Predmet
Engleski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Ljetna školo, stižem!

Naziv predmeta
Engleski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • formalni email
  • ljetne škole
  • engleski jezik
  • Velika Britanija

Brighton, Brigthon

Pitajte učenike jesu li ikada sudjelovali na nekom ljetnom tečaju ili u ljetnome kampu, bilo u Hrvatskoj, bilo u inozemstvu. Potaknite raspravu o prednostima i nedostatcima ljetnih tečajeva, zamolite ih da iznesu svoja iskustva ili iskustva njima bliske osobe. Ohrabrite ih na razmišljanje o tome koje strane svoje osobnosti mogu ojačati takvim izletima. Primjerice, jačanje samopouzdanja, kritičkog razmišljanja, snalaženje u novim situacijama, razgovori na stranom jeziku, upoznavanje novih kultura i uvažavanje različitih stavova i ideja. Naglasite učenicima da se ponekad javlja i usamljenost, nostalgija za poznatim prijateljima i obitelji, nesnalaženje u novoj grupi, jezične prepreke i slično.

U alatu Mentimeter izradite prezentaciju tako da umetnete sliku Brightona, a potom, na sljedećem slajdu, otvorite Word Cloud u koji učenici upisuju što misle koji je grad prikazan na fotografiji. Upitajte ih jesu li ikada posjetili Brighton i znaju li nešto o njemu, primjerice, gdje se nalazi.

U e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6., Zadatak 1 učenici čitaju oglas za ljetnu školu u Brightonu.

U alatu Mentimeter izradite prezentaciju. Odaberite opciju Open Ended i unesite pitanje - koje bi dodatne informacije učenici željeli znati ako bi se prijavljivali na ljetnu školu u Brightonu? Primjerice, hrana, smještaj, slobodno vrijeme i sl. Učenici neka upišu svoja pitanja tako da su svima u razredu vidljiva. Povedite raspravu o tome što većinu učenika zanima. Učenike podijelite u grupe. Neka u grupama odgovore na pitanja iz alata Mentimeter. Pritom, mogu se koristiti internetom kako bi pronašli informacije o hrani, cijenama, aktivnostima i slično, ovisno o tome što su upisali u Mentimeter na pitanje otvorenog tipa.

Zatim, učenici čitaju službenu e-poruku koju učenik iz Hrvatske piše ljetnoj školi u Brightonu u e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6., Zadatak 2.

Učenicima skrenite pozornost na izraze koje koristimo u službenom dopisivanju poput uvodnog i završnog pozdrava, korištenja formalnih long forms glagola “biti”, ljubaznih pitanja s modalnim glagolom could.

Učenike podijelite u parove. Tekst u e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6., Zadatak 6 (Marko’s note to Mrs Smith) kopirajte na platno u alat Padlet kako pogreške ne bi bile vidljive odmah te prikažite tekst učenicima u razredu. Učenici u parovima trebaju pronaći sedam pogrešaka i neformalnih izraza te ih ispraviti i zamijeniti formalnima. Neka svoje radove usporede s ostalim parovima u razredu. Naposljetku, neka za provjeru unesu svoj tekst na Ispravi.me, mrežni alat za provjeru pravopisa koji automatski podcrtava pogreške crvenom bojom.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na zasebnim značajkama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…), kao i osobinama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednje klupe u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć kod izvršavanja zadatka.

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu te kontrast na ekranu.

Učeniku sa specifičnim teškoćama učenja omogućite pomoć vršnjaka pri zapisivanju ideja u digitalni alat (Mentimeter) ako je potrebno.

Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte mirno i tiho okruženje (koliko je to moguće) kako bi mogao čuti vršnjake tijekom rasprave. Osigurajte dobru vidljivost govornikova lica i usana. Unaprijed osigurajte ključne pojmove iz same aktivnosti kako bi se učenik s oštećenjem sluha s njima upoznao. Pričekajte nakon postavljanja pitanja kako biste i učeniku s oštećenjem sluha dali priliku da se javi i odgovori (stanka osigurava vrijeme za obradu informacija).

S učenicima s oštećenjem sluha i učenicama s jezičnim poremećajem provjerite jesu li razumjeli upute te snalaze li se u korištenju digitalnih alata (Mentimeter, Ispravi.me). Po potrebi, nakon rasprave, učenicima koji imaju izražene teškoće osigurajte popis prednosti i nedostataka ljetnih tečajeva.

Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja potrebno je grafički i jezično prilagoditi tekst (Marko’s note to Mrs Smith). Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, s dvostrukim proredom, povećanim razmakom među slovima i lijevostranim poravnanjem.

Također, važno je učenicima s teškoćama omogućiti više vremena za čitanje tekstova (posebno se odnosi na učenike s jezičnim teškoćama i specifičnim poremećajem učenja).

Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:

Nastavna aktivnost za predmet X

Brighton, Brigthon

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita kratku elektroničku poruku.
  • Učenik razgovara o ljetnim školama.
  • Učenik razlikuje formalne i neformalne izraze u elektroničkoj poruci.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj

You’ve got mail

Učenike pitajte jesu li ikada proveli vrijeme u stranoj zemlji, primjerice, na ljetnim tečajevima, kampovima, na učeničkim razmjenama, u posjetu rodbini i prijateljima ili na kratkotrajnim turističkim putovanjima. Potaknite razgovor o razlikama u komunikaciji na stranom jeziku u školi i s izvornim govornicima. Pitajte učenike u kojim situacijama na putovanjima mogu koristiti strani jezik, primjerice, u trgovini, restoranu, baru, hotelima, na autobusnom kolodvoru, snalazeći se po gradu i slično. Ako su koristili strani jezik na putovanjima, neka ispričaju kako im je bilo prvoga dana u inozemstvu, a kako nakon nekoliko dana. Jesu li se nakon nekog vremena opustili te možda naučili dodatni vokabular od izvornih govornika koji nisu naučili u školi? Osvijestite kod učenika razliku između književnog jezika koji uče u školi te neformalnog jezika i kolokvijalnih izraza koje će češće čuti od izvornih govornika. Povedite raspravu i ohrabrite učenike na razmišljanje o prednostima boravka u zemlji u kojoj je jezik koji uče služben i mogućnostima za korištenje stranog jezika u svakodnevnim situacijama.

U e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6. u Zadatku 7 učenici čitaju oglas za tečaj engleskog jezika u St. Andrew’s School.

Učenike podijelite u grupe. U alatu Word pišu upit za oglašenu ljetnu školu u obliku službene e-poruke. Ona treba sadržavati od 100 do 130 riječi te uključivati objašnjenje zašto pišu, kao i zaključni pozdrav te pitanja o tečaju, školi, gradu i smještaju. Neka učenici izaberu predstavnika grupe tako da svaki učenik anonimno na papirić upiše ime učenika za kojeg smatra da bi to trebao biti. Učenik s najviše glasova je odabran te će, kao predstavnik grupe, e-poruku napisati u alatu Word.

U alatu Padlet otvorite novo platno te postavite evaluacijsku listu (Checklist) dostupnu u e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6. Učenicima podijelite QR kod s pristupom na alat Padlet. Učenici biraju predstavnika grupe koji rad njihove grupe objavljuje u platnu u alatu Padlet. Zatim, svakoj grupi dodijelite rad druge grupe. Učenici u skupinama vrednuju radove prema evaluacijskoj listi (Checklist). Neka vrednuju uvod i zaključni pozdrav te sadržaj koji se odnosi na tečaj, školu, grad, smještaj i broj riječi. Prokomentirajte s učenicima u razredu.

Postupci potpore

Tijekom razredne rasprave nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio. Nakon rasprave omogućite učeniku s teškoćama odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom nje. Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte dobru vidljivost govornikova lica i usana. Pričekajte nakon postavljanja pitanja kako biste i učeniku s oštećenjem sluha dali priliku da se javi i odgovori (stanka osigurava vrijeme za obradu informacija).

Tijekom rada u skupini vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude pasivni promatrač. Važno je da, unutar skupine, učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disleksijom ne piše u Word (osim ako ne izrazi želju).

Za učenike s disleksijom smanjite kontrast slova-pozadina (npr. tamnoplava slova na žutoj pozadini) dok ga za učenike s oštećenjem vida povećajte (npr. bijela slova i crna pozadina). Kontraste dogovorite s učenikom ovisno o osobnim preferencijama.

Nastavna aktivnost za predmet X

You’ve got mail

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše službenu elektroničku poruku.
  • Učenik analizira službenu elektroničku poruku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje

English calling

Učenike možete podijeliti u grupe te ih uputiti na mrežnu stranicu selectenglish.co.uk – Summer courses. Svakoj grupi dodijelite jedan ljetni tečaj. Zadatak učenika je da u grupama napišu službenu e-poruku u kojoj traže više informacija o tečaju bez detaljnijeg istraživanja mrežne stranice. Neka koriste kao predložak e-poruku dostupnu u e-Škole DOS Engleski 1, Modul 3, Jedinica 3.6., Zadatak 2.

Na gmailu ili nekoj drugoj platformi otvorite e-adresu razreda. Svaka grupa neka izabere predstavnika koji će napisati e-poruku i poslati na adresu razreda. Korisničke podatke e-adrese podijelite predstavnicima grupa.

Zatim, učenicima u istim grupama dodijelite e-poruku druge grupe. Neka predstavnik svake grupe pročita svojoj grupi dodijeljenu e-poruku te neka zajedno odrede koje se informacije traže o ljetnom tečaju. Učenici, potom, samostalno detaljnije istražuju spomenutu stranicu te pripremaju promidžbene videozapise u kojima predstavljaju pojedini tečaj pronalaskom i ciljanim uključivanjem u prezentaciju informacija koje su učenici iz drugih grupa zatražili u e-porukama.

U alatu Flipgrid dodajte predstavnike svake grupe kao sudionike u novu grupu te otvorite novu temu/zadatak koji će biti vidljiv svim sudionicima. Putem računa predstavnika grupe svaka grupa u razredu odgovara na zadatak postavljanjem svog videozapisa. Videozapise u Flipgridu učenici mogu uređivati te koristiti različite efekte, primjerice, naljepnice, filtere ili emotikone, kako bi bili vizualno atraktivniji. Učenici u razredu neka pogledaju radove te izaberu i komentiraju koji im se ljetni tečaj najviše sviđa. U razredu odredite koji je promidžbeni video najatraktivniji i zašto. Za kraj, ohrabrite učenike na razmišljanje o važnosti promidžbe kod plasiranja proizvoda, u ovom primjeru, ljetnih škola na tržište.

Postupci potpore

Učenike je potrebno unaprijed upoznati sa sadržajem odabranih poveznica, a količinu i način davanja potrebnih informacija prilagoditi teškoći pojedinog učenika. Svakako je uputno pokazati način uporabe poveznice i provjeriti kako se učenici snalaze.

Prilikom rada u skupini preporuča se učenike s teškoćama svrstati u skupinu u kojoj postoji učenik koji je spreman čitati pred grupom (što je posebno važno ako je kod učenika s teškoćama prisutna tjeskoba ili, pak, kod učenika s disleksijom). Učenike s motoričkim teškoćama spojite u par s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički napisali službenu e-poruku. Vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s disleksijom ne piše u alatu Word (osim ako ne izrazi želju).

Učenike s deficitom pažnje valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).

Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u alatu Flipgrid. Po potrebi, osigurajte i pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakšeg korištenja alata. Za učenika s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu na zaslonu te kontrast na ekranu i obratiti pažnju na veličinu slova.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici osmisle vlastite kratke, ljetne tečajeve engleskog jezika za osnovnoškolce ili srednjoškolce koje bi oni sami vodili u njihovom gradu ili državi. Neka izrade promidžbenu mrežnu stranicu ili blog, primjerice, putem mrežnog preglednika na adresama blogger.com ili wordpress.com.

Nastavna aktivnost za predmet X

English calling

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše službenu e-poruku.
  • Učenik predstavlja tečajeve engleskog jezika u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

selectenglish.co.uk

wordpress.com

blogger.com

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.