U e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.6. La France en fête s učenicima pogledajte animaciju o proslavi Božića u Margotinoj obitelji (Activité 1). Neka učenici odgovore na pitanja u Activités #1. Naglasite učenicima da je važno da pitanja pročitaju prije gledanja animacije kako bi prilikom slušanja usmjerili pozornost na ključne informacije.
Prikažite učenicima simboličke prikaze ostalih blagdana u Francuskoj (Noël, Saint Valentin, Pâques, Toussaint, Nouvel An) u Activités #2. Učenici imenuju blagdane prikazane na fotografijama te povezuju imena blagdana s datumima.
Podijelite učenike u tri skupine. Svaka skupina provodi kratko istraživanje na internetu o jednom od navedenih blagdana i običaja: L'Epiphanie, La Chandeleur i Le poisson d'avril. Zatim svaka skupina u alatu Google Forms treba izraditi pitanja za kviz koji će potom ponuditi na rješavanje kolegama u razredu.
Učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu te odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…), kao i obilježjima same teškoće. Preporučljivo je da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć. Pri planiranju aktivnosti iz scenarija poučavanja važno je predvidjeti produženo vrijeme izvođenja aktivnosti za učenike s teškoćama (ako oštećenja ili poremećaji interferiraju sa sposobnostima važnima za proces učenja).
Tijekom zajedničkog gledanja animacije o proslavi Božića u Margotinoj obitelji (Activité 1) povremeno zaustavite videozapis kako biste provjerili jesu li učenici sve razumjeli. Učeniku s teškoćama omogućite duže vrijeme za rješavanje zadataka u Activités #1 te potaknite ostale učenike u razredu da mu pruže vršnjačku potporu (ako učenik s teškoćom ne razumije pojedino pitanje ili pojedini pojam koji se u njemu pojavljuje). Kako biste osigurali razumijevanje, možete pripremiti kratku listu pojmova s prijevodima i objašnjenjima pojmova. Učeniku s oštećenjem vida omogućite prilagodbu svjetlosti u prostoru te svjetline i kontrasta na zaslonu. Prilikom rada u skupini učeniku s poremećajima iz autističnoga spektra najavite svaku promjenu aktivnosti te vodite računa o specifičnim interesima učenika. Pripazite da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima rada skupine te da nikako ne bude dio skupine kao pasivni promatrač. Kod učenika s teškoćama povremeno provjerite prati li događanja unutar skupine jer je u radu u mrežnom okruženju slabija kontrola nastavnika.
U e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.6. La France en fête s učenicima pročitajte tekstove u Activité 3 (Les fêtes civiles en France – La Fête de la gastronomie i La Fête de la musique). Neka učenici odgovore na pripadajuća pitanja u Activité 3. Napomenite učenicima da si tijekom čitanja, kada naiđu na nepoznatu riječ, pomognu s riječima iz ostalih jezika koje poznaju ili uče.
Potaknite razgovor u razredu o praznicima u Hrvatskoj te izradite listu značajnih datuma (npr. Praznik rada, maskenbal, Majčin dan, Dan očeva). Učenike zatim podijelite u skupine. Slijedeći pročitane tekstove, svaka skupina treba odabrati jedan praznik i ukratko ga predstaviti u pisanom obliku u programu MS Word bez navođenja naziva. Radove postavite na Padlet te neka učenici iz različitih skupina u navedenom digitalnom alatu pišu komentar o kojem je blagdanu riječ.
Na dogovorenoj platformi za provođenje online nastave prikažite učenicima tekstove u Activité 3 (Les fêtes civiles en France – La Fête de la gastronomie i La Fête de la musique). Kada učenici odgovore na pitanja u Activité 3, neka napišu odgovore u alatu za čavrljanje (Chat).
U alatu Mentimeter izradite oblak riječi u koji učenici trebaju upisati nazive praznika i značajnih datuma u Hrvatskoj.
Učenike zatim podijelite u skupine te ih razvrstajte u sobe za sastanke (breakout/hangout rooms) u kojima zajednički izrađuju tekstove u programu MS Word Online te ih postavljaju na Padlet. Učenici iz različitih skupina u komentar uz opis praznika pišu o kojem se prazniku radi. Nakon zatvaranja razdvojenih soba podijelite zaslon i prozovite predstavnika svake skupine da potvrdi točnost odgovora u komentaru s obrazloženjem.
Tijekom provedbe aktivnosti čitanja tekstova u Activité 3 učeniku s oštećenjem vida omogućite prilagodbu svjetlosti u prostoru te svjetline i kontrasta na zaslonu. S učenikom s teškoćama učestalo provjeravajte razumijevanje pojmova koji se pojavljuju u tekstu. Učeniku s teškoćama grafički prilagodite tekst za čitanje te ga prema potrebi i ispišite pomoću pisača. Koristite se kraćim i jednostavnijim rečenicama bez prenesenih značenja, uobičajenim poretkom riječi u rečenici (subjekt – predikat – objekt) te jasno izrecite sve rečenične dijelove. Upotrijebite sanserifni font, dvostruki prored, povećani razmak među slovima te lijevostrano poravnajte tekst. Prilikom rada u skupini učenika s poremećajem iz autističnoga spektra svrstajte u skupinu u kojoj postoji učenik koji je spreman prezentirati (što je posebno važno ako je kod učenika prisutan poremećaj u ponašanju i osjećanju). Nemojte inzistirati na tome da učenik s treškoćama prezentira izrađeni sadržaj osim ako za to samostalno ne izrazi želju. Prije postavljanja radova u digitalni alat (Padlet) provjerite zna li učenik s teškoćama upotrebljavati navedeni alat. Ako ne zna, dodatno ga usmjerite te mu osigurajte vršnjačku potporu za vrijeme izvođenja navedene aktivnosti.
Učenici mogu pogledati videozapis Le 14 juillet, dostupan u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.6. La France en fête, Le sais-tu? Nakon toga mogu izraditi pitanja za kviz za kolege iz razreda.
Prije sata, u alatu Quizinière izradite interaktivni kviz. Odaberite opciju spajanja parova te postavite simboličke prikaze blagdana i značajnih dana u jednoj koloni, a u drugoj nazive i datume onih koji su dostupni u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.6. La France en fête. U drugom zadatku kviza odaberite opciju pitanja otvorenog tipa. Postavite učenicima pitanje koji im je omiljeni blagdan, na koje oni moraju upisati svoje odgovore. Poveznicu na kviz podijelite učenicima na satu te neka samostalno odgovore na pitanja. Prikupljene rezultate podijelite s razredom.
Učenike podijelite u skupine na temelju odgovora u kvizu na način da udružite učenike koji su isto odgovorili na pitanje otvorenog tipa u kvizu jer će njihov zadatak biti usporediti blagdane i običaje u njihovoj i u frankofonskim zemljama. Neka svaka skupina provjeri obilježava li se blagdan koji je navela u kvizu i u nekoj frankofonskoj zemlji. Ako se ne slavi, neka potraže neki drugi blagdan ili značajni datum po svom izboru.
Učenici pripremaju kratku prezentaciju blagdana u online verziji programa PowerPoint na način da svaki učenik doda neki dio u prezentaciju. U prezentaciji trebaju navesti zašto im je to omiljen blagdan, opisati običaje povezane s odabranim blagdanom u njihovoj zemlji te objasniti što oni, njihova obitelj i njihovi prijatelji rade tijekom tih blagdana. Naglasite učenicima kako je važno istaknuti razlike i sličnosti s običajima u frankofonskim zemljama što mogu potražiti na internetu.
U prezentaciji učenici govore tekst koji su osmislili na način da snime svoj glas te ga postave na svaki slajd uz tekst. Prezentacije potom trebaju prikazati u razredu.
Tijekom rješavanja interaktivnog kviza u alatu Quizinière pročitajte pitanja i odgovore kako bi učenik s teškoćama mogao riješiti kviz u jednakom roku kao i vršnjaci.
Prilikom rada u skupini učeniku s poremećajima iz autističnog spektra najavite svaku promjenu aktivnosti te vodite računa o specifičnim interesima učenika. Prilikom raspodjele učenika po skupinama pripazite da učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Zadatke unutar skupine podijelite ovisno o jakim stranama učenika s teškoćama.Obratite pozornost na to sudjeluje li učenik s teškoćama aktivno u svim aktivnostima rada skupine te ga pohvalite za to. Nemojte inzistirati da učenik s teškoćama(npr. učenik koji muca) prezentira videozapis ako zbog svoje teškoće osjeća nelagodu. Provjerite s učenicima s teškoćama znaju li pretvoriti prezentaciju Power Point u videozapis. Ako ne znaju, omogućite im upotrebu unaprijed pripremljenog predloška s uputama koje sadrže i slikovne prikaze radi lakšeg snalaženja.
Dodatne informacije možete potražiti na sljedećim poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.