Učitavanje
Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
Interaktivni sadržaj za učenike

Marketing miks

6. razred osnovne škole

7. razred osnovne škole

8. razred osnovne škole

Odgojno-obrazovna očekivanja

Što je marketing miks?

Jeste li se zapitali zašto su neka poduzeća uspješnija od drugih pri prodaji svojih proizvoda? Je li za uspješno poslovanje presudna kvaliteta proizvoda, cijena, lokacija na kojoj se proizvodi prodaju, ili dobra reklama?

Pokazalo se da uspješno poslovanje podrazumijeva sva četiri elementa: proizvod (product), cijena (price), promocija (promotion) i distribucija (place) - obuhvaćenih 4p modelom marketing miksa. O marketing miksu detaljnije saznajte gledajući videozapis.

Što je marketing mix? Marketing miks jedan je od ključnih elemenata uspješnih poduzeća, a potreban je za razvoj marketinške strategije. Skup je pristupa koje neka tvrtka koristi da bi ostvarila svoje marketinške ciljeve. Najčešće se uzima 4P model marketinškog miksa koji se sastoji od proizvoda (product), cijene (price), promocije (promotion) i distribucije (place). Pomaže poduzeću odrediti koju skupinu kupaca želi privući njihovim proizvodom/uslugom, koje su njihove potrebe, želje i očekivanja Proizvod- (odnosi se i na uslugu) može biti isporučen na tržištu u materijalnom ili nematerijalnom obliku a da ispunjava potrebe i želje svojih kupaca. Ovisno što taj proizvod donosi kupcu on može biti osnovni, očekivani ili prošireni. Iako svaki od njih zadovoljava kupčevu potrebu jedino proizvod pruža dodatnu uslugu svome kupcu poput (jamstva i sl.) Cijena- govori o prihodu koji će se ostvariti prodajom proizvoda/usluge te može biti formirana na više načina. Ovisno o kakvom se proizvodu radi, njegovoj kvaliteti, tržištu i kupcima tako će biti cijena povećana ili smanjena. Ukoliko se radi o tržištu luksuznih i vrlo kvalitetnih proizvoda koji daju više svojim kupcima od njihovih očekivanja cijena će biti znatno viša za razliku od onih niskokvalitetnih proizvoda sa malom potražnjom. (proizvod mora biti prilagođen percepciji ciljane publike) Distribucija- definira u kojoj će mjeri, kada i koliko biti dostupan neki proizvod na tržištu. Cilj je da proizvod bude dostupan na najadekvatnijem mjestu za ciljanog kupca. Ovisno o kakvim se kupcima radi tako će se i mjesto i dostupnost proizvoda mijenjati a neophodno je napraviti istraživanje tržišta da bi se to adekvatno mjesto pronašlo i kako kupci žele taj proizvod kupiti (online, supermarketi, specijalizirane prodavaonice i sl.) Promocija- odgovara na pitanje kako najbolje informirati kupce o proizvodima/uslugama. Svojevrsna je kombinacija oglašavanja, digitalnog marketinga i izlaganja. Promocija bi trebala kupce informirati o značajkama proizvoda, prednosti tog proizvoda i korist koju kupci dobivaju kupnjom tog proizvoda.. Transkript: .

Hoće li vas na kupnju potaknuti lijepo pakiranje proizvoda? Biste li zbog niže cijene nekog proizvoda otišli u trgovinu koja je poprilično udaljena od vašeg prebivališta? Što mislite, kako reklamiranje proizvoda na televiziji utječe na potencijalne kupce?

Procijenite svoje znanje

Možda se među vama krije budući poduzetnik. Riješite kviz i provjerite "tinja" li već sada u vama marketinški stručnjak.

#1 Zadatak

Ciljno tržište je/su

#2 Zadatak

Četiri elementa koja čine marketinški miks su:

#3 Zadatak

Ako je marketing dobro obavljen, to je proces:

#4 Zadatak

Koje od 4 p najbolje opisuje sljedeća izjava?

Odnosi se na pristupačnost kupcima, a osim fizičkog, može biti i virtualno. 

#5 Zadatak

Koju od sljedećih aktivnosti treba poduzeti prije nego što poduzeće razmisli o korištenju marketing miksa za stvaranje novog proizvoda ili usluge?

#6 Zadatak

Istraživanje tržišta prikuplja informacije kako bi se saznalo

#7 Zadatak

Kako se naziva skupina ljudi koji će najvjerojatnije postati kupci, a identificirani su za određeni marketinški program?

#8 Zadatak

Proces razvrstavanja ljudi, koji čine određeno tržište, u još manje skupine, naziva se

#9 Zadatak

Ljudi koji kupuju proizvode ili usluge nazivaju se

#10 Zadatak

Svako mjesto na kojem kupci i prodavači razmjenjuju robu, usluge i neki oblik novca, naziva se