Potaknite učenike na razgovor o tome gdje žive (u kući ili stanu), s kim stanuju, žive li u četvrti u kojoj se nalazi i škola ili izvan nje i slično.
Učenici se nakon kratkog uvoda upoznaju s novim pojmovima vezanim za vrste stambenih jedinica promatrajući fotografije i čitajući njihove nazive. Te pojmove zatim primjenjuju u zadatku A na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1.
Učenici u grupama po troje ili četvero na papir zapisuju obilježja života u stanu i kući, a zatim ih razvrstavaju na ona koja su im zajednička te ona po kojima se ta dva mjesta stanovanja razlikuju. Nakon analize ta će obilježja prikazati i Vennovim dijagramom u alatu Gliffy. Dovršene dijagrame svaka će grupa predstaviti ostalim grupama u razredu te će navesti svoje mišljenje o tome je li bolje živjeti u kući ili stanu.
Učenici gledaju video Tipi di abitazione na Youtubeu s pomoću kojeg dodatno proširuju svoj vokabular o različitim životnim prostorima. Procijenite koji bi vokabular učenici svakako trebali usvojiti pa na tim mjestima zaustavite video kako bi mogli zapisati nove riječi u svoje bilježnice.
Kako bi vokabular još jedanput iskoristili, u manjim grupama izrađuju igru vješala, križaljku, igru milijunaša ili nešto slično u alatu LearningApps. Dovršene zadatke sve grupe odmah rješavaju. Broj zadataka neka ograniče na 10. Na kraju razgovarajte o tome jesu li izrađeni kvizovi zanimljivi i mogu li poslužiti za usvajanje novog vokabulara.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o vrstama stambenih jedinica omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku slika stambenih naselja) koja će učenicima s teškoćama olakšati razumijevanje ključnih riječi te praćenje rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Za učenike s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, učenike s oštećenjem sluha ili poremećajem iz spektra autizma nije poželjno upotrebljavati iznenadna pitanja, otvorena pitanja poput “reci mi sve što znaš o”, dvosmislene poruke ili igre riječima. Prije početka grupnog rada pripremite primjer Vennova dijagrama za učenike s teškoćama. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s artikulacijskim teškoćama, disleksijom ili učenik koji muca). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i objasniti sadržaj videozapisa. Tijekom gledanja videa za učenike s oštećenjem sluha osigurajte prijepis teksta koji se reproducira te provjerite razumiju li pojmove koji se spominju (kao i za učenike sa specifičnim teškoćama učenja). Za učenike s teškoćama modificirajte zadatak tako da trebaju označiti riječ na kojoj je video zaustavljen. U završnoj aktivnosti izrade zadatka u digitalnom alatu LearningApps važno je da i učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u radu te da nikako ne bude dio grupe kao pasivni promatrač.
Učenici koji žele znati više, izrađuju Kahoot kviz vezan za vrste životnih prostora koristeći se vokabularom usvojenim tijekom aktivnosti. Naime, u zadatke će postaviti fotografije životnih prostora uz njihov opis, a učenici koji ih budu rješavali, trebat će među ponuđenim odgovorima odabrati onaj koji je točan (npr. il grattacielo - l'edificio molto alto e con un gran numero di piani). Dovršene kvizove rješavaju ostali učenici u razredu.
Razgovarajte s učenicima o tome kako se snalaze u gradu, nalaze li lako određene lokacije ili imaju problema s orijentacijom. Učenike zatim uputite na slušanje audiozapisa o snalaženju u gradu koji trebaju dopuniti u zadatku B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1. (uz napomenu da u 3. rečenici postoji pogreška). Neka još jedanput provjere razumijevanje rješavajući zadatak C u kojem trebaju među netočnim odgovorima odabrati točne.
Učenici u grupama po četvero proširuju vokabular kreirajući interaktivnu mapu grada u Geniallyju u kojem pronalaze fotografiju grada, a zatim na njoj označavaju objekte koje možemo vidjeti u gradu (npr. ospedale, posta, banca, stadio...). Klikom na označeno mjesto na slici otvara se oblačić s nazivom. Pri kreiranju prezentacije učenike usmjerite na proučavanje detalja i istraživanje novih riječi. Svaka će grupa prezentirati svoju mapu te potaknuti i ostale učenike na sudjelovanje i davanje odgovora. Prije izrade objasnite učenicima kako će najlakše rabiti taj digitalni alat, dajte im jasne upute i budite na raspolaganju ako budu imali kakvih tehničkih problema.
Ako je u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio uvodni razgovor. Učenici s teškoćama, osobito oni sa specifičnim teškoćama učenja mogu imati problema s orijentacijom u prostoru pa im za lakše praćenje rasprave osigurajte vizualnu podršku u obliku pokazivača strana svijeta ili pojednostavljenog plana njihova grada. Pri reprodukciji zvučnih zapisa provjerite razumiju li učenici s oštećenjem sluha pojmove koji se spominju (kao i učenici sa specifičnim teškoćama učenja). Učenicima s oštećenjima sluha potrebno je dati predložak s napisanim sadržajem teksta zvučnog zapisa. Prije početka grupnog rada u digitalnom alatu Genially pripremite primjer plana grada koji će svim učenicima olakšati zadatak. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s artikulacijskim teškoćama, disleksijom ili učenik koji muca). Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele.
Učenici će individualno napisati kratak sastavak u Wordu o svojoj idealnoj gradskoj četvrti. Navest će gdje se ta četvrt nalazi (u centru grada, blizu centra ili daleko od njega), što se sve u njoj nalazi, prevladavaju li kuće ili zgrade, ima li puno zelenila i parkova, jesu li zgrade starije ili je sve novo i moderno, što se nalazi u blizini (npr. rijeka ili kakva gradska znamenitost i sl.) itd.
Motivirajte učenike pokazujući im fotografije Rima. Pitajte ih o tome koje građevine prepoznaju te kako im općenito taj grad izgleda, jesu li ga već posjetili te imaju li želju posjetiti ga i zašto.
Učenike uputite na gledanje videa In centro città na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1. u kojem će se upoznati s još nekoliko novih pojmova koji se odnose na određene lokale u gradu. Isti će pojmovi biti spomenuti i u dijalogu Nel centro di Roma koji trebaju pročitati te provjeriti jesu li ga razumjeli rješavajući zadatke E u kojima je potrebno označiti točne i netočne tvrdnje. Provjerite s učenicima jesu li imali kakvih problema u razumijevanju teksta te postoje li neke nepoznate riječi koje je potrebno dodatno objasniti.
Posebnu pozornost potrebno je obratiti na priložne oznake mjesta koje se nalaze u tom tekstu. Pomozite učenicima da izvedu zaključak o tome koja priložna oznaka mjesta što znači te kako se upotrebljava. Svoje će zaključke dodatno potvrditi rješavajući zadatak F na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.1. Posebnu pozornost neka obrate i na to koje se prepozicije rabe uz koje priložne oznake, primjerice vicino se uvijek upotrebljava uz prepoziciju a, a lontano uz prepoziciju da. Nakon što su riješili zadatak 1, riješit će i zadatak 2 u kojem će na temelju mape grada zaključiti o tome koju priložnu oznaku trebaju upotrijebiti.
Pitajte ih primjećuju li što kad je riječ o prepozicijama. Učenici bi trebali uočiti da se one stapaju s članovima te stvaraju preposizioni articolate.
Zatim s pomoću digitalnog alata Book Creator u grupama po četvero izrađuju prikaz idealne gradske četvrti uz kratke opise i fotografije s Pixabayja. Svoje radove predstavit će ostatku razreda.
Učenici će, i dalje radeći u grupama po četvero, ali i uz Vašu pomoć, pronaći plan kakva grada te će napraviti kviz u Wordwallu s 8 tvrdnji koje mogu biti točne ili netočne. Dovršene kvizove rješavat će međusobno birajući između dviju ponuđenih opcija onu koja je točna (npr. la scuola si trova vicino alla/lontano dalla posta i slično).
Učenicima s teškoćama omogućite unaprijed grafički i jezično prilagođen uručak koji prikazuje pravila o priložnim oznakama o kojima se raspravlja. Omogućite učenicima s teškoćama da se pripremljenim uručkom koriste pri rješavanju zadataka u Edutoriju. Tijekom grupnih zadataka, odnosno tijekom izrade prikaza gradskih četvrti i kviza, važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke, kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u grupi. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Ovisno o učenikovim teškoćama pokušajte predvidjeti ulogu u izradi zadatka u kojoj će učenik imati priliku biti uspješan. Primjerice, učenik s disleksijom ili oštećenjem sluha može usmeno predlagati pojmove te pronaći fotografije na Pixabayju, a učenik urednog razvoja može izraditi plakat te biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru sadržaja.
Učenici koji žele znati više, izrađuju prezentaciju u Powerpointu u kojoj opisuju svoju četvrt u 5 slajdova postavljajući fotografije i opisujući gdje se što nalazi.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.