Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

A kako dalje?

Međupredmetna tema
Poduzetništvo

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • HRV: obrt, modalni glagoli, tvorba riječi
  • MAT: osnivanje obrta, porez, prirez
  • IZVAN: START aplikacija, e-obrt, poticaji za zapošljavanje
  • PiG: d.o.o., obrt, poduzeće
  • SOC: stilovi odlučivanja, utilitarističke organizacije, Ishikawa dijagram
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Koračajte do svog obrta

Odmah na početku aktivnosti učenike podijelite u grupe od četiri do pet članova. Svaka grupa sudjeluje u motivacijskoj igri asocijacija tijekom koje otkrivaju temu aktivnosti. To će biti pojam 'obrt'. Uz ključnu riječ, u stupce možete smjestiti i riječi: ime, registar, pečat, bankovni račun. Igru asocijacija možete izraditi u PowerPointu.
Nakon što učenici otkriju temu aktivnosti, podijelite sa svakom grupom poveznicu na tekst 10 koraka kod osnivanja paušalnog obrta. Učenici će usmjereno pročitati tekst i pomoću smjernica analizirati sadržajna, jezična i strukturna obilježja teksta. Smjernice se mogu odnositi na utvrđivanje ključnih koraka do osnivanja obrta, načina oblikovanja teksta u vizualno odvojenim cjelinama, izdvajanje upućivačkih jezičnih struktura u imperativu, prezentu ili infinitivu s modalnim glagolima 'morati' i 'trebati'.
Učenici na osnovi predloženog teksta ovladavaju obilježjima upućivačkih tekstova te načinom otvaranja obrta. Slijedeći korake, sudjeluju u procesu osmišljavanja svog obrta. 'Olujom ideja' nižu ideje o tome koja bi bila pretežita djelatnost njihova obrta te bi li odabrali još neke sekundarne djelatnosti. Vrste djelatnosti uskladit će s Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti. Usmjerenim problemskim pitanjem potaknite ih da promisle kako mogu na osnovi znanja o tvorbi riječi odabrati inovativno, izvorno i zanimljivo ime koje jasno upućuje na djelatnost obrta i viziju poslovanja koju ima obrtnik. Dogovaraju se gdje će biti sjedište obrta te zatim popunjavaju dostupan OR obrazac. Učenici metodom vruće olovke daju prijedloge izgleda pečata i banke u kojoj bi otvorili žiro-račun. Nakon toga učenicima podijelite timske uloge. Prvi član tima ispunjava tiskanicu za prijavu mirovinskog i zdravstvenog osiguranja, drugi dostupan obrazac za poreznu prijavu, treći će proučiti akte koji se odnose na vođenje poreznih knjiga, četvrti dokumente o obveznim porezima i doprinosima, a peti, ako tim ima pet članova, proučava pravila o zaštiti na radu. Svaki član tima odgovoran je za svoju timsku ulogu. Na kraju aktivnosti svaka grupa mora imati ispunjene sve tražene obrasce i prezentira svoju obrt od ideje do točke realizacije. Ispunjenu dokumentaciju učenici prilažu u zajedničku zbirku na Wakeletu.
Nakon što sve grupe predstave svoj projekt otvaranja obrta prema traženim smjernicama, povedite refleksivni razgovor o tome koliko im je početni upućivački tekst olakšao realizaciju zadatka osmišljavanja paušalnog obrta te jesu li dobili možda ideju o stvarnom pokretanju svog posla na osnovi razmijenjenih ideja i znanja o tome kako otvoriti svoj obrt. Upozorite ih na rizike otvaranja obrta. Naime, obrt je usko povezan s osnivačem, vlasnikom obrta, što znači da u slučaju nepovoljnog razvoja poslovanja (gubitaka i nemogućnosti plaćanja obveza) osobna imovina dolazi u pitanje. Za kraj raspravite o glavnim razlikama između samozapošljavanja u obrtu i otvaranja obrta u slučaju kada smo već zaposleni kod drugog poslodavca.

Postupci potpore

Tekst za usmjereno čitanje sa smjernica koji ćete s učenicima podijeliti na poveznici po potrebi grafički organizirajte i oblikujte (povećan font, povećani razmaci, odlomci, istaknute smjernice).

Za učenike kojima je to potrebno, a posebno onima s jezično-govornim teškoćama, oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima i PSA-om, dobro je da predvidite rad u paru s vršnjakom kako bi po potrebi pružio podršku u čitanju teksta, dokumenata, OR i drugih obrasca te pojašnjavanju pojmova ili pisanju.

Učenicima možete ponuditi shemu koju će popunjavati sastavnicama svoga obrta ili svoj obrt mogu prikazati putem umne mape. Uloge u timu podijelite prema interesima učenika (važno za sve učenike, posebno za one s ADHD-om ili PSA-om).

Za prezentaciju rada, učenicima omogućite dovoljno vremena za pripremu (posebno učenicima s jezično-govornim teškoćama ako žele izlagati, učenicima s ADHD-om i PSA-om).

Prema potrebi pružite podršku učenicima (posebno s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima) u korištenju PowerPoint prezentacije ili u prilaganju dokumentacije u zajedničku zbirku na Wakeletu.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji to žele, mogu na otvorenim danima škole ili projektnom danu poučiti i druge učenike kako osnovati svoj paušalni obrt tako što će na primjeru svoje studije slučaja voditi radionicu prema modelu rada u koracima i timovima.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Koračajte do svog obrta

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Treći razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ HJ A.3.3. Učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
  • SŠ HJ A.3.6. Učenik objašnjava tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Obrt po mojoj mjeri

Sljedeću aktivnost možete provesti kao ponavljanje jednostavnog kamatnog računa. Podijelite učenike u grupe i dajte im zadatak da istraže kakav obrt mogu otvoriti u Hrvatskoj. Prvo se trebaju dogovoriti kakvim će se djelatnostima baviti njihov obrt, koliko će zaposlenika imati, kolika primanja očekuju i slično. Pod pretpostavkom da su već odabrali djelatnost i napravili procjenu predviđenog godišnjeg primitka, trebaju izabrati način oporezivanja.

Podijelite im kalkulator Hrvatske gospodarske komore naziva Dobro je biti obrtnik. Kalkulator će učenicima omogućiti da istraže tri različite opcije obrta s obzirom na oporezivanje i odluče se za onu koja im najviše odgovara. Mogu tako odabrati biti obrtnik koji je obveznik poreza dohodak, obrtnik obveznik poreza na dobit ili obrtnik s paušalnim oporezivanjem. Upozorite ih da se na početku svake godine može promijeniti način oporezivanja ukoliko obrtnik zaključi da bi mu neka druga opcija bila povoljnija.

Prije nego što usporede tri vrste obrta, trebaju upisati sljedeće podatke o njihovom zamišljenom obrtu: mjesečni primitak i izdatak bez PDV-a, troškove najma, nabavke robe, plaće radnika, stopu prireza u njihovu gradu i ostale troškove poslovanja koji su navedeni u tablici. Ti će podaci, naravno, biti njihova procjena i sigurno neće moći sa sigurnošću odrediti sve izdatke, ali dosta informacija mogu pronaći na internetu i tako steći osjećaj o različitim troškovima poslovanja.

Na temelju upisanih podataka, kalkulator će im na sljedećem listu ponuditi tri opcije oporezivanja. Trebaju istražiti kako se računaju vrijednosti u svakoj ćeliji tako da kliknu na pojedinu ćeliju i pogledaju formulu po kojoj je izračunata vrijednost. Primjeri pitanja na koja trebaju odgovoriti: Koliki su doprinosi za obrtnika u svakoj od opcija i kako se računaju? Kolika vam je dobit prije oporezivanja, a kolika osnovica za oporezivanje i kako ćete to izračunati za određenu vrstu obrta? Koja su ograničenja obrta s paušalnim oporezivanjem? U kojem ćete slučaju platiti najviše poreza i kako se ti porezi računaju? Što je prirez i tko ga plaća? Kad će obrtnik platiti najviše poreza, a kad će mu doprinosi biti najveći? Kojem će obrtniku ostati najviše, a kojem najmanje na kraju godine?

Detaljnije informacije o vrstama poreza i pripadnim stopama mogu pronaći na internetskoj stranici porezne uprave, a svakako im pokažite i obrazac za prijavu upisa u registar poreznih obveznika.

Svaka grupa treba prezentirati svoje zaključke i odgovoriti na gore postavljena pitanja. Neka usporede i analiziraju svaku od tri opcije i objasne kako su se za jednu od njih odlučili. Pitajte ih što će učiniti ako sljedeće godine povećaju, odnosno smanje prihode poslovanja. Kako će to utjecati na njihov izbor i hoće li promijeniti način oporezivanja? Usporedite na kraju obrte različitih grupa i prodiskutirajte s njima u kojim je situacijama prikladno otvoriti pojedinu vrstu obrta i zašto. Smatraju li da su porezna opterećenja obrtnika u Hrvatskoj prevelika i misle li da treba mijenjati poreznu politiku?

Postupci potpore

Uputite učenike da svaka grupa izradi svoj plan rada te ga predstavi kako bi ga uz vašu podršku prema potrebi dopunili (osobito pogodno za učenike s ADHD-om i PSA-om). Slijedom rada neka nadograđuju svoj plan potrebnim sastavnicama i zapisuju sve važne podatke i izračune.

Za učenike možete predvidjeti rad u paru (osobito učenike s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima koja im ometaju izvođenje pojedinih aktivnosti) te dogovorite njihove pojedinačne zadatke (primjerice, nalaženje određenih poveznica, važnih podataka, čitanje određenih dijelova, zapisivanja izračuna ili teksta, izlaganja i sl.). Prema potrebi demonstrirajte korake u izvođenju aktivnosti (primjerice, nalaženje formule po kojoj je izračunata vrijednost jedne od opcija oporezivanja).

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu usporediti porezno opterećenje u Hrvatskoj u odnosu na ostale zemlje Europske unije. Podijelite im članak u kojem se analiziraju porezne politike unutar Europske unije kako bi pronašli relevantne podatke. Neka izračunaju udio prihoda od poreza u bruto društvenom proizvodu svake zemlje i onda pogledaju kako stoji Hrvatska u odnosu na ostale članice. Dobivene rezultate neka prezentiraju u digitalnom alatu Prezi te ih potaknite na pružanje vlastitog mišljenja o poreznoj politici u Hrvatskoj. Kako sadašnja porezna politika utječe na smanjenje socijalne nejednakosti, ulaganja i spremnost poduzetnika na širenje poslovanja?

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Obrt po mojoj mjeri

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ MAT B.4.1. Primjenjuje aritmetički i geometrijski niz.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Za poduzetne i one koji to žele postati

Razgovarajte s učenicima o tome poznaju li nekoga tko je pokrenuo vlastiti posao, kako taj posao funkcionira, razgovaraju li vlasnici o problemima i poteškoćama na koje nailaze u svom poslu, koliko su zadovoljni razvojem obrta/tvrtke itd. Pitajte učenike žele li i oni u budućnosti biti vlasnici obrta ili tvrtke, a ako da, koju bi vrstu djelatnosti (posla) obavljali. Napišite njihove poslovne ideje na papir većeg formata. Razgovarajte s njima koliko bi moglo koštati pokretanje novog posla, početni troškovi otvaranja obrta/tvrtke, postoji li već idejni poslovni plan te znaju li koje je korake potrebno napraviti kako bi se nazvali vlasnikom tvrtke. Dopustite učenicima da osmisle nazive obrta/tvrtke koji bi otvorili. Njihove odgovore zabilježite na papiru. Prokomentirajte pitanje naziva tvrtke kao nositelja uspjeha. Navedite nazive nekih poznatih tvrtki čije ime je prepoznatljivo u svijetu poduzetništva (McDonald’s, Rimac automobili, Samsung, Tesla i dr.). Najavite temu radionice i podijelite učenike u tri grupe kako bi nastavili istraživanje o pokretanju obrta/tvrtke po postajama te pripremite različite dokumente za učenike u zajedničkom MS Teams kanalu.

Na prvoj postaji pripremite tablet kojim će učenici očitati QR kod koji ih vodi na video Predstavljanje aplikacije e-obrtu u kojem će saznati kako otvoriti obrt u sustavu e-građanin na Središnjem državnom portalu. Učenike uputite da tijekom gledanja pojedinačno bilježe natuknice, korake i upute koje će im biti potrebne na kraju istraživanja.

Na drugoj postaji pripremite papir s QR kodom koji će učenici očitati čitačem na prijenosnom uređaju, a koji ih vodi na Prikaz rada aplikacije za pokretanje poslovanja - START. Uputite učenike da na drugoj postaji također bilježe natuknice, korake, upute i prednosti korištenja aplikacije. Dodajte im i dodatnu poveznicu sa Središnjeg državnog portala (Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja) koja će im pomoći pri određivanju prednosti korištenja aplikacije START.

Na trećoj postaji pripremite poveznice na nekoliko stranica koje nude poticaje za pokretanje vlastitog posla (npr. mjere države za samozapošljavanje HZZ Od mjere do karijere, HBOR - Poduzetništvo mladih, žena i poduzetnika, jedan primjer županijskih bespovratnih potpora za samozapošljavanje – Potpore za samozapošljavanje nezaposlenih osoba s područja Međimurske županije i gradskih potpora za razvoj poduzetništva - Javni poziv poduzetnicima za dodjelu potpora za razvoj poduzetništva Grada Pule u 2020. godini). Učenicima objasnite kako istraživanjem tih stranica trebaju utvrditi kakve poticaje nude država, županije i gradovi za razvoj malog i srednjeg poduzetništva.

Nakon što grupe završe istraživanje na postajama, učenici grupno izrađuju Brošuru za poduzetne i one koji to žele postati od zajedničkih bilješki u jednom od alata u Office 365 tako što će u brošuri objediniti sve informacije koje su u istraživanju saznali. Predstavnici grupa predstavljaju svoje brošure i objedinjene informacije ostalim grupama. Gotove brošure možete podijeliti na internetskoj stranici škole ili ih ispisati te izložiti u školskom edukacijsko-poduzetničkom kutku svim učenicima i posjetiteljima škole.

S učenicima razgovarajte o činjenicama koje su saznali, o tome je li sustav kompliciran te utvrdite postoje li dodatna pitanja i teme koje bi željeli istražiti. Osvrnite se i na početni plakat koji ste s učenicima stvarali u dijelu motivacije i razrade aktivnosti, razgovarajte o uvjerenjima s kojima ste započeli temu te zaključite koje su prednosti pokretanja vlastitog obrta/tvrtke u Republici Hrvatskoj. Motivirajte učenike da budu ambasadori znanja o pokretanju posla putem aplikacija e-obrt i START.

Izvannastavna aktivnost

Za poduzetne i one koji to žele postati

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Svrha
  • Razvoj informatičkih vještina i pismenosti za pokretanje vlastitog obrta/tvrtke putem aplikacija e-obrt i START na Središnjem državnom portalu.
  • Poticanje razvoja poduzetničkih vještina.
  • Usmjeravanje učenika u razvoju profesionalne orijentacije i razvoja karijere iskorištavanjem državnih poticaja i poticaja jedinica lokalne i područne samouprave za samozapošljavanje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Politika i gospodarstvo

Što mi je najbolje?

Razgovarajte s učenicima o tome imaju li nekog u obitelji ili nekog poznanika koji ima svoju tvrtku. Kakva su njihova iskustva? Je li teško voditi vlastito poduzeće? S čim su se suočavali na početku? Je li im osnivanje tvrtke bio izazov? Neka za početak pročitaju iskustvo jednog mladog poduzetnika.
Učenike podijelite u grupe po četvero. Učenici istražuju kako osnovati tvrtku. Svaka će grupa istražiti jedan od organizacijsko-pravnih oblika poduzetništva: j. d. o. o., d. o. o. ili obrt. Učenici će istraživanje napraviti internetskim pretraživanjem. Za početak istraživanja ponudite im stranice na kojima će moći naći osnovne informacije: j. d. o. o. i d. o. o., za obrt, tekst o tome kako odabrati ime tvrtke i zašto je to važno, te druge informacije koje ćete smatrati relevantnima. Učenici će istražiti koje uvjete poduzetnici moraju zadovoljiti da bi mogli pokrenuti poduzeće i koju dokumentaciju moraju prikupiti. Dokumentaciju trebaju skinuti i proučiti. Uz to, neka istraže mogućnosti financiranja novih poduzetnika na tržištu kapitala: poslovne banke, državne potpore i europske fondovi.
Nakon prikupljanja informacija, učenici će ispuniti potrebnu dokumentaciju za osnivanje tvrtke te procijeniti administrativne troškove pokretanja poduzeća. Tu će dokumentaciju prikazati u formi prezentacije pred razredom. Za izradu prezentacije mogu koristiti digitalni alat PowerPoint. Učenici će objasniti koje su specifičnosti organizacijskog oblika j. d. o. o./d. o. o./obrta, na koji su način odabrali ime i jesu li imali problema s ispunjavanjem i prikupljanjem dokumentacije putem interneta. Neka procijene na koji bi način poduzetnik najlakše mogao doći do potrebnog kapitala za njihov organizacijski oblik tvrtke i neka argumentiraju svoj odgovor. Porazgovarajte s učenicima o tome koje su prednosti, a koji nedostaci svakog od organizacijskih oblika osnivanja poduzeća. Neka učenici rasprave o tome koji bi oblik poduzeća najradije sami otvorili kad bi se upustili u poduzetništvo i kad bi otvarali primjerice zanatsku radionicu, IT poduzeće, restoran, trgovinu dizajnerske robe ili nešto drugo. Neka navedu konkretne prednosti za odabran oblik poduzeća za navedene primjere.

Postupci potpore

Učenike uputite da za realizaciju svog istraživanja u grupi (osnivanje j. d. o. o.-a, d. o. o.-a ili obrta) načine plan u kojem će istaknuti sve odrednice važne za pokretanje vlastitog poslovnog pothvata (poželjno osobito za učenike s ADHD-om i PSA-om).

Pojedinim učenicima, prema potrebi, dodijelite određene poveznice ili zadatke kojima će uspješno doprinijeti radu njihove grupe (primjerice, učenicima s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima) ili ih organizirajte u parove s vršnjacima kako biste im pružili podršku u izvođenju pojedine aktivnosti.

Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise vizualnih prikaza (primjerice PowerPoint prezentacije).

Za učenike predvidite potrebno vrijeme za pripremu prezentacije, iznošenje argumenta i raspravu prema unaprijed zadanim pitanjima (primjerice za učenike s jezično-govornim teškoćama, ADHD-om ili PSA-om).

Za učenike koji žele znati više

Učenici, samostalno ili u grupi, izrađuju poslovni plan tvrtke. Predložite im tekst nacrta poslovnog plana. Plan mogu izraditi u digitalnom alatu Office 365. Izrađene planove predstavljaju na satu. Razgovarajte s učenicima o tome zašto su poslovni planovi važni.

Nastavna aktivnost za predmet Politika i gospodarstvo

Što mi je najbolje?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ PG B.3 Učenik analizira ekonomske potencijale gospodarstva lokalne zajednice i procjenjuje društvenu odgovornost poduzetništva te mogućnost poduzetničke inicijative.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Sociologija

Nađi mi rješenje za moje probleme

Na početku aktivnosti, upoznajte učenike sa stilovima odlučivanja. Podijelite ih u tri grupe i svakoj zadajte istražiti jedan od stilova odlučivanja: autoritativni, demokratski i laissez-faire. Predstavnik svake grupe neka pred ostatkom razreda predstavi istraženo. Bilješke o karakteristikama proučenog stila odlučivanja učenici vode u digitalnom alatu Wakelet, a ponovno će ih koristiti u završnom zadatku. Nakon rasprave o prednostima i nedostacima svakog stila, predstavite učenicima karakteristike utilitarističkih organizacija prema američkom sociologu Amitaiju Etzioniju i najavite im nastavak rada u grupama.

Potom kroz videozapis iz interaktivnog sadržaja Ishikawa dijagram učenike upoznajte s tim tipom dijagrama, koji se koristi kao vizualni prikaz analize uzroka problema koji mogu dovesti do neodgovarajućih posljedica za poslovanje jedne tvrtke. Potaknite ih na rješavanje pripadajućeg kviza iz istog interaktivnog sadržaja. Najavite učenicima da će primijeniti tu metodu kako bi riješili problem jedne fiktivne utilitarističke organizacije.

Temeljem informacija iz videozapisa, dajte učenicima zadatak izraditi Ishikawa dijagram za sljedeće izmišljeno poduzeće:

  • Naziv poduzeća: Moje računalo d. o. o.
  • Zapošljava 41 djelatnika prosječne dobi od 35 godina. Kvalifikacijska struktura zaposlenika pretežito je srednje i visoke stručne spreme, pri čemu četiri zaposlenika posjeduju doktorat znanosti u području tehničkih znanosti.
  • Vizija je poduzeća biti među vodećim hrvatskim tvrtkama za razvoj i implementaciju vlastitih, renomiranih IKT rješenja, razvijati se brže od tržišta usvajanjem novih globalnih tehnologija i njihovim prilagođavanjem lokalnim potrebama.
  • Misija je poduzeća inovacijama stvarati vrijednost za klijente.
  • Prvi inovativni proizvod poduzeća u komercijalizaciju je krenuo 2016. godine, kada su ujedno sklopljeni ugovori s ključnim kupcima tog proizvoda.
  • Kroz implementiranje kvalitetnih tehnoloških rješenja i suradnju s pouzdanim partnerima, cilj je poduzeća povećati kvalitetu poslovanja. Razvojem i testiranjem prototipa te uspješnom komercijalizacijom inovativnih proizvoda, poduzeće u budućnosti želi ostvariti veći tržišni udio i povećati konkurentnost. Kako bi do 2025. godine poduzeće postiglo taj cilj, razvilo je novu proizvodnu ideju, međutim suočava se s ključnim problemom: ne može razviti prototip uređaja i potvrditi njegove funkcionalnosti kako bi bio spreman za komercijalnu primjenu i prodaju kupcima.

Metodom Ishikawa dijagrama učenike potaknite na analizu sljedećih uzroka:

Uzrok 1: poduzeće nema dovoljna financijska sredstva za ulaganja u domenu istraživanja i razvoja.

Uzrok 2: poduzeće nema adekvatnu opremu za provedbu istraživanja i razvoja.

Uzrok 3: poduzeće nema dovoljan broj zaposlenih istraživača i tehničara.

Uzrok 4: postojeći zaposlenici poduzeća nedovoljno su osposobljeni za programiranje.

Učenike uputite da u grupama formiranim na početku aktivnosti pomoću Ishikawa dijagrama odrede poduzroke i kategorije navedenih uzroka. Upitajte ih mogu li za analizirane uzroke problema osmisliti i primjerena rješenja.

Rezultate analize, odnosno svoje zaključke s dijagrama, neka predstave uz pomoć digitalnog alata Wakelet.

Nakon analize i rješavanja problema, potaknite učenike da ponovno razmotre ranije proučene stilove odlučivanja i upitajte ih koji bi stil odlučivanja najviše doprinio uspješnom rješavanju ključnog problema analiziranog poduzeća. Zaključke rasprave također bilježe u već korištenom alatu Wakelet.

Postupci potpore

Učenike, prema potrebi, organizirajte u parove s vršnjacima ukoliko im je potrebna podrška u pretraživanju poveznica, čitanju dijelova teksta, bilježenju podataka, usmjeravanju (učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, teškoćama čitanja, ADHD-om ili PSA-om).

Za sudjelovanje u raspravama, učenicima ponudite pitanja kako bi se pripremili za sudjelovanje (osobito učenicima s jezično-govornim teškoćama). Učenicima s oštećenjima vida prema potrebi osigurajte opise vizualnih prikaza (primjerice dijagram Ishikawa).

Za učenike koji žele znati više

Učenicima dajte zadatak da samostalno istraže metodu uključivanja radnika u planiranje i aktivnosti tvrtke pod nazivom “kružoci kvalitete”. Potaknute ih da, pretražujući internet, pronađu još sličnih metoda uključivanja radnika u aktivnosti upravljanja poslovnim procesima. Koristeći digitalni alat Prezi predstavit će pronađene metode te istaknuti uočene prednosti i mane uključivanja zaposlenika u aktivnosti za poboljšanje kvalitete poslovanja tvrtke.

Nastavna aktivnost za predmet Sociologija

Nađi mi rješenje za moje probleme

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Treći razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ SOC A.1. Kritički propituje društvene odnose, pojave i procese u neposrednoj okolini.
  • SŠ SOC A.2. Raspravlja o sociološkim temama pismeno i usmeno.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Interaktivni sadržaj za učenike

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Women in Adria. Odvjetnica savjetuje ime tvrtke. Što sve morate znati o otvaranju firme (24.12.2020.).

Tilio. Otvaranje obrta (24.12.2020.).

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.