Jeste li se ikad zapitali kako izgraditi novu školu? Da bismo mogli takve velike stvari realizirati, moramo napraviti projekt. Kako napisati dobar projekt i koje je faze projektnog ciklusa potrebno proći prilikom planiranja - saznajte gledajući videozapis.
Koje su faze projektnog ciklusa? Na početku projekta količina planiranja i posla može se činiti ogromnom. Postoje deseci ili čak stotine zadataka koje treba izvršiti u pravo vrijeme i u pravom slijedu. Iskusni projektni menadžeri znaju da je često lakše obraditi detalje projekta i poduzeti korake ispravnim redoslijedom kada projekt raščlanite na faze. Podjela zadataka u ovih pet faza može vam pojednostaviti posao i organizirati ga u niz logičnih koraka: Faza 1: Pokretanje projekta U ovoj fazi mjeri se vrijednost i izvodljivost projekta. Voditelji projekata obično koriste dva alata za procjenu hoće li nastaviti s projektom: 1) Studija izvodljivosti je evaluacija i analiza potencijala predložene investicije koja pomaže u procesu donošenja odluke o mogućnosti ostvarenja i materijalnoj uspješnosti. Ovaj dokument se koristi prije razrade projekta, a bavi se ključnim pitanjem: Zašto projekt treba/ne treba realizirati? 2) Posljednju fazu izrade studije izvodljivosti predstavlja analiza troškova i koristi. Analiza troškova i koristi financijski je instrument kojim se kvantificiraju svi financijski troškovi i gubici s jedne, te svi očekivani prihodi i koristi nekog pothvata s druge strane. Faza 2: Planiranje projekta Jasan, konkretan i detaljno napisan projektni plan povećava šanse za pribavljanje financiranja. Takav plan projektnom timu pruža smjernice za ostvarivanje rezultata, upravljanje rizicima, povećanje vidljivosti projekta u široj zajednici, komunikaciju s dionicima i upravljanje izvođačima radova, dobavljačima opreme ili pružateljima usluga. Plan projekta također priprema timove za prepreke s kojima bi se mogli susresti tijekom provedbe projekta. Faza 3: Provedba projekta To je faza koja se najčešće povezuje s upravljanjem projektima. Provedba se zasniva na izvršavanju planiranih aktivnosti radi postizanja željenih ishoda. Provedba se u velikoj mjeri oslanja na fazu planiranja, naime napori tima u fazi provedbe izvedeni su iz projektnog plana. Faza 4: Praćenje napretka Faza koja se odvija istodobno s fazom provedbe, usmjerena je na mjerenje provedbe i praćenje napretka u skladu s planom projekta. Kako bi zajamčio isporuku obećanog, projektni tim mora pratiti i nadgledati projektne aktivnosti. Kako bi utvrdili je li projekt na dobrom putu, voditelji projekata provjeravaju jesu li provedbenom aktivnosti postignuti ključni pokazatelji uspješnosti. Ukoliko se utvrdi odstupanje od planiranog tempa dostizanja pokazatelja, tada je potrebno poduzeti adekvatne korektivne mjere. Faza 5: Evaluacija i završetak projekta Ovaj važan korak u projektnom ciklusu obuhvaća evaluaciju, odnosno vrednovanje provedenog projekta, pripremu završnog izvješća i arhiviranje projektne dokumentacije. Evaluacija podrazumijeva ocjenjivanje ciljeva, rezultata, aktivnosti i uloženih sredstava, radi donošenja zaključaka koji bi se mogli koristiti kao temelj za buduće, još kvalitetnije projekte.. Transkript: .
Nakon šte se upoznali s fazama projekta razmislite o potrebama u vašoj okolici. Koje potrebe možete uočiti? Što se može napraviti kako bi se poboljšao život vaših sugrađana? Razmislite, možete li sada lakše, uz razumijevanje projektnih faza, osmisliti neki projekt koji bi sadržavao sve faze i kojim biste pomogli da okolica u kojoj živite bude ljepša i bolja za život.
Provjerite svoje znanje
Provjerite svoje znanje o ključnim fazama projekta.
Istražite koji projekti se provode u vašem gradu, općini. Razmislite o tome koliko je truda i rada uloženo u planiranje i provedbe aktivnosti raznih projekta. Možete li vi nekako pomoći?
Ne pitaj što domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za svoju domovinu.