Pripremite prezentaciju u alatu Canva, jednostavnom alatu za izradu postera i prezentacija, na temu putovanja služeći se fotografijama s Pixabayja. Učenicima pokažite fotografije, a oni neka imenuju predmet, zemlju, prijevozno sredstvo, more, grad i sl. (npr. Was seht ihr? Was ist das auf dem Foto? Das ist eine Stadt. Das ist ein Koffer. Das ist die Kleidung. Das ist ein Flugzeug. Ich fahre ans Meer.). Postavite im i dodatna pitanja (npr. Welche Sprache spricht man in Kroatien? Welche Sprache spricht man in England? Womit fährst du nach Italien?). Potaknite učenike na to da zaključe koja će biti tema aktivnosti (Reisen). Nakon toga podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1. (Vor der Reise) kako bi riješili zadatak A te potvrdili da će tema aktivnosti biti putovanja. Slijedi čitanje teksta Ulis Reisepläne. Učenici zatim samostalno rješavaju zadatak B te čitaju svoja rješenja. Radeći u paru, učenici si međusobno postavljaju po nekoliko pitanja o pročitanom tekstu (npr. Wer macht eine Reise? Woher kommt Uli? Wohin fährt Uli zuerst? Womit reist Uli nach Dubrovnik?). Nakon iscrpnih pitanja i odgovora učenici rješavaju osmosmjerku u zadatku B i gledaju galeriju slika u sljedećem zadatku te rješavaju i zadatak C. Za nastavak rada pripremite učenicima interaktivnu kartu Europe u alatu za izradu geografskih karata NatGeo MapMaker. Potaknite učenike na to da prema obrisima prepoznaju određene zemlje Europe i imenuju ih na njemačkom (Deutschland, Kroatien, die Schweiz, Österreich, Italien itd.). Na kraju se učenici još jedanput prisjećaju naziva za prijevozna sredstva gledajući galeriju slika na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1. (Vor der Reise) i rješavaju zadatke (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1., Zadatci D, E, F) s prijedlozima in, nach i upitnim riječima Wo?, Wohin?. Potaknite i govornu interakciju s pomoću unaprijed pripremljenog dijaloškog predloška koji ćete ponuditi učenicima za razgovor u paru (npr. Wie heißt du? Woher kommst du? Wohin möchtest du fahren? Wann? Womit? Mit wem?). Nakon toga zamolite učenike da ukratko izvijeste o rezultatima razgovora te izrade razredni plakat Beliebte Reiseziele und Verkehrsmittel.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Fotografije koje ćete rabiti tijekom aktivnosti, učenicima s oštećenjem vida pošaljite elektroničkim putem te im tijekom aktivnosti ukratko opišite što se na fotografijama nalazi.
Tekst koji se nalazi online, a koji učenici trebaju čitati i prema njemu rješavati zadatke te raditi u parovima, grafički primjereno oblikujte (rabite povećan font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt te povećan razmak između riječi i redaka, lijevo poravnanje te podebljajte ključne riječi). Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj rečenica u tekstu te ih popratite vizualnim sadržajem kako biste im olakšali razumijevanje teksta.
Učenik s teškoćama neka radi u paru s vršnjakom mentorom koji će ga aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje neka radi u paru s vršnjakom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak.
Interaktivne karte pošaljite unaprijed učeniku s oštećenjem vida. Međutim, ako učenik s oštećenjem vida ima geografske taktilne karte, potaknite ga na to da se koristi njima u ovoj aktivnosti. Učenicima s teškoćama omogućite pisani predložak s prijedlozima i pitanjima te prijevodom na hrvatski jezik koji mogu rabiti tijekom rješavanja zadataka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na to da u alatu za izradu geografskih karata NatGeo MapMaker izrade kartu Europe i u nju ucrtaju sve zemlje Europske unije, njihove glavne gradove i zastave. Neka zatim istraže u kojim je zemljama bicikl omiljeno prijevozno sredstvo ukazujući pritom na određene kulturološke razlike. Potaknite raspravu o tome koja su prijevozna sredstva ekološki najprihvatljivija i zašto.
Pripremite PowerPoint prezentaciju u kojoj ćete prikazati hrvatske gradove i njihove znamenitosti (npr. Festung Lovrijenac, der Minčeta Turm, die Markuskirche, der See Jarun, der Diokletianpalast, das Amphitheater in Pula i dr.). Učenici trebaju prepoznati znamenitosti i gradove u kojima se nalaze, a Vi im pomozite s nazivima koji su im nepoznati. Postavite im dodatna pitanja (npr. Was ist das? Wo befindet sich die Markuskirche? Wo ist das Museum Mimara?). Nakon prezentacije pripremite kviz u alatu Kahoot, jednostavnom alatu za izradu kvizova, na temu znamenitosti i gradova Republike Hrvatske, dodajući i manje poznate znamenitosti. Posljednje pitanje u kvizu može biti vezano za Dubrovnik kako biste učenike uveli u novi zadatak na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2. (Bei Onkel Maroje). Učenici čitaju tekst Uli in Dubrovnik i rješavaju zadatke B, C i D. Pritom prepoznaju točne i netočne informacije u tekstu, točne izraze i pišu nazive dubrovačkih znamenitosti. Potaknite učenike na postavljanje dodatnih pitanja o tekstu, a oni u parovima neka postavljaju pitanja jedni drugima (npr. Wo ist Uli? Wer wohnt in Dubrovnik? Welche Stadtattraktionen gibt es in Dubrovnik?). Slijedi gledanje slika u galeriji i rješavanje zadatka E u kojem učenici prepoznaju znamenitosti drugih dijelova Hrvatske i upisuju njihove nazive.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Prezentaciju koju ćete rabiti u aktivnosti, ranije pošaljite učenicima s teškoćama kako bi je mogli više puta pregledati i imati pred sobom ako im je tako lakše pratiti. Učenicima oštećena vida tijekom aktivnosti ukratko opisujte što se nalazi na slajdovima.
Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj zadataka i znamenitosti u kvizu, i to tako da stavite nekoliko znamenitosti za koje ste sigurni da ih učenik poznaje. Produljite učenicima s teškoćama vrijeme za rješavanje kviza, osobito učenicima s motoričkim poremećajem. Ako ograničite vrijeme za rješavanje kviza, smjestite učenike u parove ili grupe.
Tekst koji učenici trebaju čitati i na temelju njega rješavati zadatke, grafički primjereno oblikujte (rabite povećan font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt te povećan razmak između riječi i redaka, lijevo poravnanje te podebljajte ključne riječi). Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj rečenica u tekstu te ih popratite vizualnim sadržajem kako biste im olakšali razumijevanje.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na to da u jednostavnom alatu za izradu postera Canva naprave poster o Dubrovniku. Mogu ga prezentirati u razredu i njime ukrasiti učionicu.
Podijelite učenike u grupe (po 4 ili 5 učenika, ovisno o veličini razreda). Jedna će grupa istražiti nazive hrvatskih županija na njemačkom jeziku i izraditi plakat na tu temu u alatu Canva. Navest će i prikazati najvažnije i najveće gradove, rijeke ili neke prirodne ljepote određene županije. Druga će grupa istražiti znamenitosti grada Zagreba i prikazati najzanimljivije podatke u PowerPoint prezentaciji. Treća će grupa istražiti koji su najpoznatiji hrvatski sportaši i u kojim sportovima, a neke od najvažnijih i najuspješnijih prikazat će u kratkom videozapisu izrađenom u alatu Kizoa. Četvrta će grupa istražiti prirodne i kulturne znamenitosti svoje županije te napraviti reklamni poster u alatu Canva. Peta grupa ima zadatak privući turiste na Jadran, odnosno napraviti reklamni poster za Jadransko more i obalu u alatu Canva prikazujući najatraktivnija odredišta s njihovim znamenitostima i ljepotama. Kad završe, učenici svoje radove prezentiraju na satu. Na kraju svakoga učeničkog izlaganja potaknite ostale učenike na vrednovanje. Vrednovanje učeničkih radova provest će u alatu Forms prema unaprijed dogovorenoj i pripremljenoj rubrici koju ste dodatno objasnili učenicima. Učenici koji izlažu, objasnit će usmeno jesu li zadovoljni svojim izlaganjem, gdje su pogriješili te što bi sljedeći put drukčije napravili. Svaka grupa ima i zadatak pripremiti kratak nastavni listić u alatu Microsoft Word za ostale učenike kako bi provjerili razumijevanje. Na listiću neka bude 3 - 5 pitanja s ponuđenim odgovorima. Učeničke radove isprintajte i uz pomoć učenika postavite na zidove učionice.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Učenicima s teškoćama omogućite pisane upute za rješavanje zadatka kako bi lakše pratili što u grupi trebaju napraviti. Također, pomozite im odlučiti koju ulogu u grupi trebaju imati i točan dio zadatka koji trebaju riješiti.
Učenike s teškoćama smjestite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak mentor koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u grupu koja je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak.
Ako u razredu imate slabovidnog učenika koji radi u grupi čiji je zadatak izrada plakat, osigurajte da je plakat mat ili žućkaste boje koja se ne reflektira.
Tijekom rada u grupama osigurajte da učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje ima redovite stanke te da radi u dijelu zadatka koji je dinamičan i koji će mu održati pažnju (primjerice, može uređivati prezentaciju i slično). Osigurajte da svaki učenik s teškoćama sudjeluje aktivno u radu grupe te da radi u dijelu aktivnosti u kojem može pokazati svoje jake strane.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Neka učenici koji žele znati više, u paru ili na sličan način, istraže neki od njemačkih gradova i naprave poster ili prezentaciju u alatu Canva. Mogu napraviti i umnu mapu u alatu Wisemapping o nekom gradu te je prezentirati ostalim učenicima u razredu.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Buscha J.; Helbig G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Jozić Ž.; Bartolec G. B.; Hudeček L.; Lewis K.; Mihaljević M.; Ramadanović E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Lonka, Kirsti. 2020. Fenomenalno učenje iz Finske. Ljevak. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.