Photomath, jedna od najpopularnijih edukacijskih aplikacija na svijetu, nastala je u Hrvatskoj i u vrijeme koronakrize imala je preko 28 milijuna korisnika. Predstavlja li aplikacija učenicima šalabahter ili pomoć u savladavanju matematičkih problema? Kako bi saznali što o tome misle učenici te kako bi osvijestili pravu svrhu ove vrlo uspješne aplikacije, povežite dva razredna odjela iz Vaše škole ili dviju različitih škola te učenike nasumičnim odabirom podijelite u dvije grupe, negacijsku i afirmacijsku, za koje ste prethodno kreirali virtualne grupe na društvenoj mreži Yammer.
Pripremite zadatke iz cjeline Trigonometrijske jednadžbe i objavite ih u obje grupe. Zadatke rješava svatko za sebe i to tako da neki učenici unutar grupe koriste aplikaciju Photomath za pomoć, a neki udžbenik. Učenici moraju riješiti sve zadatke te konačna rješenja objaviti na Yammeru gdje ih međusobno komentiraju. Unutar svoje virtualne grupe učenici se upoznaju, raspravljaju o postupcima koje su koristili prilikom rješavanja, analiziraju način rada i ulogu Photomatha u rješavanju zadataka te dogovaraju svoja stajališta. Afirmacijska grupa priprema teze i argumente za prednosti koje su uočili tijekom korištenja Photomatha, a negacijska nedostatke. Grupe odabiru predstavnika koji će argumentirano braniti teze svoje grupe te kreće debata putem Skype video konferencije pod nazivom “Photomath DA ili NE?".
Svakom predstavniku odredite vrijeme za prezentaciju svojih teza i argumenata putem Skypea.
Nakon iznesenih teza jedne i druge strane povedite raspravu i razgovor s učenicima. Zaključite zajedno koje su prednosti i koji nedostaci. Treba li Photomath u potpunosti izbaciti iz nastave matematike ili ga koristiti umjereno za provjere ili pomoć ukoliko nešto ne znamo riješiti? Treba li Photomathu slijepo vjerovati i prepisati korake bez kritičkog promišljanja i provjere rješenja? Jesu li nekada pogrešno riješili zadatak upotrebom Photomatha?
Učenicima s teškoćama demonstrirajte rad u digitalnim alatima koji su im potrebni za rješavanje zadataka iz trigonometrije. Učenicima s oštećenjem vida omogućite korištenje asistivne tehnologije. Ako koriste čitač ekrana, provjerite podržava li čitač ekrana aplikaciju. Ako ne podržava, omogućite učeniku rad u paru kako bi dobio podršku tijekom rješavanja zadanih zadataka. Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja i teškoćama iz spektra autizma pripremite prilagođene pisane upute po koracima za rad u digitalnim alatima. Tijekom rješavanja zadataka iz trigonometrijskih jednadžbi provjerite razumiju li učenici s teškoćama zadatak te im pružite podršku. Provjerite znaju li učenici s teškoćama objaviti rješenja na Yammeru. Ukoliko ne znaju, demonstrirajte im na koji način ih objaviti. Učenike s teškoćama potaknite sugestijama i potpitanjima na sudjelovanje u raspravi. Za učenike s oštećenjem sluha tijekom debate putem Skypa omogućite podršku komunikacijskog posrednika. Tijekom skype debate učenike s teškoćama podsjetite na pravila socijalno prihvatljivog ponašanja u raspravama. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Uputite učenike da kratko opišu debatu i njezine korake jer su u debatu bili uključeni učenici iz druge škole. Svoje teze za i protiv te zaključke debate učenici neka zapišu koristeći primjerice Word Online i objave ih na web stranici škole.
Pokret za slobodu knjige - BookCrossing - pokrenut je uoči Svjetskog dana knjige 21. travnja 2001. Zajednica bookcrossera danas broji gotovo milijun i 900 tisuća ljubitelja knjiga i pasioniranih čitatelja diljem svijeta. Upoznajte svoje učenike s ovim svjetskim pokretom i njihovom mrežnom stranicom Bookcrossing. Zatim organizirajte volontersku akciju prikupljanja knjiga na razini škole, ali i u lokalnoj zajednici.
Kad su knjige prikupljene, učenike podijelite u grupe prema kategorijama univerzalne decimalne klasifikacije UDK jer će prema njoj učenici razvrstati i grupirati prikupljene naslove. Tako pripremljene knjige evidentiraju u aplikaciji BookCrossing i na knjigu zapisuju dodijeljen evidencijski broj kojim će ju moći pratiti na njezinu putovanju.
Učenici mogu u sustavu Bookcrossinga izraditi i osobne poruke za nove čitatelje te im pridodati i prigodne fotografije s akcije prikupljanja.
Učenici zatim fotografiraju sve naslovnice knjiga i upisuju svoje poruke u aplikaciju Swayu koju objavljuju u formi dijaprojekcije na mrežnim stranicama škole i školske knjižnice kako bi privukli pažnju novih čitatelja.
Vrhunac i završetak ove aktivnosti je sam događaj razmjene knjiga: Bookcrossing. Potaknite učenike da osmisle kreativne načine putovanja knjiga u svijet. Postavite im pitanje na Tricideru: kako naše knjige mogu dobiti krila? Učenici će upisati sve moguće zamisli i na kraju će lajkanjem odabrati onu koja se svima čini najoriginalnijom i izvedivom. Možete ih potaknuti i svojim prijedlozima, npr. ostavimo knjige na klupama u parku. Ponudimo ih na tržnici među piljaricama. Postavimo stolić na sredinu glavnog gradskog trga. Izgradimo piramidu knjiga i sl.
Učenici traže od mjesnih vlasti da im omoguće akciju i pritom im nude i svoju digitalnu zbirku ponuđenih naslovnica za objavu na mrežnim stranicama uz pozivnicu na mjesni Bookcrossing. Idealno vrijeme za organizaciju ove aktivnosti je Svjetski dan knjige 23. travnja, tj. u Noći knjige.
Učenici se u dogovoru s nastavnikom prijavljuju na jedan besplatni Coursera masovni online tečaj (MOOC) o kreativnom pisanju. Tijekom tečaja učenici vode dnevnik učenja u učeničkoj bilježnici u OneNote Class Notebook. Nakon što završe tečaj, svaki učenik kreira svoj račun na društvenoj mreži Wattpad. Podrazumijeva se da i nastavnik ima otvoren račun.
Wattpad je društvena mreža pisaca, amatera i profesionalaca koji koriste ovu platformu za objavljivanje svojih kratkih e-priča ili e-romana. Najzastupljeniji jezik na kojem se piše je naravno engleski no, može se pisati na bilo kojem jeziku. Svaki pisac, nakon što objavi svoju priču, treba istu promovirati kako bi stekao što više pratitelja te dobio mišljenje o svojoj priči ili poglavlju. Pisac je ujedno i čitatelj te prati svoje omiljene pisce i ostavlja komentare na njihova djela. Pisci na Wattpadu mogu čak i surađivati s autorima u kreiranju novog poglavlja njihovog online romana.
Učenicima koji će surađivati na zajedničkom online romanu nastavnik predlaže da se povežu prema vrsti žanra koji bi htjeli pisati. Nakon toga učenici u nekom određenom periodu surađuju na zajedničkom romanu, raspravljaju o mogućim likovima, razvoju radnje, a mogu se i dogovoriti da naizmjence pišu poglavlja. Suradnja se može odvijati uživo u sklopu tjednog izvanastavnog sastanka kao i online, putem njihovog Class Notebooka i to u prostoru za suradnju. Nastavnik prati njihov rad i pomaže po potrebi. Učenici redovito promoviraju svoju priču na Wattpadu kako bi stekli nove pratitelje tj. čitatelje i nastavljaju u kreiranju svoje priče, a ujedno čitaju i komentiraju priče svojih drugih kolega kao i ostalih amaterskih pisaca na Wattpadu. Svoju priču mogu podijeliti i na drugim društvenim mrežama, zatim na službenim stranicama škole. Učenici, koji žele, mogu se s vremenom prijaviti i na neko od natjecanja u kreativnom pisanju tzv. Writing Contest koja se često organiziraju na Wattpaddu.
Dobrila Zvonarek (2013). BookCrossing - svjetski pokret za slobodu knjige (13.8.2020.)
BookCrossing. What is BookCrossing? (13.8.2020.)
Wattpadd (13.8.2020.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.