Razgovarajte s učenicima o tome vole li ići u kino, koliko često idu u kino i s kim najčešće idu, koji filmski žanr preferiraju, a zatim potaknite oluju ideja vezanu za pojam kina. Neka učenici navedu što više različitih asocijacija na zadani pojam te ih zapišite u obliku umne mape. Ako izraze znaju na talijanskom jeziku, napišite ih kredom ili markerom u boji, a ako poznaju samo hrvatski naziv, napišite ga bijelom kredom ili crnim markerom. Nakon slušanja i čitanja teksta dopunite umnu mapu s učenicima. Uputite učenike na slušanje zvučnog zapisa Andiamo al cinema i na rješavanje zadatka E na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.3. Pripremite im Kahoot kviz kako biste provjerili razumijevanje odslušanog i pročitanog (npr. Cosa piace a Maria? Chi preferisce le commedie? Dove vanno le ragazze?). Učenici neka kviz igraju u parovima. Nakon što provjerite razumijevanje teksta, podijelite ih u grupe. Učenici će, radeći u grupama, rabiti ključne pojmove vezane za kino kako bi osmislili igru ponavljanja u alatu Puzzle.org. Svakoj grupi nasumično dodijelite tip zadatka koji treba osmisliti. Jednoj grupi zadajte da izrade igru memorije, druga neka izradi osmosmjerku, treća premetaljku, a četvrta križaljku. Podsjetite ih na to da trebaju pripaziti na pravopisnu točnost pri zadavanju zadataka. Također, neka ravnopravno podijele uloge u grupi i uvažavaju tuđe prijedloge i mišljenja. Uputite ih na to da svaka igra treba imati između 5 i 8 pojmova. Nakon što pripreme zadano, neka poveznice podijele u virtualnoj učionici kako bi svi mogli odigrati sve igre. Potaknite učenike na razmišljanje o tome kako su se osjećali radeći u grupi, a zatim i rješavajući pripremljene zadatke te ih potaknite na osvještavanje procesa učenja vokabulara.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o kinu omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku slike kina) koja će učenicima olakšati razumijevanje ključnih riječi i praćenje rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Omogućite učenicima s teškoćama grafički prilagođen uručak s novim pojmovima i njihovim prijevodom. Za učenike s oštećenjem sluha, kao i za učenike sa specifičnim teškoćama učenja potrebno je unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu. Neka natuknice budu jezično i grafički prilagođene. Jezična prilagodba u tom slučaju odnosi se na nedvosmisleno objašnjavanje i prijevod novih pojmova, a grafička prilagodba podrazumijeva upotrebu određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja. Za učenike s izraženim teškoćama omogućite rad u paru tijekom rješavanja zadatka. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Pri rješavanju kviza u paru i izradi igara za ponavljanje u grupama važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude samo pasivni promatrač.
Učenici neka izrade plakat u Canvi kojim će prikazati nazive filmskih žanrova.
Pitajte učenike o tome jesu li kad bili na koncertu klasične glazbe. Ako jesu, neka iznesu svoje dojmove. Također, pitajte ih i o tome jesu li bili na koncertu popularne glazbe te neka, također, iznesu svoje dojmove. Usto, neka navedu i to na čiji bi i kakav koncert voljeli ići i zašto. Kako bi mogli usporedili klasičnu i popularnu glazbu, pustite im Vivaldijevu skladbu Le quattro stagioni adaptiranu za djecu i dječju pjesmu Coccodrillo come fa. Razgovarajte s učenicima o poslušanim skladbama. Zatim neka na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.3. poslušaju i zvučni zapis Leo e Fabio vanno a teatro koji govori o odlasku dvojice prijatelja na koncert klasične glazbe. Nakon slušanja zvučnog zapisa provjerite razumijevanje rješavanjem zadatka H. Podijelite učenike u parove kako bi osmislili kratke dijaloge o odlasku na koncert klasične ili popularne glazbe uz 3 - 4 replike u kojima će primijeniti novi vokabular te dosad usvojene gramatičke strukture. Svoj rad neka pripreme u Wordu i podijele ga u virtualnoj učionici. Kad uvježbaju dijaloge, neka ih izvedu u razredu. Tijekom rada neka obrate pozornost na primjenu pravopisa i gramatike, a pri izvođenju dijaloga na pravilan izgovor.
Ako je u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio raspravu o koncertima. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i objasniti strukturu aktivnosti te redoslijed puštanja zvučnih zapisa. Također, potrebno je unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu u Edutoriju. Bilo bi poželjno prije nastavne jedinice pripremiti na papiru prijevod svih novih pojmova koji će se spominjati. Tijekom rada u grupi, odnosno tijekom pripreme dijaloga u Wordu, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Omogućite učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije smjernice za strukturu dijaloga. Tijekom izlaganja dijaloga učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje.
Učenici neka istraže najpoznatije instrumente te o njima naprave kratku PowerPoint prezentaciju koja će se sastojati od naziva instrumenta i fotografije s Pixabayja.
Potaknite učenike na raspravu o kazalištu. Neka navedu svoje asocijacije kad je riječ o kazalištu te idu li često u kazalište, a potaknite i raspravu o kazališnom bontonu. Uputite učenike na poveznicu e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.3. i prvi zadatak u grupi zadataka pod slovom G. U tom zadatku trebaju promotriti što je u kazališnoj dvorani označeno kojim brojem te među ponuđenim pojmovima odabrati odgovarajući s obzirom na broj koji se traži. Učenici zatim u grupama u Wordu pišu vrlo kratak scenarij za lutkarsku predstavu (6 - 8 replika). Jedna grupa piše scenarij na temu odlaska u kazalište, druga na temu odlasku u kino, a treća na temu odlasku na koncert. Također, izrađuju i jednostavne lutke od papira, platna ili kuhača. U svojem radu neka se koriste novim vokabularom te neka rabe poznate gramatičke strukture pazeći na primjenu pravopisnih pravila, kao i na ravnopravnu podjelu zadataka među članovima grupe. Nakon što uvježbaju dijalog, neka snime svoju predstavu u alatu Flipgrid u trajanju od otprilike 30 sekunda do jedne minute. Snimke neka postave na razrednu stranicu koju izrađuju u Padletu.
Rasporedite klupe polukružno tijekom rasprave o kazalištu kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Kako biste osigurali rutinu i dosljednost u pravilima i očekivanjima, poželjno je najaviti prijelaze s jedne aktivnosti na drugu kako bi se učenici pripremili i znali što slijedi. Najava redoslijeda aktivnosti stvara osjećaj sigurnosti u svih učenika, a osobito je važna učenicima iz spektra autizma. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka. Prije aktivnosti izrade scenarija za lutkarsku predstavu omogućite učenicima s teškoćama primjer strukture scenarija. Procijenite za koju je grupu učenik s teškoćama najmotiviraniji i omogućite mu sudjelovanje u toj grupi. Pri izradi lutaka za svakog je učenika potrebno predvidjeti ulogu koja bi mu najbolje odgovarala s obzirom na njegove sposobnosti i ograničenja (npr. priprema materijala, pronalaženje ideja, crtanje itd.). Prije aktivnosti snimanja predstave provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalne alate Flipgrid i Padlet te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu.
Učenici neka osmisle plakat za svoju predstavu u alatu Emaze.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.