Predmet
Njemački jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Wer hat die Stadt umgebaut?

Naziv predmeta
Njemački jezik 1

Razred
1. razred srednje škole

Razina učenja jezika
1. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • jezici
  • zemlje
  • Europska unija
  • grad
  • prometna sredstva
  • promjenjivi prijedlozi
  • članovi
  • snalaženje u prostoru
  • Dresden
  • pravila pristojne komunikacije

Croatia, Kroatia, Kroatien – Was ist richtig?

Na radnome listiću ili u prezentaciji prikažite nazive za Hrvatsku na nekoliko jezika, a učenici neka prepoznaju njemački naziv. Pritom neka navedu i druge jezike koje prepoznaju.

Učenici rješavaju zadatak A na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1. (Virtuelle Reise nach Europa). Nakon toga navode koliko je zemalja članica i koliko je službenih jezika u Europskoj uniji. Učenici rješavaju zadatak B (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1., Zadatak B) prepoznajući jezike navedene u zvučnom zapisu. Predstavite se navodeći svoj materinski jezik i strane jezike kojima se služite ili koje učite. Neka se i učenici tako predstave.

Prema uzoru na zadatak A (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1., Zadatak A) neka učenici nacrtaju ili naslikaju sličicu stripa sa svojim podatcima.

Učenici trebaju proučiti popis jezika na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1. (Virtuelle Reise nach Europa) i pronaći njemački naziv. Neka na kartu Europe zalijepe njemačke nazive zemalja i oznaku službenog jezika. Kartu možete izraditi kao interaktivnu kartu u nekom od digitalnih alata, npr. u Wordwallu u obliku interaktivne slike (slika s oznakama). Učenici zatim trebaju povezati pojedinu zemlju s odgovarajućim nazivom. Karti pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica.

Učenici navode u kojim je zemljama njemački službeni jezik. Upozorite ih na moguće pogrešne nazive zemalja na njemačkom jeziku. Uputite ih na činjenicu da se u nekim zemljama njemačkoga govornog područja govore i neki drugi jezici, a ne samo njemački. Pitajte učenike koji je najpoznatiji primjer takve zemlje. Nakon toga neka navedu 4 službena jezika u Švicarskoj i ostale zemlje u kojima se ti jezici govore. Uputite ih na činjenicu da se retoromanski govori samo u Švicarskoj.

Nakon što učenici pročitaju tekst Hektor aus Griechenland, neka riješe zadatak C (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1., Zadatak C). Uputite ih na to da u tekstu prepoznaju odgovore na pitanja Wo?, Woher? i Wohin? nakon čega trebaju riješiti zadatke E i F (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1., Zadatci E, F).

Neka učenici odaberu jednu poznatu osobu. Potaknite ih na to da odaberu osobu koju smatraju pozitivnim primjerom mladima. U alatu Padlet, koji može služiti kao oglasna ploča pa je prikladan za zajednički rad, učenici navode gdje živi, odakle dolazi i kamo putuje poznata osoba koju su odabrali. Ploči pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica, a zatim međusobno komentiraju svoje odabire. Na hrvatskom jeziku objašnjavaju razloge za svoje odabire.

Podijelite učenike u dvije grupe. Jedna grupa u istraživačkom zadatku traži naziv za Hrvatsku na svim jezicima Europske unije i izrađuje plakat sa svim varijantama. Druga grupa nalazi službene međunarodne kratice zemalja Europske unije na vozilima. Taj se zadatak može proširiti tako da učenici pronađu službene kratice s dvama i trima slovima koje se upotrebljavaju u određenim statističkim ili bankovnim sustavima.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Važno je da primjereno grafički oblikujete tekst za učenike s teškoćama (rabite sanserifni font, primjerice Calibri ili Arial, veličine 14 pt, lijevo poravnanje te povećan razmak između riječi i redaka; jasno naznačite mjesta za odgovore na pitanja te ostavite dovoljno mjesta za upisivanje odgovora).

Učenike s oštećenjem sluha uputite na transkripte zvučnih zapisa. Kad se u radu koristite bilo kojim digitalnim alatom, svakako ga ranije pošaljite učenicima s teškoćama kako bi ga mogli kod kuće proučiti i pripremiti se za rad u njemu, a organizirajte i probno korištenje alatom kako bi učeniku s teškoćama on bio razumljiviji. Imajte na umu da će učenicima s oštećenjem organa i organskih sustava i intelektualnim teškoćama trebati dulje vrijeme za svladavanje rada u digitalnom alatu.

Provjerite razumiju li učenici uputu. Nemojte davati više uputa odjedanput te neka svaka od njih bude kratka i jasna. Učenicima s teškoćama ponudite mogućnost rada u paru u aktivnostima u kojima je potreban samostalan rad učenika. Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis sa značenjima nepoznatih riječi u tekstu Hektor aus Griechenland. Učenici s oštećenjem organa i organskih sustava umjesto crtanja ili slikanja sličice stripa mogu izraditi sličicu u digitalnom alatu Canva, rabiti svoju fotografiju ili raditi u paru s drugim učenikom.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s teškoćama u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad prema njegovim mogućnostima.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima domaću zadaću. Neka rukom ili u digitalnom alatu, npr. u Canvi, izrade letak o poznatoj osobi koju su odabrali navodeći pritom gdje osoba živi, zemlju iz koje dolazi, kamo putuje na odmor i koje jezike govori. Alatu učenici pristupaju putem korisničkog računa otvorenog s pomoću adrese e-pošte. Radove izložite na razrednom panou ili na stranicama škole u nekom od alata za izradu digitalnih izložbi, npr. u alatu Emaze. Uputite učenike na izvore fotografija koje nisu zaštićene autorskim pravima, npr. na one u alatu Pixabay. Ako upotrebljavaju fotografije iz drugih izvora, uputite ih na potrebu navođenja izvora preuzetih fotografija.

Nastavna aktivnost za predmet X

Croatia, Kroatia, Kroatien – Was ist richtig?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik identificira osobne i kolektivne identitete koristeći se geografskom kartom te zauzima pozitivan stav prema drugim kulturama.
  • Učenik razlikuje nazive za Hrvatsku u različitim jezicima.
  • Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju i izrađuje digitalne sadržaje vodeći računa o zaštiti autorskih prava.
  • Učenik samostalno traži nove informacije i povezuje ih s postojećim znanjima.
  • Učenik piše kratak i jednostavan tekst navodeći svoju zemlju i jezik ili zemlju i jezik druge osobe.
  • Učenik pri slušanju i čitanju kratkih i jednostavnih tekstova prepoznaje nazive pojedinih jezika.
  • Učenik prepoznaje jezike svih zemalja pripadnica Europske unije kao njezine službene jezike.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Održivi razvoj
  • Uporaba IKT-a

Meine Stadt kenne ich wie meine Westentasche!

Pokažite učenicima stvarnu ili digitalnu političku kartu Europske unije. Pitajte ih koliko je zemalja članica Europske unije, a zatim neka navedu glavne gradove tih zemalja ispunjavajući radni listić s popisom zemalja.

Pripremite prezentaciju ili pronađite videozapis koji prikazuje dijelove i ustanove kakva grada, npr. Orte in der Stadt. Pripremite učenicima plan grada u kojem žive. Uputite ih na online rječnik, npr. CroDict ili Duden. Učenici rade u paru i imenuju pojedine zgrade, institucije i sl. Uspoređuju svoje rezultate.

U digitalnom alatu LearningApps pripremite igru pamćenja s različitim prijevoznim sredstvima tako da jedan dio para čini slika prijevoznog sredstva, a drugi dio para naziv tog prijevoznog sredstva na njemačkom jeziku. Pritom navedite član i nastavak u množini za svako pojedino prijevozno sredstvo. Ako postoji više naziva istog prijevoznog sredstva, navedite i njih. Igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Učenici igraju igru pamćenja. Naglasite razlike između, primjerice, U-Bahn i S-Bahn te usporedite nazive prijevoznih sredstava s onima na hrvatskom ili drugim stranim jezicima. U digitalnom alatu LearningApps moguće je umetnuti i zvučni zapis koji omogućuje učenicima učenje putem više različitih osjetila.

Neka učenici riješe zadatak A (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.2., Zadatak A). U zadatcima različitog tipa trebaju prepoznati zgrade, ustanove i prijevozna sredstva kakva grada. Pitajte ih o tome koje od navedenih ustanova i prijevoznih sredstava postoje u njihovu gradu.

Uputite učenike na prijedlog kojim se izražava putovanje određenim prijevoznim sredstvom. Navedite kojim prijevoznim sredstvom putujete u školu, tj. na posao. Učenici odgovaraju kojim prijevoznim sredstvom oni putuju u školu navodeći alternativna sredstva prijevoza. Na materinskom jeziku navode jednu prednost i jedan nedostatak navedenih prijevoznih sredstava. Potaknite raspravu o učinku pojedinoga prijevoznog sredstva na okoliš.

Podijelite učenike u grupe po troje i/ili četvero. Neka u alatu ThingLink izrade interaktivnu sliku s kratkim opisom svojega ili obližnjeg grada s naglaskom na sredstva javnog prijevoza. Učenici otvaraju svoj račun ili alatu pristupaju putem računa koji ste otvorili za njih. Pri izradi interaktivnih slika obilazite učenike i, ako je potrebno, pomozite im u radu. Ako učenici u školu nose male rječnike, pomozite im u služenju njima. Nakon izrade interaktivnih slika učenici u razredu predstavljaju svoj grad. Zajednički odabiru najbolji prikaz i način predstavljanja grada služeći se unaprijed zadanim kriterijima u rubrici vrednovanja (npr. jasnoća prikaza, estetika, točnost, sigurnost u predstavljanju i sl.).

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Važno je da primjereno grafički oblikujete tekst za učenike s teškoćama (rabite sanserifni font, Calibri ili Arial, veličine 14 pt, lijevo poravnanje te povećan razmak između riječi i redaka; jasno naznačite mjesta za odgovore na pitanja te ostavite dovoljno mjesta za upisivanje odgovora).

Za učenike s oštećenjem sluha po mogućnosti pripremite videozapis s titlovima. Za učenike s oštećenjem vida pripremite zvučni zapis s prijevodom naziva za dijelove kakva grada i ustanove u njemu koji se spominju u videozapisu.

Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s teškoćama u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad prema njegovim mogućnostima.

Kad u radu rabite bilo koji digitalni alat, svakako ga ranije pošaljite učenicima s teškoćama kako bi ga mogli kod kuće proučiti i pripremiti se za rad u njemu, a organizirajte i probno korištenje alatom kako bi učeniku s teškoćama on bio razumljiviji. Imajte na umu da će učenicima s teškoćama trebati dulje vrijeme za svladavanje rada u digitalnom alatu. Učenicima s intelektualnim teškoćama možete pripremiti igru pamćenja u kojoj će svaki par imati naveden i hrvatski i njemački naziv prijevoznog sredstva.

Učenicima s teškoćama možete napisati na nastavnom listiću neke prednosti i nedostatke prijevoznih sredstava kako bi mogao lakše odgovoriti na pitanje.

U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju, nego pratite njihov proces rada i ponudite im da napišu ono što bi usmeno izložili. Provjerite razumiju li učenici uputu. Nemojte davati više uputa odjedanput te neka svaka od njih bude kratka i jasna.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Pripremite upute za projektni zadatak. Neka učenici snime videozapis u kojem predstavljaju najvažnije ustanove i znamenitosti te sredstva javnog prijevoza u svojem gradu. Videozapis treba sadržavati snimku, izgovoren i napisan naziv pojedine ustanove ili prijevoznog sredstva. Osim toga, neka učenici navedu što još nedostaje njihovu gradu kako bi bio ugodniji za življenje i ekološki prihvatljiviji. Videozapis učenici mogu urediti u nekom od besplatnih alata, npr. u alatu Kizoa. Kako bi se iskoristile određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr. Rezultate projekta predstavite na stranicama škole.

Nastavna aktivnost za predmet X

Meine Stadt kenne ich wie meine Westentasche!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje ustroj, zemlje članice i glavne gradove zemalja Europske unije te prepoznaje njihov položaj na političkoj karti.
  • Učenik razlikuje prometna sredstva te uočava i kritički sagledava prednosti i nedostatke pojedinog sredstva s obzirom na njegov utjecaj na prirodnu ravnotežu.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst o svojem gradu navodeći njegove institucije i sredstva javnog prijevoza.
  • Učenik predstavlja svoj grad vodeći računa o njegovim institucijama i sredstvima javnoga prijevoza.
  • Učenik prepoznaje i razlikuje institucije i dijelove kakva grada.
  • Učenik samostalno traži informacije u različitim izvorima i primjenjuje ih koristeći se odgovarajućom digitalnom tehnologijom koju odabere.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Održivi razvoj
  • Uporaba IKT-a

Sprachen – das sicherste Navi durch jede Stadt

Pripremite prezentaciju s promjenjivim prijedlozima i glagolima koji se uz njih najčešće upotrebljavaju. Na početku aktivnosti odložite svoje osobne stvari na klupu i opišite kamo što stavljate i gdje se koji predmet nalazi. Neka učenici odgonetnu temu aktivnosti. Zatim gledaju kratak videozapis ili prezentaciju s promjenjivim prijedlozima i izrazima potrebnim za snalaženje u prostoru (npr. links, rechts, geradeaus, um die Ecke i sl.). Primjer videozapisa s promjenjivim prijedlozima možete pronaći u videolekciji Mein Zimmer od 20'31'' do 22'50''. Videolekcija je snimljena u sklopu i-nastave.

Učenici opisuju položaj najmanje jednog predmeta oko sebe te kamo ga premještaju vodeći računa o pravilnoj upotrebi dativa i akuzativa. Pripremite učenicima digitalni zadatak u alatu Google Forms. Vježbi pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. U zadatku ponudite učenicima različite oblike članova, tj. različite padeže. Neka prepoznaju i odaberu pravilan oblik uz određeni glagol.

Učenici rješavaju zadatke B − F (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.2., Zadatci B − F). U zadatcima prepoznaju i pravilno primjenjuju različite izraze potrebne za snalaženje u gradu. Pripremite radni listić s osnovnim pojmovima za snalaženje u gradu, tj. s pitanjima o tome kako doći do određenog cilja u nepoznatom gradu. Listić može izgledati poput listića na 9. stranici metodičke preporuke Ich habe mich verlaufen! objavljene u 2. krugu metodičkih preporuka Škole za život.

Neka učenici pročitaju tekst Schüleraustausch nach Dresden i riješe zadatke H i I na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.2. (Meine Stadt). Pritom traže i proučavaju najvažnije informacije o znamenitostima Dresdena u Edutoriju ili u drugim izvorima te rješavaju zadatak J. U traženju informacija pomozite učenicima pri odabiru relevantnih izvora. Ukažite im na važnost uzimanja informacija iz pouzdanih izvora na internetu. Uputite učenike na online rječnik, npr. CroDict.

Podijelite im radne listiće s izrazima za snalaženje u nepoznatom gradu i traženje pomoći te plan grada Dresdena. Neka učenici u paru pripreme kratke razgovore. Pritom je jedan učenik osoba koja ne može naći put, a drugi je slučajni prolaznik koji mu daje potrebne upute. Objasnite učenicima da trebaju pronaći i ponuditi najjednostavniju i najbližu varijantu puta od točke A do točke B. Podsjetite ih na pravila pristojne komunikacije te korake koje treba slijediti u zadatku. Potrebno je pozdraviti, koristiti se uljudnim pitanjima, obraćati se s poštovanjem starijim osobama te opisati barem tri koraka na putu do željenog cilja. Učenici izvode kratke dijaloge služeći se natuknicama. Ostali učenici prate razgovore i provjeravaju je li put dobro objašnjen.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć. Provjerite razumiju li učenici uputu. Nemojte davati više uputa odjedanput te neka svaka uputa bude kratka i jasna.

Učenicima s oštećenjem sluha pripremite videozapis s titlovima te transkript na školskoj klupi. Učenicima s oštećenjem vida verbalno opisujte položaj predmeta koji stavljate u različite pozicije. Popis prijedloga i izraza za snalaženje u prostoru pripremite u pisanom obliku za učenike s teškoćama koji će imati pred sobom tijekom rješavanja svih zadataka vezanih za opisivanje položaja predmeta.

Slika A u zadatcima u DOS-u mogla bi učenicima s oštećenjem vida biti previše zasićena informacijama. Povećajte mapu grada ili na mapi ostavite samo građevine, a nazive građevina stavite u legendu ispod mape.

Važno je da primjereno grafički oblikujete radne listiće koje ćete rabiti za učenike s teškoćama (rabite sanserifni font, Calibri ili Arial, veličine 14 pt, lijevo poravnanje te povećan razmak između riječi i redaka; jasno naznačite mjesta za odgovore na pitanja te ostavite dovoljno mjesta za upisivanje odgovora).

Učenicima s teškoćama, a osobito ako u razredu imate učenika s intelektualnim teškoćama, pripremite prijevod nepoznatih riječi u tekstu Schüleraustausch nach Dresden.

Učenicima s intelektualnim teškoćama unaprijed pošaljite pojednostavljenu vježbu u alatu Google Forms. U vježbi ponudite samo glagole s dativom ili samo glagole s akuzativom uza samo dva ponuđena odgovora.

Tijekom rada u paru važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju rada u parovima dodijelite učeniku s teškoćama empatičnog i strpljivog učenika koji će ga uključiti u rad prema njegovim mogućnostima. Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem organa i organskih sustava, pripremite plan grada Dresdena s oznakom ulaza u sredstva javnog prijevoza prilagođenima osobama s invaliditetom. Neka osoba koja je u paru s učenikom s oštećenjem organa i organskih sustava, vodi računa o putu koji je moguće svladati u kolicima ili uz otežano kretanje.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Objasnite učenicima projektni zadatak za domaću zadaću. Neka u paru ili grupi snime videovodič kroz svoj grad s naglaskom na sredstva javnog prijevoza i položaj pojedine zgrade, trga, institucije i sl. Videozapis mogu urediti u alatu Kizoa. Kako bi se mogle iskoristiti određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr.

Nastavna aktivnost za predmet X

Sprachen – das sicherste Navi durch jede Stadt

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje, odabire i primjenjuje različite izraze za snalaženje u gradu i pristojnu komunikaciju.
  • Učenik prepoznaje pravilnu primjenu promjenjivih prijedloga i primjenjuje ih u opisivanju položaja ili kretanja vodeći računa o pravilnoj upotrebi članova.
  • Učenik opisuje svoj grad opisujući položaj pojedine zgrade, institucije i sredstva javnoga prijevoza služeći se odgovarajućom digitalnom tehnologijom.
  • Učenik odgovara na pitanja za globalno i selektivno razumijevanje nakon čitanja kratkog i jednostavnog teksta.
  • Učenik pronalazi informacije u različitim izvorima te prepoznaje i imenuje najvažnije znamenitosti Dresdena.
  • Učenik sudjeluje u kratkoj i vrlo jednostavnoj govornoj interakciji pri čemu će pitati za smjer kretanja ili opisuje put do odabranog cilja vodeći računa o pravilima pristojne komunikacije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Učiti kako učiti
  • Uporaba IKT-a

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.

Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.

Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.