Međupredmetna tema
Osobni i socijalni razvoj
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Trudom do uspjeha

Međupredmetna tema
Osobni i socijalni razvoj

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • FIZ: fotoelektrični učinak, život A. Einsteina, foton
  • IZVAN 1: dopamin, ovisnost, planiranje
  • IZVAN 2: kvaliteta života, uspješnost, sreća
  • NJEM: planovi za budućnost, izazovi, lenta vremena
  • IZVAN 3: navike, vrijednosti i osobine koje vode do uspjeha, uspješni glazbenici
Nastavna aktivnost za predmet Fizika

I Albert je išao na faks

Napravite anketu u Mentimeteru koja učenike pita za koje je otkriće Albert Einstein dobio Nobelovu nagradu. Većina će obično navesti odgovor da je to teorija relativnosti. Objasnite im da je nagradu dobio za fotoelektrični efekt i najavite im da će danas proučavati tu pojavu.

Raspravite o tome kako valovi prenose energiju s naglaskom na doprinos valne duljine i intenzitet elektromagnetskih valova. Prikažite im sučelje Phet simulacije o fotoelektričnom efektu i pokažite im primjer gdje svjetlo uspješno izbija elektrone iz metala. Podijelite učenike u parove, a potom neka s pomoću Phet simulacije istraže vezu između kinetičke energije izbijenih elektrona i faktora koje ste ranije raspravili. Neka učine isto i za jačinu struje. Neka svaki iznese svoje hipoteze o tome što očekuje vidjeti ako se mijenja valna duljina i intenzitet svjetlosti. Nakon što završe s eksperimentima, neka napišu i kratke zaključke o tome koje hipoteze ne odgovaraju izmjerenim rezultatima. Raspravite s cijelim razredom kako su ti rezultati motivirali Einsteina da uvede pojam fotona.

Napomenite da je Einsteinov rad o fotoelektričnom efektu dugo bio kontroverzan u fizičarskim krugovima pa neka za istraže više o tome, a ujedno neka saznaju i više o njegovome životu. Podijelite učenike u četveročlane ili peteročlane grupe i neka naprave kratak video u alatu Adobe Spark, koristeći predložak Slideshow. Svaka grupa bila bi usmjerena na drukčiju bit: zašto su fotoni bili čudna ideja, kako su fizičari početkom 20. stoljeća pokušali opovrgnuti ideju o fotonima, kakav je Einstein bio kao srednjoškolac, kakav je Einstein bio na fakultetu i kako to da je na početku svoje karijere radio u patentnome uredu.

Nakon toga raspravite s učenicima što misle o tome kako bi njihov život trenutno izgledao da su se ispisali iz srednje škole s 15 godina i što misle da će se dogoditi ako ne polože ispit državne mature. Istaknite poveznice s Einsteinovim životom i pitajte ih misle li da je dovoljno biti genijalac da se ne moraju truditi u postizanju određenih stvari u životu. Kad bi bili genijalci, koje bi imalo prednosti i nedostatke? Na kraju raspravite s učenicima o njihovim planovima i načinu pripreme za nadolazeći ispit državne mature. Potaknite ih na razmišljanje što će se dogoditi ako neki od tih planova ne uspije i povežite to s nizom situacija u Einsteinovom životu kada se njegovi planovi nisu ispunili pri prvome pokušaju.

Postupci potpore

Preporuča se da učenici s teškoćama u pripremi za sat pročitaju biografiju Alberta Einsteina s napomenom da posebnu pažnju obrate na njegovo djetinstvo i školovanje. Očekuje se da će se tako više zainteresirati za planirane aktivnosti, pa i za vježbu u parovima o fotoelektričnom efektu.

Budući da su i Einsteina u djetinjstvu držali djetetom s posebnim potrebama jer je počeo govoriti nešto kasnije i bio je sklon raditi samo one stvari koje su ga zanimale, poželjno je iskoristiti te činjenice za poticanje inkluzivnoga ozračja u razredu i za pozitivnu sliku o sebi učenika s PSA-om, učenika s teškoćama učenja ili s jezičnim i komunikacijskim teškoćama. Predlaže se da učenik s teškoćama bude u grupi koja se bavi Einsteinovim školovanjem ili činjenicom o početnome poslu u patentnome uredu i da ima aktivnu ulogu u grupi. Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

U raspravi kojom se uspoređuje put školovanja Einsteina sa situacijom učenika koji su na kraju srednjoškolskoga obrazovanja, naglašava se važnost ulaganja truda u savladavanju školskih zahtjeva bez obzira je li mu više ili manje zanimljiv neki premet ili je više ili manje talentiran za neko područje.

Za učenike koji žele znati više

Za učenike koji namjeravaju upisati fakultet na kojem je uvjet upisa znanje iz fizike, napravite vremenski plan ponavljanja nastavnih sadržaja fizike. Neka samostalno isplaniraju svoje vrijeme, a s vama se mogu savjetovati oko redoslijeda ponavljanja nastavnoga sadržaja. Svi učenici koji pišu državnu maturu mogu si međusobno pomagati dijeljenjem riješenih zadataka. Pomozite im organiziranjem zajedničke grupe u Teamsu.

Nastavna aktivnost za predmet Fizika

I Albert je išao na faks

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ FIZ A.4.3. Analizira valno-čestični model svjetlosti i tvari.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Kamo ide moje vrijeme?

Ovisnost se najčešće vezuje uz psihoaktivne supstance, ali u posljednje vrijeme sve su učestaliji slučajevi ovisnosti o digitalnim uređajima, socijalnim mrežama i porukama. Ne samo učenici nego i odrasle osobe sve češće provode sate i sate neproduktivno gledajući u ekran, zbog čega im ne ostaje dovoljno vremena za druge aktivnosti.
S pomoću alata Mentimeter ispitajte učenike koliko vremena provode u aktivnostima poput čitanja na društvenim mrežama, čitanja novosti na mrežnim portalima, gledanja televizijskih serija, dopisivanja putem socijalnih mreža, igranja videoigrica, online kupovine, kladionice i dr. Ispitajte ih smatraju li da imaju neku lošu životnu naviku vezanu uz hranu, piće ili manjak sna koja ih čini nezadovoljnima i ne znaju kako je se riješiti.
Važnu ulogu u razvoju ovisnosti o navedenim aktivnostima ima dopamin. Podijelite im video u kojem se objašnjava uloga dopamina u razvoju ovisnosti poput Mobiteli, dopamin i razvoj. Nakon gledanja pokažite im strukturnu formulu dopamina i još jednom objasnite ulogu u razvoju ovisničkoga ponašanja. Važno je naglasiti da njime, zbog kratkoročnoga osjećaja ugode, žrtvujemo dugoročni osjećaj zadovoljstva i motivacije.
Zatim se osvrnite na rezultate upitnika s početka aktivnosti, a nakon toga zadajte učenicima da naprave analizu svojih navika i provođenja vremena tako što će tjedan dana pratiti koliko vremena provode u aktivnostima iz uvodnoga upitnika. Za potrebe analize neka tjedan dana vode dnevnik aktivnosti u koji će u osnovnim crtama upisivati koliko su vremena proveli u pojedinoj aktivnosti. Mogu to učiniti s pomoću alata koji će im automatski zbrajati vrijeme poput Excel tablice u alatu Microsoft Office 365. Neka na kraju tjedna analiziraju zapise u dnevniku i izdvoje (ovisnička) ponašanja koja im uzimaju previše vremena ili su jednostavno loša za njih.
Neka naprave plan „posta od ovisničkih aktivnosti“ u razdoblju od tjedan dana, tj. plan u kojem trebaju osmisliti način kako smanjiti količinu vremena provedenoga u neproduktivnim aktivnostima, a da im ostane vremena za stvari koje bi zaista željeli napraviti. Potaknite ih na razmišljanje kako, čak i uz svjesnu i ciljanu uporabu mobitela, mogu produktivno iskoristiti svoje vrijeme za razvoj vlastitih potencijala. Neka učenici međusobno razmijene ideje o tome koje su funkcionalnosti tehnologije i mogućnosti različitih aplikacija već upotrebljavali ili bi ih mogli ubuduće isprobati (pr. za čitanje knjiga, tjelovježbu, učenje stranih jezika ili sviranje instrumenta, vježbanje fotografiranja i montaže i sl.). Uputite ih na to da ako prvo rade nešto što im je lako i zabavno (nagrađujuće zbog lučenja dopamina), teško da će se poslije moći motivirati da naprave nešto teže ili manje ugodno/zabavno jer će tijelo žudjeti za još dopaminskoga unosa. Trebalo bi planirati vrijeme uzimajući to u obzir, a mogu si za početak uvesti i svojevrsni sustav nagrađivanja (pr. prvo pročitati deset stranica knjige pa tek onda pregledati društvene mreže). Teško je očekivati da će se u potpunosti odreći takvoga ponašanja niti je to potrebno, ali se tako mogu bolje uskladiti različite aktivnosti. Neka učenici tijekom provođenja plana pišu dnevnik aktivnosti.
Nakon provođenja plana napravite zajednički osvrt na provedene aktivnosti. Neka učenici usporede potrošnje vremena na pojedine aktivnosti prije i tijekom provođena plana i neka iskažu svoje osjećaje prema novome načinu provođenja vremena. Uvođenje promjena nije lako i zahtijeva mnogo truda, ali može donijeti višestruku korist u životnome putu.

Izvannastavna aktivnost

Kamo ide moje vrijeme?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Svrha
  • Pomoći učenicima smanjiti količinu vremena koje provode u neproduktivnim aktivnostima koje su uvjetovane dopaminskom petljom.
  • Usmjeriti potrošnju vremena prema aktivnostima koje će im omogućiti kvalitetnije razvijanje svojih potencijala i omogućiti bolje upravljanje obrazovnim i profesionalnim putem.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Uspori! Nisi Ptica Trkačica!

Na početku aktivnosti potaknite učenike da svojim riječima odrede pojam uspjeha. Možete ih i potaknuti da izdvoje nekoliko ljudi za koje smatraju da su uspješni. Pitajte ih koji su kriteriji koji određuju uspjeh, koje su nam osobine potrebne da bismo bili uspješni te ih potaknite da nabroje osobine uspješnoga pojedinca. Uputite učenike da ključne pojmove izdvoje i zapišu u alatu Mentimeter (oblak riječi).

Zatim prikažite učenicima članak o savjetima koje su umirovljenici izdvojili mladim ljudima i koje smatraju važnima u životu. Nakon čitanja potaknite ih da vlastitim intervjuom prikupe savjete svojih djedova i baka, starijih susjeda… Pitajte učenike što bi mogli izdvojiti zajedničko iz njihovih savjeta i kakav oblik života savjeti uglavnom potiču. Neka u alatu Mentimeteru (open ended) na drugoj sličici zapišu zaključke.

Prikažite učenicima animirani film Happiness o utrci za uspjehom u konzumerističkome svijetu. Osvrnite se na ambicije konzumerističkoga svijeta i onoga što se u takvome svijetu smatra uspjehom. Potaknite učenike da izraze svoje mišljenje o toj temi usmjeravajući ih prema tome da je u redu truditi se biti produktivan, uspješan i ostvariti svoje ambicije, ali ne i pritom izgubiti kvalitetan, balansiran i zdrav način života. Pitajte ih osjećaju li se ponekad pritisnuti vremenom, vlastitim ambicijama i obavezama i kao da nemaju vremena za sve svoje aktivnosti i kao da nikada neće sve stići. Zatim učenicima prikažite Ted razgovor autora Carla Honoréa o ubrzanome načinu života za kojeg često mislimo da nam pruža napredak, a koji nam zapravo dugoročno odmaže u postizanju kvalitetnoga, sretnijega i uspješnijega života.

Vratite se na početak aktivnosti postavljajući im ponovno pitanje što zapravo znači uspješan pojedinac i kako on izgleda. Pitajte ih je li se njihov pojam uspješnosti promijenio. Zamolite učenike da ponovno odrede osobine uspješnoga pojedinca i elemente koji određuju uspjeh te da ih opet upišu u alat Mentimeter na treću sličicu (open ended). Usporedite taj popis s popisom s početka aktivnosti te ga zajedno analizirajte. Uočite koji su elementi uspješnosti ostali isti, a koji su se promijenili. Potaknite ih na promišljanje u terminima vlastitoga života izradom “popisa životnih ciljeva” koji će držati iznad stola dok su živi ili čuvati u vremenskoj kapsuli koju će otvarati, komentirati/nadopunjavati i vraćati na skriveno mjesto svakih pet godina.

U raspravi potaknite učenike da uoče vezu između težnje za uspjehom i kvalitetnoga života te da odrede čimbenike koji utječu na kvalitetu života i uspješnost. Drugim riječima, neka izdvoje situacije kada se osjećaju uspješno i dan im je kvalitetno ispunjen, a kada misle da su mogli bolje, tj. koje aktivnosti "krate i smanjuju" njihovu kvalitetu života. Analizirajte njihova zapažanja. Naposljetku, uputite učenike da u alatu Coogle razrade u obliku mentalne mape vlastiti plan kojim će trudom, disciplinom i produktivnošću doći do uspjeha, ali koji se neće pretvoriti u mahnitu žurbu u kojoj će izgubiti sebe.

Izvannastavna aktivnost

Uspori! Nisi Ptica Trkačica!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Svrha
  • Poticati učenike na promišljanje o karakteristikama kvalitetnog života i uspješnog pojedinca te o definiciji uspjeha.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Budućnost na dlanu

Na početku pokažite strip s temom o planovima za budućnost (pr. isliebe.de: Zukunftspläne). Potaknite dvoje učenika da pročitaju dijalog. Zamolite ih da objasne kako djevojčica iz stripa zamišlja svoju budućnost, ima li jasne ciljeve i konkretan plan kako ih ostvariti te što izraz lica sugovornika govori o njezinome planu za budućnost.

Podijelite učenike u parove i uputite ih da razmisle i navedu moguće korake koje bi djevojčica mogla poduzeti da bi ostvarila svoj plan za budućnost te na kakve bi izazove mogla naići (pr. Kako će postići da u roku završi školu? Što je u tome može spriječiti i/ili otežati ostvarenje cilja? Kako može postići da cijeli dan radi što želi i pri tome ima dovoljno novca na raspolaganju? Što je u tome može spriječiti i/ili otežati ostvarenje cilja? i sl.). Prikupite i prikažite ideje učenika s pomoću jednoga od digitalnih alata (pr. Mentimeter).

Potaknite učenike na razgovor na temelju prikupljenih ideja i navedite ih na zaključak da je važno imati jasne ciljeve u životu, ali isto tako konkretne planove s jasnim i ostvarivim aktivnostima kojima će postupno ostvariti konačni cilj.
Pustite im prilog u obliku zvučnoga zapisa u kojem mladi govore o svojim planovima za budućnost i svojim strahovima (pr. augenblickmalonline.de: Nachgefragt: Wie sehen Jugendliche ihre Zukunft?, trajanje 1:32 minute).

Pitajte učenike za područja života koja mladi najčešće navode u svojim planovima za budućnost (pr. obitelj, obrazovanje, zdravlje, financije, društveni život i sl.). Zamolite ih da najprije odaberu i zapišu područja života koja smatraju izrazito važnim i da za svako područje napišu nekoliko ciljeva koje bi u idućih 15 godina željeli ostvariti (pr. postati liječnik, biti u dobroj formi, posjedovati kuću/stan/automobil, putovati svijetom, osnovati obitelj i sl.).

Neka svoje ciljeve poslažu prema prioritetima i odrede kronološki redoslijed kojim bi ih željeli ostvariti. Uputite ih da za svaki cilj osmisle aktivnosti koje trebaju izvršiti da bi ih ostvarili prema SMART metodi (pr. Trebam proći razred najmanje s prosjekom 4,5 što znači da do kraja nastavne godine trebam popraviti ocjenu iz hrvatskoga jezika s 4 na 5 pa ću svaki dan učiti hrvatski jezik najmanje dva sata; Trebam položiti maturu, stoga ću naredna tri mjeseca ići na pripreme iz biologije i kemije i sl.). Neka navedu moguće izazove i/ili strahove koji im se nameću (pr. ne biti primljen na željeni fakultet, preveliki zahtjevi na studiju, sumnja u vlastite sposobnosti i sl.). Omogućite učenicima korištenje rječnika i/ili online rječnika (pr. Langenscheidt).

Predložite učenicima da izrade crtu (lentu) vremena na kojoj će kronološki prikazati svoje ciljeve i aktivnosti koji trebaju poduzeti te izazove i/ili strahove koji im se nameću. Svoje ciljeve mogu potkrijepiti vizualnim i interaktivnim materijalima (fotografijama, videouratcima, zvučnim zapisima i sl.). Možete im predložiti jedan od digitalnih alata za izradu crta (lenti) vremena, primjerice Time Graphics.

Prikupite i prikažite gotove uratke s pomoću digitalnoga alata (pr. Padlet). Omogućite učenicima da s pomoću crte (lente) vremena iznesu svoje planove za budućnost. Potaknite ostale učenike na savjetovanje kako riješiti određene izazove i/ili strahove.

Postupci potpore

Učenici s ADHD-om i PSA-om upoznati su na početku sata s tijekom aktivnosti koje će moći pratiti na predlošku, a svim učenicima s oštećenjima i poremećajima u učenju omogući se tijekom aktivnosti se uporaba rječnika.
Tijekom rada u paru učenici imaju podsjetnik za moguće korake djevojčice iz stripa.

U podsjetniku za vlastite životne planove, uz korake za planove u sljedećih 15 godina, piše i uputa da obrate posebnu pažnju na prepreke/izazove koji proizlaze iz društva, a otežavaju im ili čak onemogućuju ostvarenje ciljeva. Neka navedu koje bi aktivnosti mogli poduzeti već sada ili sljedećih godina za njihovo prevladavanje (poželjno je dati primjer). Svoje planove s aktivnostima, postavljanje ciljeva i njihov prikaz crtom (lentom) vremena po potrebi će raditi uz vršnjačku pomoć. Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Dodatno motiviranim i jezično naprednijim učenicima predložite gledanje govora Tima Ferrisa s njemačkim podnapisima u kojem zagovara i prikazuje pristup “postavljanja” i određivanja strahova umjesto ciljeva (ted.com: Warum Sie ihre Ängste anstatt Ihrer Ziele definieren sollten!). Uputite učenike da nakon gledanja snime zvučni zapis u kojem kratko predstavljaju pristup Tima Ferrisa i iznose svoje mišljenje o njegovoj primjenjivosti. Možete im predložiti da zapis snime s pomoću svojim pametnih telefona.
Predložite učenicima da na svoju crtu (lentu) vremena dodaju zvučni zapis pa uputite ostale učenike da ga poslušaju.

Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Budućnost na dlanu

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ (2) NJ A.4.1. Učenik razumije duge i srednje složene tekstove pri slušanju i čitanju.
  • SŠ (2) NJ A.4.3. Učenik sudjeluje u dugoj i srednje složenoj govornoj interakciji.
  • SŠ (2) NJ A.4.4. Učenik piše duge i srednje složene tekstove.
  • SŠ (2) NJ B.4.2. Učenik primjenjuje primjerene obrasce ponašanja u poznatim situacijama te prilagođava obrasce osobnoga ponašanja u nepoznatim situacijama.
  • SŠ (2) NJ C.4.2. Učenik pronalazi, uspoređuje te kritički procjenjuje informacije iz različitih izvora znanja na njemačkome jeziku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

"Sanjar sam i zamišljao sam uspjehe dok su još bili daleko." Aljoša Jurinić

Pogledajte s učenicima videozapis 2CELLOS Pirates of Caribbean. Nakon gledanja pitajte ih znaju li nešto o profesionalnome putu i karijeri dvojice glazbenika iz videozapisa. Čini li uspjeh samo ono svima javno vidljivo? Što zaista stoji iza uspjeha dvojice violončelista te niza drugih uspješnih glazbenika?

Podijelite učenike u manje grupe (3 – 4 člana). Neka svaka grupa napravi ljestvicu poretka najuspješnijih glazbenika svih vremena prema njihovim kriterijima uspješnosti, neka na ljestvicu uvrste glazbenike iz različitih glazbeno-stilskih razdoblja kao i glazbenike koji pripadaju različitim vrstama glazbe i glazbenim žanrovima. Neka podijele ljestvice alatom Padlet. Jedan učenik iz svake grupe neka obrazloži svoj odabir. Razgovor možete potaknuti i sljedećim pitanjima: Koje glazbenike današnjice učenici smatraju uspješnim glazbenicima? Koja su po njihovom mišljenju mjerila za uspješnost glazbenika, primjerice najprodavaniji albumi, mogućnost bavljenja poslom koji vole i osiguravanje egzistencije ili nešto treće? Usporedite rezultate izložene na Padletu i dobivene razgovorom s Billboardovom ljestvicom poretka najprodavanijih glazbenika u razdoblju od 1954. do 2020. godine.

Potaknite učenike da istraže profesionalni put hrvatskih glazbenika različitih profila, o njihovim razmišljanjima o uspjehu, radnim navikama i osobinama, okolnostima koje su pridonijele uspjehu i sl. Podijelite ih u nekoliko grupa. Jedna ili više grupa temeljit će svoj istraživački rad na pretraživanju novinskih članaka i drugih izvora na mrežnim stranicama, a jedna ili više grupa temeljit će svoj rad na intervjuima s glazbenicima različitih profila. Predlažemo da se u tu svrhu posluže sljedećim izvorima: AUTORICA! Lela Kalpowith: Uspjeh je stanje duha, PIJANIST ALJOŠA JURINIĆ Sanjar sam i zamišljao sam uspjehe dok su još bili daleko, Vukovarski skladatelj holivudske reputacije, IVAN REPUŠIĆ Od dječaka na orguljama do svjetski traženog dirigenta. Učenici na mrežnim stranicama mogu potražiti i profesionalni put svojih glazbenih idola, glazbenika kojima se dive i smatraju ih uspješnima. Zaključke pretraživanja različitih izvora neka predstave alatom Prezi. Neka jedna ili više grupa napravi intervju sa svojim vršnjacima, uspješnim mladim umjetnicima iz škole ili lokalne zajednice saznajući više o njihovoj životnoj priči, radnim navikama i daljnjim profesionalnim ambicijama i idejama o uspjehu, a ako je moguće, neka naprave intervju s profesionalnim glazbenicima iz njihovoga lokalnog okruženja. Neka intervju snime kamerom na mobilnome aparatu i urede ga alatom Animoto.

Kao zaključni dio aktivnosti predložite učenicima da izrade ljestvicu poretka osobina, navika i vrijednosti koje su prepoznali u pričama uspješnih ljudi, s tim da na vrh ljestvice stave one koje osobine koje smatraju najvažnijima i najučestalijima (primjerice, ustrajnost i neodustajanje unatoč povremenim izostancima uspjeha; potreba za cjeloživotim učenjem i nadogradnjom; usmjeravanje na postizanje određenoga cilja; planiranje postizanja krajnjega cilja kroz više manjih i lakše ostvarivih ciljeva; poticanje kreativnosti i sl.). Nadalje, neka razmisle kako mogu primijeniti naučeno u svakodnevnome životu, razmišljajući o budućem zanimanju, ali i o kvaliteti privatnoga života. Neka razmisle o važnosti sustavnoga i aktivnoga bavljenja različitim glazbenim aktivnostima (sviranje glazbala, pjevanje u ansamblu ili bendu, treniranje društvenih plesova ili baleta i sl.) na amaterskoj ili profesionalnoj razini kao mogućom prevencijom ovisnosti. Neka podijele ljestvicu poretka i zaključke alatom Padlet.

Izvannastavna aktivnost

"Sanjar sam i zamišljao sam uspjehe dok su još bili daleko." Aljoša Jurinić

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Četvrti razred srednje škole
Svrha
  • Promišljati o navikama, vrijednostima i osobinama koje imaju uspješni ljudi.
  • Kako naučeno primijeniti na vlastite ciljeve i ambicije u svrhu postizanja uspjeha u budućem profesionalnom i privatnom životu.
  • Poticati učenike u doživljavanju uspjeha kao važne komponente osobnog razvoja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.