Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Mare, montagna, lago, campagna

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • more
  • planina
  • jezero
  • selo

Mare o montagna

Razgovarajte s učenicima o tome kamo najviše vole ići na odmor: na more, planinu, jezero ili selo. Učenici pritom uočavaju navedene pojmove, a zatim ih i ponavljaju promatrajući slike u zadatku A. Također, ponavljaju ih i rješavajući zadatak B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. u kojem povezuju ono što vide u videu s točnim odgovorom. Na taj način uvodite ih u temu i otvarate prostor za usmjerenu komunikaciju. Podijelite ih u 4 grupe i svakoj od njih dodijelite jedan od navedenih pojmova. Jedna će grupa kao temu dobiti more, druga planinu, treća jezero, a četvrta selo. Potaknite oluju ideja vezanu za navedene pojmove. U digitalnom alatu Canva učenici u grupama trebaju izraditi plakat vezan za svoju temu. Grupa koja je dobila more, na svojem će plakatu, primjerice, napisati pojmove poput la spiaggia, la sabbia, la barca, il sole... Svoje plakate prezentirat će ostatku razreda (predstavnik grupe), a isti će biti sačuvani i na razrednoj platformi OneDrive kako bi svima bili stalno dostupni.

Nakon svakog izlaganja potaknite i ostatak razreda na to da navede još neke asocijacije te ih zapišite na ploču, a učenici neka ih zapišu u svoje bilježnice.

Podijelite ih zatim ponovno u grupe po četvero. Učenici u digitalnom alatu Wordwall izrađuju zadatak u kojem je potrebno povezati pojmove s poznatim primjerima, npr. Mare – Adriatico, lago - Garda ili asocijacije, npr. montagna - sciare, mare - nuotare ili sliku s odgovarajućim pojmom. Dovršen rad prezentiraju u razredu.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i objasniti redoslijed aktivnosti prije početka sata. Ako je u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio grupnu raspravu o odmoru na početku aktivnosti. Također, unaprijed pripremite natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom videozapisu. U grupnom zadatku izrade plakata važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke, kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u grupi. Primjerice, učenik urednoga razvoja izdvaja ključne činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može grafički urediti plakat u Canvi. Poželjno je grupiranje učenika različitih osobina kako bi mogli učiti jedni od drugih i pružati podršku jedni drugima. Tijekom predstavljanja plakata ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., javno govore u razredu ako to sami ne žele. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti Wordwall. Na temelju jakih strana učenika s teškoćama predložite koja bi mogla biti njegova uloga u timu.

Za učenike koji žele znati više

Oni koji žele znati više, izrađuju u LearningAppsu zadatak razvrstavanja pojmova koji su se spominjali na satu, i to u četiri kategorije: more, planina, jezero, selo.

Nastavna aktivnost za predmet X

Mare o montagna

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik prepoznaje glavnu misao i izdvaja informacije u vrlo kratkome i vrlo jednostavnome odslušanom tekstu.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik se kulturno ophodi u svakodnevnim situacijama u bližem okruženju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija
  • Građanski odgoj i obrazovanje

La geografia italiana

Učenicima prikažite kartu Italije te ih motivirajte na razgovor o regijama, gradovima, rijekama, jezerima, morama i planinama. Potaknite ih na to da nabroje neke lokalitete te im postavljajte i dodatna pitanja (npr. In quale regione si trova il lago di Como?).

Nakon što su osvježili znanje o geografiji Italije, učenici slušaju dijalog i dopunjuju ga birajući jedan o dvaju ponuđenih odgovara u zadatku G na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. Zatim u zadatku H povezuju imena lokaliteta u Italiji s onime što koji od njih predstavlja (planinu, jezero, otok, regiju i sl.).

Učenike podijelite u 4 grupe te svakoj grupi dodijelite jednu temu - more, planina, jezero, selo. Zatim ih potaknite na oluju ideja kako bi naveli još neke izraze koji su usko vezani za navedene pojmove. Primjerice, učenici koji su kao temu dobili planinu, pronalaze talijanske riječi za brdo, uzvisinu, padinu, vrh, uspinjaču i slično. Kad odrade istraživački dio zadatka, neka uz Vašu pomoć odaberu 5 - 10 riječi koje će upotrijebiti u sljedećem zadatku. Naime, u digitalnom alatu Canva trebaju izraditi plakat na kojem će kombinirati fotografije te odabrane riječi uz njihovo objašnjenje. Izrađene plakate sve će grupe prezentirati u razredu, a zatim će ih spremiti na platformu OneDrive Microsoft Office 365 kako bi im stalno bili dostupni.

Postupci potpore

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu, kontrast, učionički prostor, mjesto sjedenja tako da mu odgovara te da može pratiti kartu. Za učenike s poremećajem glasovno-govorno-jezične komunikacije u nastavi dopustite uporabu podsjetnika s vokabularom kako bi lakše sudjelovali u raspravi. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Tijekom rada u grupi i izrade plakata važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio grupe kao pasivni promatrač. Primjerice, učenik s disleksijom ili oštećenjem sluha može usmeno predlagati pojmove i pronaći fotografije, a učenik urednog razvoja može izraditi plakat te biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će izraditi Kahoot kviz rabeći pojmove prezentirane na plakatima, i to tako da će na temelju ponuđene fotografije trebati od triju navedenih pojmova odabrati onaj koji je točan.

Nastavna aktivnost za predmet X

La geografia italiana

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik čita i razumijeva vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik se kulturno ophodi u svakodnevnim situacijama u bližem okruženju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija

Andiamo in vacanza

Pitajte učenike kamo najradije odlaze na godišnji odmor, kako ga provode, što rade, s kime idu, odlaze li i na kraće izlete vikendom itd.

Nakon što ste otvorili temu godišnjih odmora i izleta, učenici trebaju poslušati audiosnimku u zadatku G na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. te dopuniti tekst koji se nalazi ispod zvučnog zapisa tako da od dviju ponuđenih riječi odaberu točnu. Nakon što su uspješno riješili zadatak, taj će razgovor u paru i prepričati, dakle prebacit će ga u treće lice te isto zapisati s pomoću alata Word Microsoft Office 365. Pregledajte napisane sastavke, ispravite eventualne pogreške, a možete ih i ocijeniti.

Učenici nastavljaju s rješavanjem zadataka na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. Rješavaju ponajprije zadatak I u kojem promatraju fotografiju i označavaju što na njoj vide birajući točne odgovore među ponuđenima, a isto čine i u zadatku J. Na kraju rješavaju zadatak K u kojem na temelju slike ispunjavaju tekst birajući između ponuđenih odgovora.

Učenici će se podijeliti u grupe po 4 člana i izraditi igru memorije s pojmovima i fotografijama (6 pojmova i 6 fotografija) u digitalnom alatu Match the memory. Nakon što su izradili svoje grupne igre memorije, međusobno ih igraju u razredu.

Postupci potpore

Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnog zvučnog zapisa. Također, treba unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom videozapisu. Učenike s disleksijom uputite na to da tijekom rješavanja zadataka u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Provjerite znaju li i mogu li učenici s teškoćama rabiti alat Match the memory. Važno je da tijekom rada u grupi učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, suučenik bi mogao, prema potrebi, usmjeravati učenika s određenim oštećenjem ili poremećajem ili mu pomagati, no pritom je potrebno imati na umu da pretjerano pružanje pomoći može otežati osamostaljivanje učenika u nastavi.

Za učenike koji žele znati više

Učenici u digitalnom alatu Canva izrađuju plan putovanja, i to tako da sami odabiru odredište, broj dana (minimalno 3), prijevozno sredstvo, izrađuju plan o tome što se radi koji dan, koje se znamenitosti posjećuju te navode sve što smatraju nužnim za plan putovanja. Ako su nešto zaboraviti spomenuti, ukažite im na to. Plan puta prezentirat će ostatku razreda.

Nastavna aktivnost za predmet X

Andiamo in vacanza

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Osobni i socijalni razvoj

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.