Na početku aktivnosti pokažite učenicima u PowerPointu fotografije povezane sa zemljama njemačkoga govornog područja koje ste preuzeli s besplatne stranice Pixabay. Fotografije neka sadržavaju zastavu, glavni grad bez naziva, sportske, glazbene ili umjetničke zanimljivosti općepoznate o toj državi. Služeći se zornim prikazom fotografija, navedite učenike da imenuju države na njemačkom jeziku (Deutschland, Österreich, die Schweiz, Liechtenstein). Razgovarajte s njima o zemljama njemačkoga govornoga područja. Pitajte ih koje su države posjetili, a koje bi htjeli posjetiti i neka ukratko objasne svoje razloge. Zajedno potražite kartu Europe s pomoću tražilice Google, a zatim pronađite zemlje njemačkoga govornog područja. Neka učenici pronađu na karti glavne gradove te neke veće gradove u tim državama. Podijelite im putem zajedničkog komunikacijskog kanala MS Teams poveznicu na zadatak A (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3., Zadatak A). Potaknite ih na to da zaključe koja je država najveća, a koja najmanja te da ih usporede prema vanjskim obilježjima. Postavite zatim pitanje učenicima Woher kommst du? na koje oni trebaju odgovoriti kratkom i jednostavnom rečenicom Ich komme aus Kroatien. Zatim ih pitajte Wo wohnst du?, a učenici neka ukratko odgovore izrazom Ich wohne in… Ispravite njihove odgovore ako je potrebno. Posebno istaknite prijedloge aus i in. Neka učenici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. (Woher kommst du?) pročitaju uputu Woher kommst du? i zaključe kako pravilno odgovoriti na pitanje. Objasnite im u čemu je razlika kad je u pitanju primjer aus der Schweiz. Podijelite učenicima poveznicu e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. (Woher kommst du?) kako biste zajedno uvježbali prijedloge aus, in te nach. Usmjerite pozornost na prijedlog nach, a učenici neka pokušaju zaključiti u kojim se primjerima upotrebljava. Podijelite im interaktivni radni listić koji ste izradili u alatu Wizer za dodatno zajedničko uvježbavanje.
Zakažite učenicima videosastanak u digitalnom alatu MS Teams. Podijelite ekran i pokažite im u PowerPointu fotografije povezane sa zemljama njemačkoga govornog područja koje ste preuzeli s besplatne stranice Pixabay. Fotografije neka sadržavaju zastavu, glavni grad bez naziva, sportske, glazbene ili umjetničke zanimljivosti općepoznate o toj državi. Služeći se zornim prikazom fotografija, navedite učenike na to da imenuju države na njemačkom jeziku (Deutschland, Österreich, die Schweiz, Liechtenstein). Razgovarajte s njima o zemljama njemačkoga govornog područja. Pitajte ih koje su države posjetili, a koje bi htjeli posjetiti i neka ukratko objasne svoje razloge. U alatu Wooclap izradite kviz s četirima zadatcima pronalaženja traženoga na slici (find on image). U svaki zadatak postavite kartu jedne od zemalja njemačkoga govornog područja koju ste preuzeli s besplatne stranice Pixabay i označite njezin glavni grad. Podijelite učenicima kod za pristup kvizu i zatražite da na karti označe lokaciju glavnoga grada. Kad svi učenici pošalju odgovor, prozovite jednog od njih kako bi imenovao glavni grad pa komentirajte jesu li svi točno označili lokaciju glavnoga grada. Neka učenici riješe zadatak A (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3., Zadatak A). Potaknite ih na to da zaključe koja je država najveća, a koja najmanja te da ih usporede prema vanjskim obilježjima. Postavite zatim pitanje Woher kommst du? na koje oni trebaju odgovoriti kratkom i jednostavnom rečenicom Ich komme aus Kroatien. Također, postavite im i pitanje Wo wohnst du?, a oni neka ukratko odgovore izrazom Ich wohne in… Ispravite njihove odgovore ako je potrebno. Posebno istaknite prijedloge aus i in. Neka učenici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. (Woher kommst du?) pročitaju uputu Woher kommst du? i zaključe kako pravilno odgovoriti na pitanje. Objasnite im u čemu je razlika kad je u pitanju primjer aus der Schweiz. Podijelite učenicima poveznicu e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. (Woher kommst du?) kako biste zajedno uvježbali prijedloge aus, in te nach. Usmjerite pozornost na prijedlog nach, a učenici neka pokušaju zaključiti u kojim se primjerima upotrebljava. Podijelite im interaktivni radni listić koji ste izradili u alatu Wizer za dodatno zajedničko uvježbavanje.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U svim aktivnostima koje su usmjerene najviše na vizualni kanal (fotografije, promatranje karte Europe), vodite računa o učenicima s oštećenjem vida. Potaknite ih na korištenje dostupnih tiflotehničkih pomagala koja će im olakšati uporabu digitalnih alata te im elektroničkim putem unaprijed pošaljite fotografije zemalja kojim ćete se koristiti tijekom aktivnosti. Ako imaju atlas s Brailleovim pismom, potaknite ih na uporabu atlasa pri proučavanju država njemačkoga govornog područja.
Kad trebaju odgovoriti na postavljena pitanja, potaknite učenike s teškoćama na uporabu izrađenog predloška s pitanjima i njihovim objašnjenjima kako bi lakše dali odgovor na pitanja. Učenici koji imaju teškoća s javnim izlaganjem, mogu dati odgovor pisanim putem te na taj način možete vrednovati njihov rad.
Tijekom uvježbavanja prijedloga aus, in i nach, pripremite za učenike s teškoćama predložak s prijevodom prijedloga te jasnom definicijom i primjerima njihove upotrebe.
Tijekom izrade interaktivnih listića za uvježbavanje naučenog vodite računa o tome da učenicima s teškoćama zadate manje istovjetnih zadataka te im omogućite češće stanke tijekom rada. Listić grafički primjereno oblikujte (rabite povećan font, Arial ili Calibri, veličine najmanje 14 pt, te povećan razmak između riječi i redaka).
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Predložite učenicima da samostalno istraže grad koji bi željeli posjetiti u zemljama njemačkoga govornog područja. Neka pronađu sve podatke potrebne za organizaciju putovanja (udaljenost, prijevozno sredstvo, cijenu putovanja i dr.). Plan putovanja mogu predstaviti ostalim učenicima u razredu tako da izrade plakat ili prezentaciju u alatu Canva.
Na početku aktivnosti potaknite učenike na razgovor o znamenitostima i građevinama koje se mogu vidjeti u gradovima (die Post, die Kirche, das Theater, die Schule…). Podijelite im putem projekcije poveznicu na alat Mentimeter u kojem će napisati nazive svih građevina i institucija koje znaju imenovati na njemačkom jeziku. Na projekciji će se zatim vidjeti odgovori i ideje svih učenika u obliku umne mape. Razgovarajte s učenicima o njihovim rješenjima te, prema potrebi, dopunite umnu mapu. Usmjeravajte ih na razmišljanje o pojmovima Kleinstadt – Großstadt postavljajući im odgovarajuća pitanja (npr. Wie ist deine Stadt? Ist deine Stadt groß oder klein? Ist Berlin groß oder klein? Was bedeutet Kleinstadt/Großstadt?). Razgovarajte s njima o prednostima i nedostatcima života u manjem, odnosno većem gradu. Neka učenici slobodno izraze svoje mišljenje.
Provedite s učenicima lančanu vježbu (Kettenübung) za uvježbavanje fraze In einer Großstadt gibt es einen/eine/ein/viele… te ih potaknite na pravilnu uporabu predložene strukture. Svaki učenik u vježbi ponavlja početak rečenice, sve spomenute primjere te dodaje svoj. Posljednji učenik u nizu ponavlja primjere svih ostalih. Taj zadatak možete dodijeliti darovitom djetetu u razredu.
Proslijedite učenicima poveznicu na videozapis o gradu Berlinu, primjerice putem zajedničkog kanala MS Teams. Prije gledanja videozapisa na isti način podijelite učenicima radni listić za provjeru razumijevanja sadržaja videozapisa koji ste unaprijed pripremili u alatu Wizer. Zajedno s učenicima analizirajte njihova rješenja na radnom listiću. Podijelite ih zatim u grupe kako bi osmislili kviz u alatu Kahoot s pomoću kojeg će dodatno uvježbati leksik i sadržaje vezane za temu grada. Kvizove će učenici odigrati u razredu. Na kraju utvrdite koja je grupa imala najviše točnih odgovora.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenicima s teškoćama pripremite vizualni predložak slike određene znamenitosti, izraza za znamenitost na njemačkom jeziku i njegov prijevod. Pri unosu u Mentimeter neka izaberu nekoliko znamenitosti koje im se najviše sviđaju i unesu njihove nazive.
Tijekom razgovora o prednostima i nedostatcima u većem, odnosno manjem gradu nemojte inzistirati na tome da učenici s teškoćama (iznose verbalno svoje mišljenje. Tim učenicima možete reći da odgovor zapišu. Učenika s oštećenjem sluha smjestite na pregledno mjesto u učionici kako bi dobio potrebne vizualne informacije tijekom rasprave. Učenik s oštećenjem sluha neka izrazi mišljenje na način koji mu najbolje odgovara (s pomoću znakovnog jezika, uz pomoć komunikacijskog posrednika, pisanim ili verbalnim putem).
Ako u razrednom odjelu imate učenika s intelektualnim teškoćama, omogućite mu da bude prvi ili drugi na redu tijekom lančane vježbe s obzirom na teškoće u pamćenju.
Videozapis o gradu Berlinu učenicima s teškoćama pošaljite elektroničkim putem kako bi ga mogli pogledati nekoliko puta. Tijekom reprodukcije videozapisa učenika s oštećenjem vida smjestite dovoljno blizu izvora zvuka.
Tijekom izrade interaktivnih listića za uvježbavanje naučenog vodite računa o tome da za učenike s s teškoćama smanjite broj istovjetnih zadataka te im omogućite češće stanke tijekom rada. Listić grafički primjereno oblikujte (rabite povećan font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, te povećan razmak između riječi i redaka).
Tijekom rada u grupi omogućite učenicima s teškoćama rad u poticajnim grupama u kojima će imati vršnjaka koji će ih aktivno uključivati u rad grupe i pružiti im potrebnu podršku.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Predložite učenicima da sami naprave kratak videozapis s pomoću tableta ili mobitela o svojem gradu ili mjestu stanovanja. Videozapis mogu prikazati i ostalim učenicima u razredu. Također, neka u alatu Kahoot osmisle kviz vezan za sadržaj videozapisa koji će učenici u razredu riješiti kao dodatnu aktivnost.
Na početku aktivnosti potaknite učenike na razgovor o njihovim omiljenim godišnjim dobima (npr. Welche Jahreszeit ist deine Lieblingsjahreszeit? Warum? ). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama. Potaknite ih na razmišljanje o ljetu, zašto ga vole, koliko traje i što sve mogu raditi u to godišnje doba. Potaknite ih na razgovor pitanjima (npr. Warum magst du den Sommer? Wann beginnt der Sommer? Wann endet der Sommer? Was machen die Kinder im Sommer?).
Proslijedite im zatim putem komunikacijskog kanala MS Teams poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.4. (Was machst du in den Ferien?) kako bi riješili kolekciju zadataka vezanih za ljetne praznike te tako usvojili i uvježbali potreban leksik i strukturu glagola u prezentu povezanih s temom. Potaknite učenike na to da kratkim i jednostavnim rečenicama odgovore na pitanje Was machst du in den Sommerferien?, a zatim neka svoje odgovore prikažu u kratkom videozapisu u alatu Adobe Spark. Za izradu videozapisa neka se posluže fotografijama s Pixabayja. U videozapisu trebaju navesti svojih pet omiljenih ljetnih aktivnosti (Meine Top 5 Sommeraktivitäten). Svaku fotografiju trebaju popratiti zvučnim zapisom. To može biti kakva kratka i jednostavna rečenica nasnimljena na fotografiju (npr. Ich schwimme gern im Sommer.), glazba i/ili efekti prema izboru. Učenici će zatim svoje videozapise podijeliti putem besplatne usluge Google disk kako bi ih svi mogli pregledati. Na kraju neka učenici međusobno vrednuju svoje radove služeći se alatom Google Forms koji ste unaprijed pripremili kao oblik formativnog vrednovanja.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom razgovora o godišnjim dobima učenicima s teškoćama, i to osobito ako u razrednom odjelu imate učenike s intelektualnim teškoćama, ponudite moguće odgovore na pitanja. Učenici neka zatim odaberu odgovor koji se na njih odnosi te ga pročitaju.
Tijekom rješavanja zadataka o ljetu u digitalnom alatu omogućite učenicima s teškoćama pisani primjer glagola u prezentu u različitim licima jednine i množine kako bi lakše riješili kolekciju zadataka. Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj zadataka koje trebaju riješiti, npr. neka za svako lice riješe po jedan primjer.
Učenicima s teškoćama ponudite pisane odgovore vezane za njihove aktivnosti tijekom praznika (odgovor na hrvatskom i njemačkom jeziku) uz vizualnu podršku za svaki odgovor.
Pružite podršku učenicima s teškoćama pri izradi videozapisa koji trebaju prezentirati (pokažite im kako mogu umetati i opisivati fotografije u zadanom alatu). Učenik oštećena vida, ako nema dostupna tiflotehnička pomagala, može usmenim putem prezentirati aktivnosti ili ih snimite kao zvučni zapis.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na razgovor s članovima svojih obitelji o njihovim omiljenim ljetnim aktivnostima. Nazive aktivnosti neka prevedu na njemački jezik služeći se rječnikom. Predložite im da s pomoću alata Book Creator predstave članove svoje obitelji i njihove omiljene aktivnosti.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch - priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.