Predmet
Povijest 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Građanin drugog reda

Naziv predmeta
Povijest 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • polis
  • Olimpijske igre
  • Atena

I bogu i narodu!

Potaknite učenike na razgovor postavljajući pitanja: Je li netko posjetio Atenu?, Koji je dio Atene povijesno najvažniji i turistički najprivlačniji?, Što ste u Ateni vidjeli?. Motivirajte učenike na rad projicirajući fotografiju polisa Atena koju ste preuzeli s pomoću alata Pixabay. Objasnite učenicima da promatraju izgled antičke Atene, tj. polis Atenu te im objasnite pojam polis. Za analizu sadržaja postavite učenicima pitanja: Što mislite koji je dio polisa najvažniji?, Zašto?, Kome je on namijenjen?, Što mislite koji je dio najmanje važan i zašto?. Podijelite učenike u parove. Uputite učenike na e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.7., podnaslov Izgled i karakteristike polisa. Jedan dio parova pročitat će sadržaj o akropoli, a drugi dio pogledati 1. video koji prikazuje agoru. Unaprijed pripremite tablicu na kopiranim listićima koja se sastoji od dva stupca naslovljena s akropola i agora te tri retka – gdje se nalazi, od čega se sastoji, čemu služi. Kopirani listić dobit će svaki učenik, ispunjavat će ga svatko za sebe radom u paru. Svaki par ispunjava stupac s naslovom koji je dobio za zadatak, drugi dio stupca ispunjavaju nakon usmenog izlaganja onih parova čiji je to bio zadatak. Nasumično odaberite nekoliko parova da prezentiraju svoj rad o akropoli odnosno agori. Nakon što učenici popune tablicu svojim radom u paru, odnosno prateći izlaganje drugih parova, provjerite s učenicima točnost ispunjene tablice. Kopirani listić učenici mogu zalijepiti u svoju bilježnicu.

Povežite parove u grupu – jedan par koji je proučavao akropolu i jedan par koji je proučavao agoru sada čine jednu grupu. Potaknite učenike na razmišljanje o gradu u kojem žive - što čini najvažniji dio grada, koje su najvažnije građevine/institucije i gdje su smještene u gradu. Svaka grupa dobit će papir A4 formata. Zadatak je grupe je da nacrta svoj grad zamišljajući ga prostorno manjim (kao grčki polis), zatim da izdvoje i nacrtaju građevine koje smatraju najvažnijima te ostale građevine neophodne za život stanovnika, kao i da im odrede položaj. Uz svaku građevinu potrebno je napisati njezinu namjenu. Nasumično odaberite nekoliko grupa da prezentiraju svoj rad, objasne koje su građevine prikazali i zašto smatraju da su neophodne za život stanovnika njihova polisa. Učeničke plakate izložite na razrednim panoima.

Postupci potpore

Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama čine heterogenu skupinu te da odabir metoda i postupaka prilagodbe ovisi o individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama (npr. ADHD i specifične teškoće u učenju). Preporučuje se da učenik s teškoćama bude smješten u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio adekvatnu podršku i pomoć prilikom zadavanja i izvršavanja aktivnosti.

Prilikom postavljanja pitanja imajte na umu jezičnu prilagodbu (poredak riječi u rečenici, nepoznati pojmovi, dvosmislena pitanja). Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem u autističnom spektru predočite razgovor kroz slikovnu podršku. Kod projekcije fotografije pazite na to da učenicima s oštećenjem vida omogućite detaljan opis prikazane fotografije kako bi dobili sve potrebne informacije.

Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Wordwall.

Tijekom rada u paru ili grupi vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivan promatrač. Prilikom rada u skupini vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice na to da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disgrafijom ne treba pisati zadatke na ploču (osim ako izraze želju). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj skupini želi sudjelovati, ovisno o području njegova interesa.

Prilikom svrstavanja učenika u grupe pripazite na to u koju ćete grupu smjestiti učenika s teškoćama. Učenika s poremećajem iz spektra autizma smjestite u grupu koja će biti u skladu s njegovim specifičnim interesima te ustaljenim rutinama, kako ne bi bio uznemiren. Obavezno mu prethodno najavite rad u skupini uz pomoć natuknica ili vizualne podrške.

Pri zadavanju zadataka koji će se ostvariti tijekom nastave učeniku s teškoćama u području učenja zadajte točno koji će dio, primjerice prezentacije, napraviti, npr. uvod ili zaključak, te o tome obavijestite ostale učenike koji rade na istoj prezentaciji. Na taj način olakšat će se komunikacija i razumijevanje zadatka.

Prilikom rada u grupi preporuča se učenike s teškoćama svrstati u skupinu u kojoj je učenik koji je spreman prezentirati (što je posebno važno ako je kod učenika s teškoćama prisutna anksioznost). Ako u razredu postoje učenici s poremećajem iz spektra autizma, valja im najaviti strukturu sata na početku, kao i svaku promjenu aktivnosti.

Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju koji će čitati e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.7., podnaslov Izgled i karakteristike polisa po potrebi ispišite tekst te ga jezično i grafički prilagodite.

Za učenike s oštećenjima vida i učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), omogućiti uporabu sanserifnog fonta (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), zatim podebljni tisak, povećani razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja i jasne i kratke upute. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju preporučuje se upotreba i dvostrukog proreda između riječi i rečenica, poravnanje teksta s lijeve strane. Prilikom jezične prilagodbe treba paziti na to da se koriste kraće rečenice, rečenice s jasno izrečenim subjektom i predikatom, da poredak riječi u rečenicama bude uobičajen.

Za učenike s intelektualnim teškoćama prilagodite obradu novih sadržaja u skladu s inicijalnom procjenom učenika i preporukama stručnog tima.

Za učenike s teškoćama koji će gledati videozapis treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Također bi bilo poželjno prije svake nastavne jedinice pripremiti na papiru sve ključne pojmove koji će se spominjati.

Akose u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj videozapisa.

Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnog videozapisa, pokušati ih motivirati na komentiranje osobnih iskustava u sličnim situacijama.

Učenicima s oštećenjima sluha dobro je dati predložak s napisanim sadržajem teksta koji će ostali učenici slušati tijekom gledanja videozapisa.

Listići za učenike sa specifičnim teškoćama trebaju biti jezično prilagođeni. Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja. Predvidite dulje vrijeme za rješavanje listića. Prilikom rješavanja tekstualnih zadataka provjeravajte s učenicima s poremećajem aktivnosti i pažnje jesu li riješili sve korake i po potrebi ih potaknite na to da se vrate na zadatke i provjere ono što su riješili.

Prilikom podjele zadataka unutar grupe vodite računa o tome da učenik s intelektualnim teškoćama dobije zadatak koji je u skladu s njegovim mogućnostima.

Sustavno provjeravajte je li učenik s teškoćama razumio zadatak te mu ga po potrebi pojednostavnite.

Prilagodba scenarija treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i učenikovim teškoćama.

Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:

Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima

Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju

Smjernice za rad s učenicima s teškoćama MZO

Za učenike koji žele znati više

Učenici će istražiti atensku akropolu, opisati njezin izgled i navesti građevine koje se na njoj nalaze te promjene koje su je pratile tijekom stoljeća. Uputite učenike na sljedeće materijale kojima se mogu koristiti u svom istraživanju: vizualni prikaz promjena na akropoli od nastanka do danas, rekonstrukcija atenske akropole i zanimljivosti o akropoli. Učenici pristupaju digitalnom alatu Sutori i u vremenskom slijedu unošenjem sadržaja i fotografija prikazuju svoje istraživanje.

Nastavna aktivnost za predmet X

I bogu i narodu!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje izgled grčkog polisa.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Životna priča Atenjana

Motivirajte učenike za rad unaprijed pripremljenim videom A day in the life of an ancient Athenian. Za video su dostupni titlovi na hrvatskom jeziku. Učenici gledaju video od 0:49 minute do 2:10 minute i analiziraju viđeni sadržaj odgovarajući na unaprijed pripremljena pitanja na papirnatim karticama. Pitanja će pomoći učenicima u prepoznavanju članova kućanstva jednog Atenjanina i usporedbi njihovih obaveza. Potaknite učenike na uočavanje neravnopravnosti između spolova. Učenici nastavljaju gledati video od 2:10 minute do 3:15 minute te odgovaraju na pitanja: Tko u Ateni smije sudjelovati u politici? Podijelite učenike u četiri grupe. Uputite učenike na e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.7., podnaslove Položaj žene u antičkom svijetu i ceremonija braka, Obrazovanje, Prehrana i Pogrebni običaji. Unaprijed pripremite kartice sa smjernicama koje učenici prate tijekom analiziranja podnaslova Položaj žena u antičkom svijetu i ceremonija braka, a s pomoću kojih učenici uočavaju s kojim je društvenim položajem uspoređen položaj žena te u čemu se razlikuju slobode bogatijih i siromašnijih žena. Potaknite učenike na razmišljanje o današnjim razlikama u pravima žena i muškaraca. Učenici navode primjere. Grupa koja analizira podnaslov Obrazovanje prati smjernice na papirnatim listićima s pomoću kojih uspoređuju obrazovanje u antičkoj Grčkoj i današnje obrazovanje. Potaknite učenike na raspravu pitanjima: Koji sustav obrazovanja smatrate boljim?, Zašto se obrazovanje tijekom stoljeća promijenilo?, Što mislite o tome jesu li se djevojčice mogle obrazovati?. Grupa koja analizira sadržaj podnaslova Prehrana prati smjernice kojima opisuje prehranu u antičkoj Grčkoj te ju uspoređuje s prehranom modernog čovjeka (raznovrsnija, zdravija/nezdravija, kvalitetnija…)? Potaknite učenike na razmišljanje pitanjima: Koliko prehrana utječe na kvalitetu života?, Na koje načina hrana ostavlja negativne posljedice na ljude?. Učenici koji analiziraju podnaslov Pogrebni običaji prate smjernice na unaprijed pripremljenim listićima kojima opisuju pogrebne običaje antičkih Grka i izdvajaju sličnosti i razlike između današnjih pogrebnih običaja i onih u antičkoj Grčkoj?

Nakon što učenici analiziraju zadani sadržaj i razmijene misli unutar grupe te zabilježe odgovore na papirnate listiće trebaju dramatizirati sadržaj koji su proučavali – unutar grupe učenici dijele uloge, pripremaju tekst koji će svaki učenik izgovarati te odabiru jednog koji će sve zabilježiti pametnim telefonom snimajući videozapis ili fotografirajući. Prva grupa, na primjer može dramatizirati raspravu između kćeri i oca u vezi s njezinom preranom udajom. Svaki od likova iznosit će svoje argumente koristeći se usvojenim znanjima o položaju žena, njihovoj ulozi u društvu i ranoj udaji. Svaka grupa može progovarati iz perspektive žene, naglašavajući njezin podređen položaj i neravnopravnost u antičkoj Grčkoj. Nakon što učenici zabilježe videozapisom ili nizom fotografija dramatizaciju sadržaja grupnim radom, pristupaju digitalnom alatu Kizoa. Učenici će izraditi kratke filmove koristeći se zabilježenim fotografijama, videozapisima i audiozapisima.

Postupci potpore

Kod gledanja videozapisa treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Također bi bilo poželjno prije svake nastavne jedinice pripremiti na papiru sve ključne pojmove koji će se spominjati.

Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj videozapisa.

Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnog videozapisa, pokušati ih motivirati na komentiranje osobnih iskustava u sličnim situacijama.

Učenicima s oštećenjima sluha dobro je dati predložak s napisanim sadržajem teksta koji će ostali učenici slušati tijekom gledanja videozapisa.

Tijekom rada u paru ili grupi vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivan promatrač. Prilikom rada u skupini vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disgrafijom ne treba pisati zadatke na ploču (osim ako izrazi želju). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova interesa.

Prilikom svrstavanja učenika u grupe pripazite na to u koju ćete skupinu smjestiti učenika s teškoćama. Učenika s poremećajem iz spektra autizma smjestite u skupinu koja će biti u skladu s njegovim specifičnim interesima te ustaljenim rutinama, kako ne bi bio uznemiren. Obavezno mu prethodno najavite rad u skupini uz pomoć natuknica ili vizualne podrške.

Pri zadavanju zadataka koji će se ostvariti tijekom nastave učeniku sa specifičnim teškoćama učenja zadajte točno koji će dio, primjerice prezentacije, napraviti, npr. uvod ili zaključak te o tome obavijestite ostale učenike koji rade na istoj prezentaciji. Na taj način olakšat će se komunikacija i razumijevanje zadatka.

Prilikom sastavljanja pisanih smjernica vodite računa o jezičnoj i grafičkoj prilagodbi. Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja. Učenicima s intelektualnim teškoćama prilagodite listić u skladu s njihovim ishodima i ciljevima. Po potrebi umetnite i vizualnu podršku radi lakšeg razumijevanja.

Tijekom dramatizacije i podjele uloga imajte na umu da učeniku s teškoćama dodijelite ulogu pri kojoj se osjeća ugodno. Učeniku s poremećajem iz autističnog spektra dodijelite ulogu u skladu s njegovim specifičnim interesima.

Provjerite s učenicima s teškoćama snalaženje u digitalnom alatu Kizo. Po potrebi osigurajte pisane i slikovne upute za upotrebu alata.

Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i učenikovim teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će usporediti svakodnevni život Atene i Sparte. Uputite učenike na video koji prikazuje život u Ateni i video koji prikazuje život u Sparti kako bi učenici mogli provesti usporedbu. Učenici će u digitalnom alatu Canva izraditi plakat s ciljem “reklame” Sparte ili Atene. Odabrat će polis koji žele prikazati i kao stanovnici odabranog polisa plakatom naglasiti zašto je dobro živjeti u Ateni/Sparti.

Nastavna aktivnost za predmet X

Životna priča Atenjana

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje položaj žena u antičkoj Grčkoj.
  • Učenik uspoređuje svakodnevicu antičke Grčke s današnjicom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Antičko, a moderno

Motivirajte učenike za rad projicirajući logo Olimpijskih igara koji ste preuzeli s Pixabaya. Potaknite učenike na raspravu postavljajući im pitanje: Prepoznajete li ovaj simbol? Nizom pitanja potaknite učenike na usmeno iznošenje znanja o Olimpijskim igrama, sportovima na njima te o razlozima njihova održavanja. Potaknite ih da se prisjete nekih Olimpijskih igara koje su gledali i hrvatskih sportaša koji su na njima sudjelovali. Objasnite učenicima kako Olimpijske igre nisu „izum” modernog vremena nego potječu od antičkih Grka. Podijelite učenike u parove i uputite ih na e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.7., podnaslov Antičke Olimpijske igre.

Učenici će uočiti obilježja antičkih Olimpijskih igara i zapisati ih u unaprijed pripremljenu tablicu (zašto se održavaju OI, koja je nagrada za pobjednika, u kojim se sportovima sportaši natječu...). Unaprijed pripremite materijal koji govori o modernim OI, npr. materijal Olimpijske igre. Nakon što analiziraju pripremljeni materijal o modernim OI učenici će u pripremljenu tablicu po istim smjernicama unositi obilježja modernih Olimpijskih igara kako bi ih usporedili s antičkim. Potaknite raspravu zapisujući na ploču rečenicu - važno je sudjelovati, a ne pobijediti. Učenici će objasniti što njima znači ta rečenica i iznositi svoj stav. Postavite učenicima pitanje: Bavite li se vi nekim sportom?, Sudjelujete li u natjecanjima?, Zašto je sport važan?. Potaknite učenike na razmišljanje o edukacijskoj ulozi sporta s obzirom na to da u školi imaju predmet Tjelesna i zdravstvena kultura. Učenici će nastaviti raditi u parovima. U digitalnom alatu Canva učenici će izraditi plakat na način da je jedan član para sudionik antičkih Olimpijskih igara, a drugi sudionik modernih OI. Učenici će prikazati čime su oni kao sudionici motivirani za natjecanje, koji je njihov cilj, koju nagradu očekuju i u kojem će se sportu natjecati. Digitalni plakat može sadržavati i fotografije sadržajno povezane s temom. Uputite učenike na Pixabay za preuzimanje fotografija zbog zaštite i poštivanja autorskih prava.

Postupci potpore

Tijekom rada u paru ili grupi vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio grupe kao pasivan promatrač. Prilikom rada u grupi vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disgrafijom ne treba pisati zadatke na ploču (osim ako izraze želju). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova interesa. Češće provjeravajte i pružajte podršku paru u kojem je učenik s teškoćama.

Prije čitanja teksta svim učenicima dajte detaljne upute. Učeniku s poremećajem iz autističnog spektra najavite unaprijed aktivnost uz pomoć vizualne podrške. Zatim uputite učenike na čitanje teksta e-Škole DOS Povijest 5, Modul 1, Jedinica 1.7., podnaslov Antičke Olimpijske igre. Po potrebi ispišite materijale te ih jezično i grafički prilagodite. Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja. Učenicima s intelektualnim teškoćama prilagodite rad u skladu s njihovim ishodima i ciljevima.

Prilikom pripremanja materijala o modernim OI vodite računa o tome da je on jezično i grafički oblikovan u skladu s prethodno napisanim smjernicama.

Tijekom rasprave potaknite sve učenike na sudjelovanje. Možete učenika s teškoćama uključiti u aktivnost tako da vodi raspravu po unaprijed pripremljenim pitanjima. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr. nikada ne ispravljajte i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom, ako to sami ne žele u nekoj za njih motivirajućoj situaciji.

Objasnite upotrebu digitalnog alata Canva i Pixabay te osigurajte pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja. Ako se učenici s teškoćama otežano snalaze prilikom rada u digitalnom alatu, omogućite im izradu plakata na papiru.

Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i učenikovim teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će istražiti tko je bio Pierre de Coubertin te kada je, na koji način i zbog čega obnovio Olimpijske igre. Uputite učenike na video o Pierreu de Coubertinu kojim se mogu koristiti u radu. Svoje istraživanje prikazat će izradom stripa u digitalnom alatu Pixton.

Nastavna aktivnost za predmet X

Antičko, a moderno

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik uspoređuje antičke i moderne Olimpijske igre.
  • Učenik navodi sportove antičkih Olimpijskih igara.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

video The Acropolis of Athens - Evolution in time, https://youtu.be/3T7_oi985dg

video Rekonstrukcija atenske akropole, https://youtu.be/O90ETwDml1o

članak Simbol antičke kulture, početaka demokracije i moći stare Grčke: atenska akropola jedan je od najvažnijih spomenika u Europi, https://putnikofer.hr/mjesta/atenska-akropola-zanimljivosti/

video A day in the life of an ancient Athenian, https://youtu.be/ar8S6virCwM

video Atena vs. Sparta,https://youtu.be/2addP5n-Qo4

video This is Sparta: Fierce warriors of the ancient world, https://youtu.be/M7V1a1I5BL0

pojam Olimpijske igre, Hrvatska enciklopedija.hr, https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=45045

video Povijest sporta - OI Pierre de Coubertin, https://youtu.be/JixWiYEpJaA

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.