Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Jednaki u svemu

Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • IZVAN: položaj žena, ravnopravnost, povijest žena
  • HRV: osvrt, problemski članak, prezentacija
  • GK: skladateljice/skladatelji, povijest glazbe
  • MAT: razlomak, decimalni broj, postotak
  • ENG: rod, rodni stereotipi
Izvannastavna aktivnost

Nepoznato o poznatom

Zamolite učenike da metodom vruće olovke u jednoj minuti navedu što više znanstvenika, umjetnika, povijesnih osoba o kojima su učili. Razgovarajte o tome koliko se žena pojavljuje na njihovom popisu. Naglasite učenicima da su žene u svim razdobljima povijesti, kao i danas, činile oko 50% stanovništva. Zašto je 50% stanovništva nestalo iz povijesnog sjećanja?

Predstavite učenicima rezultate istraživanja koje je provedeno na udžbenicima povijesti osamdesetih godina prošlog stoljeća iz knjige Konji, žene ratovi Lydie Sklevicky (poglavlje "Žene u jugoslavenskoj povijesti: nevidljive ili brojčano nadvladane?", str. 18., Tabela 1: Frekvencija pojavljivanja slika muškaraca, žena, djece i životinja u svim udžbenicima povijesti - udžbenici, radne bilježnice, povijesne čitanke od petog do osmog razreda osnovne škole, Tabela 3: Frekvencija pojavljivanja muških i ženskih ličnih imena u osam jugoslavenskih srednjoškolskih udžbenika povijesti). Komentirajte podatke s učenicima.

Podijelite učenike u nekoliko grupa te ih uputite da će na isti način izvršiti analizu svojeg udžbenika iz povijesti. Svaka grupa može pregledati određene cjeline u udžbeniku, a na kraju grupe objedinjuju podatke do kojih su došli (možete podijeliti Google dokument). Učenici će usporediti rezultate svojih istraživanja s onima prije 40 godina i zaključiti raspravu što se eventualno promijenilo ili nije. Dopustite da učenici iznesu svoje prijedloge kako bi učinili vidljivijom povijest žena. Učenici će na karti svoje općine, grada, županije s pomoću alata Google karte nacrtati kvadrante i podijeliti se po grupama da bi pristupili istraživanju imena ulica. Grupe će u svojim kvadrantima istražiti koliko ulica nosi naziv žena, a svoje će rezultate ponovno objediniti.

Da bi s nepoznatog dijela prošlosti obrisali prašinu, učenici će istražiti povijest svoje lokalne zajednice. Njihov je cilj pronaći primjere istaknutih žena koje su ovdje djelovale (ne moraju nužno biti u mjestu i rođene) i istražiti njihov život i rad. Učenici mogu posjetiti knjižnicu, muzej, lokalne udruge koje se bave poviješću mjesta, župni dvor i sva dostupna mjesta s arhivskom građom. Učenici će na mrežnim stranicama mjesta istražiti kome se mogu obratiti u lokalnoj upravi s prijedlogom za promjenom imena ulica. Uputit će dotičnom uredu zamolbu za sastankom na kojemu bi predstavili svoju inicijativu. Učenici će pripremiti predstavljanje u kojemu će ukratko opisati svoj projekt, rezultate istraživanja i argumentirani prijedlog zašto bi određene ulice trebale nositi imena istaknutih žena. Neka za predstavljanje projekta izrade slikokaz/prezentaciju služeći se alatom Google Prezentacije. Neka zamole voditeljstvo lokalne knjižnice za suradnju tako da objave prezentaciju/slikokaz na mrežnim stranicama ili da pripreme izložbu u prostoru knjižnice s vizualno oblikovanim radovima koje su prikupili. Inicijativu mogu proširiti tako da pronađu škole partnere služeći se platformom e-Twinning. Upute za prijavu potražite na poveznici.

Izvannastavna aktivnost

Nepoznato o poznatom

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Svrha
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Potpisujem za jednakost

Podijelite učenike u tri grupe. Svakoj grupi dodijelite veći bijeli papir, a nasred svakog papira napišite pojmove: prva grupa - stereotipi, druga grupa - diskriminacija, treća grupa - pseudonim. Pokrenite oluju misli. Svi učenici u grupi pišu što više pojmova koji ih podsjećaju na zadane pojmove. Razgovarajte s učenicima o napisanom. Ukoliko je potrebno, objasnite im pojmove o kojima su pisali.

Neka učenici pogledaju televizijsku emisiju o Mariji Jurić Zagorki Hrvatski velikani 2 Roberta Knjaza (ukoliko zbog nedostatka vremena niste u mogućnosti pogledati emisiju u školi, učenici ga mogu pogledati kod kuće uz uvjet da im pripremite pitanja na koja će odgovarati tijekom gledanja). Učenici su i dalje u grupama. Neka svaka grupa zaključi kako je početni pojam povezan s emisijom koju su gledali. Razgovarajte o napisanom.

Nakon razgovora prva grupa učenika treba izraditi “Zid stereotipa” u kojem će popisati sve stereotipe iz života Marije Jurić Zagorke i njezina vremena te ih prikazati odgovarajućim fotografijama. Osim navedenoga videozapisa učenici se mogu služiti internetom i pretražiti stereotipe povezane uz strah od matematike koji je prisutniji među djevojčicama nego dječacima. O tome govori stručni članak. Neka svoja saznanja povežu s vlastitim stajalištem o matematici i o odabiru zanimanja. Neka svrha izrade "Zida stereotipa" bude ukazivanje na stereotipe i njihovo razbijanje. Učenici mogu potaknuti druge učenike na slobodan izbor zanimanja bez utjecaja stereotipa. Zid mogu izraditi na hamer papiru.

Neka druga grupa nakon razgovora napiše osvrt “Razbijanje diskriminacije u Zagorkinu životu”. Mogu ga pisati s pomoću alata za pisanje Word Online. Treća će grupa pisati problemski članak o ulozi pseudonima u Zagorkinu životu, iznoseći svoja stajališta. Učenicima odredite duljinu teksta.

Učenici predstavljaju svoje radove, a nakon toga u istim grupama izrađuju prezentacije/slikokaze u digitalnom alatu PowerPoint Online o tome kako bi Marija Jurić Zagorka živjela danas. Kome bi se mogla obratiti za rješenje svojih problema? Koje bi nagrade mogla dobiti za doprinos društvu? Uputite ih da navedu i institucije koje bi danas zaštitile Mariju Jurić Zagorku. Neka na kraju istaknu njezino stvaralaštvo, lukavstvo, ideje i napore za poboljšanje društva u kojemu je živjela. Svoje radove mogu predstaviti učenicima u paralelnom razrednom odjelu.

Postupci potpore

Tijekom rada u grupama poželjno je učenike s teškoćama dovoljno približiti mjestu izvođenja kako bi imali mogućnost dobro vidjeti, čuti i uključiti se, a učitelj će točno odrediti njihovu ulogu (u skladu s onim što procijeni da učenik može) i tako osigurati aktivno sudjelovanje. Ako se u razredu nalazi slabovidni učenik, potrebno je odabrati mat papir ili papir žućkaste boje koji nema odsjaj. Uputno je učeniku s teškoćom tijekom gledanja televizijske emisije dati kratke i jasne upute povezane sa zadatkom i provjeriti njihovo razumijevanje (primjerice, “stereotipi”, “pseudonim”), posebice kod učenika s intelektualnim teškoćama, poremećajima iz spektra autizma. Ako je riječ o složenom zadatku (izvedba nekoliko aktivnosti), potrebno ga je razdijeliti na korake. Uputno je učenicima s teškoćama pripremiti kratka i jasna pitanja na koja trebaju odgovoriti. Učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, deficitom pažnje/poremećajem hiperaktivnosti, učenicima s disleksijom i disgrafijom, potrebno je definirati strukturu da bi im pisano izražavanje bilo lakše i preglednije. Neki učenici će moći, prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje, u ime grupe predstaviti napravljeno ili samo dogovoreni dio (npr. uvod, razradu, zaključak), tj. onaj dio na kojem su bili najviše angažiran. Ne treba ispravljati učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje i sl. i treba spriječiti oponašanje i ruganje. Sve što se promatra, učenicima s oštećenjem vida treba prethodno objasniti, a može im se ponuditi tekst na Brailleovu pismu. Poželjno je da imaju svoje računalo ili tablet, čitač ekrana ili prilagodbu ekrana s pomoću programa ZoomText.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici koji žele znati više istraže koje su još žene pisale pod pseudonimom i objasne zašto su to činile. Svoje istraživanje mogu prikazati u digitalnom alatu Sway.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Potpisujem za jednakost

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu.
  • OŠ HJ C.8.1. Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Glazbena kultura

Glazba sa ženskim potpisom

Predstavite učenicima Padlet zid (modul Wall) na kojem se nalazi nekoliko izjava u kojima nije vidljivo čije su, ali je svima zajednička tema - skladanje (pr. "Razgovarala sam s bratom. Pristao je objaviti moje skladbe pod svojim imenom.”, “Felixu će glazba možda postati profesijom dok će tebi uvijek ostati samo ukras; nikad neće moći niti bi trebala biti temelj tvoje egzistencije.”, “Objavit ću svoju skladbu s nepunim imenom. Pisat će E. M. Smyth. Možda tada neće prevladati predrasude slušatelja."). Potaknite učenike da povežu što je zajedničko tim izjavama i što misle kada su nastale. Neka rasprava bude slobodna i neopterećena točnim i netočnim tvrdnjama. Podržite ozračje napetosti i iščekivanja učenika, ne odajući temu aktivnosti i prepuštajući učenicima raspravu oko tvrdnji.

Predstavite učenicima dvije skladbe koje će poslušati s neuobičajenim zadatakom. Nemojte im predstaviti naslov skladbi i skladatelja/skladateljicu, ali neka nakon slušanja skladbi otkriju je li riječ o skladateljici ili skladatelju. Pripremite listić za slušanje u kojem će pratiti glazbene sastavnice i zapisati doživljaj slušanih skladbi kao i svoj konačni odabir. Učenici tako trebaju odrediti skladbu skladatelja i skladateljice i obrazložiti svoj odabir. Mogu raditi u paru ili u manjim grupama. Možete se služiti digitalnim alatom Mentimeter ili Google Forms za prikaz odabira svih učenika. Odaberite skladbe dvije skladateljice prema svojem izboru (nakon završetka zadatka i rasprave obrazložite učenicima da su tijekom osnovne škole uglavnom slušali skladbe skladatelja i da ste zato odabrali dvije skladbe skladateljica). Nakon slušanja i razgovora o odabiru predstavite skladbe i skladateljice te usmjerite raspravu prema glazbi kao univerzalnoj umjetnosti i glazbenom daru neovisnom o spolu.

Pitajte učenike za imena poznatih skladateljica i razgovarajte o tome zašto ih ne znaju više. Upoznajte učenike s temom žena i njihovoga prava na rad, samostalnost i objavu vlastitih djela tijekom povijesti. Upoznajte ih sa značajnim skladateljicama iz hrvatske povijesti, ali i sadašnjosti.

Postupci potpore

Uputno je provjeriti razumiju li učenici s teškoćama dijelove aktivnosti koji se odnose na raspravu i razgovor. Poželjno je potaknuti ih na iznošenje svojih pretpostavki postavljanjem problemskih pitanja. Učitelj treba moderirati učenika jer su djeca s teškoćama ponekad nedistancirana i nekritična što može izazvati reakciju ostatka razreda (često smijeh i sl.). Zadajte kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponudite odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebno učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, učenicima s oštećenjem sluha ili poremećajem iz spektra autizma. Govorite jasno i razumljivo, pišite, pokazujte učenicima s oštećenjem sluha tijekom slušanja skladbi jer gluhi učenik čita s usana. Budite pritom licem okrenuti prema svjetlu jer to olakšava čitanje. Ostvarujte kontakt očima i ponovite, preoblikujte ili skratite rečenicu ako vas učenik nije razumio. Ono što se sluša, potrebno je pismeno opisati da bi učenik mogao pročitati o čemu je riječ u skladbi i zaključiti što je potrebno.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Predložite učenicima izradu lente vremena na temu skladateljica, služeći se materijalima sa sata i onih koje sami pronađu. Možete izložiti lentu u učionici ili u nekom drugom prostoru škole, a u tome će poslužiti digitalni alat Padlet.

Nastavna aktivnost za predmet Glazbena kultura

Glazba sa ženskim potpisom

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ GK A.7.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Nobelina nagrada

Ispričajte učenicima osnovne informacije o dodjeli Nobelove nagrade ili im prikažite videozapis Alfred Nobel, dinamit i Nobelova nagrada i recite im da procijene postotak žena među dobitnicima Nobelove nagrade iz područja fizike, kemije, medicine, književnosti, ekonomije i nagrade za mir od početka njezina dodjeljivanja 1901. godine. Njihove procjene zabilježite digitalnim alatom Mentimeter (Word Cloud) i prikažite rezultate. Raspravite zašto su odabrali baš te vrijednosti, zašto im se udjeli žena možda razlikuju od područja do područja.

Podijelite ih u šest grupa, svakoj grupi dodijelite jedno područje i objasnite da će im zadatak biti provjeriti točnost njihovih procjena. Uputite ih na mrežno izdanje Hrvatske enciklopedije u kojoj će pronaći podatke o dobitnicima Nobelove nagrade iz svih područja. Svaka grupa prebrajanjem utvrđuje udio žena dobitnica za odabrano područje, zapisuje ga u obliku razlomka, decimalnog broja i postotka. Neka odnos tih dviju veličina zapišu u omjeru 1:k i prikažu piktogramom. Neka fotografije odrađenih zadataka postave na digitalni zid u alatu Padlet (Shelf format) u kojem ste izradili šest stupaca (svaki za jedno područje), a koji možete podijeliti poveznicom. Tijekom rada učenika u grupama upišite u svaki stupac interval vrijednosti procjene koju su učenici odradili na početku aktivnosti.

Nakon objavljivanja radova svih grupa prikažite objave i usporedite određene vrijednosti s procijenjenima. Razgovarajte s učenicima o razlozima malog udjela žena među dobitnicima Nobelove nagrade. Potaknite ih na iznošenje prijedloga što se može poduzeti da se poveća broj žena dobitnica.

Postupci potpore

Tijekom rasprave postavljajte kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponudite odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebno učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, učenicima s oštećenjem sluha ili poremećajem iz spektra autizma. Budite sigurni da ste zaokupili učenikovu pažnju, nije poželjno upotrebljavati iznenadna pitanja poput „Reci mi sve što znaš o...“. Uputno je voditi brigu o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka, pr. potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka s učenicima s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima. Važno je da alati budu dostupni učeniku i u skladu s vrstom opterećenja ili poremećaja (učenici s oštećenjima vida, sluha, motoričkim teškoćama) zbog čega je dobro organizirati rad u paru. Potrebno ih je unaprijed upoznati sa sadržajem odabranih poveznica i prilagoditi količinu i način davanja potrebnih informacija teškoći učenika. Svakako je uputno pokazati način uporabe poveznice i provjeriti kako se učenici snalaze. Sve što se promatra, učenicima s oštećenjem vida treba prethodno biti objašnjeno. Poželjno je da imaju svoje računalo ili tablet, čitač ekrana ili prilagodbu ekrana s pomoću programa ZoomText.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike koji žele znati više da objedine rezultate rada svih grupa, prikažu ih infografikom izrađenom u nekom alatu za grafički dizajn (pr. Canva) i objave u školskim novinama ili na školskoj mrežnoj stranici.

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Nobelina nagrada

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • MAT OŠ A.7.3. Primjenjuje različite zapise racionalnih brojeva.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Engleski jezik

Tipično mi

Razgovarajte s učenicima o razlikovanju roda i spola. Da bi bolje razumjeli pojmove, prikažite im videozapis Gender stereotypes and education. Ako je potrebno, prilagodite prijevod na hrvatski jezik.

Raspravite o razlikovanju roda i spola te rodnim stereotipima. Neka učenici navedu primjere kojih se mogu sjetiti ili su ih osobno doživjeli. Ako je potrebno, usmjerite ih s nekoliko pojmova koji su “tipično ženski” ili “tipično muški” (pr. ružičasta boja je ženska boja, muškarci su bolji vozači, žene ne voze tramvaje, muškarci ne kuhaju, u vrtiću rade samo žene i sl.).

Podijelite učenike u dvije grupe i pripremite im veliki papir na kojem mogu zajedno upisivati stereotipe koje poznaju. Jednu grupu uputite da navede “tipično muške” stereotipe, a druga grupa “tipično ženske” stereotipe. Nakon toga neka svaka grupa predstavi svoje primjere. Raspravite o rušenju takvih stereotipa u društvu, odnosno o primjerima kada žena obavlja “tipično muški” posao i obrnuto. Podsjetite učenike na seriju “Teorija velikog praska” u kojoj su ženski likovi jednako uspješne znanstvenice kao i muški likovi i potaknite ih da se prisjete i drugih primjera iz popularne kulture. Kako bi njihova svakodnevica izgledala da su suprotnog spola? S kakvim bi se problemima susretali? Što bi bilo jednostavnije, a što teže obavljati u životu? Nastavnik ispituje uporabom modalnih glagola i inzistira na odgovorima s pomoću istih glagola. Najavite im da će pisati sastavak o životu u suprotnom spolu.

Uputite ih u temu sastavka “Da sam ja (suprotnog spola)”. Neka opišu svoju svakodnevicu iz perspektive svojega spola. Mogu opisati koje sportove vole i prate, koje boje su im drage, kojim se aktivnostima i hobijima bave, koji su im najdraži predmeti, kojim zanimanjem se žele baviti i sl. Neka radovi budu anonimni. Pripremite tablicu s rubrikama u kojima su navedene glavne sastavnice pisanja sastavka. Nakon što su učenici završili s pisanjem, nasumično izaberite nekoliko sastavaka koji će se javno pročitati i komentirajte ih s ostatkom razreda. Radovi će pokazati kako bi izgledao jedan tipično “ženski dan” prikazan u muškom rodu i obrnuto. Neka komentiraju navode, opise i mogu li se zamisliti u takvom životu. Navedite ih da razmisle treba li postojati podjela životnih uloga u odnosu na spol ili nam takve podjele stvaraju opterećenje u životu.

Uputite ih da najzanimljivije primjere radova kao primjera rušenja stereotipa objedine na zajedničkom plakatu naziva “Tipično mi”. Neka iz sastavka izaberu nekoliko svojih prednosti i interesa i neka ih navedu na plakatu. Primjeri mogu biti: nekoliko dječaka u našem razredu voli crvenu boju, neki od nas žele biti vozači tramvaja, neke djevojke u našem razredu vole igrati nogomet itd. Potrebno je zahtijevati uporabu točnih struktura (some, any, none, a few...). Za izradu plakata mogu se poslužiti digitalnim alatom Canva, a plakat možete ispisati i izložiti u prostoru škole i objaviti na razrednoj (ako postoji) i školskoj mrežnoj stranici.

Postupci potpore

Upute na engleskom jeziku dobro je prevesti, a zahtjeve razlomiti. Uputno je provjeravati je li učenik razumio sadržaj, pojmove i pravila i ponuditi mu dodatna objašnjenja. Predvidite usvajanje primjerene količine činjenica, generalizaciju, upotrebljavajte slikovne podsjetnike, tj. služite se tehnikom vizualizacije. Za svakog učenika s teškoćama važno je predvidjeti ulogu u grupi (u skladu s onim što učitelj procijeni da učenik može učiniti) da bi suučenik mogao usmjeravati učenika s određenim oštećenjem ili poremećajem ili mu pomagati (npr. učeniku s motoričkim poremećajima, oštećenjima vida). Tako će se osigurati aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u ovoj aktivnosti. Potrebno je u grupi dogovoriti rad na određenim pojmovima. Tijekom pisanja sastavka važno je učenicima sa specifičnim teškoćama učenja i grafomotoričkim teškoćama predvidjeti manju količinu teksta za pisanje kao i grafičke organizatore u koje se upisuju željeni podatci. Uputno je unaprijed postaviti kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponuditi odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebno učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, čitanja i pisanja ili poremećajem iz spektra autizma. Ne ocjenjuju se pogreške u pisanju i pravilna uporaba glagolskih vremena. Uputno je učenicima s teškoćama, umjesto mnogo pisanja, omogućiti pronalaženje slikovnih prikaza koji im olakšavaju rješavanje zadatka, a pisano izražavanje treba zamijeniti usmenim. Učenik s oštećenjem vida radit će na svojem prilagođenom računalu ili tabletu, s čitačem ekrana, tj. prilagodbom ekrana s pomoću programa ZoomText. Tijekom izrade digitalnog plakata učitelj treba točno odrediti ulogu učenika s teškoćama (u skladu s onim što učitelj procijeni da učenik može učiniti) i tako osigurati aktivno sudjelovanje učenika, a ne samo njegovu pasivnu ulogu. Važno je da je digitalni alat dostupan učeniku i u skladu s vrstom opterećenja ili poremećaja (učenici s oštećenjima vida, sluha, motoričkim teškoćama) zbog čega je dobro organizirati rad u paru.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu istražiti primjere stereotipnih ženskih zanimanja u kojima su muškarci jednako uspješni i obrnuto. Podatke mogu prikazati infografikom s pomoću digitalnog alata Canva.

Nastavna aktivnost za predmet Engleski jezik

Tipično mi

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ EJ A.8.4. Učenik sudjeluje u dužemu planiranom i dužemu jednostavnome neplaniranom razgovoru poznate tematike.
  • OŠ EJ A.8.6. Učenik piše strukturirani tekst srednje dužine i poznate tematike koristeći se jezičnim strukturama niže razine složenosti i razlikujući pravopisna pravila u hrvatskome i engleskome jeziku.
  • OŠ EJ C.8.4. Učenik razvija osnovne tehnike kreativnog izražavanja i koriste se njima pri stvaranju različitih vrsta tekstova srednje dužine poznatih sadržaja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Rolf Gollob, Peter Krapf, Wiltrud Weidinger (ur.) (2010) Obrazovanjem do demokracije. Metodički priručnik za odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo i ljudska prava. Vijeće Europe. (24. 6. 2020.)

GOOD Inicijativa (2018) Rodna ravnopravnost (24. 6. 2020.)

Civilno društvo - Časopis za razvoj civilnoga društva u Republici Hrvatskoj (2008) Žene i izbori (3. 7. 2020.)

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.