Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Otpad nije smeće

Međupredmetna tema
Poduzetništvo

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • GK: recikliranje otpada, udaraljke, orkestar
  • IZVAN: otpad, društvene i sportske igre, recikliranje
  • IZVAN: kampanja, projekt, recikliranje
  • IZVAN: papirnata čaša, sadnja, biootpad
  • PRI: energija, biomasa, organski materijal
Nastavna aktivnost za predmet Glazbena kultura

Recikliraj i koncertiraj

Kao uvod u aktivnost, pogledajte s učenicima kraći video glazbenog sastava Trashbeatz (u postavkama uključite automatski prijevod na hrvatski jezik). Razgovarajte s učenicima o glazbalima koja su vidjeli i čuli, o glazbi koju je glazbeni sastav u suradnji s publikom izvodio, o razlogu osnivanja eco friendly glazbenog sastava itd. Na temu odgovornog postupanja s otpadom i uspješnosti razvrstavanja otpada u vlastitom domu učenici mogu raspraviti u paru, a potom i u grupi, te zaključak rasprave iznijeti pred cijelim razredom.
Pogledajte još nekoliko videoprimjera iskorištavanja i recikliranja otpada u svrhu izrade glazbala (STOMP, Sviranje na kantama, Les Fo'Plafonds). Predložite učenicima ideju da i sami krenu u izradu glazbala od otpadnog materijala, osmišljavanje vlastite skladbe ili pratnje poznatoj pjesmi koju će izvesti na koncertu.

Akitvnosti koje će prethoditi koncertu podijelite u nekoliko etapa:

  1. Upoznajmo reciklažno dvorište ili Zavirimo u podrum, spremište, drvarnicu (organizirajte odlazak u reciklažno dvorište ili potaknite učenike na uočavanje resursa u njihovoj okolini te pronalaženje materijala za glazbala u njihovim podrumima, tavanima, spremištima i sl.)
  2. Što sve može svirati? (po uzoru na videoprimjere iz uvoda ove aktivnosti, učenici prikupljaju materijal za izradu glazbala)
  3. Graditelji glazbala (učenici izrađuju glazbala)
  4. Što ćemo svirati, našu stvar ili pratnju pjesmi koju volimo pjevati? (učenici odabiru stvaranje samo njihove skladbe ili ritamsku pratnju pjesmi koju vole pjevati)
  5. Vježbamo, vježbamo i vježbamo svirati!
  6. Dan koncerta (organizirajte koncert u razredu, među razredima ili za cijelu školu).

Dogovorite se s učenicima da dokumentiraju (fotografiraju ili snimaju svojim uređajima) aktivnosti u pojedinim etapama.
Nakon koncerta napravite evaluaciju i osvrnite se na sve dobrobiti proizašle iz te aktivnosti. U tome vam mogu pomoći pitanja koja možete postaviti: Što ste novo naučili o raspolaganju otpadom kroz ovu aktivnost? Što vas je tijekom potrage za otpadom negativno, a što pozitivno iznenadilo? Smatrate li da vi osobno odgovorno postupate s otpadom? Koliko ste uživali u ovoj aktivnosti? Možete li zamisliti sebe kao profesionalnog glazbenika (kojemu je to jedini posao) koji izrađuje glazbala od recikliranog otpada i izvodi koncerte diljem svijeta? Kojom bi porukom počinjao i završavao vaš koncert? Upitnik za evaluaciju možete kreirati i u digitalnom obliku koristeći alat MS Forms u kojem se automatski prikupljeni podaci prikazuju odgovarajućim dijagramima. Prokomentirajte s učenicima njihove dojmove.

Postupci potpore

U pripremi za sat zamolite učenike da u svom domu obrate pažnju na način razvrstavanja otpada (posebno pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).

Prije gledanja/slušanja audiovizualnih zapisa, u nekoliko rečenica najavite njihov sadržaj i usmjeravajte na željeno tijekom gledanja (uputno za učenike s oštećenjima vida, ADHD-om, PSA-om i intelektualnim teškoćama). Učenicima s oštećenjima vida, prema potrebi, omogućite zvučni prijevod na hrvatski i opišite ključne scene. Učenike s oštećenjima sluha usmjerite na ritam glazbala.

Učenicima s oštećenjima vida, također po potrebi, osigurajte sve važne vizualne opise na zvučnoj razini (opis glazbala, reciklažnog dvorišta, snimljene fotografije, opipavanje materijala rada).

Za sve planirane aktivnosti organizirajte rad u paru s vršnjakom, posebno za učenike s oštećenjima vida, oštećenjima sluha, motoričkim oštećenjima i intelektualnim teškoćama te dogovorite njihove uloge.

Predvidite dovoljno vremena za to da se učenici pripreme za odgovaranje na planirana pitanja pa im ih dajte na predlošku u pisanoj, grafički njima primjerenoj formi (pogodno za učenike s jezično-govornim teškoćama, oštećenjima vida, intelektualnim teškoćama, PSA-om, ADHD-om).

Prema potrebi, po koracima demonstrirajte način uporabe digitalnog alata MS Forms (posebno važno za učenike s intelektualnim teškoćama)

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike na dokumentarni film Landfill Harmonic and Recycled Orchestra of Cateura (Paraguay). Predložite im da i sami na sličan način u digitalnom alatu Adobe Spark ispričaju priču o nastanku njihova razrednog recikliranog orkestra i održanog koncerta.

Nastavna aktivnost za predmet Glazbena kultura

Recikliraj i koncertiraj

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ GK A.5.4. Učeni temeljem slušanja glazbe razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalnoinstrumentalnu glazbu te različite izvođačke sastave.
  • OŠ GK B.5.1. Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe.
  • OŠ GK B.5.3. Učenik sviranjem i/ili pokretom izvodi umjetničku, tradicijsku, popularnu ili vlastitu glazbu. Sudjeluje u različitim glazbenim igrama i aktivnostima glazbenog stvaralaštva.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Zelena olimpijada

Odaberite nekoliko predmeta, stavite ih u plastičnu vrećicu i u razredni koš. To mogu biti, primjerice, plastična vrećica, karton za mlijeko, limenka bezalkoholnog pića, staklena boca, plastična boca, čepovi, manja kartonska kutija u obliku kocke, jutena vreća, konop, drvene olovke, plastična pakiranja poput kutije za Cedevitu i dr. Na početku sata izvucite otpad. Razgovarajte s učenicima te im pomozite da identificiraju sadržaj vrećice. Postavljajte im pitanja o otpadu: odakle dolazi, kakve stvari bacamo, gdje odlažu otpad i sl. Potaknite učenike da razmišljaju o različitim vrstama otpada tako što ćete ih pitati o različitim mjestima na koja su stavili otpad - koš za otpatke u kupaonici, kuhinjski otpad, kanta za recikliranje i dr. Dodatnim pitanjima (poput: Kamo sve ljudi bacaju svoj otpad? Što mislite, što se tada događa s otpadom?) pomozite učenicima da zaključe kako postoje različita mjesta za različite vrste otpada. Ponovite pojam 'recikliranje' te ga zapišite na veći format papira.

Podijelite učenike u četiri grupe. Zadajte im zadatak da na svom papiru u tri minute u oluji ideja zapišu za što se predmeti iz plastične vrećice još mogu upotrijebiti u sportskim aktivnostima ili za igranje bilo koje društvene igre. Uputite ih da čepovi u boji mogu biti figurice u igri Čovječe, ne ljuti se! ili, preuređeni oznakama 'X' i 'O', mogu biti figurice za Mlin. Vodom napunjene plastične boce mogu biti čunjevi, kartonska kutija može se preurediti u kocku za društvene igre, a plastične kutijice Cedevite napunjene pijeskom mogu poslužiti kao bučice za vježbanje. Učenici prezentiraju svoj rad ostalim grupama.

Podijelite učenike u nove grupe po četiri učenika sa zadatkom da osmisle natjecateljsku igru u kojoj će iskoristiti prenamijenjene predmete. Svoju igru učenici prikazuju u alatu Book Creator prema određenim zadacima: naslov igre, broj igrača, potrebni predmeti, pravila igre. Učenici mogu uz tekst ugraditi slike, zvuk i video.

Nakon rada, učenici prezentiraju ostalim grupama svoje uratke. U konstruktivnom razgovoru učenicima pomognite usavršiti igru da pravila budu jasna i precizna, a svaki predmet u igri ima svrhu. Knjigu njihovih igrica podijelite na razrednoj ili školskoj internetskoj stranici.

Potaknite učenike da realiziraju Zelenu olimpijadu kao razredno ili međurazredno natjecanje, a u izradu predmeta potrebnih za natjecanje uključite članove likovne grupe.

Izvannastavna aktivnost

Zelena olimpijada

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Svrha
  • Razvijanje kreativnost i inventivnosti prenamjenom odbačenih predmeta u svrhu igre i zabave.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Minikampanja za više ekološkog znanja

Napravite uvod u kojem ćete učenicima približiti problem zagađenja prirode plastičnim otpadom, prije svega plastičnim vrećicama. Razgovarajte o njihovim iskustvima - koliko često te za što sve koriste plastične vrećice i upotrebljavaju li ih višekratno. Kao poticaj za raspravu možete koristiti i tekstove Pobijedite zagađenje plastikom, Šokantne brojke štetnih posljedica natjerat će vas da već danas plastičnu vrećicu zamijenite platnenom ili video Plastika u moru predstavlja smrtnu opasnost za njene stanovnike.

Potaknite učenike da se prisjete i onoga što od ranije znaju o brizi o otpadu te ih pitajte gdje su sve prikupili te informacije. Potražite primjere organiziranih kampanja vezanih uz recikliranje otpada u lokalnoj ili široj zajednici.

Upoznajte učenike s osnovnim koracima na kojima se zasnivaju takve kampanje:

  1. određivanje cilja kampanje,
  2. odabir ciljanoga tržišta (kome je namijenjena),
  3. dostupan budžet i materijalni izvori,
  4. oblikovanje poruke,
  5. odabir medija (na koji će način i kojim putem poruke biti prenesene).

Recite učenicima da i sami mogu organizirati i provesti minikampanju u školi vezanu uz rješavanje tog problema.

Rad organizirajte slijedeći ranije iduće korake:

  1. Kao cilj kampanje postavite podizanje svijesti o važnosti, svrsi i mogućnostima recikliranja plastičnih vrećica.
  2. Odredite učenike škole kao ciljanu skupinu kojoj će se kampanja obraćati. Razgovarajte s njima o tome što njihove vršnjake zanima, kakve su im navike s obzirom na brigu o otpadu te koji način komunikacije vole.
  3. Razgovarajte s učenicima o tome koji su im materijalni resursi dostupni i koje mogu jednostavno nabaviti bez financijskih ulaganja (primjerice, likovni pribor, papire za crtanje/plakate većih formata). Razgovarajte i o tome na koji način možete prikupiti veću količinu plastičnih vrećica koja će biti potrebna za recikliranje. Organizirajte prikupljanje plastičnih vrećica unutar škole; učenici neka odrede i urede mjesta u prostoru škole na kojima će se prikupljati plastične vrećice. U alatu Thinglink neka izrade interaktivni plan škole na kojem će obilježiti mjesta za prikupljanje te ih povežu s fotografijama prostora i uputama za učenike.
  4. U alatu Piktochart neka učenici izrade plakat kojim će skrenuti pozornost ostalih učenika u školi na problem neprimjerene potrošnje plastičnih vrećica i utjecaja koje imaju na zagađenje prirode. Prezentirajte učenicima tehniku izrade predmeta od plastičnih vrećica. Od vrećica prikupljenih u školi neka izrade predmete za osobnu uporabu ili za potrebe škole (primjerice, torbe za držanje likovnog pribora, zaštitne pregače za rad s grafičkom prešom i sl.). Kako bi podijelili svoje znanje i iskustvo te potaknuli i druge učenike na taj oblik recikliranja, neka naprave slikovne upute o toj tehnici u alatu Powtoon. Izradite fotogaleriju u alatu Adobe Spark s fotografijama predmeta koji su nastali u radionici recikliranja.
  5. Usmjeravajte učenike na važnost vidljivosti njihova projekta unutar škole i šire zajednice. Sve rezultate aktivnosti (plakat, plan škole sa sabirnim mjestima, videoupute tehnike recikliranja i fotogaleriju) neka učenici objavljuju na internetskim stranicama škole.

Izvannastavna aktivnost

Minikampanja za više ekološkog znanja

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Svrha
  • Preuzimanje aktivne uloge u različitim oblicima djelovanja vezano uz zaštitu okoliša.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Drugi život papirnate čaše

‘’Rastom ekološke osviještenosti, polako se smanjuje upotreba jednokratnih plastičnih proizvoda i zamjenjuje se onima koji su ekološki prihvatljiviji te se lakše recikliraju ili razgrađuju. Povezano s tim, povećava se upotreba papirnatih proizvoda poput papirnatih čaša za napitke, tanjura, slamčica i sl. Ipak, nismo svjesni da i tu postoje određeni problemi kod recikliranja. Mnogi od tih proizvoda presvučeni su tankim slojem plastike koja se ne može reciklirati, vrlo se teško odvaja od papira i stvara problem u tom procesu pa često ti proizvodi završe na odlagalištu otpada.’’ Tim uvodom skrenite pozornost učenicima na problem recikliranja papirnatih čaša. Možete se poslužiti i nekim izvorima na internetu poput Ekološki osviješten svijet ima novog neprijatelja ili Biorazgradiva pakiranja.

Potaknite učenike na razmišljanje o tome gdje se sve upotrebljavaju papirnate čaše i gdje one završe nakon što ih upotrijebimo. Razgovarajte s njima o tome kako bi se one mogle barem još jednom upotrijebiti prije nego što ih odbacimo.

Organizirajte s učenicima skupljanje papirnatih čaša kroz određeni vremenski period u školi. Napravite plakat kao marketinško sredstvo putem kojeg ćete učenike i djelatnike motivirati na njihovo skupljanje. Plakat mora sadržavati osnovne informacije o važnosti te akcije, načinu provođenja i očekivanim rezultatima. Također, naglasite gdje će se i kada papirnate čaše skupljati i kakve moraju biti (oprane i neoštećene). Uredite mjesto u školi na kojem će se provoditi promocija te akcije. Dogovorite vremenski rok i učenike koji će to provoditi. Nakon toga, dogovorite daljnji tijek projekta, odnosno način na koji ćete skupljene čaše ponovno upotrijebiti.

Jedna od mogućih upotreba koju vam predlažemo je sadnja ili uzgoj biljaka za presađivanje u papirnatim čašama. Vrlo su praktične za tu namjenu jer u sebi zadržavaju dovoljno vlage da bi biljka mogla rasti. Čaše nije potrebno bušiti na dnu ili stavljati ispod nepropusne podloške. Mogu se obojati ili oblijepiti papirom. Na taj omot mogu se napisati prikladne poruke ili koja se biljka u njoj nalazi.

Dogovorite s učenicima što ćete u njih sijati/saditi i za koju ih priliku ponuditi kao proizvod. Naši prijedlozi su: božićna pšenica, uzgoj presadnica rajčice, paprike i sl., cvijeće za neki prikladan nadnevak u školi itd. Pribavite potreban materijal za sadnju - zemlju, sjeme ili sadnice cvijeća. Neka učenici u zajedničkoj proračunskoj tablici u alatu Excel Online evidentiraju troškove nabavnog materijala jer će im trebati kasnije za izračun prodajne cijene proizvoda. Također, neka redovito bilježe i količinu vode utrošene za zalijevanje u periodu rasta biljke, kako bi i taj trošak mogli kasnije uključiti u kalkulaciju cijene. Jedna od kategorija troškova svakako su i troškovi komunikacije (izrada plakata i potrošni materijal za njega).

Prije nego što proizvod ponudite na božićnom ili ekosajmu, smotri zadrugarstva i sl., zadajte učenicima da pomoću smjernica iz videozapisa Kalkulacija cijene temeljene na troškovima u interaktivnom sadržaju (Kalkulacija cijene temeljena na troškovima) izračunaju cijenu po kojoj bi se vaš proizvod mogao prodavati. Uputite ih da za izračun prodajne cijene najprije moraju izračunati cijenu koštanja jedne čaše s biljkom, uzimajući u obzir cijenu sirovine (zemlja, sadni materijal, materijal za ukrašavanje i sl.), trošak vode za zalijevanje, kao i troškove komunikacije, vodeći računa o cijeni vlastitog rada. Uputite ih na to da cijena bude realna. Po potrebi potražite slične proizvode u trgovinama, na internetu i sl. Zatim učenici određuju prodajnu cijenu po kojoj bi se proizvod prodavao, dodajući maržu na cijenu koštanja. Neka izvedu kalkulacije u istoj tablici u kojoj su evidentirali trošak nabavnog materijala.

Dogovorite se s učenicima da naprave promotivne letke ili plakate kojima ćete potaknuti zainteresiranost za vaš proizvod. U izradi mogu koristiti digitalni alat Canva. Promotivni materijal objavite na internetskim stranicama škole.

Izvannastavna aktivnost

Drugi život papirnate čaše

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Svrha
  • Prenamjena upotrebljenih papirnatih čaša u posude za uzgoj i sadnju biljaka.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Priroda

Recikliram i roštiljam

Zainteresirajte učenike pitanjima: Može li se električna energija proizvoditi iz otpada? Mogu li krave proizvoditi struju? i sl. Neka učenici individualno u alatu Mentimeter izlože svoja mišljenja i obrazlože ih, nakon čega prokomentirajte njihove odgovore.

Razgovarajte s učenicima o njihovim saznanjima iz svakodnevnog života: Koji je najstariji izvor energije koji je koristio čovjek? Jesu li se se stavovi prema potrošnji energije s vremenom promijenili? (obnovljivi i neobnovljivi izvori energije - ekološki neprihvatljivi, troše se velikom brzinom) Što je tomu razlog? (obnovljivi izvori smanjuju ugljični otisak - klimatske promjene, neprestano se obnavljaju).

Učenicima pripremite KWL tablicu u koju će upisivati što iz svakodnevnog života znaju o biomasi, a koju ćete s njima podijeliti u zajedničkom dijelu razredne OneNote bilježnice u kojoj pripremite zasebne stranice s tablicom.

Pogledajte s učenicima videozapis Biomasa u trajanju od 2:47 min. Napomena: videozapis je na engleskom jeziku te služi za vizualizaciju (slikovno prikazuje vrstu biomase, dobivanje toplinske i električne energije iz biomase u kućanstvima i industriji, prednosti i nedostatke korištenje biomase). Energija biomase sastoji se u korištenju organskog materijala kao izvora energije. Organski materijal može biti biorazgradivi dio proizvoda, otpada i ostataka proizvedenih u poljoprivredi, šumarstvu i srodnim industrijama, kao i biorazgradivi dio industrijskog i komunalnog otpada. Najčešće korišten materijal je drvo (piljevina, peleti i iverje) koje se može koristiti u kućanstvima (grijanje - podno grijanje / radijatori / zagrijavanje vode) ili u industriji za dobivanje električne energije. Nakon odgledanog videozapisa, neka učenici nadopune svoje KWL tablice novim informacijama koje su saznali gledajući videozapis te pitanjima koja ih dodatno zanimaju ili su ostala nerazjašnjena. Potaknite učenike da međusobno usporede svoje bilješke, zajednički ih prodiskutirajte i raspravite s učenicima o njihovim saznanjima o navedenoj temi.

Podijelite učenike u timove (4-5 učenika). Zadatak je svakog tima da u dogovorenom vremenskom roku na internetu istraži koje biorazgradive dijelove industrijskog i komunalnog otpada mogu koristiti sa svojim ukućanima za vlastitu izradu briketa od biomase, koje će upotrijebiti za roštilj ili peći (npr. stari papir, karton, suho lišće, travu, korov, slamu, sijeno, piljevinu, kukuruznu ljusku, mljevene ljuske orašastih plodova…). Potrebno je i da osmisle kako bi ih mogli izraditi (proces proizvodnje). Kao pomoć, možete ih uputiti da pogledaju videozapis Homemade "Briquettes" u trajanju od 5:44 min.
Za planiranje, praćenje i realizaciju navedenih aktivnost predlažemo alat Teams unutar kojeg kreirajte timove, kao i kanale za suradnju. Učenici će unutar timova razmjenjivati ideje, dogovarati se oko realizacije zaduženja, objavljivati i zajednički uređivati različite dokumente (bilješke, rezultate istraživanja, opis procesa proizvodnje i sl.). Na taj način možete pratiti, usmjeravati i, prema potrebi, pomagati učenicima u aktivnostima. Neka svaki tim u alatu Book Creator izradi vlastiti prikaz ideje od koncepta do realizacije. Prikazane faze istraživanja mogu popratiti zvučnim zapisom.
Učenici mogu svoje projekte prezentirati na Zagrebačkom energetskom tjednu u cilju promoviranja novih zelenih tehnologija i ekološki prihvatljivih goriva, a brikete vlastite izrade iskoristiti za obiteljski roštilj.

Postupci potpore

U pripremi za nastavni sat ispitajte razumijevanje svih ključnih pojmova i po potrebi ponovite ključno (energija, biomasa i sl.), što je važno posebno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om.

Za učenike, prema potrebi, uvodni tekst grafički organizirajte (povećan tisak, proredi) i pridružite pitanja kako bi se pripremili za iznošenje mišljenja (posebno važno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).

Razgovor o korištenju energije u svakodnevnom životu potkrijepite primjerima, kratkim i jasnim pitanjima i potpitanjima te ih po potrebi jezično pojednostavite (posebno važno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).

Po potrebi predvidite rad u paru s vršnjakom za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, intelektualnim teškoćama, teškoćama čitanja i PSA-om. Dogovorite njihove uloge (pretraživanje internetskih stranica, čitanje, međusobno pojašnjavanje, opisivanje).

Predvidite uvećanu tablicu kako bi učenici mogli pisati uvećanim fontom da svima bude dovoljno čitljiv (posebno učenicima s teškoćama čitanja).

Prije gledanja videozapisa, upoznajte učenike s bitnim u sadržaju. To je dobro za sve učenike, posebno one s intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om. Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise ključnih scena.

Za rad u timovima i određivanje zaduženja svakog člana vodite brigu o mogućnostima i ograničenjima učenika kako bi imao njemu odgovarajuću aktivnu ulogu. Za osmišljavanje procesa proizvodnje ponudite im plan s ključnim odrednicama, što je posebno važno za učenike s ADHD-om, PSA-om i intelektualnim teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zainteresirani učenici mogu istražiti kako se iz biomase mogu proizvoditi bioplin i tekuća biogoriva (biodizel, bioetanol) - Biogoriva - luda vožnja budućnosti, Energija iz biomase - Obnovljivi izvori energije, Pričaj mi o energiji te koje su njihove prednosti pred uporabom fosilnih goriva. Rezultate svog istraživanja mogu prikazati u obliku infografike u alatu Piktochart, kao i prezentirati ih na Zagrebačkom energetskom tjednu.

Nastavna aktivnost za predmet Priroda

Recikliram i roštiljam

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ PRI C.5.1. Učenik razlikuje najvažnije izvore i oblike energije i raspravlja o njihovu utjecaju na život na Zemlji.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Za ljepšu našu. Što možemo s otpadom (26.12.2020.).

Fod za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Nauči osnovno, upotrebi ponovno (26.12.2020.).

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.