Na početku aktivnosti pokažite učenicima na unaprijed pripremljenoj prezentaciji u PowerPointu niz fotografija koje prikazuju sportske aktivnosti. Fotografije možete preuzeti besplatno sa stranice Pixabay. Prezentaciju pripremite tako da učenici najprije vide fotografiju sporta, a zatim i naziv prikazanog sporta na njemačkom jeziku. Na taj će se način prisjetiti već poznatih naziva za sportove, utvrditi njihovo pisanje te usvojiti nove riječi. Zatim ih potaknite na razgovor o sportovima postavljajući pitanja (npr. Welche Sportarten findest du interessant? Treibst du Sport? Welchen Sport treibst du?). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama te iznijeti svoje stavove. Podijelite im poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1. (Ich kann gut…) na kojoj će učenici riješiti kolekciju zadataka vezanih za temu. Neka zatim pročitaju tekst Andreas treibt Sport te riješe zadatke B − D za provjeru razumijevanja pročitanoga (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1., Zadatci B − D).
Nakon što uvježbaju leksik, potaknite ih na razgovor usmjeravajućim pitanjima (npr. Wer kann gut Badminton spielen? Wer kann gut…?). Objasnite im da na pitanja odgovaraju neverbalnom reakcijom tako da ustanu ako se pitanje odnosi na njih ili ostanu sjediti ako se pitanje ne odnosi na njih. Zatim na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1. (Ich kann gut…) zajedno pogledajte animaciju Ich kann i riješite niz zadataka E − F (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1., Zadatci E − F). Učenici će usvojiti i uvježbati prezent glagola können te red riječi u rečenici s modalnim glagolom. Potaknite ih na to da osmisle pet pitanja s pomoću glagola können koja će postaviti svojim prijateljima (npr. Kannst du schnell laufen?). Vježbu provedite usmeno, i to tako da učenici naizmjence postavljaju pitanja i daju odgovore na njih. Podijelite im radni list s pitanjima za istraživanje učeničkih sportskih navika i interesa koji ste unaprijed pripremili u alatu Microsoft Word (npr. Treibst du Sport? Welchen Sport treibst du? Treibt dein Vater / deine Mutter / dein Bruder / deine Schwester Sport? itd.). Učenici će se kretati razredom, postavljati pitanja s radnih listića jedni drugima te bilježiti dobivene odgovore. Razgovarajte zatim o rezultatima istraživanja (npr. Wie viele Schüler treiben Sport? Welche Sportarten treiben die Schüler? itd.) te sve odgovore unesite u tablicu u alatu Meta Chart kako biste dobili statistički prikaz odgovora svih učenika u razredu. Zajedno analizirajte rezultate i razgovarajte o prednostima bavljenja sportom.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Fotografije koje ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida u tijeku aktivnosti ukratko opišite što se nalazi na fotografijama.
Učenicima s teškoćama pripremite unaprijed predložak s riječima vezanim za temu sporta koje su ranije usvojili, ali uvrstite i nove riječi koje će usvojiti u ovoj aktivnosti. Učenicima s teškoćama možete omogućitei vizualnu podršku za nove pojmove.
Tijekom razgovora o sportovima omogućite učeniku s oštećenjem sluha pregledno mjesto u razredu kako bi dobio potrebne vizualne informacije te ga potaknite na to da i on iznese svoje mišljenje koristeći se vrstom komunikacije koja mu najbolje odgovara (znakovnim jezikom, prevođenjem uz pomoć komunikacijskog posrednika, verbalnim putem i dr.).
Tekst koji je potrebno čitati i uz njega rješavati zadatke, pripremite u uvećanom fontu za učenike s oštećenjem vida. Učenicima s teškoćama omogućite prijevod teksta na hrvatski jezik ako je potrebno.
Učenicima s intelektualnim teškoćama jezično pojednostavite tekst (složene rečenice razložite na jednostavne te smanjite njihov broj, rabite jednostavne riječi i poznat vokabular) te smanjite broj zadataka. Tijekom prikupljanja odgovora u razredu učenicima s teškoćama produljeno vrijeme za rad ili neka skupe manji broj odgovora od manjeg broja učenika, ali svakako im omogućite sudjelovanje u aktivnosti i kretanje razredom.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na razgovor s članovima obitelji o njihovim omiljenim sportskim aktivnostima. Nazive aktivnosti neka prevedu na njemački jezik služeći se rječnikom. Predložite im da u alatu Book Creator predstave sebe i članove svoje obitelji te njihove omiljene sportske aktivnosti.
Ponovite s učenicima nazive sportova na njemačkom jeziku igrajući igru pantomime. Zatim ih potaknite na razgovor o temi motivirajućim pitanjima (npr. Bist du sportlich? Welchen Sport treibst du? Hast du ein anderes Hobby? itd.). Učenici će na pitanja o sebi odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama. Neka zatim na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.2. (Eine sportliche Familie) riješe zadatak A u kojem će povezati temu sporta s već poznatom temom obitelji. Učenici će u zadatku B pogledati fotografiju te analizirati povezanost osoba u obitelji. Istaknite razliku između oblika posvojne zamjenice mein i meine, a učenici neka riješe zadatak C u kojemu će uvažiti strukturu i dopuniti tekst poznatim leksikom te samostalno riješiti ponuđenu križaljku. Kad ponove leksik vezan za navedene teme, neka poslušaju zvučni zapis Eine sportliche Familie, a zatim i riješe zadatke D − E za provjeru razumijevanja slušanoga. Pročitajte zajedno primjere rečenica Wichtig! te potaknite učenike na rješavanje zadataka F − G za uvježbavanje leksika.
Nakon čitanja i slušanja tekstova o obitelji i sportskim interesima članova obitelji potaknite ih na razmišljanje o svojim obiteljima postavljajući pitanja (npr. Wer ist in deiner Familie sportlich? Wer treibt Sport? Wer treibt keinen Sport? Welche Sportarten treiben deine Familienmitglieder? ). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama. Neka zatim u PowerPointu izrade kratku prezentaciju u kojoj će predstaviti članove svoje obitelji i ukratko opisati kojim se sportskim (ili drugim) aktivnostima bave. U izradi prezentacije koristit će se pripremljenom fotografijom obitelji (koju su unaprijed trebali pripremiti u digitalnom obliku i donijeti na sat). Tijekom izrade prezentacije učenici će se koristiti fotografijama, dodavati odgovarajući tekst te efekte prema vlastitu odabiru kako bi što bolje i zanimljivije predstavili svoju obitelj. Svoje će prezentacije podijeliti u zajedničkom kanalu MS Teams kako bi bile vidljive ostalim učenicima u razredu. Potaknite ih na to da pogledaju radove svih učenika te da ih na kraju aktivnosti i formativno vrednuju s pomoću alata Mentimeter koji mogu rabiti na bilo kojem uređaju. Pripremite unaprijed popis učenika u alatu u obliku Ranking gdje mogu odabrati ime učenika čija im se prezentacija najviše svidjela. Rezultat će se automatski generirati te će se prikazati ime učenika koji je dobio najviše glasova. Učenici glasaju anonimno samo za jednog učenika i njegov rad. Pohvalite onog učenika čiji je rad dobio najviše glasova.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom igre pantomime učeniku s oštećenjem vida opisujte pokrete koje izvodi učenik i ostale važne vizualne informacije. Učeniku s oštećenjem vida može se i verbalnim putem objasniti određeni sport koji on mora pogoditi.
Učenicima s teškoćama pripremite pisani predložak s vokabularom o obitelji i sportu s prijevodom na hrvatski jezik koji im je potreban u ovoj aktivnosti. Učenicima s intelektualnim teškoćama u zadatku C ograničite izbor na dvije mogućnosti te im omogućite prijevod rečenica na hrvatski jezik. Razliku između posvojnih zamjenica meine/mein pripremite u pisanom obliku za učenike s teškoćama uz primjere rečenica čiji im je sadržaj blizak.
Zvučni zapis koji ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učenicima oštećena sluha pripremite transkript na školskoj klupi. Produljite rok za predaju prezentacije učenicima s teškoćama ako je potrebno. Ranije im najavite temu prezentacije kako bi mogli pripremiti fotografije članova obitelji i sportove kojima se članovi obitelji bave. Učenicima s teškoćama nemojte u prezentacijama vrednovati pogreške, nego ih ranije pregledajte i uputite ih na ispravak mogućih pravopisnih pogrešaka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenicima koji žele znati više, podijelite poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.2. (Eine sportliche Familie) te ih potaknite na rješavanje testa u kojem će dodatno uvježbati sadržaje.
Na početku aktivnosti podijelite učenicima poveznicu na alat Wordwall u kojem ste unaprijed pripremili igru vješala (Galgenmännchen) kako biste ih zainteresirali za rad. Usto, igrajući igru, učenici će ponoviti njemačku abecedu te na kraju odgonetnuti pojam (Fahrrad). Zatim ih potaknite na razmišljanje i razgovor o temi motivirajućim pitanjima (npr. Hast du ein Fahhrad zu Hause? Fährst du gern Rad? Wie oft fährst du Rad? Fährst du mit dem Fahrrad zur Schule / in die Stadt / auf den Sportplatz? i dr.), a oni neka odgovaraju kratkim i jednostavnim rečenicama.
Pitajte zatim učenike koje je sve građevine i ustanove moguće vidjeti u njihovu mjestu stanovanja (npr. Was gibt es in deinem Wohnort? Gibt es viele Schulen, Gebäude, Museen…? ), a oni neka odgovaraju na njemačkom jeziku. Kako bi ponovili nazive građevina i ustanova te usvojili nove, neka na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.3. (Eine Fahrradtour) riješe niz zadataka A − D te prošire leksik slušanjem i čitanjem kratkih tekstova vezanih za temu. Potaknite učenike na to da u istom digitalnom obrazovnom sadržaju riješe niz zadataka E − H. Pritom će se upoznati s osnovnim frazama potrebnim za opisivanje puta i snalaženje u mjestu. Podijelite ih u parove s pomoću kartica s nazivima građevina u gradu koje ste unaprijed pripremili i ispisali te ih potaknite na to da napišu prednosti i nedostatke vožnje biciklom. Neka napišu svoje mišljenje o ulozi bicikla u očuvanju okoliša. Razgovarajte u razredu o njihovim idejama. Pogledajte na poveznici kratak videozapis Wegbeschreibung u kojemu je prikazan opis puta, a učenici neka zabilježe izraze koje čuju kako bi ih mogli rabiti za rad u paru. Radeći u paru, učenici uvježbavaju opisivanje puta s pomoću plana grada koji su pronašli na poveznici Google Maps. Zatim trebaju odabrati grad kojim se žele virtualno voziti biciklom i razgledavati ga. Uvježbane dijaloge učenici će izvesti u razredu. Služeći se projekcijom, prikazat će ostalim učenicima u razredu koji su grad i koju rutu za vožnju bicikom odabrali. Na kraju će u alatu Google Forms formativno vrednovati svoju suradnju u paru.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenike s teškoćama uključujte što više u uvodni razgovor o temi ako to žele. Češće ih prozivajte i pružite im verbalnu podršku u oblikovanju rečenica. Pohvalite njihov trud. Učenicima s poremećajima iz autustučnog spektra pripremite fotografije bicikla, a poželjno je ranije najaviti temu kako bi učenik donio fotografiju svojeg bicikla te lakše odgovarao na postavljena pitanja.
Videozapise koje ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učenicima s oštećenjem sluha pripremite transkript na školskoj klupi. Učenicima s teškoćšama pripremite ključne dijelove i pojmove u animaciji kako bi lakše pratili sadržaj videozapisa. Tijekom rješavanja online zadataka učenicima s teškoćama omogućite češće stanke u radu s obzirom na veću količinu zadataka.
Tijekom rada u paru vodite računa o tome da učenika s teškoćom smjestite u par s poticajnim vršnjakom koji će ga aktivno uključivati u rad. Nemojte inzistirati na tome da učenik s teškoćama izlaže dijalog u razredu, nego pratite njegov rad. Također, omogućite mu da dijalog preda u pisanom obliku.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na istraživanje zanimljivih mjesta u svojem gradu. Neka ih fotografiraju i naprave kratak videozapis u alatu Fotografije kojim će ostalim učenicima u razredu predstaviti mjesta koja su posjetili biciklom.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch - priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.