U uvodnoj aktivnosti učenici će otvoriti e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatci A, D. Rješavat će zadatke A i D, a zatim čitati tekst pod naslovom Ich mag Sport te rješavati zadatke B i C na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatci B, C.
Učenicima pripremite igru povezivanja u alatu Wordwall. Ponudite im vrste sportova i sliku svakog pojedinog sporta. Igru putem koje ponavljaju vrste sportova, možete pripremiti u obrascu tog alata Pronađi par ili Spoji parove, a učenici joj pristupaju putem poveznice koju možete skratiti jednim od alata za skraćivanje poveznica. Pripremite usporedni popis vrsta sportova na hrvatskom, njemačkom, engleskom i stranim jezicima koje učenici uče. Na taj način učenicima pomažete lakše zapamtiti nazive vrsta sportova, ali uočiti i razlike u ortografiji.
Neka učenici prepoznaju i izdvoje sportove koji se igraju loptom. U raspravi na hrvatskom jeziku komentiraju koliko su slični nazivi tih sportova u različitim jezicima. Pripremite upitnik u alatu Mentimeter koji je prikladan za kratke upitnike i brzu analizu te prikaz rezultata. Alatu možete pristupiti putem svojeg Google računa ili se registrirati adresom e-pošte. Učenici alatu pristupaju putem pristupnoga koda i navode tri omiljena sporta.
Zajedno na hrvatskom jeziku komentirajte rezultate upitnika, osobito učestalost odgovora nogomet. Potaknite razgovor o predrasudama vezanim za nogomet i nogometaše. Učenici navode nogometaše koji svojim primjerom opovrgavaju stereotipe. Ako u razredu postoje djevojke koje igraju nogomet, razgovarajte o rodnoj ravnopravnosti u sportu općenito, a osobito u nogometu.
Pitajte učenike o tome znaju li koji je omiljeni sport u Njemačkoj. Neka pogledaju videozapis o osnovnim pojmovima vezanim za nogomet, npr. dvojezični videozapis World Cup Special: Fußball ili Wortschatz: Fußball!. Podijelite učenike u grupe. Nakon gledanja videozapisa svakoj grupi podijelite radne listiće koje ste unaprijed pripremili. Radni se listići sastoje od kolaža fotografija nogometnih utakmica i kućica u koje učenici unose ponuđene pojmove. Kako bi provjerili točnost rješenja, učenici još jedanput gledaju videozapis ili provjeravaju rješenja na projiciranom popunjenom radnom listiću.
Učenici u grupama traže videozapis nogometne utakmice na njemačkom jeziku, gledaju nekoliko minuta ili jedno poluvrijeme utakmice i zapisuju pojmove koji su važni, a nisu ih imali u prethodnoj vježbi. Pripremaju kratku prezentaciju ili u PowerPointu ili kao plakat ili kao demonstraciju kako bi ostalim grupama približili navedene pojmove.
Učenici gledaju videozapis ili plakat o nogometnoj opremi. Primjer videozapisa o nogometnoj opremi možete pronaći u videolekciji Sport und Sportarten (dio od 3'25'' do 4'). Videolekcija je snimljena u sklopu i-nastave.
Rješavajući zadatke popunjavanja teksta s prazninama na radnim listićima koje ste im unaprijed pripremili, učenici ponavljaju prezent modalnih glagola.
Zatim igraju igru zamrznutih slika u kojoj se zamrznu u određenoj pozi, a ostatak razreda pogađa kojim bi se nogometnim pojmom mogla opisati određena poza. Tako dodatno uvježbavaju vokabular vezan za nogomet koji će im biti potreban za glavnu aktivnost, a to je priprema nogometne utakmice za sat TZK-a ili neki sportski događaj u školi ili fiktivnu nogometnu utakmicu. Utakmicu pripremaju u grupama prema pojedinim zadatcima dogovarajući se na njemačkom jeziku o položaju igrača, boji i dizajnu dresova, navijačkom sloganu i sl. Pritom se koriste prezentom modalnih glagola.
Ako je nemoguće organizirati stvarnu utakmicu, učenici mogu igrati stolni nogomet ili računalnu igru. Učenici koji ne mogu igrati, imaju ulogu trenera, snimatelja, komentatora i sl., a konačni rezultat u obliku kratkog videopriloga ili radijskog priloga za sportski dio vijesti objavite na mrežnim stranicama škole.
Nakon stvarne, fiktivne ili virtualne utakmice, odaberite igrača koji dobiva nagradu za Fair Play. Pri odabiru analizirajte ponašanje pojedinih igrača i važnost sportske kulture u nogometu, ali i u sportu općenito.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti ponavljanja prezenta modalnih glagola, za učenike s teškoćama (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – primjerice Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja i gledanja videozapisa te im pripremite transkript videozapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike videozapisa te im elektroničkim putem pošaljite videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama ostavite samo nekoliko najvažnijih vrsta sportova i pojmova vezanih za nogomet koje moraju povezati sa slikovnim prikazima. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi u tekstu pod naslovom Ich mag Sport na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati ga na zadatak.
Tijekom igre zamrznutih slika učenicima oštećena vida detaljno opišite pozu u kojoj se učenik nalazi kako bi i oni mogli sudjelovati u aktivnosti.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju prezentacija koje su izradili u skupini, već pratite njihov rad u skupini.
Učenici koji zbog poteškoća ne mogu igrati nogomet, imaju ulogu trenera, snimatelja, komentatora i sl. te su na taj način uključeni u organizaciju i provedbu utakmice. Ako neki učenik ima oštećenje donjih ekstremiteta, utakmicu je dobro organizirati kao računalnu igru ili stolni nogomet kako bi i taj učenik izravno bio uključen u igru.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Neka učenici rade u grupama koje formiraju s obzirom na svoj omiljeni klub. Neka odaberu jedan od sljedećih aspekata:
Učenici istražuju klub s obzirom na odabranu temu te pripremaju interaktivnu prezentaciju u alatu H5P koji je vrlo jednostavan za uporabu i pruža mogućnosti različitih oblika interaktivnih sadržaja. Za uporabu alata potrebno je registrirati se e-adresom. Rezultate rada u grupama prezentiraju ostatku razreda, a možete ih učiniti dostupnima javnosti objavom na mrežnim stranicama škole.
Učenici koji žele znati više, proučavaju pojam paraolimpijade te vrste sportova kojima se bave osobe s invaliditetom. Raspituju se o tome postoji li u njihovoj blizini mogućnost bavljenja sportom za osobe s invaliditetom. Stupaju u kontakt s udrugom/klubom/pojedincem te dogovaraju kratak intervju. U alatu prema želji prezentiraju rezultate svojeg istraživanja ostatku razreda, a na Međunarodni dan osoba s invaliditetom, u sklopu otvorene tribine, i široj javnosti.
Učenicima pružite logističku potporu u organizaciji turnira u sjedećoj odbojci za osobe s posebnim potrebama, ali i za osobe koje nemaju poteškoća. Po mogućnosti uključite i lokalne udruge, institucije i sportske klubove. Potaknite ih na to da oforme mješovite timove sastavljene od osoba s invaliditetom i osoba bez poteškoća. Učenici pripremaju kratke prezentacije putem kojih upoznaju prijavljene timove s pravilima sjedeće odbojke. Na taj način učenici razvijaju empatiju prema osobama s invaliditetom, ali i uočavaju važnost inkluzije i uključivanja osoba s invaliditetom u svakodnevne, pa tako i sportske aktivnosti. U odbojci ili košarci za osobe s invaliditetom često sudjeluju i osobe bez invaliditeta. Na taj se način mogu staviti u kožu osoba s invaliditetom i prepoznati koliko je zaista zahtjevno baviti se tim sportovima. Potaknite raspravu o drugim mogućnostima uključivanja osoba s invaliditetom u sportske aktivnosti.
Na početku aktivnosti učenike uputite na jedinicu na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatak I. Najprije ponavljaju vrste sportova rješavajući križaljku s različitim vrstama sportova u zadatku I. Zatim igraju igru pantomime u kojoj svatko pokretima oponaša jednu vrstu sporta, a ostatak razreda pogađa o kojem je sportu riječ.
Služeći se unaprijed pripremljenim vokabularom, učenici slušaju tekstove i rješavaju zadatke E, F i G na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatci E, F i G. Na hrvatskom jeziku odgovaraju na pitanje u kojem je tekstu za slušanje s razumijevanjem riječ o pojedinačnom, a u kojem o ekipnom sportu. Čitajući objašnjenje u zadatku I na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatak I, prepoznaju značenje pojmova Mannschaftssport i Einzelsport te rješavaju zadatak I.
Neka učenici pročitaju tekst i riješe zadatak H na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatak H. Također, mogu komentirati Ianov odabir. Učenici istražuju koje vrste sportova postoje u njihovom gradu. Na njemačkom jeziku izrađuju kartu s lokacijama pojedinih klubova i sportskih društava ili letak s popisom klubova i društava te servisnim informacijama.
Učenicima pripremite igru u kojoj u alatu LearningApps, u obrascu Gruppenzuordnung, razvrstavaju u rubrike Mannschaftssport i Einzelsport različite vrste sportova kojima se moguće baviti u njihovom gradu. Možete dodati i treću rubriku u koju idu sportovi koji mogu biti i pojedinačni i ekipni. Alatu učenici pristupaju putem poveznice ili QR koda koji se automatski generira pri spremanju igre. Alat je prikladan za takvu vrstu vježbe jer je jednostavnog sučelja, a može se dodati i zvučni zapis pa učenici čuju i izgovor, što je osobito važno kad je riječ o sportovima koji imaju internacionalni naziv.
Po uzoru na tekstove u zadatcima E, F i G na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatci E, F, G, a služeći se pripremljenim vokabularom, učenici sastavljaju 5 rečenica o sportu kojim se bave ili o svojem omiljenom sportu. Pritom navode je li riječ o pojedinačnom ili ekipnom sportu te ističu barem jednu prednost i barem jedan nedostatak pojedinačnih ili ekipnih sportova, ovisno o tome koji su sport odabrali.
Dok pojedini učenici predstavljaju opisane sportove, ostatak razreda prepoznaje i bilježi prednosti, odnosno nedostatke sportova te u grupama, nakon svih prezentacija, sastavljaju tablicu s prednostima i nedostacima pojedinačnih i ekipnih sportova. Rezultate rada u grupama predstavljaju ostatku razreda, uspoređuju rezultate te raspravljaju o tome koja vrsta sporta ima više prednosti ili nedostataka. Navode i to koja vrsta sporta odgovara njima i njihovoj osobnosti.
Učenici rješavaju vježbu u alatu Wordwall u kojoj u obrascu Razvrstaj u grupe razvrstavaju pojedine prednosti i nedostatke pojedinačnih i ekipnih sportova u 4 grupe: Vorteile der Einzelsportarten, Nachteile der Einzelsportarten, Vorteile der Mannschaftssportarten, Nachteile der Mannschaftssportarten. Alat omogućava svrstavanje u više različitih grupa, sučelje se može mijenjati, a vježbe su popraćene zvučnim efektima. Učenici alatu pristupaju putem poveznice koju možete skratiti nekim od alata za skraćivanje poveznica.
U alatu Padlet učenici opisuju svojeg omiljenog sportaša ili omiljeni klub. Alat je prikladan jer učenici mogu unositi tekst, dokumente i fotografije, ploča je pregledna i omogućuje interakciju. Ploči učenici pristupaju putem QR koda koji alat automatski generira. Ploču objavite na mrežnim stranicama škole.
Pripremite učeničke opise u obliku kartica. Učenici izvlače jednu karticu i pripremaju konferenciju za medije. Učenici koji su opisali odabranog sportaša, tj. klub, glume tog sportaša, odnosno člana kluba, a ostali učenici u razredu glume novinare postavljajući pitanja koja su pripremili služeći se tiskanim ili mrežnim izvorima. Pritom je naglasak na ranije navedenim prednostima i nedostatcima pojedinačnih, odnosno ekipnih sportova.
Učenici na hrvatskom jeziku raspravljaju o doprinosu sporta izgradnji osobnosti, jačanju samopouzdanja te razvoju tolerancije i sportske kulture.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Tijekom slušanja zvučnih zapisa učenike oštećena sluha potaknite na čitanje transkripta koji se nalazi ispod zvučnog zapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike vidoezapisa te im elektroničkim putem pošaljite poveznicu za zvučni zapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama ostavite samo nekoliko najvažnijih vrsta sportova te im unaprijed pripremite moguće prednosti i nedostatke koje će razvrstati u odgovarajući dio tablice.
Pripremite učenicima s teškoćama popis nepoznatih riječi u tekstu pod naslovom Ich mag Sport na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport i popratite ga vizualnom podrškom.
Nemojte inzistirati na igri pantomime u učenika koji imaju strah od javnog nastupa i u učenika koji imaju oštećenje vida. Omogućite im sudjelovanje u igri pogađanja na neki drugi način, npr. igrom asocijacija ili rebusom.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak.
Tijekom opisivanja omiljenog sportaša u alatu Padlet omogućite učenicima s teškoćama jasne smjernice (strukturu opisa, potpitanja na koja u samom opisu trebaju odgovoriti i vremenski rok predviđen za taj zadatak), što je posebno važno učenicima s poremećajem iz autističnog spektra i učenicima s poremećajem aktivnosti i pažnje.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju, nego im priđite i pregledajte napisano. Neka na konferenciji za medije budu službeni fotografi kako biste aktivnost mogli objaviti na mrežnim stranicama škole i na taj je način učiniti dostupnom javnosti.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici raspravljaju o sportašima koji u ekipnim sportovima imaju važnu individualnu ulogu, npr. vratar u nogometu ili kormilar u veslanju. Pojedinačno ili u grupi kontaktiraju takvog sportaša u svojoj okolici ili šire te pripremaju kratak intervju s njim, pri čemu poseban naglasak stavljaju na individualni i ekipni aspekt bavljenja sportom s obzirom na ulogu koju odabrani sportaš ima. Izrađuju plakat kojim trebaju privući mlade sportaše da se priključe pojedinom sportskom klubu. Plakate izložite u učionici ili u hodniku škole. Možete pripremiti i virtualnu izložbu na mrežnim stranicama škole. Pripremite potpisne liste ili Google Forms obrazac u kojem se učenici odlučuju za pojedini klub, ovisno o privlačnosti plakata. Obrascu učenici pristupaju putem QR koda koji se automatski generira.
Pokažite učenicima slike policajca, vatrogasca i pripadnika službe za spašavanje, npr. spasioca na plaži. Ispod slika ponudite i naziv zanimanja na njemačkom jeziku kako bi se učenici mogli uključiti u raspravu odgovarajući na pitanje o tome koje su vještine potrebne policajcima, vatrogascima i službama za spašavanje. Ako ne dođu do očekivanog odgovora, a to je plivanje, odgovaraju na pitanje o tome koje su im najdraže ljetne aktivnosti.
Učenicima na početku najavite jedinicu na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Uvodni zadatak. Nakon rješavanja uvodnog zadatka neka riješe zadatak J na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatak J i prepoznaju pojam na njemačkom jeziku. Pitajte ih gdje se sve može plivati. Zatim neka povežu slikovni prikaz s novim pojmovima na njemačkom jeziku na radnom listiću koji ste im unaprijed pripremili, a trebat će im za bolje razumijevanje teksta. Neka učenici pročitaju i riješe zadatke ispod teksta u zadatku K na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport, Zadatak K.
Provedite anonimni upitnik među učenicima svoje škole s jednostavnim pitanjima o tome znaju li plivati i kad su naučili plivati. Ponovite redne brojeve i mjere na njemačkom jeziku. Neka komentiraju rezultate upitnika i usporede ih s podatcima u tekstu. Pritom se koriste izrazima poput jeder zweite ili die Hälfte.
Neka zatim navedu kad su i gdje naučili plivati te žele li naučiti plivati ako već nisu. Dio rasprave može se voditi na hrvatskom jeziku. Učenici iznose svoje mišljenje o tome zašto je važno naučiti plivati. Odgovaraju na pitanje Ist die Fähigkeit zum Schwimmen angeboren? te na hrvatskom jeziku raspravljaju iznoseći argumente u prilog i protiv teze da je plivanje urođena vještina.
Na primjeru uzročnih rečenica s veznikom weil učenici prepoznaju pravila tvorbe te vrste rečenica. Pripremite ceduljice s dijelovima rečenica, a učenici neka slože rečenice pridržavajući se pravilnog redoslijeda riječi. Argumente iz prethodne rasprave izražavaju u obliku uzročne rečenice s veznikom weil.
Učenici u grupama osmišljavaju slogan na njemačkom jeziku kojim pozivaju neplivače na besplatan tečaj plivanja. Međusobno vrednuju slogane prema unaprijed pripremljenoj rubrici koja sadržava elemente poput pamtljivosti slogana, jezične točnosti, igre riječima, duhovitosti i sl.
Učenici u kratkom videozapisu o plivanju koji možete pronaći na kanalu Perfekt schwimmen lernen, prepoznaju različite stilove plivanja: Brustschwimmen, Rückenschwimmen/Rückenkraulen, Schmetterlingsschwimmen/Delfinschwimmen i Kraulen/Kraulschwimmen. Neka na hrvatskom jeziku objasne značenje pojma Freistilschwimmen.
Učenici rade u grupama. Na internetu pretražuju mogućnosti učenja plivanja u svojoj okolini te u digitalnom alatu po izboru sastavljaju promotivni letak za školu plivanja. Pritom moraju navesti sve unaprijed zadane parametre i slogan koji su ranije osmislili. Gotove letke postavite na digitalnu platformu za virtualne izložbe Artsteps kako bi učenički radovi bili vidljivi javnosti na mrežnim stranicama škole. Alat je primjeren za oblikovanje virtualne izložbe, a učenici mogu komentirati i lajkati sadržaje.
Oblikujte Google Forms obrazac kojem mogu pristupiti samo korisnici s elektroničkim identitetom u sustavu AAI@EduHr. Na početku upitnika navedite kriterije za vrednovanje letka i ugradite poveznicu za virtualnu izložbu. Učenici upitniku pristupaju putem QR koda koji alat automatski generira te vrednuju pojedine letke i odabiru onaj koji najbolje privlači neplivače da se upišu u školu plivanja.
Koristeći se servisom Pixabay, pronađite fotografije s predstavnicima zanimanja koje su slobodne za uporabu. Uredite ih u alatu Kleki i podijelite učenicima na platformi za sastanke MS Teams. Učenici na pitanja odgovaraju uključivši mikrofon ili kratkim odgovorima u čavrljanju.
Upitnik o plivanju pripremite u Google Forms obrascu kojem učenici pristupaju putem QR koda koji obrazac automatski generira. Osim toga, u čavrljanje možete postaviti poveznicu kao živi/aktivni link koji jednim klikom vodi do upitnika. To ćete postići unesete li, čak i za skraćene poveznice, i dio http:// ili https://. Alat je prikladan jer nudi statističku analizu odgovora koju možete podijeliti na ekranu te tako olakšati komentiranje. Rezultate upitnika prikažite tijekom videopoziva dijeljenjem ekrana.
U alatu Wordwall pripremite igru za učenike u obrascu Razmjesti koji je najprikladniji za uvježbavanje reda riječi u zavisnosloženim rečenicama. Unesite cijele uzročne rečenice s veznikom weil, a učenicima će biti vidljive ispremještane riječi koje moraju složiti u pravilan redoslijed. Igri učenici pristupaju putem poveznice koju ste prethodno skratili u alatu za skraćivanje poveznica Thinfi.
Prepoznavanje različitih tehnika plivanja možete organizirati putem interaktivnog videozapisa izrađenog u alatu Edpuzzle. U alatu možete izrezati videozapis i rabiti one dijelove koji su vam potrebni za vježbu, a nakon svakog odabranog isječka ili unutar isječka možete umetnuti zadatke za učenike. Dakle, videozapise možete prilagoditi potrebama svoje nastave, a učenici mogu rješavati zadatke nakon odlomka na koji se odnose, a ne tek nakon odgledanog cijelog videozapisa što otežava razumijevanje i ometa koncentraciju. Osim toga, svaki učenik može gledati video i odgovarati na pitanja tempom koji mu najbolje odgovara, a po potrebi može više puta pregledati dio videa koji mu stvara poteškoće. Dakle, predmetni je alat prikladan i za personalizaciju učenja. Također, možete i pratiti napredak učenika ili oni sami mogu pratiti svoj napredak, i to pristupajući videozapisu unosom koda koji je generiran za razrednu grupu ili putem poveznice. Učenici alatu pristupaju s pomoću postojećeg Google ili Edmodo korisničkog računa ili izradom novog Edpuzzle korisničkog računa. Međutim, interaktivni videozapis možete podijeliti i kao javan pa mu učenici pristupaju putem poveznice pri čemu nije potrebna registracija ili prijava. Kad riješe zadatke, komentirajte odgovore, osobito one koji su u većine učenika bili netočni.
Za grupni rad otvorite breakout sobe u sklopu videopoziva. Učenike dodajte automatski ili ručno odaberite koji će učenici biti u kojoj grupi. Učenici u grupama osmišljavaju slogan na njemačkom jeziku kojim pozivaju neplivače na besplatan tečaj plivanja, a zatim provode online istraživanje o mogućnostima plivanja u okolici pretražujući mrežne stranice pojedinih klubova ili društava. Letak učenici izrađuju u alatu Canva koji omogućuje suradnju, za što trebate otvoriti prezentaciju u alatu Canva kojoj će učenici lako pristupiti putem Google ili Microsoft računa i otvaranjem poveznice koju im možete podijeliti tijekom videopoziva stavljanjem živog/aktivnog linka u čavrljanje. Za svaku grupu postavite po jedan slajd u prezentaciji na kojem će izrađivati letke, a na početni slajd napišite upute za izradu letka.
Nakon što su učenici izradili letke, zatvorite breakout sobe kako bi predstavnici grupa predstavili radove. Zatim pozovite učenike da međusobno vrednuju letke prema unaprijed pripremljenoj rubrici koja sadržava elemente poput pamtljivosti slogana, jezične točnosti, igre riječima, duhovitosti i sl. Vrednovanje možete provesti tako da učenici pišu svoj komentar u dio za komentare pokraj svakog slajda u prezentaciji u alatu Canva.
Spremite prezentaciju u mp4 formatu i podijelite poveznicu za videozapis u čavrljanju kako bi mu svi učenici mogli pristupiti. Videozapis možete objaviti na mrežnim stranicama škole.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti za učenike s teškoćama (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka; za učenike sa specifičnim teškoćama učenja jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja i gledanja videozapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike videozapisa te im elektroničkim putem pošaljite videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama uz slikovne prikaze navedite i hrvatske riječi za mjesta na kojima se može plivati koje trebaju povezati s pojmom na njemačkom. U komentiranju rezultata upitnika omogućite im da se služe hrvatskim jezikom. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi u tekstu na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.4., Ich mag Sport. Unaprijed im pošaljite pravila tvorbe uzročnih rečenica s veznikom weil. U zadatku u kojem je potrebno staviti uzročne rečenice u pravilan redoslijed, pripremite im ceduljice s dijelovima rečenica, a ne s pojedinim riječima.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju prezentacija koje su izradili u grupi, već pratite njihov rad.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice na digitalne vježbe ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Ako u razredu imate učenike s teškoćama koji se bave plivanjem rekreativno ili u terapeutskom kontekstu, zamolite ih da, ako to žele, no uz prethodan dogovor s roditeljima, trenerima ili fizioterapeutima, ostalim učenicima u razredu objasne na koji im način plivanje pomaže u održavanju ili poboljšanju motorike te koje još terapeutske ili psihološke učinke plivanje može imati. Na taj ćete način ukazati na važnost inkluzije, tj. uključivanja osoba s posebnim potrebama u sportske aktivnosti, ali i na pozitivan utjecaj plivanja na zdravlje i opće stanje organizma.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici proučavaju vrste sportova u vodi namijenjene posebnim skupinama, npr. Aquafitness, Wassergymnastik, Schwangerenschwimmen, Babyschwimmen ili Seniorenschwimmen. U paru ili grupi izrađuju plakate, prezentacije ili interaktivne slike kojima ostatku razreda objašnjavaju i predstavljaju odabrane aktivnosti navodeći pritom kome su one namijenjene.
Učenici gledaju videozapis u kojem se predstavlja osoba koja se aktivno bavi plivanjem, primjerice videozapis Sportinternat Hannover - Schule und Schwimmen. U svojoj okolini pronalaze osobu koja se bavi plivanjem i snimaju njezin videoportret. Videoportrete uz dopuštenje prikazane osobe objavite na mrežnim stranicama škole, ali i u lokalnim medijima, i to osobito ako je u tijeku neko plivačko natjecanje ili turnir.
Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Deutschlandlabor Folge 3: Fußall. https://www.goethe.de/de/spr/ueb/dlb/fbl.html?wt_sc=dlabor-fussball (pristupljeno 19. 6. 2022.). - video i interaktivne vježbe na stranicama Goethe-Instituta.
Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.
Schwimmstile - von Brust bis Rücken. http://www.ab-ins-nass.de/schwimmstile.htm (pristupljeno 22. 6. 2022.) - članak o vrstama plivanja na stranicama Ab ins Nass: Alles übers Baden und Schwimmen.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.