Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Fa sempre bel tempo!

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • godišnja doba
  • vremenske prilike
  • osjećaji

Piove o nevica?

Potaknite učenike na razgovor o godišnjim dobima. Pitajte ih, primjerice, koje im je najdraže godišnje doba i zašto, u kojem su godišnjem dobu rođeni, a neka ponude i asocijacije na neka od njih. Zatim neka prouče plakat s godišnjim dobima na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.2. te riješe zadatak A. U alatu Thinglink unaprijed izradite poster s tagovima na dijelove slika. Klikom na tag pojavljuje se pitanje (Cosa fa il ragazzo sul ghiaccio? Che tempo fa?) na koje učenici odgovaraju i provjeravaju svoje znanje o godišnjim dobima. Podijelite ih zatim u grupe. Svaka grupa neka prouči jedno godišnje doba slušajući zvučni zapis i proučavajući sliku vezanu za svoju temu. Rezultate svojeg rada neka prikažu plakatom u Canvi navodeći godišnje doba, njegova najvažnija obilježja kad je riječ o vremenskim prilikama i aktivnostima (5 - 8) te umetnu odgovarajuće fotografije s Pixabayja. Neka ostalim učenicima predstave svoje radove i usmeno prokomentiraju uspješnost svojeg i tuđih radova. Odnosno, neka razgovaraju o tome imaju li radovi sve potrebne sastavnice, jesu li pravopisno i gramatički točni, jesu li izrazi pravilno izgovoreni te jesu li rad i njegovo izlaganje bili jasni.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Prije početka uvodnog dijela i razgovora o godišnjim dobima svakom učeniku s teškoćama, bez obzira na stupanj i vrstu oštećenja ili poremećaja, potrebno je osigurati mjesto u razredu koje će mu omogućiti primjereno uključivanje u rad, a nastavniku praćenje njegovih aktivnosti. Rasporedite klupe polukružno kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka. Ako u razredu imate učenike s oštećenjem sluha ili učenike sa specifičnim teškoćama učenja, uvijek trebate voditi računa o tome razumiju li pojmove tijekom reprodukcije zvučnih zapisa. Također, bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. Prije aktivnosti izrade plakata provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Canva te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu. Tijekom predstavljanja radova učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje.

Za učenike koji žele znati više

Učenici izrađuju plakat u Canvi pridružujući godišnjim dobima i mjesece u godini.

Nastavna aktivnost za predmet X

Piove o nevica?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima informacija.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Priroda

Mi metto la giacca

Potaknite raspravu pitanjima o vremenskim prilikama (npr. Kakvo je vrijeme danas? / Je li sunčano ili kiši? / Je li vruće? / Puše li vjetar?). Kako bi povezali godišnja doba i vremenske prilike te odjeću prikladnu za određeno godišnje doba, učenici rješavaju grupu zadataka pod slovima B i C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.2. Zatim u Wordwallu, radeći u grupama, izrađuju kviz o vremenskim prilikama tijekom različitih godišnjih doba. Grupe izrađuju različite tipove zadataka (kviz, spoji, vrsta grupe, anagram). Uputite ih na to da pripreme 4 - 6 pojmova, da surađuju, ravnopravno podijele uloge te pripaze na primjenu pravopisa. Kad dovrše svoje zadatke, neka podijele poveznicu u virtualnoj učionici kako bi svi mogli odigrati sve kvizove. Također, neka provedu vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje ispunjavajući unaprijed pripremljenu anketu u Google Formsu.

Postupci potpore

Tijekom rasprave o vremenskim prilikama učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Prije aktivnosti izrade kviza provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Wordwall te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu ili im omogućite rad u paru. Za učenike s teškoćama općenito je dobro predvidjeti rad u grupi kako bi, primjerice, suučenik mogao, prema potrebi, usmjeravati učenika s određenim oštećenjem ili poremećajem ili mu može pomagati. Međutim, pritom je potrebno imati na umu da pretjerano pružanje pomoći može otežati osamostaljivanje učenika u nastavi. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izradi kviza te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Na primjer, učenik sa specifičnim teškoćama učenja može sastavljati pitanja usmeno, a učenik urednog razvoja može biti zadužen za pisanje i primjenu pravopisa.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka pripreme kraći tekst u Wordu kojim će predstaviti omiljeno godišnje doba.

Nastavna aktivnost za predmet X

Mi metto la giacca

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik proširuje aktivni vokabular koristeći se osnovnim strategijama učenja (npr. mnemotehnikom).
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Učiti kako učiti
  • Primjena IKT-a

Quattro stagioni, ma moltissime emozioni

Provedite među učenicima anketu u Mentimetru o njihovu najdražem godišnjem dobu i prokomentirajte dobivene rezultate. Nakon što odslušaju zvučni zapis Preferisci l’estate o l’inverno? na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 4, Jednica 4.2., neka riješe zadatake G, H i I. Zatim podijelite učenike u grupe. Neka svaka grupa u alatu Sway izradi svoj fotoalbum tijekom jedne godine, odnosno tijekom svih godišnjih doba. U pisanju se trebaju koristiti jednostavnim rečenicama, po uzoru na one u zadatcima G, H i I, kojima će opisivati vremenske prilike, godišnje doba i svoje osjećaje (primjerice, È l'inverno. Fa freddo e nevica. Mi sento felice.). Kako bi poštovali autorska prava, neka upotrebljavaju fotografije s Pixabayja. U radu svi učenici trebaju ravnopravno sudjelovati. Također, potaknite ih i na pravilnu uporabu pravopisa i gramatike te novog vokabulara. Nakon što dovrše svoje radove, neka ih predstave u razredu, a poveznicu za rad neka objave u virtualnoj učionici. Vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje provedite usmeno.

Postupci potpore

Tijekom provedbe ankete za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu, kontrast, učionički prostor i mjesto sjedenja tako da im odgovara i olakša sudjelovanje. U zadatku slušanja uvijek treba voditi računa o tome razumiju li učenici s oštećenjem sluha i/ili učenici sa specifičnim teškoćama učenja pojmove koji se reproduciraju u zvučnom zapisu. Također, bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. Prije aktivnosti izrade fotoalbuma provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Sway te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu. Tijekom predstavljanja radova učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izradi kviza te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Na primjer, učenik s intelektualnim teškoćama može (prema potrebi uz vršnjačku podršku) pronalaziti fotografije na Pixabayju, a učenici urednog razvoja mogu biti zaduženi za sastavljanje teksta te primjenu pravopisa i gramatike.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka snime zvučni zapis svojeg rada u Audacityju.

Nastavna aktivnost za predmet X

Quattro stagioni, ma moltissime emozioni

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik prepoznaje glavnu misao i izdvaja informacije u vrlo kratkome i vrlo jednostavnome odslušanom tekstu.
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima informacija.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni rast i razvoj
  • Uporaba IKT-a

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.