Razgovarajte s učenicima o tome žive li u kući ili u stanu te gdje bi i zašto radije stanovali, odnosno koje su prednosti, a koji nedostatci života u kući/stanu. Zatim ih uputite na poveznicu e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.1. kako bi proučili poster koji sadržava prostorije u kući te poslušali zvučni zapis A casa mia. Neka u paru riješe zadatke B kako bi ponovili nazive prostorija na talijanskom jeziku. Učenike zatim podijelite u grupe i zadajte im da osmisle zadatke u Wordwallu za provjeru usvojenosti vokabulara za imenovanje prostorija u kući/stanu (kviz, spoji, riječi koje nedostaju, pronađi par). Svaka grupa neka izradi zadatke vezane za 4 - 6 pojmova pazeći na pravopis i međusobno surađujući te ravnopravno dijeleći zadatke. Usmeno napravite refleksiju. Pitajte učenike jesu li im zadatci za vježbu bili zanimljivi, korisni i jesu li im pomogli u usvajanju novog vokabulara.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i objasniti redoslijed aktivnosti prije početka sata. Ako je u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio grupnu raspravu o životu u kući i stanu na početku aktivnosti. Omogućite vizualnu podršku i prijevod ključnih pojmova kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu. Pri proučavanju postera za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu i kontrast. U zadatku koji uključuje slušanje, uvijek treba voditi računa o tome razumiju li učenici s oštećenjem sluha pojmove pri reprodukciji zvučnih zapisa (kao i učenici sa specifičnim teškoćama učenja). Za zvučni videozapis bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti Wordwall. Na temelju jakih strana učenika s teškoćama predložite koja bi mogla biti njegova uloga u grupi. Na kraju omogućite uručak s grafički prilagođenim prijevodom novog vokabulara. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja.
Učenici neka izrade tlocrt svojeg stana/kuće u Autodesk Homestyleru i zatim ga predstave ostalima u razredu.
Potaknite oluju ideja vezanu za idealan prostor za stanovanje. Zatim podijelite učenike u grupe kako bi izradili plakat u Canvi kojim će prikazati svoj idealan prostor za stanovanje. Kako bi jedni drugima mogli postavljati pitanja o tome što se sve nalazi u idealnom stanu / u idealnoj kući, uputite ih na to da prouče i dopune pravila u zadatku D na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.1. Nakon toga provjerite razumijevanje i, prema potrebi, još jedanput objasnite c'è i ci sono. Učenici neka za dodatnu vježbu i provjeru razumijavanja riješe zadatke E. Za razumijevanje razlike u uporabi è/sono, c'è /ci sono neka riješe zadatke F te unaprijed pripremljen kviz s pitanjima višestrukog izbora u alatu Wooclap. Nakon toga neka se vrate svojim radovima u Canvi, odnosno neka učenici jedne grupe postavljaju pitanja učenicima drugih grupa (npr. Koliko je spavaćih soba u stanu? Na kojem je katu kupaonica? itd.). Svaka grupa neka pripremi 4 - 6 pitanja za drugu grupu. Nakon provedbe završne aktivnosti usmeno napravite refleksiju.
Tijekom oluje ideja učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Učenicima s intelektualnim poteškoćama umjesto općenitih pitanja postavljajte kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore. Prije postavljanja pitanja budite sigurni u to da ste zaokupili učenikovu pažnju. U zadatku izrade plakata važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute o tome što treba raditi kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u grupi. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s učenicima koji rade u grupi kako napreduju u izvršavanju zadataka. S obzirom na to da se u ovoj cjelini uvodi novi rječnik te je potrebno primjenjivati gramatička pravila, omogućite učenicima s teškoćama uporabu novog uručka ili podsjetnika o gramatičkim pravilima kojim se mogu služiti tijekom rješavanja zadataka. Kad je riječ o usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda za učenike s intelektualnim razvojnim poremećajem, razinu i način rada dogovarajte timski sa stručnim timom škole.
Učenici neka napišu kraći sastavak o svojem idealnom stanu ili kući u Wordu.
Potaknite učenike na oluju ideja o njihovu idealnom stanu / o njihovoj idealnoj kući. Neka nabroje prostorije koje bi sadržavao njihov idealan životni prostor. Podijelite ih u parove pa neka u zadatku C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.1. poslušaju zvučni zapis, a zatim neka pročitaju dijalog između Alessie i Dine o njihovim životnim prostorima te dopune praznine ponuđenim odgovorima. Nakon rješavanja zadatka u parovima neka napišu dijalog kojim tematiziraju svoje životne prostore te raspored prostorija u njima u Book Creatoru. Neka rad ima najmanje 5, a najviše 10 stranica. Nakon što naprave zadano pazeći na primjenu pravopisa, gramatike i vokabulara, neka uvježbaju izlaganje i predstave svoj rad. Odaberite najbolji rad anketom u Mentimetru.
Tijekom oluje ideja osigurajte vizualnu podršku za učenike iz autističnog spektra u obliku slika različitih kuća i stanova. Učenicima s razvojnim jezičnim poremećajem i specifičnim teškoćama učenja omogućite uporabu podsjetnika u kojem će biti naveden novi rječnik, kako bi lakše sudjelovali u raspravi. Neka podsjetnici budu grafički prilagođeni upotrebom određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima i upotrebom boja. Za učenike s oštećenjem sluha, kao i za učenike sa specifičnim teškoćama učenja potrebno je unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. U aktivnosti pisanja dijaloga važno je da učenik s teškoćama dobije jasne upute i pitanja koja će mu dati smjernice za stvaranje dijaloga. Na taj ćete način učeniku osigurati vršnjačku podršku, ali u isto vrijeme imate priliku potaknuti ga na samostalno osmišljavanje dijaloga. Tijekom izvedbe dijaloga ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., komentiraju i odgovaraju na pitanja pred razredom ako to sami ne žele.
Učenici neka u Audacityju snime zvučni zapis rada u Book Creatoru.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.