Potaknite učenike na ponavljanje naziva za dane u tjednu postavljajući usmjerena pitanja. Pitajte ih, primjerice, koji je danas dan, koji im je najdraži dan u tjednu i zašto, kako se zovu dani vikenda, koji je prvi dan u tjednu i slično te ih nakon toga uputite na jednu od već postojećih igara u Wordwallu gdje trebaju pravilno poredati dane u tjednu. Nakon uspješno odrađenog zadatka prozovite nekog od učenika da pročita svoja rješenja kako biste provjerili jesu li učenici usvojili izgovor riječi i naglasak na zadnjem vokalu gdje je to nužno.
Zatim slušaju zvučni zapis La festacciola da Paolo pozorno prateći što određene osobe rade i mogu li doći na Paolovu zabavu. Nakon toga rješavaju 4 zadatka u kolekciji zadataka pod L na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.1. Rješavajući zadatke, provjeravaju razumijevanje sadržaja zvučnog zapisa odabiranjem točnih i netočnih odgovora, a zatim rješavaju i zadatak M u kojem trebaju uočiti nepravilne glagole dire, bere, fare i andare te njihova obilježja. Nakon što su uspješno uočili oblike navedenih nepravilnih glagola, iste će i primijeniti u zadatku O na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.1.
Učenici u grupama izrađuju Kahoot kviz koji će sadržavati zadatke vezane za prezent glagola dire, bere, fare i andare. U zadatcima je potrebno ponuditi tri odgovora od kojih je samo jedan točan. Neka osmisle 10 takvih zadataka koristeći se raznim oblicima navedenih glagola. Usmeno provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje stavljajući u fokus suradnju u grupi, ravnopravnost u izradi kviza, ali i individualno znanje te usvojenost navedenih oblika glagola.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Ako u razredu imate učenika s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti i pojasniti strukturu i redoslijed aktivnosti. Prema potrebi, omogućite učenicima s teškoćama rad u paru pri rješavanju zadatka u digitalnom alatu Wordwall. Ako imate učenike sa specifičnim teškoćama učenja, izbjegavajte njihovo čitanje naglas ili pisanje po ploči pred razredom ako to sami ne žele. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Kahoot te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu ili osmislite neki drugi način rada. Učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije omogućite uporabu grafički i jezično prilagođenog uručka s gramatičkim pravilima na koje će se zadatak odnositi. Prije početka grupnog rada vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ovisno o učenikovim teškoćama, pokušajte predvidjeti njegovu ulogu u izradi prezentacije u kojoj bi mogao biti uspješan kako bi tijekom vršnjačkog vrednovanja bila uvažena ravnopravnost u izradi.
Učenici koji žele znati više, neka prouče glagole na -care i -gare te dire, bere, fare i andare i neka ih u digitalnom alatu Canva predstave ostalima u razredu.
Razgovarajte s učenicima o slobodnom vremenu i o aktivnostima koje imaju tijekom tjedna. Pitajte ih što od navedenog najviše vole raditi, a što najmanje i zašto.
Učenike podijelite u grupe po troje ili četvero, ovisno o veličini razreda, te im zadajte da u digitalnom alatu Canva izrade plakat s prikazom aktivnosti koje možemo raditi u slobodno vrijeme. Uz fotografije određenih aktivnosti neka navedu i objašnjenja na talijanskom jeziku, primjerice andare in bicicletta, uscire con gli amici, fare una gita. Fotografije mogu pronaći u digitalnom alatu Pixabay gdje su im besplatno dostupne. Izrađene plakate prezentiraju ostatku razreda, a one koji su se najviše potrudili, možete nagraditi bilješkom ili ocjenom.
Nakon toga slušaju audiozapis Domenica o mai? na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.1. U zadatku R trebaju prepoznati jesu li zadane tvrdnje točne ili netočne te na taj način provjeriti razumijevanje slušanog teksta.
Nakon izrade plakata, učenici će sintagme navedene na plakatima iskoristiti za kreiranje rečenica rabeći priloge sempre, spesso, di solito, raramente, mai. Radeći u Padletu, učenici će rabiti nepravilne glagole i priloge sempre, spesso, raramente e mai kako bi naveli koliko se često bave kojom od navedenih aktivnosti.
Učenici se međusobno intervjuiraju te zapisuju po 5 aktivnosti koje druga osoba radi. Na temelju toga usmenim će putem predstaviti što učenik s kojim su radili u paru, radi u slobodno vrijeme. U online okruženju ta se aktivnost može provesti i putem Teamsa u alatu Microsoft Office 365. U tom slučaju učenici će se u paru moći čuti putem videopoziva te će zatim s pomoću digitalnog alata za snimanje zvuka Audacity moći snimiti zvučni zapis o aktivnostima te osobe.
Ako u razredu imate učenika s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio grupnu raspravu o slobodnom vremenu na početku aktivnosti. Omogućite vizualnu podršku te prijevod ključnih pojmova kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Canva te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu ili osmislite neki drugi način rada. Prije početka grupnog rada vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Osigurajte jasne zadatke u izradi plakata za učenike s teškoćama. Primjerice, učenik s oštećenjem vida može usmeno predlagati sadržaje, a učenik s intelektualnim teškoćama može tražiti fotografije na Pixabayju. U aktivnosti prezentiranja plakata učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore, komentiraju i odgovaraju na pitanja pred razredom ako to sami ne žele. Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj zvučnog zapisa. Za zvučne zapise treba unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. Također bi bilo poželjno prije nastavne jedinice pripremiti na uručku popis priloga i nepravilnih glagola te primjere uporabe priloga u rečenicama kako bi se učenici lakše snalazili u rješavanju zadatka dopunjavanja rečenica. U zadatku intervjuiranja omogućite učenicima s teškoćama rad u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom.
Učenici koji žele znati više, neka iskoriste sintagme sa svojih i tuđih plakata te kreiraju Kahoot kviz kojem će biti cilj razvijanje mašte vezane za kreiranje rečenica. Usto, za rješavanje zadatka bit će potrebno poznavati oblike prezenta pravilnih i nekih nepravilnih glagola u raznim licima. Motivirajte ih na kreiranje složenijih rečeničnih konstrukcija (npr. Mauro fa una passeggiata ogni sera con la sua fidanzata.).
Za motivaciju učenike pitajte o njihovu slobodnom vremenu, čime se bave, imaju li hobije, imaju li dovoljno slobodnog vremena i slično.
Neka dva učenika naglas pročitaju dijalog u zadatku S na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.1., a zatim neka svi učenici riješe zadatak vezan za dane u tjednu kako bi još jedanput ponovili njihove nazive.
Po uzoru na taj zadatak učenici trebaju, radeći u paru, osmisliti dva lika u alatu Book Creator te njihov dijalog o tjednim aktivnostima (5 - 10 aktivnosti). Dovršene dijaloge predstavljaju u razredu. Pri radu neka pripaze na pravopis, gramatiku te pravilnu primjenu novog vokabulara. U rad mogu umetnuti i fotografije preuzete s Pixabayja kako bi poštovali autorska prava.
Nakon izlaganja provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje stavljajući naglasak na primjenu pravopisa, gramatike i vokabulara.
Ako u razredu imate učenika s poremećajem iz spektra autizma i znate njegovo područje interesa, pokušajte ga motivirati na sudjelovanje u raspravi pitanjima o njegovu hobiju. Ako imate učenike sa specifičnim teškoćama učenja, izbjegavajte njihovo čitanje naglas ili pisanje po ploči pred razredom ako to sami ne žele. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće kako bi učenik urednog razvoja mogao učeniku s teškoćama pročitati tekst. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Vodite računa o tome da je tijekom izrade dijaloga učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka. Važno je da učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, učenik s oštećenjem sluha ili poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije može pronaći fotografije na Pixabayju i usmeno osmisliti dio dijaloga, a učenik urednog razvoja može unijeti informacije u digitalni alat Book Creator te gramatički i pravopisno provjeriti sadržaj. Tijekom izvođenja dijaloga učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte, i to osobito ako su pogreške u govoru posljedica njihovih primarnih teškoća te, svakako, spriječite oponašanje i ruganje.
Učenici u digitalnom alatu Flip snimaju svoje aktivnosti tijekom jednog tjedna te ih prezentiraju ostatku razreda.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.