Na početku aktivnosti potaknite učenike na rad u paru kako bi zajedno u obliku asociograma napisali riječi i izraze koje povezuju s pojmom prijateljstva. Učenici neka u alatu Coggle svoje ideje vizualno prikažu u obliku umne mape. U središte asociograma neka stave pojam Freunde, a zatim neka zapišu svoje asocijacije vezane za taj pojam. Ograničite im vrijeme rada na otprilike četiri minute. Zatim s učenicima analizirajte njihove umne mapte te napravite zajednički prikaz na ploči.
Potaknite učenike na razgovor o prijateljima postavljajući im usmjerena pitanja (npr. Hast du viele Freunde? Wie heißt dein bester Freund / deine beste Freundin?). Ponudite im zatim niz opisnih pridjeva koje ste unaprijed pripremili i podijelite im poveznicu na alat h5p. Zatim će učenici, surađujući u paru, prema osobnim stavovima razvrstati te pridjeve na pozitivne i negativne (gut, fleißig, faul, böse, neugierig, sympathisch itd.). Razgovarajte s učenicima o prijateljima postavljajući im poticajna pitanja (npr. Wie soll ein Freund (nicht) sein? Was machen Freunde zusammen?), a oni neka odgovaraju kratkim i jednostavnim rečenicama.
Neka učenici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5. (Das ist mein Freund / meine Freundin) riješe zadatke A − D kako bi usvojili leksik povezan s temom. Posebnu pozornost posvetite stripu u zadatcima s pomoću kojeg će učenici uvježbati vještine slušanja i čitanja s razumijevanjem. Pogledajte zajedno animaciju u zadatku F (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5., Zadatak F) te usmjerite učenike na uvježbavanje prezenta glagola vezanih za temu. Kako bi dodatno uvježbali glagole i strukturu prezenta, proslijedite učenicima zadatak koji ste unaprijed pripremili u alatu Quizlet.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom rada u paru osigurajte da su učenici u paru s vršnjakom koji je poticajan i spreman pružiti potrebnu podršku. Učeniku s poremećajima iz autističnog spektra ponudite riječi među kojima će odabrati one koje ga asociraju na prijateljstvo.
Tijekom razgovora s učenicima o tome kakav je njihov prijatelj, učenicima s teškoćama ponudite gotovu strukturu rečenica i moguće odgovore na to pitanje. Učenik neka odabere onaj odgovor koji se odnosi na njegova prijatelja. Učenicima s teškoćama koji imaju nelagodu javno govoriti, omogućite da daju pisane, a ne usmene odgovore ako im je tako lakše.
Tijekom rješavanja zadataka A − D (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5., Zadatci A − D) učenicima s intelektualnim teškoćama ponudite listić s istim zadatcima, ali im ograničite broj mogućih odgovora na dva te im ponudite prijevod rečenica na hrvatski jezik.
Tijekom gledanja animacije učenicima s oštećenjenem sluha omogućite pristup transkriptu, a učenicimab s oštećenjem vida ranije pošaljite elektroničkim putem animaciju te im tijekom aktivnosti opišite ključne pojmove u animaciji.
Tijekom izrade zadataka za ponavljanje u digitalnom alatu vodite računa o tome da za učenike s teškoćama pitanja budu kratka i precizna te da im ponudite što jednostavnije upute. Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj zadataka. Omogućite im produljeno vrijeme rješavanja zadatka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenicima podijelite poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5. (Das ist mein Freund / meine Freundin) te ih potaknite na rješavanje zadatka G i igranje igre Tko želi biti milijunaš? za uvježbavanje prezenta glagola.
Na početku aktivnosti potaknite učenike na razmišljanje o osobinama koje, prema njihovu mišljenju, treba imati svaki dobar prijatelj. Na razgovor ih potaknite pitanjem Wie soll ein Freund sein? Radeći u paru, neka odaberu pet najvažnijih osobina. Neka na poseban papir nacrtaju dlan i pet prstiju, a zatim neka na svaki prst napišu po jednu osobinu koju smatraju važnom. Na unaprijed pripremljenom plakatu nacrtajte ili nalijepite dva velika dlana koja prikazuju suradnju te zamolite učenike da svoje primjere prenesu na plakat. Razgovarajte o važnosti navedenih osobina te potaknite učenike na razgovor o prijateljstvu. Postavite im poticajna pitanja (npr. Wie benehmen sich gute Freunde? Was machen gute Freunde zusammen? Sollen sie gemeinsame Interesse haben?).
Ponovite prezent glagola vezanih za temu. Rješavajući zadatak E (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5., Zadatak E), neka uvježbaju prezent glagola u trećem licu jednine te se tako pripreme za opis prijatelja.
Razgovarajte s učenicima o značenju pojma dicke Freunde. Nakon što odgonetnu značenje, potaknite ih na razmišljanje i razgovor o njihovim najboljim prijateljima postavljajući različita pitanja (npr. Wie heißt dein bester Freund / deine beste Freundin? Wie ist er/sie? Wie alt ist er/sie? In welche Klasse geht er/sie? Was ist sein/ihr Lieblingsfach in der Schule? Treibt er/sie Sport? Hat er/sie Geschwister?). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama. Podijelite im radni list s pitanjima s pomoću kojih će usmeno opisivati svoje prijatelje. Radni list možete unaprijed pripremiti u Canvi i isprintati, prikazati na projektoru ili podijeliti učenicima na poveznici u zajedničkom komunikacijskom kanalu MS Teams. Nakon što su usmeno opisali svoje prijatelje, neka u alatu Pixton izrade strip o svojim najboljim prijateljima prema primjeru stripa Antons Freund koji su zajedno obradili na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5. (Das ist mein Freund / meine Freundin). U stripu će pravilno upotrebljavati potreban leksik i strukture glagola, kako su prethodno uvježbali. Dovršene stripove objavite u zajedničkom komunikacijskom kanalu te omogućite učenicima da pregledaju radove svojih suučenika. Na kraju im proslijedite poveznicu na alat Spiral za formativno vrednovanje kako bi mogli vrednovati samostalan rad.
Kako biste potaknuli učenike na razmišljanje o pozitivnim osobinama svojih prijatelja, zamolite ih da uzmu list papira, sjednu ukrug u učionici te od papira naprave lepezu. Svaki učenik neka na vrh svoje lepeze napiše svoje ime. Zatim neka u zajedničkom ritmu svaki učenik svoju lepezu proslijedi učeniku koji sjedi s njegove desne strane, a taj učenik treba u lepezu upisati jednu isključivo pozitivnu osobinu onog učenika čiju lepezu ima u rukama. Lepeze zatim ponovno prosljeđuju učeniku s desne strane. Vježba je gotova kad svaki učenik ponovno dobije svoju lepezu. Vježba je učenicima podsjetnik na njihove dobre osobine, ali im otkriva i to kako ih vide njihovi prijatelji.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom rada u paru osigurajte da su učenici u paru s vršnjakom koji je poticajan i spreman pružiti potrebnu podršku, koji je uzorna ponašanja i koji će ga poticati na usmjeravanje na zadatak.
Ako u razrednom odjelu imate učenika s oštećenjem vida, vodite računa o tome da razredni plakat bude mat ili žućkaste boje koja se ne reflektira kako bi učenik mogao pročitati učeničke radove.
Kad je riječ o uvođenju novog vokabulara, važno je učenicima s teškoćama omogućiti predložak s novim riječima i njihovim značenjem na hrvatskom jeziku te ponuditi i popratni vizualni sadržaj.
Tijekom izrade stripa o najboljem prijatelju učenicima s teškoćama omogućite produljeno vrijeme rada, a možete im taj zadatak ostaviti i za domaću zadaću. Učenicima s teškoćama pripremite usmjeravajuća pitanja koja će ih voditi u izradi stripa.
Pri upisivanju osobina u lepezu pružite podršku učenicima s teškoćama. Učenik s oštećenjem vida može reći usmeno što bi napisao u lepezu, a onda neka vršnjak koji sjedi pokraj njega, umjesto njega napiše odgovor.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na samostalno rješavanje završnog kviza na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.5. (Das ist mein Freund / meine Freundin) u kojem su dodatni zadatci vezani za temu.
Na početku aktivnosti potaknite učenike na to da napišu svoje asocijacije vezane za pojam Medien te im podijelite poveznicu na alat Mentimeter u kojem će navesti svoje ideje. Prednost je tog alata u tome što učenici upisuju svoje ideje anonimno u formi oblaka (Word Cloud), a zatim su asocijacije svih učenika vidljive u generiranom prikazu koji im možete pokazati na projekciji. Potaknite učenike na razgovor o temi postavljajući im poticajna pitanja (npr. Welche Medien nutzt du jeden Tag? Hast du zu Hause einen Computer / einen Laptop / ein Tablet / einen Fernseher / ein Handy? Wozu nutzt du deinen Computer?). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama.
Na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.6. (Eine E-Mail) zajedno riješite kolekciju zadataka vezanih za temu. Učenici će pročitati kratak tekst u obliku e-poruke, riješit će zadatke za provjeru razumijevanja pročitanoga te usvojiti leksik i osnovne fraze potrebne za pisanje e-poruke. Kad usvoje leksik i fraze, potaknite ih na sastavljanje e-poruke prema primjeru u zadatcima. Posebno im istaknite fraze i pitanja prema kojima sastavljaju e-poruku (Wie geht es dir? Wo bist du? Was machst du jetzt?). Podijelite učenicima listiće na koje će napisati svoje e-adrese (ime.prezime@skole.hr). Svaki učenik izvlači jedan listić s adresom na koju treba poslati sastavljenu e-poruku. Zatim će svaki od njih primiti jednu e-poruku na koju će ukratko odgovoriti. Na kraju vježbe razgovarajte s učenicima o takvom načinu komunikacije. Potaknite ih na razmišljanje o prednostima i nedostatcima komunikacije putem e-poruka.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom upisivanja odgovora u alat Mentimeter demonstrirajte učeniku uporabu tog digitalnog alata te mu omogućite produljeno vrijeme za upisivanje odgovora. Omogućite učenicima s teškoćamavgotove asocijacije na pojam Medien te neka od predloženih odaberu one koje oni povezuju uz taj pojam.
Tijekom razgovora o medijima nemojte inzistirati na tome da usmeno odgovaraju na pitanja učenici koji imaju teškoće koje im otežavaju usmeno izlaganje (primjerice, učenici koji mucaju, koji imaju izraženu anksioznost i sl.), nego im omogućite da svoje odgovore napišu. Tijekom rasprave o temi učeniku s oštećenjem sluha omogućite pregledno mjesto u učionici kako bi imao neometan pristup vizualnim informacijama. Učenik s oštećenjem sluha neka izrazi svoje mišljenje o temi služeći se vrstom komunikacije koja mu najbolje odgovara (znakovnim jezikom, uz pomoć komunikacijskog posrednika, pisanim putem i dr.).
Pri sastavljanju e-poruke učenicima s teškoćama dajte predložak e-poruke s kratkim i jednostavnim rečenicama koje im mogu poslužiti kao primjer rečenica kojima se mogu koristiti pri sastavljanju vlastite e-poruke vršnjaku u razredu. Omogućite im produljeno vrijeme rada.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na samostalno rješavanje kviza na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.6. (Eine E-Mail) u kojem će riješiti niz dodatnih zadataka povezanih s temom.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch - priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.