Nakon što ste s učenicima obradili jedinicu Edutorija e-Škole DOS Informatika 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Definiranje logičkog izraza za zadani problem u programiranju, uputite ih na GeeksforGeeks ili neku sličnu mrežnu stranicu koja prati trenutno najtraženije programske jezike. Proučite koji su trenutno najpopularniji programski jezici te kako na toj ljestvici stoji Python.
Podijelite učenike u grupe te ih uputite na mrežni alat Canva. Neka se prijave na Microsoftov račun te neka voditelj grupe upiše svoj identitet AAI@EduHR. Zadajte svakoj grupi izradu plakata Classroom Poster na temu jednog od trenutno najpopularnijih programskih jezika. Ako učenici dosada nisu radili u alatu Canva, prije zadatka za grupni rad pokažite im kako izraditi plakat. Kada dovrše, neka poveznice na plakat postave u zajedničku Google dokumenti (ili sličnu) tablicu.
Na kraju, potaknite raspravu. Vi branite boje Pythona, a učenici po grupama boje programskog jezika koji im je bio zadan. Zajednički zaključite koje su prednosti, a koje mane pojedinog programskog jezika te ih zapišite u ranije podijeljeni dokument. Tijekom rasprave potaknite učenike na toleranciju, izgradnju i argumentiranje stavova.
Nakon obrađene jedinice i zadanog zadatka, pitajte učenike s teškoćama je li im zadatak jasan ili ga je potrebno pojasniti. Učenicima s oštećenjem vida, kao i onima s disleksijom, skrenite pozornost na inkluzivni prikaz digitalnog obrazovnog sadržaja.
Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja svakako pripremite primjere koji su napisani lako čitljivim fontom (npr; Omotype, Verdana, Calibri, Ariel ili Tahoma), uz lijevo poravnanje teksta i veći prored. O veličini fonta, proredu i veličini tablica/slika vodite računa i kod učenika s oštećenjem vida, ovisno o njihovim individualnim potrebama.
Postoje li u razredu učenici s poremećajem iz spektra autizma, valja im najaviti strukturu sata na početku kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti ili podjelu u grupe i parove.
Učenici s oštećenjem sluha, iako mogu imati dobru čujnost pomoću slušnog pomagala ili kohlearnog implantata, ponekad će teže razumjeti govornika stoga im treba omogućiti stanku nakon postavljanja pitanja i provjeriti jesu li razumjeli uputu. Stanke osiguravaju vrijeme za obradu informacija i odgovor.
Najavite učenicima s teškoćama da je mrežna stranica GeeksforGeeks na engleskom te, ako je potrebno, pomognite pri snalaženju na stranici ili omogućite pomoć vršnjaka.
Pomognite pri registraciji u alat Canva ili osigurati podršku vršnjaka.
Potičite raspravu, ali ne tjerajte niti ne prozivajte učenike s izraženom tjeskobom (npr. mucanje, poremećaj socijalne anksioznosti).
Učenici, koji žele znati više, mogu istražiti koji se od spomenutih programskih jezika mogu koristiti mrežno (primjerice, Repl.it) ili na pametnom telefonu (primjerice, PyDroid 3).
Nakon što ste s učenicima obradili jedinicu Edutorija e-Škole DOS Informatika 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Definiranje logičkog izraza za zadani problem u programiranju, na ploči nacrtajte igru vješala. Međutim, na vješala, umjesto omče, nacrtajte zmiju. Dok crtate, možete učenike pitati je li piton zmija otrovnica. Također, u suradnji s nastavnikom biologije možete im zadati da pripreme rad o pitonima te pojasne zanimljivosti o njima (ubijaju davljenjem, a ne otrovom; smatraju se najvećim zmijama na svijetu i mogu narasti i veći od pet metara, itd.). Na edukacijskoj društvenoj mreži Edmodo izradite zadatak (assignment) te definirajte rok do kojeg će učenici predati rad na tu platformu.
Nasumično podijelite učenike u parove te im podijelite papire na kojima će, s jedne strane, biti zadatci s logičkim izrazima (potrebno je odrediti je li izraz istinit ili neistinit) u Pythonu, a na drugoj strani vješala sa zmijom umjesto omče. Pretkraj aktivnosti učenici unutar para zamjenjuju papire s odgovorima te ocjenjuju jedni druge, tj. crtaju novi dio čovječuljkova tijela na vješala za svaki pogrešan odgovor. Nagradite par koji nema niti jedno pogrešno rješenje.
Nakon obrađene jedinice i zadanog zadatka, upitajte učenike s teškoćama je li im zadatak jasan ili ga je potrebno pojasniti. Učenicima s oštećenjem vida, kao i onima s disleksijom, skrenite pozornost na inkluzivni prikaz digitalnog obrazovnog sadržaja.
Postoje li u razredu učenici s poremećajem iz spektra autizma, valja im najaviti strukturu sata na početku kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti ili podjelu u grupe i parove. Isto tako, u uvodnome dijelu aktivnosti pojasnite zašto se u jedinici spominje zmija otrovnica (učenici s poremećajem iz spektra autizma često doslovno razumiju pojmove).
Učenici s teškoćama bolje će funkcionirati u paru s učenikom koji će usmjeravati one koji su, možda, sporiji u rješavanju zadataka ili teško održavaju pozornost. Prilikom podjele u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para. S obzirom na to da je planirano da dio aktivnosti radi svaki učenik za sebe, organizirajte skupine po tri učenika u kojima su oni s teškoćama kako bi se mogla osigurati vršnjačka podrška.
Omogućite učenicima s poremećajem iz spektra autizma da samostalno odaberu na koji način će pripremiti rad o pitonima te ih potaknite da uključe i svoje specijalne interese.
Provjerite znaju li se učenici s teškoćama koristiti alatom Edmodo te osigurajte dodatnu pomoć ili podršku vršnjaka.
Iako je u planu nagrađivanje para sa svim točnim odgovorima, pohvalite sve učenike za sudjelovanje i iskazan trud.
Učenici s oštećenjem sluha, iako mogu imati dobru čujnost pomoću slušnog pomagala ili kohlearnog implantata, ponekad će teže razumjeti govornika stoga im treba omogućiti stanku nakon postavljanja pitanja i provjeriti jesu li razumjeli uputu. Stanke osiguravaju vrijeme za obradu informacija i odgovor.
Učenici, koji žele znati više, mogu napisati program za vješala u jeziku Python. Mogu se poslužiti jednim od brojnih mrežnih videovodiča poput onog mrežne stranice Kite.
Nakon što ste s učenicima obradili jedinicu Edutorija e-Škole DOS Informatika 1, Modul 3, Jedinica 3.2. Definiranje logičkog izraza za zadani problem u programiranju, upoznajte ih sa sintagmom "nerješivi problemi". Dok ih objašnjavate, možete se poslužiti mrežnom stranicom Matematičkog instituta Clay. Također, možete pitati učenike jesu li se oni ili njihovi roditelji u svakodnevnom životu susreli s "nerješivim problemom" te misle li da svaki problem ima rješenje.
Spomenite im primjer rekurzivne strukture, problem Hanojskih tornjeva koji u originalnom obliku (64 diska) nije rješiv.
Neka učenici pretraže internet u potrazi za nerješivim problemima koji se još nazivaju i "milenijskim problemima". Uputite ih na Matematički institut Clay koji nudi po milijun dolara za rješenje jednog od sedam nerješivih problema s njihove mrežne stranice. Upitajte učenike djeluje li im bavljenje znanošću privlačno te misle li da znanstvenici dobro žive. Neka pretraže internet, a u dijeljeni dokument (za prijavu u Office365 mogu koristiti svoj profil AAI@EduHr) upišu kojom bi se granom znanosti bavili u slučaju da odluče biti znanstvenici te neka obrazlože zašto. U slučaju da učenici ne žele odabrati znanstveni put, spomenite im menadžere u znanosti ili neki sličan posao koji nije nužno znanstvenički, ali je vezan uz znanost. Raspravite izabrana područja, polja i grane.
Nakon istraživanja o nerješivim problemima, zadajte učenicima nekoliko rješivih problema u Pythonu kako bi odahnuli.
Budući da mrežna stranica Matematičkog instituta Clay nema hrvatski prijevod, pomognite učeniku s teškoćama u snalaženju te ispitajte zna li se dovoljno dobro služiti engleskim. Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja omogućiti više vremena za čitanje teksta.
Nakon obrađene jedinice i zadanog zadatka, upitajte učenike s teškoćama je li im zadatak jasan ili ga je potrebno pojasniti. Učenicima s oštećenjem vida, kao i onima s disleksijom, skrenite pozornost na inkluzivni prikaz digitalnog obrazovnog sadržaja.
Pružite vizualnu podršku dok objašnjavate Hanojske tornjeve, nemojte govoriti i pokazivati primjere u isto vrijeme kako bi vas učenici s oštećenjem sluha mogli pratiti.
Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu.
Učenici s oštećenjem sluha, iako mogu imati dobru čujnost pomoću slušnog pomagala ili kohlearnog implantata, ponekad će teže razumjeti govornika stoga im treba omogućiti stanku nakon postavljanja pitanja i provjeriti jesu li razumjeli uputu. Stanke osiguravaju vrijeme za obradu informacija i odgovor.
Postoje li u razredu učenici s poremećajem iz spektra autizma, valja im najaviti strukturu sata na početku kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti.
Učenici, koji žele znati više, neka prouče NP teške probleme.
AAI@Edu identitet: https://moj.aaiedu.hr/ (15.7.2022.)
GeeksforGeeks: Deset najpopularnijih programskih jezika u 2022. (2022.): https://www.geeksforgeeks.org/top-10-programming-languages-to-learn-in-2022/ (15.7.2022.)
GeeksforGeeks: NP teški problemi (2022.): https://www.geeksforgeeks.org/np-completeness-set-1/ (15.7.2022.)
Hanojski tornjevi: http://www.matematika-fizika.com/nizirazredi/hanojskitornjevi.html (15.7.2022.)
Kite, mrežni vodiči za izradu programa u Pythonu: https://www.youtube.com/watch?v=m4nEnsavl6w (15.7.2022.)
Lako čitljivi font: https://omotype.com/ (15.7.2022.)
Matematički institut Clay, Milenijski problemi: https://www.claymath.org/millennium-problems/millennium-prize-problems (15.7.2022.)
Python 3 online: https://replit.com/languages/python3 (15.7.2022.)
Python 3 za Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.iiec.pydroid3&hl=hr&gl=US (15.7.2022.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.