U uvodnom dijelu sata učenike podijelite u grupe prema mjestu/ulici u kojoj stanuju. Iz udžbenika za glazbenu kulturu trebaju odabrati pjesmu koju su učili na satu i koju mogu uspješno zajedno otpjevati, odsvirati ili otplesati. Pjesmu neće izvoditi odmah, ali je mogu uključiti u festival svoje ulice koji trebaju osmisliti u daljnjem tijeku aktivnosti.
Za pripremu i organizaciju festivala prvo je potrebno osmisliti dio ulice koji bi najbolje odgovarao festivalskim potrebama. Mjesto ćete simbolično nazvati Ku(l)tić. Svaka grupa razgovara o mogućim lokacijama u njihovoj ulici ili dijelu grada/mjesta. Nakon toga učenici pristupaju osmišljavanju glazbenog programa koji bi zadovoljio potrebe svih dobnih skupina koje žive na tom području. Učenicima možete predložiti da festival traje više dana i da je svaki dan predviđen za određenu dobnu skupinu. Potom mogu razmisliti o pozivanju gostiju glazbenika na festival. Predložite im da jednu festivalsku večer namijene predstavljanju mladih glazbenika među kojima su i oni. Na tom događaju mogu izvesti pjesmu koju su predložili u uvodu aktivnosti. Sad već mogu složiti i program samog festivala. Na kraju aktivnosti učenici predstavljaju svoje ideje u razredu služeći se digitalnim alatom Wakelet.
Nakon toga slijedi razgovor u plenumu o dobrobiti ovakvog festivala za sve članove zajednice kao i za njih same. Koje će promjene ulica/mjesto i njeni stanovnici doživjeti nakon što festival postane tradicija? Kako ove ideje pretvoriti u događaj? Primjerom kao što je videozapis s Cvjetnjaka Vrbana (dovoljno je pogledati od 4:30 do 5:30 min) pokažite učenicima da se takvi festivali već događaju i pitajte ih bi li na temelju osmišljenog festivala rado organizirali događanje u svojoj lokalnoj zajednici u sklopu Europskog dana održivih zajednica ili nekog sličnog dana.
Učenike s teškoćama potičite na suradnju i uvažavanje unutar grupe.
Osigurajte im smještanje u grupe u kojima će moći aktivno sudjelovati i dobiti potrebnu podršku drugih učenika te pokušajte što aktivnije uključiti u sve korake planiranja i organizacije festivala. Potičite ih na uključivanje u raspravu i dijeljenje mišljenja, iskustava i ideja. Možete im pružiti podršku postavljanjem potpitanja i usmjeravanjem prema željenim zaključcima.
Kod predstavljanja ideja učeniku s intelektualnim teškoćama dajte da izlaže manje zahtjevan dio i onaj u čijoj je izradi najaktivnije sudjelovao. Učenicima s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti dajte da izlažu među prvima i osigurajte im strukturu i redoslijed izlaganja. Učenike s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije ne ispravljajte prilikom izlaganja i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako se ne osjećaju ugodno.
Tijekom plenuma učenicima s oštećenjem sluha osigurajte mjesto s kojeg će nesmetano moći pratiti komunikaciju svih uključenih u raspravu. Stolice je najbolje postaviti u polukružni oblik. Neka govornici budu licem okrenuti prema svjetlu i govore jasno i razumljivo jer gluhi učenik čita s usana. U slučaju da učenik nije razumio, izgovorene rečenice treba ponoviti, skratiti i preoblikovati.
Učenici koji imaju skladateljske interese ili sviraju glazbeni instrument, mogu osmisliti svoju festivalsku večer na koju bi pozvali svoje glazbene uzore. Prema tome sami osmišljavaju svoj program koji mogu predstaviti plakatom izrađenim u digitalnom alatu Canva.
Potaknite učenike na razgovor o važnosti zelenila u vlastitoj ulici. Porazgovarajte zašto je važno imati puno zelenila u ulici. Zelenilo nam koristi za odmor, rekreaciju i opuštanje. Pitajte ih znaju li što je pametna klupa i što su solarni paneli te čemu služe? Ukažite na važnost iskorištavanja Sunčeve energije i zadajte im da u parovima na internetu potraže pokoju fotografiju pametnih klupa i solarnih panela.
Ponovite s učenicima (primjerice, pomoću kviza) pojmove kvadrat, trokut, pravokutnik, krug, kružni isječak, kružni odsječak i kružni vijenac. Potaknite ih na razmišljanje kako biste mogli napraviti model “zelene” ulice na papiru uz pomoć geometrijskih likova. Što biste voljeli imati u svojoj ulici? Što biste mogli raditi u svojoj ulici kad bi ona izgledala drugačije?
Ukažite i na važnost učinkovitog korištenja Sunčeve energije kroz pametne klupe. Prije izrade neka razmisle kako bi postavili igralište ili neke druge objekte u odnosu na Sunce i neka razmisle gdje će tijekom dana biti hlad. Odakle dolazi sunce te žele li se igrati više na suncu ili u hladu? Pitajte ih koliko su sunce i hlad bitni drugim ljudima, npr. malim bebama i starijim osobama.
Podijelite učenike u parove i zadajte im zadatak da naprave vlastitu zelenu ulicu pomoću geometrijskih likova. Objašnjenje pojmova neka naprave u legendi. Primjerice, krugovima mogu označavati drveće, kvadratima pametne klupice, pravokutnicima igrališta, kružnim vijencima cvjetnjake…
Parovi učenika mogu svoje modele zelene ulice predstaviti i zajednički prokomentirati s ostalim učenicima, a svi radovi učenika mogu se postaviti na zid u alatu Wakelet. Neka učenici vršnjački vrednuju radove prema kriterijima kao što su količina zelenila, broj geometrijskih likova, dobar omjer sunca i hlada, kreativnost i sl.
Pri uvođenju učenika u aktivnosti i razgovoru o pametnim klupama i solarnim panelima pokažite učenicima i njihove fotografije te objasnite ukratko i jednostavnim rječnikom kako funkcioniraju. To će posebno koristiti učenicima s intelektualnim teškoćama, učenicima s poremećajem iz spektra autizma i učenicima s oštećenjem vida kojima bi ovi pojmovi mogli biti nepoznati i apstraktni. Učenicima s oštećenjem vida bit će potrebno dodatno opisati njihov izgled i mjesta na koja se postavljaju.
Kod ponavljanja geometrijskih likova učenicima s teškoćama osigurajte sažetak s nazivom pojedinog lika i njegovim grafičkim prikazom. Učenici će ga koristiti kao podsjetnik u daljnjim aktivnostima i omogućit će im veću samostalnost u radu.
Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma pokažite primjer modela ulice izrađene pomoću geometrijskih likova. Možete im prvo pokazati jednostavan grafički prikaz neke ulice sa svim elementima koje treba prikazati (nekoliko kuća, drvo, pametna klupa, igralište), a zatim i model od geometrijskih likova izrađen na temelju te slike. Objasnite i demonstrirajte kako svaki element slike predstavlja neki od geometrijskih likova i provjerite jesu li učenici shvatili što trebaju raditi.
Na temelju primjera koji ste im pokazali, napravite i vizualnu legendu koja objašnjava što koji lik predstavlja. Neka učenici s teškoćama (umjesto samostalne izrade legende nakon završetka zadatka) legendu dobiju ranije i koriste je kao vodilju i model prilikom crtanja zelene ulice.
Učenicima s motoričkim teškoćama i učenicima oštećenog vida prema potrebi pružite fizičku podršku prilikom izrade, a ako ne mogu samostalno raditi ni uz sve prilagodbe, neka sudjeluju na način da daju prijedloge i upute kako rasporediti oblike.
Potaknite učenike da se prisjete nesnosne vrućine u svojem naselju i pitajte ih što misle za koliko se °C razlikuju temperature zraka u hladu stabla i hladu zgrade, na suncu kraj stabla i na suncu kraj zgrade. Neka to sami istraže u svojem naselju. Učenici mogu mjeriti temperaturu pomoću interaktivnih mjernih uređaja Labdisc
(Interaktivni mjerni uređaji) u različitim dijelovima svog mjesta. Uočit će da su temperature različite u dijelovima "gole“ i "pošumljene“ ulice. Neka istraže utjecaj okoliša na temperaturu i na jednom od sljedećih sati prezentiraju dobivena rješenja.
Povedite s učenicima razgovor o obitelji na njemačkom jeziku: tko su članovi njihove obitelji, s kim žive. Nakon toga pričajte o tome gdje žive i tko su njihovi susjedi u selu, ulici, zgradi i sl., s kim se sve svakodnevno susreću. Ima li više obitelji s malom djecom, tinejdžera, starijih osoba, osoba s posebnim potrebama? Zatim ih pitajte kako na otvorenom provode svoje slobodno vrijeme i imaju li u blizini svoje kuće/stana sve što im treba za to, mogu li se baviti svojim omiljenim aktivnostima u blizini svoga doma i na sigurnom (igralište, park, zelena površina, biciklistička staza i sl.). Poslužite se slikama elemenata javnog prostora. Ovdje u komunikaciji koriste rečenice s modalnim glagolima, npr. Ich kann spazieren. Ich kann klettern. Ich kann nicht Fußball spielen. Potaknite ih da razmišljaju o tome zadovoljava li njihova bliža okolica (ulica, selo i sl.) potrebe svih stanovnika ili samo nekih?
Podijelite učenike u grupe i dajte im zadatak da svaka grupa zastupa jedan dio stanovnika neke zamišljene ulice: jedna grupa, primjerice, zastupa obitelji s malom djecom, druga starije osobe, treća tinejdžere i mlade, četvrta osobe s posebnim potrebama, peta vlasnike kućnih ljubimaca i sl. Neka razmisle o tome koje su potrebe tih grupa ljudi, što bi oni htjeli imati u svojoj ulici, a da ne narušava slobodu i potrebe drugih. Raspravu o tome rade na hrvatskom jeziku, a svoje zahtjeve iznose na njemačkom jeziku koristeći rečenice s modalnim glagolima, npr. Wir möchten Rad fahren. Wir möchten Inliner fahren. Wir möchten Kaffe trinken. i sl. Pomozite im u formuliranju potreba na njemačkom jeziku ili im dajte gotove rečenice, a oni odabiru one za koje smatraju da odgovaraju grupi ljudi koju oni zastupaju. Pripremite ih na to da će se o njihovim prijedlozima glasati i da možda neće svi biti prihvaćeni. Potrebe svoje grupe nakon nekog vremena iznose u razredu. Druge grupe ih slušaju i svakom njihovom zahtjevu daju palac gore ili dolje (svaka grupa daje jedan glas, učenici unutar grupe moraju se dogovoriti kako će glasati – hoće li prihvatiti prijedlog ili ne), a grupa koja čita svoje zahtjeve, bilježi je li njihov prijedlog prihvaćen ili ne. Poslije glasanja čitaju se svi prijedlozi koji su prihvaćeni. Dogovorite s učenicima način na koji će “izgraditi” svoju ulicu, npr. od kocaka za igru, praznih kutija i kolaža ili će je nacrtati na prikladnoj površini kredama u boji i sl.
Svaka grupa kreira svoj prijedlog za ulicu i, nakon što je on usvojen, “grade” svoju ulicu na dogovoreni način koristeći dogovoreni materijal. Učenici fotografiraju izradu u različitim fazama, kao i zajedničko sklapanje cijele ulice. Nakon toga pomozite učenicima u izradi gif animacije ili videa iz fotografija nastanka zajedničke ulice koristeći alat GIFMaker odnosno Adobe Spark.
U aktivnosti razgovora o obitelji i okolini u kojoj žive, učenicima s oštećenjem sluha, učenicima s intelektualnim teškoćama i teškoćama iz spektra autizma možete pripremiti slikovne prikaze osoba, predmeta, aktivnosti i svakodnevnih situacija za koje pretpostavljate da će se spominjati. Učenici tada mogu izdvojiti i pokazati ono što se odnosi na njih.
Učenicima s oštećenjem sluha, učenicima sa specifičnim teškoćama učenja (disleksijom, disgrafijom) ili s poremećajem pažnje i koncentracije pripremite pisani pregled pojmova i fraza koje se očekuje da koriste tijekom aktivnosti. Pojmovi i gotove rečenice s modalnim glagolima neka budu napisane na hrvatskom i na njemačkom jeziku. Veličina slova neka bude najmanje 14 pt, font jednostavan (Arial), podebljanog tiska i povećanog proreda.
Učenicima koji imaju poteškoća s čitanjem, imenovanjem i izgovaranjem riječi na njemačkom jeziku te učenicima s oštećenjem sluha, omogućite više vremena za čitanje i izgovaranje, a prema potrebi dajte im ispisane pojmove ranije kako bi ih mogli unaprijed više puta pročitati radi kasnijeg lakšeg praćenja na nastavi.
Ne inzistirajte da učenici s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije govore pred razredom ako to sami ne žele.
Prilikom izrade gif animacije ili videa provjerite podržava li asisitivna tehnologija koju ima učenik oštećenog vida samostalno korištenja alata. Ukoliko ne podržava, osigurajte uključivanje učenika u aktivnost kroz rad u paru s vršnjakom. Vršnjak će opisivati što se nalazi na ekranu i objasniti mogućnosti alata, dok će učenik oštećenog vida na temelju dobivenih informacija davati ideje za izradu animacije.
Dodatne informacije možete potražiti u Didaktičko-metodičkim uputama za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Izrađenu maketu ulice ili crtež učenici mogu opisati u pisanom obliku (npr. pomoću digitalnog alata kao što je Linoit) koristeći složenije rečenične strukture na njemačkom jeziku. Predlažemo i da prošećete s učenicima okolicom škole i da pritom opišu što vide, a mogu i fotografirati okolicu te dodati fotografije opisu koji će zatim podijeliti s ostatkom razreda.
Prije ove aktivnosti pripremite za učenike nekoliko karata prostora koje će učenici terenski istražiti. Preporučuje se Geoportal na stranicama DGU-a te odabir osnove nove topografske karte 1 : 25 000 u kojoj možete precizno prikazati ulice, kuće, zgrade i kućne brojeve ako smatrate potrebnim. Prilagodite prostor ulica koje želite da grupe istražuju te ih ispišite uz pomoć digitalnog ispisa u PDF formatu. Za grupe pripremite Excel dokument s tablicama sa sadržajima koje će učenici popisivati (trgovine, kiosci, restorani, kafići, parkovi, klupe, šetališta pasa, biciklističke staze, igrališta ...). Sadržaje možete podijeliti u kategorije javno, privatno, polujavno (komercijalno). Tablice možete unaprijed pripremiti tako da učenici upisivanjem podataka odmah dobiju grafove zastupljenosti pojedinih sadržaja ili ih učenici mogu izraditi i na papiru te na temelju prikupljenih podataka nacrtati stupčaste dijagrame u suradnji s učiteljem matematike.
Učenike motivirajte kratkom raspravom o tome što su javni, a što privatni sadržaji. Tražite da navode primjere tih sadržaja u njihovom okruženju: Koje sadržaje smatrate potrebnijima za zajednicu te može li zajednica funkcionirati bez jednih ili drugih?
Nakon rasprave podijelite učenike u grupe po mjestu stanovanja odnosno po ulicama kojima dolaze i odlaze do škole i bolje ih poznaju kako bi lakše proveli istraživanje u njima.
Svaka grupa treba dobiti po jednu veću kartu (idealno A3 formata) koju ste prethodno pripremili te kopiju Excel dokumenta s tablicama za upisivanje. Zadatak je svake grupe nakon nastave proći kroz zadanu ulicu te na karti označiti sadržaje koje su pronašli i ispuniti Excel tablicu. Za grad se preporučuje zadati različite privatne ili komercijalne te javne sadržaje, dok ruralne sredine mogu bilježiti gospodarske/stambene/komercijalne sadržaje (način korištenja zemljišta, trgovine, crkve, privatne kuće…). Uputite učenike da osmisle svoje kartografske znakove te pored karte izrade legendu (alternativno možete učenicima dati da koriste skraćenu verziju propisanih topografskih znakova koju ste im unaprijed pripremili).
Učenici sadržaje trebaju što preciznije ucrtati u kartu koju ste im dali pazeći na prostorni razmještaj i urednost, a nakon toga broj pojedinih sadržaja upisati u Excel dokument čime će dobiti grafičke prikaze pojedinih sadržaja ili ručno izraditi stupčaste dijagrame na milimetarskom papiru. Učenike uputite da tijekom istraživanja mogu i fotografirati određene sadržaje, što će iskoristiti tijekom pripreme izvještaja i izlaganja.
Nakon terenskog istraživanja svaka grupa treba pripremiti izvještaj u kojem će iskoristiti izrađene grafove i vlastite fotografije. Izvještajem trebaju usporediti količinu javnih i privatnih sadržaja u ulici i način na koji se iskorištava prostor te odrediti koji je prevladavajući način korištenja (stanovanje, trgovina, ugostiteljstvo, javne djelatnosti, rekreacija, odmor...). Na kraju izvještaja trebaju predložiti sadržaje koji su potrebni njihovoj ulici misleći pritom na potrebe različitih kategorija stanovnika.
Na sljedećem satu svaka će grupa izložiti svoj rad i svoje zaključke uz pomoć izrađene karte i izvještaja. Povedite kratku raspravu o radu i rezultatima svake grupe te dajte ostatku razreda prostor za vršnjačko vrednovanje. Nakon svih izlaganja tražite učenike da iznesu konačne zaključke o važnosti dobrog razmještaja privatnih i javnih sadržaja te njihovom nadopunjavanju kao osnovi kvalitetnog života zajednice.
Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s teškoćama iz spektra autizma pripremite podsjetnik s primjerima javnih i privatnih sadržaja. Potkrijepite ih vizualnim prikazima i primjerima iz bliže okoline s kojima učenici imaju iskustva. Osim u raspravi, učenici će podsjetnik moći koristiti i kasnije za ponavljanje i usustavljivanje sadržaja te kako bi lakše dali doprinos zajedničkom radu u grupi.
Osigurajte uključivanje i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u terenskom istraživanju te prilikom grupiranja učenika potaknite vršnjake na suradnju i pružanje podrške tijekom izvođenja zadataka. Ovisno o složenosti teškoća (intelektualnih teškoća, poremećaja iz spektra autizma, oštećenja vida, motoričkih teškoća) nekim će učenicima u ovoj aktivnosti biti potreban nadzor i pratnja odrasle osobe. I u tom slučaju važno je jasno definirati zadatke i ulogu učenika s teškoćama u skladu s njegovim mogućnostima kako bi mogao aktivno doprinijeti radu grupe te ga poticati na što veću razinu samostalnosti u izvršavanju zadatka, interakciju i komunikaciju s ostalim članovima grupe. Učenik, primjerice, može tražiti i bilježiti samo jednu vrstu javnih ili privatnih sadržaja.
Učenici s teškoćama, kojima je izazovnije sudjelovati u tehničkom dijelu terenske nastave i bilježenju podataka, mogu više doprinijeti u kasnijim fazama zadatka. Učenici s oštećenjem vida mogu upisivati podatke u Excel tablicu koristeći asistivnu tehnologiju. Učenici s intelektualnim teškoćama mogu fotografirati. Učenici s motoričkim teškoćama mogu osmišljavati kartografske znakove, birati fotografije, davati prijedloge i upute kako pripremiti završni izvještaj.
Organizirajte platformu u kojoj bi učenici iznijeli zaključke svojeg rada (roditeljski sastanak, školska priredba…). Nakon iznošenja zaključaka učenici u sklopu školske zadruge ili samoinicijativno mogu provesti neki od oblika malih komunalnih akcija u koje bi se uključila škola ili roditelji u razredu. Male komunalne akcije mogu biti u smislu bojanja i uređivanja klupa ili parkova, sađenja drveća ili cvijeća, prikupljanja sredstava za klupe sa stolovima u parku i slično.
Postavite učenicima sljedeća pitanja: Što sve radite u svojoj ulici? Što biste sve mogli raditi u svojoj ulici? Što biste željeli raditi u svojoj ulici?
Na svako pitanje učenici šalju odgovore u Mentimeter tako da su odgovori vidljivi u tri oblaka. Projicirajte satelitsku snimku upisnog područja škole. Učenici na samoljepljive papire upisuju svoje ime i papirić lijepe na mjesto na projiciranoj karti. Podijelite učenike prema blizini mjesta stanovanja u grupe od po tri do četiri učenika.
Zadajte učenicima da naprave maketu svoje ulice. Kroz međusobni razgovor učenici se prisjećaju izgleda svoje ulice, ali se i dogovaraju kako bi oni željeli da njihova ulica izgleda s obzirom na sve što bi oni željeli raditi u svojoj ulici. Pomozite im da svatko izrazi svoje potrebe i čuje tuđe te da dogovorom obuhvate i usklade potrebe svih članova grupe. Potaknite ih da slobodno preoblikuju sve elemente ulice, osim rušenja postojećih zgrada. Nakon dogovora kako bi njihova ulica trebala izgledati kreću s izradom makete. Maketu rade od kartonskih kutijica i ostale prigodne ambalaže koju su donijeli od kuće, ali mogu koristiti i valovitu ljepenku, kolaže, rastere i papire iz likovne mape.
Učenici izlažu gotove makete, uočavaju zanimljiva, neobična rješenja. Uočavaju ritam u prostoru koji su ostvarili u svojim maketama. Zatim promatraju zgradu Friedensreicha Hundertwassera “Waldspirale”, Darmstadt, Njemačka. Porazgovarajte s njima o tome što im je neobično i po čemu se razlikuje od uobičajenih stambenih blokova i zgrada te koja je bila namjera autora. Pomozite im da uoče ritam u prostoru na njegovoj zgradi. Poseban naglasak stavite na produžetak "ulice“ koja se proteže na krov zgrade. Neka se učenici osvrnu na koji način takvo zelenilo na krovu mijenja i obogaćuje život stanara zgrade. Porazgovarajte s učenicima o tome kako su dobro oblikovani javni prostori bitni za opću dobrobit. Uključite razmatranje toga koliko je njihova “nova” ulica prilagođena svim ostalim žiteljima ulice (bebama, starijima, osobama s posebnim potrebama itd.) te što bi se moralo napraviti da se ulica u tom smislu unaprijedi. Potaknite ih da vrednuju taj aspekt u vlastitim maketama ulica te neka u njima vrednuju i ritam u prostoru i kreativnost u oblikovanju.
Gotove makete učenici fotografiraju tako da svaki učenik fotografira maketu s jedne strane. Učenicima se može predložiti da pri fotografiranju maketu mogu snimati iz različitih planova i kutova snimanja. Pomozite učenicima da postave fotografije u virtualnu razrednu galeriju na Wakeletu, a poveznicu na galeriju objavite na mrežnom mjestu škole.
Omogućite učenicima s motoričkim teškoćama i učenicima s oštećenjem vida da aktivno sudjeluju u uvodnoj aktivnosti i samostalno lijepe papirić s imenom na satelitsku snimku. Pritom im, prema potrebi, pružite fizičku podršku. Učenicima s oštećenjem vida dodatno opišite kako izgleda i što prikazuje satelitska snimka. Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma pružite podršku u snalaženju na karti i pronalaženju mjesta na kojem žive.
Prilikom izrade makete, omogućite sudjelovanje učenika s motoričkim teškoćama i učenika s oštećenjem vida. Pružite potrebnu fizičku podršku kod rezanja i lijepljenja, a ako je moguće, osigurajte prilagođene škare za učenike s motoričkim teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida opisujte sve faze izrade i osigurajte sudjelovanje u koracima koje im je moguće taktilno osjetiti i izvesti. Ako učenici s teškoćama ne mogu samostalno raditi ni uz sve prilagodbe, potaknite učenike na rad u paru u kojem će učenik s teškoćama davati prijedloge i upute.
Provjerite jesu li učenici s oštećenjem sluha dobro razumjeli sve elemente zadataka, prema potrebi dodatno pojasnite i dajte pisano objašnjenje i upute.
Kod proučavanja zgrade Waldspirale Friedensreicha Hundertwassera učenicima s oštećenjem vida opisujte bitne elemente prikazanog kako bi dobili što jasniju predodžbu. Prilikom opisivanja koristite konkretne izraze i informacije jer neodređeni i apstraktni pojmovi učenika mogu zbunjivati. Možete izraditi i veoma pojednostavljen, umanjen model zgrade od plastelina ili drugog materijala kako bi ga učenik mogao opipati i dobiti ideju o neobičnom obliku zgrade.
Učenici se pretraživanjem mrežnih stranica upoznaju s radom Friedensreicha Hundertwassera. Svoje istraživanje mogu predstaviti u obliku PowerPoint prezentacije na idućem satu Likovne kulture, ali i kao dio razredne virtualne galerije.
Pedersen Zari, M. (2019). Regenerative Urban Design and Ecosystem Biomimicry. Abingdon, UK: Routledge.
Cidell, J. (2017). Imagining Sustainability: Creative Urban Environmental Governance in Chicago and Melbourne. Abingdon, UK: Routledge.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.