Aktivnost provedite nakon što su učenici pročitali djelo za cjelovito čitanje (Ivan Kušan, Koko u Parizu). Pročitajte učenicima ulomak iz romana koji govori o Kokovom strahu od vožnje avionom. Povedite s učenicima razgovor o tome tko sve radi na aerodromu. Postoji li neki djelatnik koji bi bio kompetentan u ohrabrivanju Koka da uđe u avion? Učenici će uvidjeti da ne postoji. Koko, dakle, ima strah od letenja. Postavljajte učenicima pitanja: Kome se ljudi obraćaju kada imaju određene strahove? Kada biste vi bili u situaciji da osmislite neko zanimanje koje će pomoći Koku, ali i svim ljudima koji se boje letenja avionom, koje bi to zanimanje bilo? Npr. psiholog za otklanjanje straha od letenja prilikom ukrcaja u avion. Koje biste sve vještine trebali imati kako biste mogli obavljati taj posao? Je li to zanimanje posve novo? Što je kod tog zanimanja već poznato? Gdje danas rade psiholozi? Na koji način možete danas stupiti u kontakt i zatražiti pomoć psihologa? Koje bi bile prednosti tog novog zanimanja? Biste li mogli opstati radeći samo to (pomagati ljudima da “razbiju” strah od letenja)?
Potaknite ih da razmisle koja bi još nova zanimanja mogli osmisliti, a čiji bi se posao odvijao na aerodromu (npr. sveprisutni prevoditelj - osoba koja pomaže putnicima/strancima uspostaviti komunikaciju ukoliko ne poznaju jezik s raznim službenicima koji rade na aerodromu). Svoje ideje o novim zanimanjima i opisu navedenih zanimanja (znanja, vještina potrebnih za obavljanje toga zanimanja) učenici zabilježe u prostor za suradnju u OneNote digitalnu zbirku koju nazovite Abeceda zanimanja.
Pripremite učenicima nekoliko različitih ulomaka iz različitih djela za cjelovito čitanje koja su ranije pročitali te učenike podijelite u grupe (koliko grupa - toliko ulomaka). Pripremajući tekstove, vodite računa o tome da se u tekstu mogu prepoznati neka zanimanja. Učenike uputite na čitanje teksta, uočavanje postojećih zanimanja te osmišljavanje novih zanimanja na temelju pročitanih ulomaka. Opise novih zanimanja u formi teksta trodijelne strukture (prema unaprijed zadanim smjernicama koje ste pripremili), neka učenici ponovno postavljaju u prvotno otvorenu OneNote digitalnu zbirku. Potaknite ih na suradnju među grupama u smislu dodavanja komentara jednih drugima. Kada su učenici opisali zanimanja, vraćaju se u svoje grupe i pripremaju kratak igrokaz u kojem će odglumiti scenu iz ulomka, ali tako način da u nju dodaju novi lik koji predstavlja novo zanimanje i mijenja tijek radnje.
Razgovarajte s učenicima o scenama koje su izveli, o temi razvoja karijere kao važnoj temi za njihov skori odabir budućeg zanimanja. Vratite se na Abecedu koju su izradili. Uputite učenike da i dalje razmišljaju o novim idejama za nova zanimanja koje mogu dobiti ne samo čitajući tekstove na satu Hrvatskoga jezika već i na svim ostalim nastavnim predmetima. Potaknite ih da nadopunjuju Abecedu zanimanja do osmog razreda, kada će se naći u situaciji u kojoj trebaju nastaviti svoje obrazovanje u srednjoj školi pa će im na temelju stvorenog dokumenta biti lakše donijeti odluku. Nekoliko puta godišnje možete organizirati susrete u kojima ćete govoriti o novoupisanim zanimanjima. Objasnite učenicima da je za upravljanje karijerom vrlo važno razvijati osobine koje traže poslodavci, primjerice kreativnost i inovativnost, a radeći na Abecedi zanimanja razvijat će upravo te osobine.
Učenicima s jezično-govornim teškoćama i oštećenjima vida omogućite zvučni predložak djela za cjelovito čitanje ili im, kao i učenicima s intelektualnim teškoćama, priredite grafički sređene sažetke s ključnim događanjima. Kao pripremu za nastavni sat, osigurajte istim učenicima dovoljno vremena za čitanje odlomka o Kokovom strahu i pridružite pitanja koja će im pomoći u daljnjem sudjelovanju na satu.
Prije prikazivanja prezentacije o osnovama poduzetništva, učenicima sažeto prepričajte sadržaj prije prikazivanja, a nakon toga postavite pitanja vezana uz prezentirani sadržaj kako biste pojasnili moguće nerazumljive dijelove (posebno važno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
S učenicima možete popričati o tome kako oni doživljavaju svoje strahove i što im u tim situacijama pomaže kako bi bolje razumjeli Kokov strah od letenja i mogućnosti podrške (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Učenicima možete poslove psihologa predočiti putem sheme koju ćete tijekom zajedničkog razgovora dopunjavati njihovim poslovima, odnosno situacijama u kojima pomažu i njihovim vještinama (pogodno za sve učenike, posebno one s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Ukoliko je potrebno, demonstrirajte način upotrebe OneNote digitalne zbirke na jednom primjeru, ispitajte razumijevanje upotrebe i po potrebi ponovite nejasne dijelove.
Za čitanje ulomaka iz različitih djela, predvidite rad u paru za učenike s većim oštećenjima vida, teškoćama čitanja i intelektualnim teškoćama ili predvidite glasno čitanje jednog učenika iz grupe.
U pripremi igrokaza vodite brigu o tome da svaki učenik dobije njemu primjerenu ulogu. Omogućite mu potrebno vrijeme za pripremu i utvrđivanje ključnih dijelova uloge (primjerice učenik s ADHD-om, intelektualnim teškoćama i PSA-om).
S učenicima koji žele znati više dogovorite suradnju tako da oni budu vaši asistenti. Njihov će zadatak biti da tijekom čitanja djela za cjelovito čitanje odaberu ulomke na kojima se navedena aktivnost može provoditi, a koja će poslužiti narednim generacijama učenika. Osim što odaberu ulomke, učenici će zajedno s učiteljem osmišljavati pitanja koja će poticati druge učenike na osmišljavanje novih zanimanja.
Zadajte učenicima da na internetskim stranicama istraže za koja se zanimanja predviđa da će biti zanimanja budućnosti. Jesu li ta zanimanja danas već poznata ili ima nekih koja još ne postoje? U tu svrhu otvorite zid u Padletu (obrazac Shelf sa stupcima) i u prvom stupcu objavite ključne pojmove za pretraživanje ili poveznice na konkretne internetske stranice (npr. poveznica) te potaknite učenike da u istom stupcu objave podatke koje su pronašli. Zajednički ih prokomentirajte i neka učenici označe zanimanja za koja smatraju ili pretpostavljaju da uključuju informatičke vještine. U tu svrhu uključite reakcije i komentare pri otvaranju zida u Padletu.
S učenicima povedite razgovor o zanimanjima. Pitajte ih je li netko već razmišljao o tome čime bi se htio baviti u budućnosti. Posebnu pozornost pridajte zanimanju informatičara. Upitajte učenike gdje sve informatičari rade (u školi, u banci, u trgovini, TV kući i slično). Računala se koriste u gotovo svim organizacijama i skoro pa nema zanimanja koje ne koristi računalo. Zapišite odgovore učenika u sljedeći stupac na zidu u Padletu. Nakon toga, neka učenici ispod svake organizacije upišu što više zanimanja informatičara koji su tamo potrebni da bi se mogli izvršavati poslovi te organizacije.
Podijelite učenike u grupe. Svakoj grupi dodijelite po jedno ili više računalnih zanimanja. Zanimanja su: učitelj informatike, mrežni administrator, serviser računala, sistemski inženjer, računalni programer, grafički dizajner, web-dizajner, prodavač informatičke opreme, računalni operater, 3D-dizajner, dizajner mobilnih aplikacija, dizajner videoigrica, profesionalni haker i tako dalje. Uputite učenike da na internetu istraže ta zanimanja i opišu što točno radi osoba pojedinog zanimanja, gdje može raditi (radna okolina), u kojim organizacijama, koja su informatička znanja i vještine potrebne za obavljanje navedenog posla te jesu li za takva zanimanja potrebni specifični programi izobrazbe. Potaknite ih da istraže gdje, kako i kada se postaje informatičarom te da prouče kakav status na tržištu rada imaju informatičari. Za početak, pustite učenike da sami odrede ključne pojmove za pretraživanje, a ako ne uspiju, možete im pomoći dodavanjem ključnih pojmova ili ih uputite na konkretne mrežne stranice koje ste unaprijed pripremili.
Zanimanja koja ste dodijelili učenicima unesite u preostale stupce na zidu u Padletu. Rezultate do kojih su došli pretraživanjem interneta učenici upisuju na taj zid u odgovarajući stupac. Kartice s Padleta se kopiraju i ispisuju na papir. Na panou u hodniku škole postavlja se oglasna ploča s naslovom “Traži se zaposlenik za radno mjesto” te se ispod zalijepe ispisani papirići.
Uputite učenike da pročitaju sva zanimanja. Nakon toga u digitlnom alatu Mentimeter provedite anketu među učenicima o informatičkom zanimanju koje im se najviše sviđa, odnosno vide li se u jednom od tih zanimanja.
Također možete na internetskoj stranici škole postaviti istu anketu.
Za uvodni dio sata predvidite rad učenika s teškoćama u paru s vršnjakom (naročito za učenike s intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om) tako da zajedno osmišljavaju različita zanimanja informatičara u različitim organizacijama. I za aktivnosti korištenja planiranih digitalnih alata po potrebi planirajte rad u paru za učenike s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima, intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Učenicima je uputno dodijeliti sasvim određeno računalno zanimanje te im ponuditi određenu poveznicu za istraživanje (primjerice, učenicima s ADHD-om ili motoričkim teškoćama) ili grafički sređen predložak, odnosno sažetak o tom zanimanju (pogodno za učenike s teškoćama čitanja, oštećenjima vida, PSA-om i intelektualnim teškoćama). Uz to im možete prirediti kratka i jasna pitanja koja će im ujedno služiti kao smjernice pri uočavanju onoga što im je ključno u sadržaju. Umjesto toga možete im ponuditi shematski prikaz ili tablicu s istaknutim glavnim odrednicama unutar kojih će unositi tražene podatke.
Na Padletu nazive zanimanja upišite povećanim fontom i pojačanim tiskom te zamolite učenike da nastave na isti način unositi podatke kako bi svima bili dovoljno čitljivi (posebno učenicima s oštećenjima vida i teškoćama čitanja). Anketu također primjereno grafički oblikujte (povećan i pojačan tisak, povećani razmaci).
Učenici po vlastitoj želji odabiru neki predmet i istražuju zanimanja koja su uz njega vezana. Primjerice, za Hrvatski jezik istražuju zanimanja: književnik, učitelj, lektor itd. Svoja istraživanja također opisuju u MS Wordu i postavljaju na pano u hodniku škole pod naslovom “Kad odrastem, bit ću …”.
Za pripremu aktivnosti možete koristite literaturu Poduzetnost i poduzetnik te videozapise Što rade biolozi? u trajanju od 5:35 minuta, Što rade kemičari? u trajanju od 1:29 minuta i Što rade fizičari i astronomi? u trajanju od 1:42 minute. Literaturu prilagodite po potrebi.
Zainteresirajte učenike pitanjem prepoznaju li osobe na slikama. Prethodno pripremite prezentaciju slikama znanstvenika (npr. Jane Goodall, Alberta Einsteina, Ivana Đikića, Stephena Hawkinga, Nikole Tesle, Marie Curie, Charlesa Darwina itd.) u alatu PowerPoint. Učenicima postavljajte pitanja, primjerice: Kako znanstvenici istražuju prirodu? (provodeći istraživanja), Kojim se područjima bave znanstvenici na slikama?, Na koji način dolaze do spoznaja? (opažanjem, promatranjem i istraživanjem), Gdje znanstvenici provode istraživanja?, Što proučavaju prirodne znanosti?, Kojim se spoznajama prirodnih znanosti čovjek koristi u svakodnevnom životu? i sl.
Na pitanje što znači biti poduzetnik, a što djelovati poduzetno neka učenici odgovore koristeći suradničku metodu (Think - Pair - Share). Nakon individualne analize, neka učenici podijele i prokomentiraju svoja razmišljanja u paru. Prokomentirajte s učenicima njihove odgovore: Može li znanstvenik biti poduzetnik? Gdje sve rade znanstvenici? (instituti, fakulteti, poduzeća, npr. Rimac, Končar, Ericsson Nikola Tesla…), Na koji način istraživanja znanstvenika pridonose razvoju inovacija, novih proizvoda i usluga?
Podijelite učenike u grupe (biolozi, kemičari, fizičari) ovisno o njihovom izboru pojedinog područja. Recite učenicima da će sada oni predstavljati članove istraživačke misije na novi planet. Njihov je zadatak osmisliti što bi mogli promatrati i istraživati vezano uz njihovo znanstveno područje rada na novom planetu, a zatim neka u alatu Canva izrade svoje posjetnice (vizitkarte) na kojima će predstaviti svoje vještine i opis područja kojim se bave. Po završetku, od svake grupe zatražite predstavljanje svoje posjetnice i svog kruga djelovanja. Prokomentirajte s učenicima kako je nužno da znanstvenici međusobno surađuju u spoznavanju prirode bez obzira na to kojim se područjem bave.
U uvodnom dijelu, kod gledanja videozapisa i prepoznavanja znanstvenika i njihovog rada na slikama, učenicima s oštećenjima vida osigurajte potrebne opise.
Za traženje odgovora na pitanje što znači biti poduzetnik i djelovati poduzetno, učenicima za svaki pojam možete ponuditi odgovore za izbor (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
U traženju odgovora na pitanje može li znanstvenik biti poduzetnik, predočite učenicima neke konkretne primjere iz kojih, vođeni pitanjima, mogu izvući zaključke o tome kao i o vještinama koje su znanstveniku poduzetniku važne (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Za rad u grupama, neka se učenici podijele prema svojim interesima (s time da pojasnite zajedno čime se pojedini znanstvenik bavi). Mogućnost je da prvo opišu izgled novog planeta i života na njemu što mogu i nacrtati (pogodno za učenike sa PSA-om ili intelektualnim teškoćama). Dogovorite konkretne zadatke kojima će se svaki učenik baviti ovisno o svojim mogućnostima, primjerice istraživati bilje, životinje, tlo, zrak, vodu i sl. (posebno važno za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, intelektualnim teškoćama i PSA-om). Učenicima možete dati i predložak s popisom vještina tako da mogu odabirati one koje su im važne za provođenje njihovog istraživanja, što će im kasnije dobro doći za kreiranje vizitkarte.
Učenicima kojima je to potrebno, po koracima demonstrirajte izradu vizitkarte (posebno učenicima s intelektualnim teškoćama) ili im uručite slikovno-tekstualni predložak.
Omogućite potrebno vrijeme pripreme u kojem će učenici predstaviti svoje posjetnice i neka se za to odluče prema svom izboru (posebno učenici s jezično-govornim teškoćama ili PSA-om).
Zainteresirani učenici na internetskim stranicama mogu istražiti što je STEM/STEAM. Potaknite ih pitanjima: Čime se bavi to područje? Zašto su tražena zanimanja iz tog područja na tržištu rada? i sl. Neka nova zanimanja u području STEM-a mogu istražiti na poveznici STEM karijere.
Poster sa zanimljivostima i novostima u tom području učenici mogu izraditi u alatu Canva te objaviti na internetskim stranicama škole kao pomoć učenicima pri izboru budućeg zanimanja.
Za potrebe ove aktivnosti izradite kartice u fizičkom ili digitalnom obliku u digitalnom alatu Quizlet. Na naličju kartice postavite fotografiju, crtež te ime i prezime osobe iz šire lokalne zajednice čiji su zanimanje i rad vezani uz glazbu. To mogu biti pjevači i svirači (tradicijske, popularne ili neke druge glazbe) koji su se svojim glazbenim izvedbama istaknuli kroz povijest ili danas i tako postali poznati; ali i graditelji glazbala, skladatelji (svih vrsta glazbe), producenti, plesači (tradicijske, popularne ili klasične glazbe), dirigenti orkestara i zborova te predstavnici ostalih glazbenih zanimanja. Na drugoj strani kartice opišite njihovo zanimanje, način postizanja kompetencija i znanja potrebnih za to zanimanje te postignuća. Za pojedina zanimanja i osobe koje ga predstavljaju pripremite i video ili audioprimjere koje će učenici moći pogledati i poslušati. Napravite i nekoliko kartica na kojima će nedostajati podaci na naličju (fotografija, ime i prezime itd.), a umjesto toga postavite velik upitnik. U opisu treba stajati zanimanje koje niste opisali na već postojećim karticama, a vezano je uz glazbu (graditelj glazbala budućnosti, skladatelj glazbe za videoigre, filmove, reklame). Kartice izradite u nekoliko istih špilova i podijelite učenike u grupe.
Učenici po grupama proučavaju kartice i osobe koje su predstavljene na njima te razgovaraju o poslovima kojima se bave. Potom svatko odabire karticu koja najbolje opisuje posao kojim bi se oni željeli baviti. Učenici koji imaju vlastitu ideju o poslu u glazbi koji vi niste predstavili na karticama mogu predložiti vlastitu karticu. Svoj odabir obrazlažu pred razredom.
Pri izradi kartica vodite brigu o tome da fotografije budu dovoljno jasne i pregledne, a tekst jednostavan i grafički organiziran za lakše čitanje (primjeren font, veličina tiska, razmaci i odlomci), što je važno za učenike s oštećenjima vida i teškoćama u čitanju, kao i za učenike s intelektualnim teškoćama.
Učenicima s oštećenjima vida omogućite opise slika, a učenicima s oštećenjima sluha doživljaj ritma te im po potrebi osigurajte rad u paru unutar grupe.
Nakon što učenici po grupama pogledaju svoje kartice, pojasnite moguće nejasnoće vezane uz navedene pojmove ili način rada (posebno uputno za učenike intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Učenicima omogućite da odaberu žele li obrazlagati odabir svoje kartice pred razredom, a za pripremu im možete ponuditi pitanja (primjerice, učenicima s jezično-govornim teškoćama, intelektualnim teškoćama, ADHD-om i PSA-om).
Učenici petih razreda upoznaju vrste pjevačkih glasova, ali i poznate pjevače. Predložite im da izrade kartice s poznatim pjevačima po uzoru na vaše te osmisle edukativnu igru u koju će biti uključeni svi učenici u razredu.
Kao uvodnu aktivnost, neka učenici nabroje sva zanimanja na engleskom koja znaju. Objasnite im primjere zanimanja koja pripadaju isključivo javnom sektoru (policajac, vatrogasac, vojnik, djelatnik hitne medicinske pomoći...) i ukratko im objasnite da su to zanimanja koja služe općem dobru i kako im plaće plaćaju svi građani države. S druge strane, porazgovarajte o primjerima zanimanja koja pripadaju privatnom sektoru (recimo prodavač, slastičar, urar ili taksist) te im objasnite kako ta zanimanja pripadaju privatnom sektoru, odnosno kako su ti ljudi zaposleni u svom ili tuđem, malom ili velikom poduzeću. Uz to, navedite kako neka zanimanja mogu pripadati i javnom i privatnom sektoru te im objasnite njihove glavne karakteristike zbog čega pripadaju jednom i drugom sektoru (primjerice, liječnici, profesori, informatičari i pravnici).
Učenicima pokažite sljedeći video Private Sector vs. Public Sector koji ukratko pokazuje razliku između javnog i privatnog sektora, a, ako je moguće, predstavite im osobu koja radi u javnom sektoru i osobu koja radi u privatnom sektoru (uživo u razredu ili iz ureda online u stvarnom vremenu).
Neka učenici navedu čime bi se htjeli baviti u budućnosti, odnosno koje bi danas zanimanje odabrali i zašto. Pitajte ih bi li radili u javnom ili privatnom sektoru da provjerite razumiju li razliku.
Potaknite učenike da u grupama prikažu razliku između privatnog i javnog sektora u alatu Canva.
Najavite im da je zadatak osnovati vlastito poduzeće kako bi se bavili nekim od ranije ponuđenih zanimanja (opseg zanimanja neka bude ograničen na neka zanimanja s popisa koji su napravili u početnom dijelu aktivnosti). Nakon što odaberu zanimanja, podijelite ih u parove kako bi učenici koji su odabrali isto zanimanje bili u paru. Trebaju odrediti naziv poduzeća, napraviti logo poduzeća u alatu FreeLogoDesign da odgovara djelatnosti kojom će se baviti (primjerice, ako se radi o pekarnici, neka logo uključuje kruh, žito i sl.) i navesti što im je sve potrebno da bi mogli raditi (ured, automobil, mobitel, laptop, posebni strojevi ili oprema). Potaknite ih da razmisle o tome kako bi im izgledao radni dan i što bi sve radili tijekom dana ili tjedna.
Učenici samostalno opisuju svoj dan kao poduzetnika u vlastitom poduzeću. Potaknite ih da navedu što više detalja. Neka svoje poduzeće kratko predstave razredu, navodeći čime se bave i kako izgleda tipičan dan u životu poduzetnika. Tijekom predstavljanja poduzeća, ostali učenici vrednuju izlaganje pomoću kratke liste za provjeru koju ste unaprijed pripremili. Neka lista uključuje sastavnice poput: izgled loga, objašnjenje zanimanja, opis potrebne opreme, opis radnog dana. Učenici vrednuju svaku sastavnicu kako bi učeniku dali bolju povratnu informaciju o njegovu izlaganju. Ono će im pomoći da izrade strip u alatu Pixton u kojem će prikazati svoj radni dan ili svoj ured, odnosno od čega se sastoji njihov posao općenito.
Učenicima možete prirediti kartice sa slikama zanimanja tako da budu zastupljeni javni, privatni i javno-privatni sektor ispod kojih napišite nazive tih zanimanja. Učenici mogu opisivati koje je zanimanje predstavljeno, čime se bavi te ga imenovati (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama, PSA-om ili jezično-govornim teškoćama).
Za grupiranje zanimanja (javni, privatni i javno-privatni sektor) učenicima ponudite shemu unutar koje mogu grupirati kartice s predočenim zanimanjima, ispod kojih se mogu upisati glavna obilježja svakog sektora po gledanju videa i provedenom razgovoru. Tada neka imenuju zanimanje kojim bi se htjeli baviti (uputno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Prilikom gledanja videa, učenicima s oštećenjima vida osigurajte, prema potrebi, ključne opise vizualnih prikaza i uvećajte veličinu titlova, što će dobro doći i učenicima s teškoćama čitanja. Također, prema potrebama učenika (primjerice s oštećenjima sluha, ADHD-om, intelektualnim teškoćama), podesite brzinu reprodukcije ili pauzirajte pojedine ključne slajdove.
Predvidite određene uloge učenika za rad u paru (primjerice, vršnjak s učenikom oštećena vida ili motoričkim oštećenjima će crtati logo, vršnjak u paru s učenikom s teškoćama pisanja će naizmjence ili sve pisati, učenik s intelektualnim teškoćama će pisati po diktatu vršnjaka, učenici s jezično-govornim teškoćama, ADHD-om ili intelektualnim teškoćama se prema pitanjima vršnjaka mogu pripremati za izlaganja o svom radnom danu ili predstavljanju poduzeća i sl.). Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise izrade i izgleda svih vizualnih prikaza (logo poduzeća, strip).
Liste za ocjenu izlaganja pripremite u uvećanom fontu za potrebe učenika s oštećenjima vida i teškoćama u čitanju.
Prema potrebi, po koracima na primjeru demonstrirajte korištenje digitalnih alata Canva, FreeLogoDesign i Pixton te provjerite pravilnost načina rada. Prema potrebi, uputite učenike da pri upotrebi alata koriste uvećan tisak ili veličinu vizualnog prikaza (logo, strip) ukoliko u razredu imate učenika s oštećenjem vida i teškoćama čitanja.
Učenici koji žele znati više neka istraže koja se zanimanja mogu raditi u privatnom i javnom sektoru te naprave usporedbu (sličnosti i razlike) istog zanimanja, ali u različitom sektoru.
Telegram (2020). U iduće dvije godine čak 27% zanimanja bit će ona koja danas niti ne postoje. Evo kako se pripremiti (14.12.2020.).
Posao.hr. Najtraženiji poslovi budućnost (14.12.2020.).
Večernji.hr (2013). Ovo je 110 zanimanja za 2030. - Već danas treba početi učiti (14.12.2020.).
Lider media (2020). Hrvatski inženjeri upozoravaju: Nema opstanka našeg društva bez STEM-a (14.12.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.