Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Volim... ne volim...

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred osnovne škole

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • slobodne aktivnosti
  • klub aktivnosti
  • upisnice i formulari

... slobodno vrijeme

Kao uvod u temu aktivnosti u slobodno vrijeme, postavite učenicima nekoliko pitanja na francuskom: Koje su vaše slobodne aktivnosti? Kada se njima bavite? Koji dan u Francuskoj učenici imaju slobodno poslijepodne?

Nakon uvoda poslušajte tekst Les activités du club u Activité 7 koji se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 3. Mes loisirs préférés. Kako bi učenici što bolje razumjeli tekst, potaknite ih da se tijekom slušanja koriste strategijama slušanja. Prije samog slušanja napišite na ploču naslov teksta te im postavite pitanje: Što mislite, koje sve aktivnosti postoje u nekom klubu? Zabilježite na ploču sve njihove pretpostavke bez otkrivanja koji su točni ili netočni odgovori. Poslušajte zatim tekst i zajedno s učenicima odgovorite na pitanja ispod teksta. Provjerite i njihove pretpostavke prije slušanja teksta te im dopustite da kažu što su pogodili, a što nisu. Istu tu listu aktivnosti zatim dopunite njihovim dodatnim prijedlozima, koje su čuli tijekom slušanja teksta ili kojih su se dosjetili.

Podijelite učenike u parove ili tročlane skupine te im recite da će danas napraviti program za neki klub u koji su učlanjeni ili koji im je poznat iz njihova okruženja. Ako se ne mogu dosjetiti ili ne mogu pronaći neki klub, neka zamisle vlastiti klub u kojem mogu imati sve aktivnosti koje žele i vole. Na početku rada dogovaraju se koje će aktivnosti biti u ponudi, zatim se dogovaraju o izradi brošure ili drugog promidžbenog materijala koji moraju napraviti i na francuskom za sve frankofonske posjetitelje. Prije početka rada, u digitalnom alatu Canva mogu skicirati izgled svoga zamišljenog promidžbenog materijala, a zatim neka ga i izrade. Postavite brošure u razrednu grupu gdje ju svi mogu vidjeti.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

Učenicima s teškoćama pripremite transkript zvučnog zapisa te im dajte više vremena za slušanje zvučnog zapisa i po potrebi ga ponovite. Učenike s teškoćama potaknite na aktivno sudjelovanje u raspravi postavljajući im kratka i jasna pitanja. Učenik s oštećenjem sluha može doći pred ploču i svoj odgovor sam zapisati. Za radove u skupini/parovima za učenike s teškoćama odaberite one vršnjake koji će ih potaknuti na sudjelovanje, ali i pomoći kada im je to potrebno. Učenicima s teškoćama objasnite i unaprijed im zorno prikažite korištenje alatom Canva. Posebnu pozornost obratite na učenike s oštećenjem vida. Ako ne mogu sudjelovati u samom korištenju alata, neka se aktivno uključe u osmišljavanje sadržaja brošure, a svoje ideje o izgledu brošure mogu prenijeti vršnjacima u skupini koji će te ideje ostvariti koristeći se alatom.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Nastavna aktivnost za predmet X

... slobodno vrijeme

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje slobodne aktivnosti.
  • Učenik piše tekst za promotivni materijal.
  • Učenik razumije govoreni tekst o planiranju i odabiru slobodnih aktivnosti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

... klubove

Prikažite brošure koje su izradili učenici u prethodnoj aktivnosti te ih zajedno kratko komentirajte. Pustite učenicima da kažu koji im je uradak najbolji i zašto. Postavite im zatim pitanje: Koju biste aktivnost vi odabrali u nekom klubu? Učenici biraju aktivnost iz tih brošura koja im najviše odgovara, a zatim u parovima razgovaraju o tome što vole i što bi odabrali kao aktivnost u jednom takvom klubu. Kao model im može poslužiti tekst Les activités du club koji su poslušali u prethodnoj aktivnosti, a čija se transkripcija nalazi ispod teksta pod simbolom žaruljice.

Zatim zajedno s učenicima poslušajte tekst Les préférences u Activité 10 u e-Škole DOS Franucuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 3. Mes loisirs préférés te riješite zadatke za razumijevanje koji se nalaze ispod teksta. Smatrate li potrebnim, zadajte učenicima da riješe i zadatke u Activité 11 i Activité 12.

Učenicima zatim ponudite izbor između dviju mogućnosti: da sudjeluju u razgovoru o odabiru aktivnosti zajedno s prijateljem ili da govore o sebi i aktivnostima kojima se bave.

Prema njihovu odabiru podijelite ih u skupine. Učenici koji su odabrali razgovor, zajedno ga osmišljavaju, a učenici koji govore o sebi, također rade u skupinama u kojima će si zajedno pomagati u osmišljavanju teksta. Kada su spremni, učenici snimaju videozapis pomoću svojih mobilnih uređaja, a učenici koji se sami predstavljaju, videouradak mogu snimiti u alatu Flipgrid, u kojem ste kreirali razrednu grupu i u njoj otvorili temu, odnosno postavili zadatak.

Kada postave svoje uratke, svatko treba napisati jedan pozitivan komentar o dijalozima drugih.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

U aktivnosti 10 učenicima s teškoćama pripremite transkript zvučnog zapisa te im omogućite više vremena za slušanje zvučnog zapisa i po potrebi ga ponovite. Također, možete učenike uputiti na mogućnost da u postavkama zvučnog zapisa odaberu opciju usporavanja govora kako bi im razumijevanje teksta bilo olakšano. Učeniku s teškoćama olakšajte izloženost u aktivnosti razgovora s prijateljem ili govora o sebi tako da ga smjestite s osobom koja mu je inače dobar prijatelj, ili ga uputite da se više angažira u pisanju teksta, a manje u njegovoj prezentaciji u videozapisu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Nastavna aktivnost za predmet X

... klubove

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije govoreni tekst o omiljenim aktivnostima.
  • Učenik se koristi pretpostavkama o temi kako bi olakšao razumijevanje govorenog teksta.
  • Učenik izražava svoj stav (govorit će što mu se sviđa, a što ne sviđa).
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

... formulare

Na početku aktivnosti pitajte učenike jesu li učlanjeni u neki klub s aktivnostima te što je sve potrebno za učlanjenje. Potaknite ih da što više odgovora daju na francuskom.

U Activité 9 u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 3. Mes loisirs préférés zadajte učenicima da naprave zadatak povezivanja elemenata upisnice u klub.

U alatu Quizlet izradite dodatne primjere za podatke koji se nalazi u upisnicama. Možete proširiti teme pa staviti, primjerice, upisnicu u knjižnicu, školu i sl. Zadajte učenicima da u parovima rješavaju zadatke, neka prođu što više različitih načina i kategorija u alatu Quizlet (flash card, upisivanje pojma, kviz, igre).

Izborna tema

Učenike podijelite u skupine u kojima su sastavljali brošure za odabrane klubove s aktivnostima. Neka izrade upisnicu za svoj klub s podatcima koje smatraju potrebnim za upis u taj klub. Upisnicu izrađuju u programu MS Word i zatim ju u privatnoj poruci na odabranoj školskoj platformi za komunikaciju šalju svojim prijateljima iz razreda, koji trebaju upisati svoje podatke te se tako učlaniti u njihov klub s aktivnostima.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

U aktivnosti 9 omogućite učenicima s oštećenjem vida pomoć pri spajanju točnih odgovora tako da im čitate prvi pojam iz prvog stupca te sve pojmove iz drugog stupca, zatim drugi pojam iz prvog stupca i sve pojmove iz drugog stupca, te ih povezujete u alatu umjesto učenika. Alternativa je tome da kartice s pojmovima koji se nalaze u zadatku ispišete uvećanim tiskom (font Arial, u veličini prilagođenoj ostatku vida, što valja provjeriti sa stručnom službom škole) pa da ih učenik s oštećenjem vida fizički povezuje. Učenicima s teškoćama dajte jasnu i jednostavnu uputu o tome što trebaju napraviti, a bilo bi dobro kad bi uputa bila dostupna i u pisanom obliku. Prilikom ponavljanja gradiva u alatu Quizlet izbjegavajte kvizove u obliku križaljki, duga pitanja i pitanja otvorenog tipa. Pitanja neka budu nedvosmislena, jasna i neka omogućuju kratak odgovor zatvorenog tipa.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima koji žele znati više zadajte da pročitaju tekstove Le sais-tu? i Tâcheu u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Jedinica 4.3. Mes loisirs préférés. Neka usmeno odgovore na pitanja koje se odnose na njih, a za prijatelje neka izrade anketu. Neka osmisle pitanja s višestrukim odabirom, podijele anketu i prikupe odgovore te odaberu način na koji žele prikazati rezultate ankete. Napomenite im da se za provjeru obavljenog zadatka mogu koristiti listom za procjenu koja se nalazi ispod.

Nastavna aktivnost za predmet X

... formulare

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik ispunjava upisnicu.
  • Učenik razumije tekst formulara, odnosno upisnice.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.