organizaciji radnog prostora za učenje, iznose ideje kako bi izgledao idealan i poticajan radni prostor za učenje, što sve treba sadržavati, a što je nepotrebno (distraktori), izabiru odgovarajaću temu za fotografije. Organiziraju i pripremaju prostor za fotografiranje. Fotografije snimaju pomoću pametnog telefona, fotoaparata ili tableta te ih prebacuju na računalo i spremaju u odgovarajuću mapu. Kada su skupili sve potrebne materijale, osmislili tekst naracije i pripremili fotografije, kreću na izradu videozapisa u PowerPoint-u. Prilikom izrade videozapisa učenici trebaju voditi računa o izgledu i svrsi. Gotove videozapise objavljuju na sustavu Stream, alat za dijeljenje sadržaja iz Office-a 365 koji omogućuje objavu i organizaciju videa u kanale i grupe. Nakon objave svi zajedno možete pogledati radove i komentirati ih.

Postupci potpore

Kako bi opisali svoje radni prostor kod kuće, učenici mogu nacrtati, napisati ili fotografirati radni prostor, ovisno o sposobnostima učenika. Primjerice, ako učenik ima govorno-jezične teškoće, prilagodite zadatak tako da se učenik izrazi pisanim putem. Pri opisu učenici koriste pitanja koja ste unaprijed pripremili. Pitanja pripremite pisanim putem radi lakšeg praćenja učenika s teškoćama pažnje. Također, pri oblikovanju teksta, pripazite na primjeren font, veličinu (Arial 14 pt), prored, razmak između riječi za učenike s teškoćama učenja. Pri formiranju skupine pripazite na sastav skupine, odnosno vodeći brigu o sposobnostima i preferencijama učenika, omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida omogućite rad u paru unutar skupina, kako bi vršnjak bio podrška u promatranju fotografija. Faze zadatka stvaranja videozapisa pripremite u pisanom obliku za učenike s teškoćama pažnje. Učenicima s poremećajem iz spektra autizma kao i učenicima s intelektualnim teškoćama potrebno je zorno prikazati korake aktivnosti pomoću primjera te slikovnim predodžbama (primjerice, simbol, crtež fotoaparata - fotografiranje). Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu istražiti dodatne mogućnosti dijaprojekcije i primijeniti ih na videozapis.

Nastavna aktivnost za predmet Informatika

Moja oaza za učenje!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ A.7.4 Učenik opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih, zvučnih podataka i videopodataka na računalu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Ne usisavaj dok učim!

S učenicima povedite razgovor o njihovu radnom mjestu kod kuće. Nakon što opišu svoja radna mjesta, projicirajte fotografije različito uređenih radnih mjesta. Raspravu usmjerite prema tome kako bi svoje radno mjesto mogli urediti da budu što učinkovitiji u učenju. Postoje li neka univerzalna pravila za uređenje radnog mjesta? Svakako naglasite ulogu pravilno smještenog izvora svjetlosti, poželjan sjedeći stav tijela, karakteristike stolca koji to omogućuje, bez okolinskih faktora koji ih ometaju i slično. Uz pomoć učenika zorno pokažite (primjerice, bljeskalicom na telefonu) kako izgleda kada je stolna lampa postavljena na pogrešnu stranu. Postavite im pitanja poput - ometa li vas netko ili nešto dok učite (preglasna glazba, glazba s riječima, mobitel, ukućani, kućni ljubimci…)? Kako sami možete umanjiti utjecaj ometajućih okolinskih faktora, da biste bili učinkovitiji u učenju? Pogotovo je to bitno za učenike koji nemaju svoju sobu ili radni stol. Znamo da je poželjno sav pribor za učenje pripremiti prije nego krenemo učiti. Jednako je bitno napraviti i promjene u svojoj okolini, ugasiti TV, reći ukućanima da ćeš sada učiti određeno vrijeme. Svoje ukućane možeš podsjetiti da učiš ili samog sebe motivirati da se ne baviš sporednim aktivnostima, ako pripremiš znak koji izvadiš kada učiš. Primjerice – Ne usisavaj dok učim! Nema mobitela tijekom učenja! Kako bi taj znak mogao izgledati? Što misliš, koje bismo boje mogli upotrijebiti prilikom izrade takvog znaka? A koje oblike? Kojim osjetilom primamo tu informaciju? U našem društvu, crvena boja veže se uz znakove zabrane, a plava i zelena uz dozvole i obavijesti. Pri izradi originalnog znaka, učenici neka pripaze na simboliku boje. Također, neka odaberu hoće li njihov znak biti simetričan ili asimetričan, geometrijskog ili slobodnog oblika, i tako ponoviti što je to simetrija i asimetrija. Svoj znak učenici će osmisliti i izraditi u programu Bojanje (Paint) na svojim uređajima. Učenici šestih razreda ovim putem će naučiti o važnosti vizualne komunikacije te se upoznati s grafičkim dizajnom i simbolikom boje. Na kraju ove aktivnosti, učenici neka postave svoje znakove na pripremljeni online zid u alatu Padlet i pokušaju pogoditi značenje tuđih znakova. Na taj način usporedit će svoj i tuđi uradak, te ukazati na zanimljiva rješenja i eventualne promjene.

Izvannastavna aktivnost

Ne usisavaj dok učim!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Svrha
  • Razvijati vizualno i likovno mišljenje te vizualnu i likovnu pismenost.
  • Procijeniti utjecaj prostornoga oblikovanja okoline na vlastiti život.
  • Uočiti važnost vizualne komunikacije.
  • Vježbati tehničke i izražajne mogućnosti novih medija.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (2020) Organizacija prostora za učenje - Za učenike 5.- 8. razreda osnovne škole, Youtube videozapis. (13. 8. 2020.)

Buljat, M. (2018) Poticajna okolina za učenje, diplomski rad, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu. (13. 8. 2020.)

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.