Za početak, provedite kratku anketu u alatu Mentimeter. Otvorite novu prezentaciju te postavite pitanje otvorenog tipa što bi učenici željeli znati o gradu koji namjeravaju posjetiti. Odgovore prokomentirajte u razredu. Zatim, povedite s učenicima raspravu o putovanjima - koje su prednosti putovanja te kako, kroz putovanja i upoznavanje novih kultura, možemo rasti kao osobe. Ohrabrite ih na razvoj pozitivnih stavova o drugim kulturama te o važnosti kulturnih raznolikosti. Pitajte ih kada su prvi put putovali, koliko često putuju te jesu li to putovanja u vlastitom aranžmanu ili preko turističkih agencija. Neka učenici odrede prednosti i mane jedne i druge vrste putovanja te demokratski glasaju što misle koji je oblik prikladniji za tinejdžere, koji za obitelji, a koji za ljude starije životne dobi i zašto. Recite im neka razmisle o aktivnostima prije putovanja, primjerice, spremanje prtljage. Pitajte ih tko obično putuje s više prtljage, cure ili dečki, i zašto. Bez kojih stvari ne bi mogli putovati, koje se stvari obično zaboravljaju i slično.
Učenike podijelite u grupe te svakoj grupi dodijelite jedan grad u Velikoj Britaniji, primjerice Manchester,Liverpool, Edinburgh, Birmingham i slično. Učenici na internetu istražuju grad koji im je dodijeljen. Uputite ih na mrežne stranice turističke zajednice grada koji im je dodijeljen, npr. Visit Manchester, Visit Liverpool, Forever Edinburgh, Visit Birmingham. Učenici u grupama pronalaze najvažnije značajke grada koje trebaju predstaviti i koje svaki turist želi znati. Izrađuju petodnevni plan putovanja u PPT prezentacijama. Plan treba obuhvaćati mjesta i zanimljivosti koje bi svaki turist trebao posjetiti u gradu koji im je dodijeljen. Neka svaki dan bude tematski podijeljen, primjerice, kulturni spomenici, muzeji, parkovi, shopping i sportske aktivnosti.
U alatu Padlet otvorite novo platno te učenicima podijelite QR kod za pristup. Svaka grupa može izabrati predstavnika koji će postaviti radove na platno kako bi svima u razredu bili dostupni.
U alatu Mentimeter možete izraditi anketu u kojoj učenici mogu glasati anonimno. Otvorite novu prezentaciju te odaberite opciju Ranking. U prezentaciju unesite gradove svake skupine. Učenici glasaju te izabiru najbolji plan. Grupa, čiji plan i grad ima najviše glasova, pobjeđuje.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na zasebnim značajkama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…), kao i osobinama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednje klupe u razredu kako biste ga mogli pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.
Učeniku sa specifičnim teškoćama učenja omogućite pomoć vršnjaka pri zapisivanju ideja u digitalni alat (Mentimeter) - ako je potrebno.
Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu te kontrast na ekranu.
Prilikom razredne rasprave učeniku s oštećenjem sluha osigurajte dobru vidljivost lica i usana govornika. Pričekajte nakon postavljanja pitanja kako biste i učeniku s oštećenjem sluha dali priliku da se javi i odgovori (stanka osigurava vrijeme za obradu informacija). Ne ustrajte na tome da učenici s teškoćama - kao što su mucanje ili izražena anksioznost - govore, osim ako za to ne jave sami.
Prilikom rada u skupini važno je osigurati jasne upute za učenike s teškoćama u okviru skupine u kojoj se nalaze kako bi se izbjegla situacija da učenik ne sudjeluje ili iščekuje zadatak (primjerice učenik s disleksijom, umjesto čitanja osobina dodijeljenog grada, može uređivati PPT prezentaciju). Učenike s deficitom pažnje valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
U alatu Flipgrid otvorite novu temu/zadatak te učenike uključite u grupu. Započnite mrežnu raspravu o vrstama smještaja na putovanjima - smještaj u hotelu, privatan smještaj, hostel i sl. Neka učenici sami odrede kriterije koji su im važni prilikom pronalaska smještaja. Također, neka kažu što misle - što utječe na vrstu smještaja koju putnici biraju prilikom putovanja - je li to životna dob, socio-ekonomski status, svrha putovanja i slično. Neka učenici pismeno opišu svoja osobna iskustva u vezi smještaja, koje su se pozitivne, smiješne ili strašne stvari dogodile njima ili članovima obitelji i prijateljima u smještaju na putovanjima.
Učenike podijelite u grupe do pet učenika ovisno o broju učenika u razredu. Nadovezujući se na prvu aktivnost, učenici u grupama planiraju smještaj za njihovu grupu u gradu koji je odabran u prvoj aktivnosti kao pobjednički.
Svakoj grupi dodijelite jednu vrstu smještaja, primjerice, hotele na mrežnoj stranici Booking, privatne smještaje na stranici Airbnb, hostele na stranici Hostelworld, male obiteljske hotele, pansione, motele, kampove te smještaj na charter plovilima u marinama. Učenici, podijeljeni u tematske grupe, istražuju ponude i odabiru smještaj za grupu do pet učenika iz razreda te pišu kratku prezentaciju u alatu Word (cijena, smještaj, lokacija...). Naglasite učenicima da se, kod odabira smještaja, pridržavaju određenog proračuna, primjerice, 50 eura po noći po učeniku s uključenim doručkom. Prilikom izrade prezentacije neka uključe i recenzije i ocjene odabranih smještaja koje će kasnije ostalim učenicima pomoći kod glasanja za najprikladniji smještaj. Neka odaberu predstavnika grupe koji piše u alatu Word te objavljuje rad grupe na ploči Padlet kako bi svima bio dostupan.
Učenici svoje radove predstavljaju u razredu te zatim, kao razred, odabiru smještaj za razredno putovanje u odabrani grad. Glasati mogu putem ankete u alatu Mentimeter kako bi odgovori bili anonimni.
Tijekom rada u skupini vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude samo njihov pasivni promatrač. Važno je da učenik s teškoćama unutar skupine dobije jasne upute i zadatke. Prilikom rada u skupini vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disleksijom ne piše u alatu Word (osim ako ne izrazi želju).
S učenicima s oštećenjem sluha i učenicama s jezičnim teškoćama provjerite jesu li razumjeli upute te snalaze li se u korištenju digitalnih alata (Flipgrid, Mentimeter). Učenike s motoričkim teškoćama spojite s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički kreirali odabir smještaja.
Za učenike s disleksijom smanjite kontrast slova-pozadina (npr. tamnoplava slova na žutoj pozadini) dok ga za učenike s oštećenjem vida povećajte (npr. bijela slova i crna pozadina). Kontraste dogovorite s učenikom ovisno o osobnim preferencama.
Tijekom razredne rasprave i izlaganja ne ustrajte na tome da učenici s teškoćama - kao što su mucanje ili izražena anksioznost - govore, osim ako za to ne jave sami.
Učenike uputite na mrežne stranice turističke zajednice grada u kojem žive. Tamo trebaju istražiti aktualna ili poznata događanja u gradu. Povedite s učenicima raspravu o tome koliko su navedena događanja zanimljiva za mlade ljude, ima li više sadržaja za odrasle, mlade ili djecu, ima li dovoljno sadržaja za mlade u njihovoj lokalnoj zajednici te koje bi dodatne sadržaje oni predložili. Uputite ih na upravne odjele za mlade ili udruge u njihovom gradu kojima bi mogli predložiti svoje ideje te ih potaknite na razmišljanje kako oni mogu utjecati na razvoj lokalne zajednice. Primjerice, osnutkom kluba mladih u njihovom susjedstvu, organizacijom besplatnih koncerata na glavnom trgu kao oblikom podrške mladim glazbenicima i slično.
Zatim, učenike podijelite u grupe. Izrađuju pisani turistički vodič za srednjoškolce iz stranih zemalja o vlastitom gradu. Zadatak svake grupe je osmisliti aktivnosti za strane srednjoškolce koji planiraju provesti jedan dan u njihovom gradu, primjerice, sportske, kulinarske, kulturne aktivnosti, escape room i slične aktivnosti koje bi bile privlačne mladima. Radove pišu u alatu Word i usmeno predstavljaju u razredu. Neka u grupi odrede tko će što predstavljati tako da svaki učenik u grupi ima jednaku količinu teksta. Prezentacije po grupama neka traju 8 do 12 minuta.
Potom, neka ostali učenici glasaju koliko im je plan zanimljiv te daju i svoje prijedloge. Konačno, radove objedinite tako što će učenici izraditi flipbook digitalni turistički vodič koji možete koristiti kad stranci posjete vašu školu, primjerice, ako sudjelujete u programima mobilnosti. Te vodiče možete uputiti upravnim tijelima lokalne zajednice ili turističke zajednice grada kao ideju za daljnje unapređenje aktivnosti za mlade u gradu.
Prilikom istraživanja mrežne stranice turističke zajednice grada, učenicima s disleksijom smanjite kontrast slova-pozadina (npr. tamnoplava slova na žutoj pozadini) dok ga za učenike s oštećenjem vida povećajte (npr. bijela slova i crna pozadina). Kontraste dogovorite s učenikom ovisno o osobnim preferencijama.
Tijekom razredne rasprave nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio. Nakon rasprave učeniku s teškoćama napravite sažetak ključnih ideja i prijedloga proizišlih iz rasprave. Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte dobru vidljivost govornikova lica i usana. Pričekajte nakon postavljanja pitanja kako biste i učeniku s oštećenjem sluha dali priliku da se javi i odgovori (stanka osigurava vrijeme za obradu informacija).
Prilikom rada u skupini važno je osigurati jasne upute za učenike s teškoćama kako bi se izbjegla situacija da učenik ne sudjeluje ili iščekuje zadatak. Vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disleksijom ne piše u alatu Word (osim ako ne izrazi želju za time).
Učenike s deficitom pažnje valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).
U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik skupine ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s disleksijom ili učenik koji muca ili učenik koji ima izraženu tjeskobu).
Učenici mogu otvoriti vlastiti blog o putovanjima u alatu Wordpress te napisati objavu sa savjetima za turiste koji odluče posjetiti grad u kojem su oni već bili. Primjerice London TOP 10 attractions.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.